Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurienne oudot tavat

Vierailija
21.02.2018 |

Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.

Kommentit (3685)

Vierailija
3621/3685 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat niin hiljaisia, että luulisi, ettei tässä kerrostalossa asu muita meidän lisäksi.

No millaisia pitäs olla😄😄

Vierailija
3622/3685 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyttääjät ja juoruilevat naapurit ovat hauskoja.

Yksi selitti pitkin kylää kaikille ( minulle myös), että vastapäisen talon mies on kuollut. Pari päivää myöhemmin töistä tullessa näin kuinka kuollut naapurin mies kantoi citymarketin kasseja😊

Minusta naapurustossa kerrottiin tarinaa, kuinka olen löytänyt uuden kivan nuoren miehen. Seinäntakana asuvan tytön poikaystävä kulki kanssani samalla hissillä alakertaan... Yks naapuri näki tämän. Kyseinen poika on yli 20 vuotta nuorempi kuin minä😊

nauran itsekin juoruille. Tyhmiä on sellaiset naapurit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3623/3685 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

N 60-70.v eukko, jolla ramppaa linnakundien ja narkkarin näköistä porukkaa päivittäin.

Eukko kaakattaa taukoamatta asunnossaan, niin, että rappu raikaa.

Epäilemme, että toimii jonkinlaisena tukihenkilönä näille epämääräisille henkilöille.

Eipä ole kovin turvallinen olo, kun kaikilla näillä hampuuseilla näyttäisi olevan meidän rapun alaoven koodi käytössään ja välillä näitä tyyppejä parveilee pihassa sekavassa tilassa odottaen tätä eukkoa.

Pyöriä varastetaan ja varastoihin murtaudutaan usein.

Voi toki olla, että ovat kaikki myös hänen lapsiaan.

Vierailija
3624/3685 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa käytöstä on sekin, jos joku aina naapurin nähdessään hermostuu tai suorastaan raivostuu. Aivankuin se naapuri ei saisi liikkua edes omalla pihallaan. Tarkoituksenahan ei ole suinkaan häiritä tai ärsyttää ketään, vaan tehdä tavallisia ja pakollisia askareita. Mutta kerropa tämä sellaiselle, joka ei tunnu sietävän ollenkaan naapuriaan ja potee kroonista naapurivihaa. Johan se käy ajan mittaan terveydenkin päälle. 

Vierailija
3625/3685 |
11.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa käytöstä on sekin, jos joku aina naapurin nähdessään hermostuu tai suorastaan raivostuu. Aivankuin se naapuri ei saisi liikkua edes omalla pihallaan. Tarkoituksenahan ei ole suinkaan häiritä tai ärsyttää ketään, vaan tehdä tavallisia ja pakollisia askareita. Mutta kerropa tämä sellaiselle, joka ei tunnu sietävän ollenkaan naapuriaan ja potee kroonista naapurivihaa. Johan se käy ajan mittaan terveydenkin päälle. 

Tuollaisia on täälläkin päin. Toistaiseksi ollut häirintää ja solvauksia ja tilanne voi pahetakin. Ilmeisesti yrittävät pakkomielteisesti saada jotain avointa riitaa aikaan ja ajaa omakotiasukkaan pois.

Vierailija
3626/3685 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen erään urheilulajin suuri ystävä ja lajin parissa aikoinaan toimiessasi jouduin etenkin eräänä vuonna pyytämättäni myös paikallisissa medioissa haastelemaan. Naapurustosta eräs pariskunta ilmeisesti joutui tästä jotenkin puolustuskannalle - kun lajin arvokisat olivat tuona kesänä ja itse lähes joka matsin seurasin tiiviisti telkkarista, lähtivät he AINA pyöräilemään kun matsi alkoi, tai ainakin kääntymään nopeasti jossain polkupyörillä, siten että ajoivat näyttävästi meidän ohi niin etten voinut välttyä näkemästä heitä olohuoneen ikkunasta. Usein saattoivat ajaa parikin kertaa ottelun aikana ohi, tyyliin korttelia ympäri. Paras suoritus taisi olla jopa 4 kertaa yhteen suuntaan per ottelu. Huvittavaa oli, kun niin kellontarkasti lähtivät aina liikkeelle matsin alettua. Ilmeisesti jokin mielenosoituksellinen epäkiinnostuksen osoitus kyseessä tai jotain. Ennen ja jälkeen noiden kisojen ovat pyöräilleet vain satunnaisesti ja yhdessä hyvä jos heitä edes kerran kesässä näkee.

Nykyään tuon pariskunnan nainen käy kävelylenkeillä tai ulkoiluttaa koiraa säännöllisesti tuosta meidän ohitse ja ainakin parina viime kesänä - joka kerta kun olen nähnyt - hän aina kääntää katseensa poispäin meidän pihalta, kääntää oikein päätään toiseen suuntaan. Etenkin mitä enemmän ja hienompia kukkaistutuksia tai muuta meillä sattuu olemaan pihalla, sitä varmemmin hän katsoo muualle.

Yksi naapuri aikoinaan taas kerjäsi huomiota eri tavoin. Muun muassa ostettuaan videotykin, asetti sen kotona sellaiseen erikoisen oloiseen katselupaikkaan, että kadun suuntaan olevasta keittiön ikkunasta se näkyi hyvin ulos etenkin pimeällä. Alkoi tuolloin siis myös pitää keittiön kaihtimia yleensä pimeään aikaan auki - ainakin silloin jos videotykki oli käytössä - ilmeisesti saadakseen ohikulkijoiden huomiota ja kadehdintaa :) Videotykistä luovuttuaan asetti keittiön ikkunan alle kesällä näyttäviä MUOVIkukkia (jotka hämäykseksi olivat normimullassa ja joita oltiin kastelevinaankin). Talvikaudella ne korvautuivat mauttomilla valokoristeilla - kaikki aina aseteltu siten, että ne kiinnittävät väkisinkin ohikulkijan huomion ja ohjaavat katseen sisälle heidän keittiöönsä. Yhdessä vaiheessa oli toisenlainen kausi, kun kaihtimet olivat aina suljettuina pimeällä ja usein myös päivisin - mutta joka ikinen kerta kun tultiin autolla kotipihaan tai muuten joku ääni kuului, niin sieltä vahdattiin kaihdinten välistä - me oikein odotettiin sitä kun tiesi, että kohta kaihdin taas käy. Omia vieraitaan saapuvaksi tuskin odotti, sellaisia kun ei jostain syystä oikein tahtonut siellä käydä.

Vierailija
3627/3685 |
20.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha pariskunta jotka monta kertaa päivässä lähtevät jonnekin, molemmat omalla autollaan.

Ei mitenkään meitä häiritse mutta ihmetellään moista rallia. Olisi kiva joskus lähteä seuraamaan missä käyvät.

Muutama tunti kotona ja jo jompi kumpi lähtee taas.

Tuttu eläkeläispari tekee tätä - toinen antaa päivittäin iäkkäälle äidilleen 5x/vrk ruuan ja lääkkeet, toinen saattaa ja hakee lapsenlapset koulutaksilta. Sitten vielä omat kauppa ym reissut päälle. Tulee molemmilla autoilla ajelua paljon.

Vierailija
3628/3685 |
09.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeteltiin taas serkkuni kanssa hänen naapurinsa outoja tapoja. Tämä aloittaa äänekkään rykimisensä karjahtelemalla moneen kertaan varsinkin, jos serkku vähänkin liikkuu pihallaan. Kakistelijan rouva vaan naureskelee ja mies pitää meteliä että raikuu, aivan kuin hauskuuttaakseen. Omituista touhua, jota on jatkunut vuosia.

Vierailija
3629/3685 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiheätempoista edestakaista tömistelyä välillä tunninkin putkeen, useita kertoja päivässä. En ole päässyt selvyyteen, miksi kotona pitää kulkea jatkuvasti edestakaisin kovalla raivolla. Tämä alkaa aikaisin aamulla jatkuen puolilleöin.

Vierailija
3630/3685 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyylät on savustanu pois kaikki koirat. Lapset häiritsevät, jopa 10 kk ikäiset hiekkalaatikolla.

Koko ajan ollaan jonkun kimpussa. Mamuille ei uskalleta sanoa mitään...

Lenkkisaunat kuuluvat vain tietyn talon asukkaiden käyttöön. Kyylät.

Ikkunoilla on jopa videokameroita.

Minä, minä, minä

Meillä kans korttelipoliisit elää ihan omilla säännöillään. Pihan istuimet on varattu vain tupakoitsijoiden käyttöön. Tuhkakupit on survottu niin täyteen, että pohjat tippuu ja koko sisältö on pitkin pihaa. Yksi näistä yritti polttaa asunnossaan, mutta naapurin lapsiperhe sai hommattua sentään sille kiellon. Siitä alkoi kauna ja piina muille asukkaille. Röökimuija on pihalla about 24/7 valvomassa kaikkea. Esimerkiksi pahveja roskiin laittavia, koitien kanssa liikkuvia, lapsia, pyöriä... Noin 4-5 vanhempaa ihmistä on sellaisia apukyttääjiä, jotka hännystelee tätä pääpoliisia. Samaan aikaan esimerkiksi juuri lenkkisauna on omittu ja samoin pihan istutukset on nykyään jotain yksityisiä puutarhoja...

Vierailija
3631/3685 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Kyttääjät ja juoruilevat naapurit ovat hauskoja.

Yksi selitti pitkin kylää kaikille ( minulle myös), että vastapäisen talon mies on kuollut. Pari päivää myöhemmin töistä tullessa näin kuinka kuollut naapurin mies kantoi citymarketin kasseja😊

Minusta naapurustossa kerrottiin tarinaa, kuinka olen löytänyt uuden kivan nuoren miehen. Seinäntakana asuvan tytön poikaystävä kulki kanssani samalla hissillä alakertaan... Yks naapuri näki tämän. Kyseinen poika on yli 20 vuotta nuorempi kuin minä😊

nauran itsekin juoruille. Tyhmiä on sellaiset naapurit.

Pitääköhän tehdä juoruista oma ketju. Paras minusta kerrottu juttu on se kun joku oman kylän poika tuli vastaan ison kaupungin ravintolasta ja alkoi vönkäämään että ihan varmasti sä olet kuollut.

Vierailija
3632/3685 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuritalossa asuu arviolta n. 50+ mies vaimonsa kanssa.

Mies on melkoinen ilmestys, punainen irokeesi, niittitakki (kesäisin niittiliivi), leopardikuvioiset pantterihousut.

On tainnu jäädä murrosikä pahasti päälle.

Vierailija
3633/3685 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus miespuolinen naapuri ottaa turhan paljon kontaktia. Sitten, kun häntä alkaa varomaan alkaa valitus ja ihmettely pakoon luikkivasta  naisnaapurista..

Vierailija
3634/3685 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

N 60-70.v eukko, jolla ramppaa linnakundien ja narkkarin näköistä porukkaa päivittäin.

Eukko kaakattaa taukoamatta asunnossaan, niin, että rappu raikaa.

Epäilemme, että toimii jonkinlaisena tukihenkilönä näille epämääräisille henkilöille.

Eipä ole kovin turvallinen olo, kun kaikilla näillä hampuuseilla näyttäisi olevan meidän rapun alaoven koodi käytössään ja välillä näitä tyyppejä parveilee pihassa sekavassa tilassa odottaen tätä eukkoa.

Pyöriä varastetaan ja varastoihin murtaudutaan usein.

Voi toki olla, että ovat kaikki myös hänen lapsiaan.

Poltan pilveä itse ja tunnen tälläisen naisen. Hänkin ainoastaan polttaa eikä käytä muuta mutta iso lössi käy hänen luona juomassa kahvia ja ostamassa pilveä ja käyttävät muutakin. Mut tää nainen on kans 65 ja hänen koti on ns turvapaikka. 

Vierailija
3635/3685 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, kun suurimmalla osalla on aina verhot kiinni. Meillä aina auki, vain yöksi suljetaan.

Vierailija
3636/3685 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vierailija kirjoitti:

Ovat niin hiljaisia, että luulisi, ettei tässä kerrostalossa asu muita meidän lisäksi.

No millaisia pitäs olla😄😄

Olisipa mullakin tuollaiset hiljaiset naapurit. Minun uudet naapurini kävelevät koko ajan kotona ollessaan, kanta-astuja ainakin toinen heistä, paukutellaan keittiön ovia, ja kyllä kuulee kun lähtevät kotoa tai palaavat kotiin, huoneiston ulko-ovi paukahtaa sellaisella voimalla, että varmaan koko 8-kerroksinen talo kuulee. 

Toivon vaan, että löytäisin uuden asunnon itselleni mahdollisimman pian. Mutta aina riski alkaa ostaa uutta, miten sitä sanotaankaan, kun lähtee sutta pakoon...

Vierailija
3637/3685 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri kirjoittelee joka lehden palstoille peräsuolen laskeumasta

Vierailija
3638/3685 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurien viikonloput vähän oudoksuttaa.en tiedä,mutta kai ne jotain viinaa tai jotakin siellä vetää kaksinkäsin.musat soi ja jossakin kohtaa ovat sitten toistensa kurkuissa kiinni ja mäiskivät toisiaan.kolme lasta niillä siellä taitaa olla,ainakin oon nähnyt sen muijan kantavan jotain vaippaikäistä ja sen perässä on kipittäny sellainen,oisko metrin mittainen. Se kolmas on kai joku 13-14v tyttö vähän sellainen pyöree. Sen näin kerran meiän väestösuojassa itkemässä,se selitti jotain, ettei uskalla mennä nyt kotiin kun isäpuoli oli just vetäny sitä turpaan,tais sillä silmä olla vähän punanen,mut kaulaansa se valitti. Sanoin sille, että täällä ei oikeasti sais olla, mutta kun se itkeskeli siinä niin sanoin, että oo vaan,en mä kerro kenellekään. Ja miks oikeastaan olisinkaan,mitä mulle loppujen lopuksi kuuluu toisten elämät pätkän vertaa. En ala sekaantuu yhtään,kyllä kaikki itsestään huolta pitää kuitenkin.tiedä mitä murheita ois vielä heille tullut.jotain lasua ja poliisia tai jotain muuta turhaa.emt,ei silleen kiinnosta,mut outoja ne vähän on.välil miettinyt, että miten ne snadimmat siel pärjää,mut eipä sekään mun ongelma oo.

Vierailija
3639/3685 |
01.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yläkerrassa asuu parikymppinen tyttö äitinsä kanssa. Mun mielestä on aika hassua kun ne laulaa High School Musicalin kappaleita yhdessä. Niillä tuntuu olevan aina hauskaa, kun päälle kuuluu sitten kunnon naurua. Oispa mullakin tollainen äiti :D

Vierailija
3640/3685 |
02.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri kirjoittelee joka lehden palstoille peräsuolen laskeumasta. Quote.

- Tunnistiko se naapuri itsensä näistä kirjoituksista, vai miksi näin oletat? Koitahan käyttäytyä paremmin, ettei tarvitse lehtien palstoille kirjoitella!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kaksi