Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Pienen taloyhtiön jätekatoksella eräs asettelee sekä kierrätysastioihin menevät jätteet että roskapussinsa siten, että varmasti muillekin näkyy, kuinka hänen kotonaan suositaan kalliimpia merkkejä.
Eräälle naapurustosta tulee yleensä sopivasti aina "puhelu" jos hän huomaa muiden kuin "liittolaistensa" olevan kävelemässä hänen suuntaansa. Kääntyy sitten selin "puhumaan puhelua" eikä ole huomaavinaankaan.
Vuokratalo Heka. Muutoin ihan o naapurit.1 luulee omistavan talon ja soitelee yksin asuvien ovikelloa,jos heruisi sitä yhtä meinaan kännissä vanha äijä silloin.Rahaakin vipailee tai yrittää. Toinen sitten nainen yli kai jo 60v. Kissan kuset tulee usein rappuun ja molemmat eivät ymmärrä mitä parveketupakointi kielto tarkoitaa,
N.40v mies ja äitinsä asuvat samassa rapussa.
Tappelua välillä, kovaa huutoa ja sitten välillä varmaan pitävät leffailtaa, kun niin naurattaa, että talo raikaa.
Itse en pystyisi..
Tämä nyt ehkä oli ennemminkin ainutkertainen juttu kuin tapa, mutta kai se tänne joukkoon mahtuu: eräät olivat muuttamassa rivitalosta pois ja vaimo raahasi siinä yhteydessä ilmeisesti kaikki vähänkin arvokkaammat lasiesineet yms. pihalle aivan pihan ulkorajalle tuodulle pöydälle, jotta kaikki ohikulkijat varmasti pääsivät näkemään miten "arvokasta" tavaraa heillä on. Siinä sitten pakkaili niitä todella hitaasti (tunteja) papereihin ja asetteli laatikoihin. Varsin kovaäänisesti kyseli mieheltään (etenkin silloin kun huomasi jonkun liikkuvan lähellä) että mihinkäs tämä sen ja sen suunnittelema tai valmistama se ja se pakataan jne. Kaiken huipuksi nämä olivat muuttamassa vain tien toiselle puolelle ja nopeampaa olisi ollut kantaa ne vaikka suoraan takaovesta uuteen kotiin, eikä siinä nyt mitään todella arvokasta edes tainnut olla joukossa. (ajattelin tuolloin että mitähän ongelmia tälläkin toiminnalla peitellään eikä mennytkään sitten kovin pitkä aika kunnes se pariskunta jo erosi)
Olemme naapurissa asuvan perheen kanssa keskivertoa enemmän tekemisissä, koska lapset samanikäisiä, samat harrastukset, kuljetuksia vuorotellen jne.
Perhe on mukava, mutta aina kun pistäydyn heillä, päädyn keskelle perhedraamaa ja huutoriitaa. Teini kirkuu raivona, emäntä huutaa naama punaisena, isäntä ja emäntä kinastelevat kovaäänisesti aina jostakin... itse sitten vaivautuneena siinä kaiken keskellä juon kahvia ja yritän näyttää normaalilta. Vähän kuin istuisi keskellä jotakin italialaista perhedraamakomediaa. Ilmeisesti heillä vain on sellainen tapa, että kaikki asiat selvitetään huutamalla eikä riitelyä ja draamaa kyllä mitenkään yritetä kaihtaa. Kiva, että on tunteita ja ollaan avoimia, mutta itse en jaksaisi tuollaista arkea. Huokaisen aina helpotuksesta, kun pääsen pois ja omaan vähän seesteisempään kotiini.
Olen kyllästynyt aikuisiin naapureihin, jotka pelaavat videopelejä aina koko ajan huutaen.
Aiemmin naapurissa asui nuori nainen, joka kerran kotibileissään hävisi videopelin toiselle naiselle ja kilahti niin että huusi raivona täyttä huutoa puolen tunnin ajan, suurimman osan ajasta ulkona parvekkeella niin että koko katu raikui. Jumalauta yhden kotona pelatun videopelin takia. Ei ollut mikään esports turnaus edes kyseessä.
Ymmärtäisin jos silloin tällöin huutaa, jos on erityisen jännittävä peli, mutta kun se on jumalauta niillä aivan jatkuvaa. "Tapa! Tapa" ja "kuole, kuole!" yms. ja tietenkin kiroilua täyttä huutoa yhden saatanan videopelin takia. Täyttä huutoa kerrostalossa.
Kasvattakaa kakaranne jatkossa niin, että ne edes ymmärtävät ettei aikuiset ihmiset huuda jatkuvasti pelkkien videopelien takia.
Muutamasta naapurista oli harmia, kun joku aina tuli rappuuni toljottamaan, kuin laitumella oleva lehmä.
miksei ihmiset osaa käyttäytyä? no kun nykyään kaikki poikkavuudet lie ominaisuuksia eikä sairauksia?
Vierailija kirjoitti:
Meidän naapurit on kivoja, mutta joskus ihmettelen, kun eivät tunnu viihtyvän yhtään kotona. Nelihenkinen perhe on aina jossain reissussa, ehkä kerran kuussa tai harvemmin ovat esimerkiksi viikonlopun kotona. Joka perjantai-iltapäivä viideltä starttaa auto ja lähtevät serkkulaan/mummolaan/ystäväperheen luo /kylpylään/sukulaisten mökille... Milloin mihinkin satojen kilometrien päähän. Reissusta palaavat aina vasta sunnuntaina myöhään illalla. Tätäkin vähän ihmettelen, että tosiaan tulevat vasta yhdeksän-kymmenen jälkeen illalla kotiin ja lapsilla kumminkin koulua seuraavana päivänä. Noh, kukin tyylillään. Kivoja ihmisiä ovat.
Painajaismaista. Ei koskaan lepoa.
Minulla on pakko-oireisia rituaaleja suorittava miesnaapuri. Yksi on sellainen, että tasan klo 23.10 alkaa erittäin kovaääninen karjaisuaivastelu. Tämä tapahtuu jokaikinen yö.
Rituaali oven paiskoja löytyy mun talosta. Jostain syystä alkanut aamuyöstä paiskomaan. Kohta alan paiskomaan itsekin myöhään illalla jos se on aamuvirkku.
Yläkerran naapuri joka aloittaa huonekalujen siirtelyn kl 23 joka ilta. Jatkuu kello yhteen.
Remonttimiäs oli kerran naapurina. Heti kun muutti alkoi vasarointi, poraaminen, viilaaminen etc
Sitten se yhtäkkiä loppui. Syy oli se että muutti kolmen kuukauden asumisen ja remontoinnin jälkeen pois.
Vierailija kirjoitti:
Sähörummut
Kuulokkeet.
Hauskoja.....????? Taidat vitsailla........vaan huonoa sanottavaa o mun kaikista NS naapureistani........eräs vuosia sitten ei juuri koskaan viitsinyt käyttää omaa etuoveaan, vaan kulki MUN TAKAPIHANI KAUTTA kesät talvet. Ovet oli auki sillä. Silleen EI TEE kukaan normaali ihminen !!!! Ja kerran se kehtas jättää sen ikivanhan joponsa nojailemaan mun puolelle aitaa !!!!! Ne kuuluvat VARASTOON !!!!!!! Sitte siihen muutti joku äijä, joka kehtas huudattaa jotakin ihme Ulinaa hiljaisuuden alettua kello 22:00. Mitään juhlia yms tuskin siellä oli, koska siel ei näkynyt ketään muuta. Ja jos haluu pitää pippalot, ni niistä ON ILMOITETTAVA NAAPUREILLE ajoissa !!!!!
Naapurustossa asuu pariskunta josta mies omistaa auton. Silti vaimonsa joutuu tekemään kävellen kauppareissut. Välillä mies käy käynnistelemässä autoa ja kaasuttelemassa sekä antaa olla tyhjäkäynnillä useita minuutteja. Mikseivät myy autoa jos sillä ei tee mittää. Samainen mies ääntelee kovaäänisesti päivän mittaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Keski-ikäinen herra naapurista kaivaa nenäänsä tilanteessa kuin tilanteessa. Pihalta näkee, kun hän katselee ikkunasta ulos suoraan ikkunan vieressä ja kaivaa nenää, sitten ilmeisesti pingauttaa räkäsaaliin johonkin sormilla neppaamalla. Kaivaa nenää myös rappukäytävässä ja autoa startatessaan. Hän tekee sen niin antaumuksella, että väkisinkin hieman huvittaa. Inhimillistä mutta hygienia..
Mun mieheni. Suuttuu kun otan asian puheeksi.
On kai aiheuttanut tuolla jatkuvalla kaivamisella ärtyneiden ja kutiavien limakalvojen kierteen.
Tekee sitä myös ruokapöydässä, vuoteessa jne.
Pidän hyvin epäkunnioittavana.
Seksin aikana?
Ulvova mylläri asuu meidän taloyhtiössä.
Mulla on mielisairas mies naapurissa. Komentaa ja käskyttää. Kerran huusi mulle pihalla niin että kuola roiskui mun naamalle. Vahingossa rupesin itkemään niin äijä totes että tämä keskustelu meni hyvin. Nykysin välttelen kuin ruttoa. Ruotsinkielinen sukunimi...