Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Alakerran eukko ei jätä ketään epätietoiseksi milloin hän tulee kotiin.
Ovesta tullaan sisään kun höyryjyrä, kurkkusuorana huuto alkaa heti, astiat hajoaa kun hän laittaa iltapalaa ja vessaäänistä ei voi erehtyä. Sielläkin tehdään remonttia joka ikinen ilta. Kantapääkävely jatkuu 12 sta asti duracelina, aivan kuin jahtaisi jotain elukkaa evääksi huoneesta toiseen.
En voi tajuta mikä elefantti hän on. Miten ihminen voi saaada aikaan ääntä kuin muurinmurtaja. Toisekseen miten järkyttävän piittaamaton keski-ikäinen voi olla!
Huomautuksen saanut isännöitsijältä. Me naapurit olemme täysin kyllästyneitä.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri paiskoo oveaan kymmeniä kertoja päivässä, niin että kuuluu hirveä klonahdus joka kerta rakenteissa. Mitä ihmettä se ramppaa koko ajan jossain ja tulee heti takaisin.
Käy tupakalla. Tuota se on kun ei saa polttaa enää parvekkeella jne. Moni aski/päivä röökaaja paukuttelee ovia koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Ottaa rivitalon aidattomalla pihalla aurinko yläosattomissa, vaikka 10 metrin päässä kulkee kävelytie.
On vatsallaan, selkä aurinkoon.
Naapurin ex-mies ja lasten isä on siellä kylässä usein. Siis TODELLA usein. Niin usein, että luulin hänen olevan ihan nykyinen puoliso, kunnes naapuri joskus sivulauseessa mainitsi hänen olevan eksä. Tiedän miehen olevan paikalla siitä, että hänellä on kirkkaankeltainen pikkuauto, jonka aina jättää oven edustalle. Ja auto on siinä useana päivänä viikossa.
No ei siinä mitään, hyvä kun heillä on näin hyvät välit. Mutta nyt kesällä naapuri ja lapset olivat jossain reissussa ja mies oli heillä ilmeisesti talonvahtina. Vähän outoa oli se, että kun lähdimme johonkin ulos ja mies ilmeisesti kuuli meidän ulko-oven käyvän, hän tuli kurkkaamaan ulos (rivariyhtiö, meidän ulko-ovet on vastakkain) ja katseli meitä tuimasti. Parilla ensimmäisellä kerralla moikkasimme häntä, mutta hän ei vastannut mitään, vaan vetäytyi takaisin sisälle.
Alakerrassa asuvan asukkaan outo tapa elää öisin musiikkia kuunnellen, taloyhtiössä on määritelty järjestyssäännöissä hiljainen aika alkaen kl.22.00 ja loppuen kl 07.00. Tämä sijoitusasunnon vuokralainen aloittaa pääsääntöisesti kl. 23.30-00.15 välisenä aikana, lopettaa kl. 03.00-04.50 välillä, tämä vaihdellen.
Musiikkia hän kuuntelee makuuhuoneessaan ja tietenkin suoraan oman makuuhuoneeni alapuolella. Välillä pienen tauon jälkeen saattaa aloittaa uudestaan esim kl. 06.00. Tämä on jatkunut jo usean kuukauden ajan. Mielenkiintoista on ollut talohallituksen suhtautuminen, minulle on keksitty kelloradio, joka itsestään menee päälle, pj:n käydessä kuunteli hän korva kiinni retrosoittimessani, joska sieltä kuuluisi jotain, ei kuulunut, eikä minulla ollut sitä kelloradiotakaan. Nyt syy onkin ilmastointilaite, joka siis kykenee ääntelemään jopa rivitanssimusiikkia, rokkia ynmä muuta musisointia. Lisäksi hän ei "kuullut" musiikin tuottamaa ääntä kuon vähän, vaikka desibelimittarin viisari viuhtoo kiivaasti edestakaisin, minimit yli 46 db, maksimi jopa 98-106db, että sillattis naapuri asuu talossa, toki päivosin on kpvin äänetöntä, ehkä nukkuu, minä kuotenkon haluaisin nukkua yöt!
Meillä on uudet naapurit, sanotaan niitä vampyyreiksi vaikka itänaapurista ovat.
2 koiraa, antavat niiden riidellä pihalla, se toinen on ihan altavastaaja ja aina uikuttaa ja itkee kun toinen puree. Koiraparka.
Nää on aina ulkona yöllä, tupakkalla kai, siitä nimitys.
Joo ja jo noista jouluvaloista tietää että itänaapurit asustaa jossain kun ovat heti kesällä käytössä.
Vierailija kirjoitti:
Alakerrassa asuvan asukkaan outo tapa elää öisin musiikkia kuunnellen, taloyhtiössä on määritelty järjestyssäännöissä hiljainen aika alkaen kl.22.00 ja loppuen kl 07.00. Tämä sijoitusasunnon vuokralainen aloittaa pääsääntöisesti kl. 23.30-00.15 välisenä aikana, lopettaa kl. 03.00-04.50 välillä, tämä vaihdellen.
Musiikkia hän kuuntelee makuuhuoneessaan ja tietenkin suoraan oman makuuhuoneeni alapuolella. Välillä pienen tauon jälkeen saattaa aloittaa uudestaan esim kl. 06.00. Tämä on jatkunut jo usean kuukauden ajan. Mielenkiintoista on ollut talohallituksen suhtautuminen, minulle on keksitty kelloradio, joka itsestään menee päälle, pj:n käydessä kuunteli hän korva kiinni retrosoittimessani, joska sieltä kuuluisi jotain, ei kuulunut, eikä minulla ollut sitä kelloradiotakaan. Nyt syy onkin ilmastointilaite, joka siis kykenee ääntelemään jopa rivitanssimusiikkia, rokkia ynmä muuta musisointia. Lisäksi hän ei "kuullut" musiikin tuottamaa ääntä kuon vähän, vaikka desibelimittarin viisari viuhtoo kiivaasti edestakaisin, minimit yli 46 db, maksimi jopa 98-106db, että sillattis naapuri asuu talossa, toki päivosin on kpvin äänetöntä, ehkä nukkuu, minä kuotenkon haluaisin nukkua yöt!
Oletko ottanut ääniä talteen, esim. kännykällä?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on uudet naapurit, sanotaan niitä vampyyreiksi vaikka itänaapurista ovat.
2 koiraa, antavat niiden riidellä pihalla, se toinen on ihan altavastaaja ja aina uikuttaa ja itkee kun toinen puree. Koiraparka.
Nää on aina ulkona yöllä, tupakkalla kai, siitä nimitys.
Joo ja jo noista jouluvaloista tietää että itänaapurit asustaa jossain kun ovat heti kesällä käytössä.
Tee koirista ilmoitus. Tuo on jo eläinsuojeluasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päiväinen huonekalujen siirtäminen! Asumme luhtitalossa ja yläkerran naapuri siirtää ja jyrrää lattiaa vasten huonekaluja tms. JOKA IKINEN PÄIVÄ. Jos menen aamuvuoroon olen hereillä jo klo 5-6 välillä ja usein kuuluu tuota jyrinää yläkerrasta ensimmäisen kerran jo silloin. Olen miettinyt loputtomasti, että mitä ihmettä siellä yläkerrassa tapahtuu. Asunnossa asuu äiti leikki-ikäisen poikansa kanssa. Toteamme nykyisin tyttäreni kanssa siirtelyn alkaessa, että "jaha, yläkerrassa vaihdetaan taas järjestystä".
Entäpä jos sillä lapsella on lelu, jolla leikki ja se aiheuttaa äänen. Mopo, kärryt, auto tms.
Tämä on ihan semmoista "jyrisevää" huonekalun siirtämisen ääntä, jota vedetään pitkin lattiaa. Kuuluu ylhäältä leikinkin ääniä ja että lattiaa pitkin kolistellaan leluilla. Se ei mitenkään häiritse ja ajattelen normaaliksi asumisen ääneksi. Tämä on selkeää siirtämisestä lähtevää ääntä. Ja miten sitä voi kuulua jo klo 5-6...?!
se jurisevä ääni mitä luultavimmin kuuluu keittiön vetolaatikoista, tai vastaavista. Alkavat pitää ikääntyessään ääntä ja se ääni kyllä kantautuu helposti kerrostalon rakenteissa. Käsittämätöntä, että ihmiset oikeasti kuvittelevat, että joku naapuri alkaisi siirtelemään huonekalujaan joka ilta tai aamu samaan aikaan. EI kukaan niin sekaisin ole, että jaksaisi huonekalujaan siirrellä 365 päivää vuodessa....
Veikkaan että jyrisevä ääni tulee isoista kaappien liukuovista. Niitä auotaan tietysti jo aamulla kun otetaan vaatteita kaapista. Ainakin omat liukuoveni (aika vanhat) pitävät aikamoista jyrinää, joka varmasti kuuluu naapuriin saakka.
Naapurin venäläispariskunta riitelee usein illalla todella kovaan ääneen, mutta huuto lakkaa aina, kun kello lyö kymmenen ja tulee hiljaisuus. Lähinnä huvittaa, miten eivät koskaan jatka riitaansa enää sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Naapuri rivitalossa, vanhempi rouva "nakkasi" ulko-oven niin lujaa kiinni että joka aamu säpsähdin siihen paukahdukseen. No hetken päästä, parin minuutin kuluttua rouva tuli uudelleen ovensa taakse ja alkoi ikäänkuin ryskäämään ovea, ihan kuin kokeillakseen onko ovi nyt varmasti lukossa. Ja tätä oli joka ikinen päivä.
Mulla oli ihan samanlainen naapuri! Mies paiskasi aina oven kiinni (olipa kyseessä päivä tai yö) ja sitten ryskytti sitä ovea lähemmäs pari minuuttia varmistaakseen, että ovi meni varmasti kiinni. Joskus tämä naapuri kävi nopeasti alhaalla viemässä roskia, mutta silti joka kerta sama ryskytys.
Lähtee illalla autolla, ja tulee aamulla.
Eivät ole työssä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jollain on paljon rahaa
No eiköhän tämä ole lähtökohtaisesti oletus maassa missä koulutus on ilmaista.
ja kivat niille joilla ei ole lukupäätä
Saa kuivata mutta tavara ei saa näkyä parvekkeelta ulos.
Nykyään parvekkeet on äärimmilleen tavaralla sisustettuja, on muutakin kuin kukkia. Vanhentunut sääntö ettei pyykkiä saisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri rivitalossa, vanhempi rouva "nakkasi" ulko-oven niin lujaa kiinni että joka aamu säpsähdin siihen paukahdukseen. No hetken päästä, parin minuutin kuluttua rouva tuli uudelleen ovensa taakse ja alkoi ikäänkuin ryskäämään ovea, ihan kuin kokeillakseen onko ovi nyt varmasti lukossa. Ja tätä oli joka ikinen päivä.
Mulla oli ihan samanlainen naapuri! Mies paiskasi aina oven kiinni (olipa kyseessä päivä tai yö) ja sitten ryskytti sitä ovea lähemmäs pari minuuttia varmistaakseen, että ovi meni varmasti kiinni. Joskus tämä naapuri kävi nopeasti alhaalla viemässä roskia, mutta silti joka kerta sama ryskytys.
Heillä on jäänyt joskus ovi auki. Ei sen kummempaa, kuin tarkistus tsek ja dabl tsekk.
Vierailija kirjoitti:
Sähörummut
Joo, mulla oli seinän takana. Ja ei niinkään se meteli, vaan se, että itse musiikki-orientoituneena aloin aina arvailemaan rytmin perusteella mikä biisi menossa. Ei saanut aivoni unirauhaa!
Mun naapureilla semmoinen tyyppi, joka tunteen ryöpsähtäessä toisinaan haluaa laulaa karaokea youtube- karaoketarjonnan mukana (siis minä) - yritän kyllä olla hissunkissun, mutta kiva vetää jotain hevikaraokea pihinäversiona? No ei! (silti nöyriksenä teen juuri niin)
Vierailija kirjoitti:
Mun naapureilla semmoinen tyyppi, joka tunteen ryöpsähtäessä toisinaan haluaa laulaa karaokea youtube- karaoketarjonnan mukana (siis minä) - yritän kyllä olla hissunkissun, mutta kiva vetää jotain hevikaraokea pihinäversiona? No ei! (silti nöyriksenä teen juuri niin)
Mitäpä alapeukuttaja muuten alapeukuttaa? Karaokeiluako, vai sitä etten vapautuneesti huuda naapurien hermoja tärviölle?
Kerrotalonaapureista ei ole paljoa sanottavaa, kun en edes tunne muuta kuin moikkaustasolla. Mutta mökkinaapurilla selvästi viiraa päässä. Semmoinen noin 70-vuotias mies. Hakkaa muun muassa kaiket päivät mäntyjä pois tontiltaan kirveellä ja jättää rangat maahan maatumaan. Kamalan näköinen tontti.
Kyylät on savustanu pois kaikki koirat. Lapset häiritsevät, jopa 10 kk ikäiset hiekkalaatikolla.
Koko ajan ollaan jonkun kimpussa. Mamuille ei uskalleta sanoa mitään...
Lenkkisaunat kuuluvat vain tietyn talon asukkaiden käyttöön. Kyylät.
Ikkunoilla on jopa videokameroita.
Minä, minä, minä
Naapuri paiskoo oveaan kymmeniä kertoja päivässä, niin että kuuluu hirveä klonahdus joka kerta rakenteissa. Mitä ihmettä se ramppaa koko ajan jossain ja tulee heti takaisin.