Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Vierailija kirjoitti:
Naapuri vetelee verhojaan edestakaisin n.puolen tunnin välein. Huono äänieristys, metalliset kiskot kuuluu tosi selvään.
Mietin onko ocd?
Minä suljen verhot siitä huoneesta jossa olen, koska saan auringosta päänsäryn. Kun menen toiseen huoneeseen, avaan verhot taas, jotta huonekasvit saavat valoa. Saatan vetää verhoja ees taas eri huoneissa useamminkin kuin puolen tunnin välein.
Mun naapuri imuroi joka ikinen päivä, parhaimmillaan kahdesti päivässä. Samoin pyykkiä pestään useampi koneellinen päivässä. Ei lemmikkejä, ei lapsia. Vain 2 aikuista joista vain toinen käy töissä.
Tämän on pakko olla E. Värinen. T. Naapurin mummo
Vierailija kirjoitti:
Naapuri vetelee verhojaan edestakaisin n.puolen tunnin välein. Huono äänieristys, metalliset kiskot kuuluu tosi selvään.
Mietin onko ocd?
Mulla on vähän sama. Kun vetelisi vain päivällä, mutta keskellä yötä se verhojen säätäminen ei ole kivaa. Lähtee todella kova ääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin onko ocd?Minä suljen verhot siitä huoneesta jossa olen, koska saan auringosta päänsäryn. Kun menen toiseen huoneeseen, avaan verhot taas, jotta huonekasvit saavat valoa. Saatan vetää verhoja ees taas eri huoneissa useamminkin kuin puolen tunnin välein.
Niin mutta kun nämä asuvat yksiöissä nämä jotka jatkuvasti säätävät. Yksi ikkuna.
Joo. Joskus, n. 3 kk:n välein pitää käydä tarkistamassa ovat yhä hengissä. Ovat sen verran etäällä, että haju ei kalman käynnistä kertoisi. Mutta mukavan hiljaista sakkia. Vaikkakin 1997 toivotti hyvää joulua kun tultiin vastaan toisiaan järven viittatiellä,
Naapuri vetää käteen ja katsoo poronoa.
Naapurin mies käy katsomassa autoaan n. 20-30/krt päivässä. Teen etätöitä tässä ikkunan ääressä ja näen koko ajan taloyhtiömme parkkipaikalle. Tämä mies lompsii autolleen, tuijottaa sitä, välillä kyykistyy tai polvistuu maahan ja katsoo, tökkii yhtä rengasta sormella tai sitten ihan vaan kiertää autoa. Välillä hän vain seisoo ja tuijottaa todella pitkään auton sivuikkunasta sisään. Parin viime päivän aikana hänellä on ollut välillä mukanaan pieni suihkupullo, jossa on ilmeisesti vettä ja hän välillä suihkii renkaaseen tai muualle muutaman suihkaisun. Jos joku tulee parkkipaikalle, se ilmeisesti häiritsee häntä koska silloin hän lähtee pois autonsa luota mutta tulee hyvin pian takaisin. Joskus näiden käyntien välillä on ihan pari minuuttia.
En ymmärrä, miksi tuota autoa pitää koko ajan käydä kyttäämässä. Ei se ainakaan mitenkään rikkinäiseltä näytä että sitä siksi pitäisi tarkkailla. Hän vaihtoi autoa tässä keväällä ja teki aivan samaa vanhallekin.
Vierailija kirjoitti:
Naapurin mies käy katsomassa autoaan n. 20-30/krt päivässä. Teen etätöitä tässä ikkunan ääressä ja näen koko ajan taloyhtiömme parkkipaikalle. Tämä mies lompsii autolleen, tuijottaa sitä, välillä kyykistyy tai polvistuu maahan ja katsoo, tökkii yhtä rengasta sormella tai sitten ihan vaan kiertää autoa. Välillä hän vain seisoo ja tuijottaa todella pitkään auton sivuikkunasta sisään. Parin viime päivän aikana hänellä on ollut välillä mukanaan pieni suihkupullo, jossa on ilmeisesti vettä ja hän välillä suihkii renkaaseen tai muualle muutaman suihkaisun. Jos joku tulee parkkipaikalle, se ilmeisesti häiritsee häntä koska silloin hän lähtee pois autonsa luota mutta tulee hyvin pian takaisin. Joskus näiden käyntien välillä on ihan pari minuuttia.
En ymmärrä, miksi tuota autoa pitää koko ajan käydä kyttäämässä. Ei se ainakaan mitenkään rikkinäiseltä näytä että sitä siksi pitäisi tarkkailla. Hän vaihtoi autoa tässä keväällä ja teki aivan samaa vanhallekin.
Auto taitaa olla naapurin sedän elämä ja silmäterä.
Naapuri alkoi pian muuton jälkeen riipimään yksi kerrallaan vanhan puutarhan kasveja pois. Pari on vielä jäljellä, muut on kärrätty kaatopaikalle mutta eiköhän ne viimeisetkin pian lähde. Hän ostaa kyllä uusia tilalle, mutta ei oletettavasti muista kastella ruukussa joten osa kuolee ennen kuin pääsee maahan. Osa selviää maahan asti, niilläkin on aika heikko selvitymisprosentti koska niitä ei ilmeisesti koskaan kastella. Jos kasvi kesän kuivasta jaksosta selviää, se siirretään joka vuosi eri paikalle. Hedelmäpuiden suojaamatta jättäminen syksyllä on myös yksi mainio tapa päästä eroon uusista hankinnoista. Aluksi en niin kiinnittänyt tähän touhuun huomiota, mutta nyt ollaan asuttu tässä jo niin monta vuotta että pakko on vähän hämmästellä. Mutta kyllä tuolla silti jokunen sitkeistä sitkein kasvi kasvaa.
Kyllä. Asun senioritalossa ja täällä on jos jonkinlaista lystikästä viipeltäjää ja kaiken sortin heippalappuja ja persoonia niiden takana.
Istuu koko kesän kuistillaan tuijottamassa naapureita. Ahdistaa niin hitokseen. Tekisi mieli vetää tie takapihalle, jotta voisi edes joskus tulla kotiin ilman kyttäämistä. Talvella linnoittautuu olohuoneensa nurkkaan, näkee kun varjo liikkuu ikkunassa jonkun lähtiessä kotoa.
Naapuri laittaa auton talliin useamman kerran päivässä. Aina kun hän tulee, laittaa auton talliin. Saattaa lähteä puolen tunnin päästä uudelleen ottaen autonsa tallista jne. Tyhjää, kenellekään kuulumatonta parkkitilaa löytyy kuitenkin runsaasti eikä ilkivaltaakaan tarvitse juuri pelätä.
Jatkuvasti bilettävä seinänaapuri syyttää muita metelöinnistä. On valittanut, että mun koira haukkuu yötä päivää vaikka mulla ei edes ole koiraa. Valittaa kun joku liikkuu aamulla rapussa. Itse tämä henkilö juhlii kovaäänisesti useamman kerran viikossa, ravaa tuuletusparvekkeella tupakalla tunnin välein, jopa yöllä, riitelee kova äänisesti ukkonsa kanssa ym. Ja joo hänestä on tehty useampi valitus. Onneksi mä muutan pois tästä muutaman viikon päästä.
Jäi eläkkeelle, enkä ole sen jälkeen nähnyt ulkona. Parvekeovi kyllä narisee puolen tunnin välein, kun käy tupakalla. En tajua, milloin tyyppi käy esim. ruokaostoksilla. Olen itsekin paljolti kotona osa-aikatyön takia. Joskus tosi harvoin olen kuulevinani, että huoneiston ulko-ovi käy, joten vissiin joskus käy kaupassa.
Asumme okt,ssa taajama- alueella. Puhutaan rajanaapureista. Mukavia molemmat, mutta jotain tapoja olen alkanut ihmetellä tässä parin vuoden asumisen myötä.
Naapuri 1: aikamiespojat rassaavat käytössä olevia tavallisia autojaan joka ikinen päivä, siis ihan joka päivä- autot kuitenkin näyttää toimivan ja n.40v pojatkin asuvat jo muualla, mutta ajelevat joka päivä rassaamaan niitä autoja tuohon naapuriin. En vaan tajua- luulis tuohon menevän rahaakin, itse olisin ostanut jo tuossa vaiheessa paremman auton että jäisi aikaa muullekin elämälle.
Naapuri 2: haluaa selvästi yksityisyyttä, kun ajaa ison kuorma-automallisen pakunsa rajalle usein. Silti palju on keskellä pihaa niin että meidän terassilta on sinne esteetön näkymä. Aitana on nyt lauta-aita ja yritin ehdottaa, että istutetaan edes osalle matkaa pensaita- naapuri ei selvästi pitänyt ajatuksesta, vaikka idean myötä saisimme molemmat yksityisyyttä. Sen sijaan hän vaalii rajalla omalla puolellaan olevaa nurmikkokaistaletta, jonka leveys on n. Metri. En ymmärrä miksei hän vaan revi sitä pois ja laitettaisi se aita, nurmikkoa meillä molemmilla on ihan riittämiin muutenkin. Hän tuntuu olevan persoonana sellainen jörö insinööri: tämä on aina ollut tässä, en osaa kuvitella muuta päässäni joten tämä on ja pysyy. Ahdistavan umpimielinen ihminen vaikka ihan mukava muuten.
Olen itse outo naapuri. Jos esim. naapurista kuuluvat äänet ärsyttää, laitan adhanin soimaan lujalla. Itse tykkään kuunnella sitä, mutta vahva veikkaus, että naapuri ei.
Karaokekimara ihan kunnolla nuotin vierestä aina 20min ennen hiljaisuutta. Ei siinä periaatteessa mitään sääntöjä riko, mutta vois vähän aikaisemmin päivästä lauleskella sekä käydä laulutunneilla.
Vierailija kirjoitti:
Istuu koko kesän kuistillaan tuijottamassa naapureita. Ahdistaa niin hitokseen. Tekisi mieli vetää tie takapihalle, jotta voisi edes joskus tulla kotiin ilman kyttäämistä. Talvella linnoittautuu olohuoneensa nurkkaan, näkee kun varjo liikkuu ikkunassa jonkun lähtiessä kotoa.
Huiskuta sille ohikulkiessa, tulee päivän piristys.
Mietin onko ocd?