Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurienne oudot tavat

Vierailija
21.02.2018 |

Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.

Kommentit (3685)

Vierailija
3421/3685 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän viereisellä tontilla asuvat on ihan päästä pideltäviä, mutta jos kauhutarinoita ei haettu niin ehkä oudoin sinänsä harmiton tapa on se, että haluavat poteroitua sinne omalle tontilleen. Joka paikassa pitää kasvaa puuta ja puskaa niin että kukaan ei näe heidän tontilleen ollenkaan mistään suunnasta, ja ettei tiepöly vaan pääsisi sinne heidän nurmikoilleen.

Vierailija
3422/3685 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin perheenäiti tykkää kuivata pyykkinsä ulkona. Ja mikäpä ettei, mutta hieman oudoksi sen tekee että hän tuntuu unohtavan ne sinne aina, vuodesta toiseen. Ne samat pyykit ovat siis lähes aina ulkona 3-7 päivää, säästä riippumatta. Jos tulee sade, ne on siellä. Jos myrsky, ne on pitkin pihaa. Ymmärrän kyllä että joskus voi unohtua mutta joka kerta... välillä mietin pestäänkö ne viikon kaatosateessa olleet ja lopuksi nurmikolle lentäneet vaatteet ja pehmolelut uudestaan vai ei, mutta en ole niin tarkasti jaksanut katsoa.

Täällä samanlainen naapuri. Viime kesänä oli lakanat monta viikkoa ulkona kuivumassa.

Täällä tuollainen ihminen. Mulla on ADHD. Olen ratkaissut asian kuivausrummulla ja hoitamalla pyykit kuivausrummusta heti kun se ilmoittaa olevansa valmis. Muuten en pyykit unohtuu sinne kunnes seuraavan koneellisen pesee.

Kuivausrummussa muutenkin hyviä puolia; lakanoiden ja pyyhkeiden pöly vähentynyt huomattavasti, lakanoihin ja pyyhkeisiin ei pääse siitepölyä tukkimaan nenää, ja kuivausrumpu syö myös koirankarvat vaatteista. Enää en aio olla ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3423/3685 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päiväinen huonekalujen siirtäminen! Asumme luhtitalossa ja yläkerran naapuri siirtää ja jyrrää lattiaa vasten huonekaluja tms. JOKA IKINEN PÄIVÄ. Jos menen aamuvuoroon olen hereillä jo klo 5-6 välillä ja usein kuuluu tuota jyrinää yläkerrasta ensimmäisen kerran jo silloin. Olen miettinyt loputtomasti, että mitä ihmettä siellä yläkerrassa tapahtuu. Asunnossa asuu äiti leikki-ikäisen poikansa kanssa.  Toteamme nykyisin tyttäreni kanssa siirtelyn alkaessa, että "jaha, yläkerrassa vaihdetaan taas järjestystä". 

Lapsella voi olla jokin poljettava mopo tai traktori jolla ajelee sisällä. Jos ei ole mattoja lähtee ääntä ja se kertautuu.

Vierailija
3424/3685 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi nainen, jolla ramppaa epämääräistä porukkaa ( narkkareita).

Kaikilla ovikoodi, eivätkä todellakaan asu täällä

Nainen pesee myös näiden pyykit, eli olisiko omia lapsia nämä hampuusit.

Hirveä huutopuhe ja ryminä alkaa aikaisin aamusta.

Oven kohdalka kamala haju, eli roskikset säilytetään ilmeisesti eteisessä.

Seuraamme tarkasti tätä henkilöä, koska taloyhtiöstämme on varastettu useita pyöriä...

Vierailija
3425/3685 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka päiväinen huonekalujen siirtäminen! Asumme luhtitalossa ja yläkerran naapuri siirtää ja jyrrää lattiaa vasten huonekaluja tms. JOKA IKINEN PÄIVÄ. Jos menen aamuvuoroon olen hereillä jo klo 5-6 välillä ja usein kuuluu tuota jyrinää yläkerrasta ensimmäisen kerran jo silloin. Olen miettinyt loputtomasti, että mitä ihmettä siellä yläkerrassa tapahtuu. Asunnossa asuu äiti leikki-ikäisen poikansa kanssa.  Toteamme nykyisin tyttäreni kanssa siirtelyn alkaessa, että "jaha, yläkerrassa vaihdetaan taas järjestystä". 

Entäpä jos sillä lapsella on lelu, jolla leikki ja se aiheuttaa äänen. Mopo, kärryt, auto tms.

Vierailija
3426/3685 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari pk-seudulta. Ostivat kalliimmanpuoleisen talon naapuristamme kesäasunnoksi pari vuotta sitten, ovat käyneet peräti viitisen kertaa. Edes verhoja ikkunoissa. Vaikka sanoivat alussa että aikovat tulla joka toinen viikonloppu.

Mikä tämä maalaisten verhointo on?

Menin kerran taksilla juna-asemalta vanhempieni kesäpaikalle, ja kuski tiesi kertoa ettei siellä ketään ikinä käy, kun eivät verhojakaan pidä ikkunoissa.

Vanhempani viettävät tuolla enemmän aikaa kuin kaupunkiasunnossaan.

Vierailija
3427/3685 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti lapsi leikkii autoilla tms lattialla. Kuuluu mahdottomasti, varsinki laminaattilattiasta. Meillä sama juttu. Vanhemmat eivät luultavasti ymmärrä, miten paljon kuuluu. Kun heidän yläpuolellaan ei ketään asu.

Vierailija
3428/3685 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pari pk-seudulta. Ostivat kalliimmanpuoleisen talon naapuristamme kesäasunnoksi pari vuotta sitten, ovat käyneet peräti viitisen kertaa. Edes verhoja ikkunoissa. Vaikka sanoivat alussa että aikovat tulla joka toinen viikonloppu.

Mikä tämä maalaisten verhointo on?

Menin kerran taksilla juna-asemalta vanhempieni kesäpaikalle, ja kuski tiesi kertoa ettei siellä ketään ikinä käy, kun eivät verhojakaan pidä ikkunoissa.

Vanhempani viettävät tuolla enemmän aikaa kuin kaupunkiasunnossaan.

Kyllä taksit tietää. Ja koko kylän asiat.

Vierailija
3429/3685 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrostalossa on ihana asua rivariin verrattuna. Edellinen naapuri kyttäsi, mitä tehdään kun kehdattiin asua rivarissa vuokralla ja vielä 2 tyttöä kämppiksinä. Ihan siistiä elämää vietettiin mutta naapuri tuli valittamaan, ett auto oli 2cm liian lähellä parkissa - iso parkkipaikka - lunta ei kolattu talkkarivuorolla "oikein", tuli jopa sisälle vääntelemään jotain hanoja kunnes käskin häipyä. Valitti, kun naapurissa oli oopperalaulaja, joka ehkä kerta viikossa treenasi (laulaen upeasti, mielestäni se oli paras päivä). Se oopperalaulaja oli paras naapuri, joka tykkäsi meistä kämppiksistä ja tunnusti, että kyttääjä on rasittavin mahdollinen ukko :P

Jostain syystä nämä neuvojat ja toisten elämäntapaa kommentoivat ovat aina ylipainoisia vanhoja ukkoja. Mitä ne oikeen kuvittelevat? Mitähän tykkäis jos alettaisiin oikein joukolla neuvomaan heille terveellisiä elintapoja ja pilkkaamaan vyötärönseutua. Tämähän olisi ihan vastaavaa käytöstä.

Vierailija
3430/3685 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keski-ikäinen herra naapurista kaivaa nenäänsä tilanteessa kuin tilanteessa. Pihalta näkee, kun hän katselee ikkunasta ulos suoraan ikkunan vieressä ja kaivaa nenää, sitten ilmeisesti pingauttaa räkäsaaliin johonkin sormilla neppaamalla. Kaivaa nenää myös rappukäytävässä ja autoa startatessaan. Hän tekee sen niin antaumuksella, että väkisinkin hieman huvittaa. Inhimillistä mutta hygienia..

Mun mieheni. Suuttuu kun otan asian puheeksi.

On kai aiheuttanut tuolla jatkuvalla kaivamisella ärtyneiden ja kutiavien limakalvojen kierteen.

Tekee sitä myös ruokapöydässä, vuoteessa jne.

Pidän hyvin epäkunnioittavana.

Tyypillistä varsinkin keski-ikäisille miehille. Tarkkailkaa liikennevaloissa pysähtynyttä ukkoa. Huh,

Vierailija
3431/3685 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En stalkkaa naapureitani. Minun puolestani saavat elää ihan omaa elämäänsä. Yleensäkään en ole utelias.

Ei se ole stalkkaamista, että naapuri metelöi liikaa. Se on ihan vaan metelöintiä, joka häiritsee tervettä ihmistä jatkuessaan pitkään tai toistuessaan säännöllisesti.

Vierailija
3432/3685 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva remontointi, maan parannus ja vihamielinen asenne, joka ilmenee pahan puhumisena muille naapureille. Kai se on tästä lähdettävä.

Vierailija
3433/3685 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa ja ei ehkä niin tervettäkään käydä minun oveni taakse suihkuttamassa jotain hirveen hajuista hajustetta, joka tulee eteiseen asti.

Sittten , kun laitan rappaukäytävän tuuletusparvekkeen ovia auki, jotta saan ne hajut pois, niin sitten tulee heippa lappua tuulettajalle, että ei saa tuulettaa , kun se vaikutta yhtiövastikkeeseen ja oliko sähkökuluihin.

Vierailija
3434/3685 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä,se , että illalla n. 22-23 aikoihin alkaa hirvee kolina kuulumaan lattiaa pitkin, just silloin ,kun pitäisi saada jo nukkua.

Tai klo 21 aletaan imuroimaan, no onneksi tuo ei niin haittaa, mutta monesti jo silloin lapset yrittävät jo nukkua.

Vierailija
3435/3685 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalitoimen ja terveydenhuollon sihteeriksi vanhoilla päivillään kouluttautunut henkilö haluaa jatkuvasti soittaa poskeaan sellaiselle henkilölle, jolla ei ole mitään tekemistä kyseisen matamin kanssa. Rouva sekaantuu jokaiseen asiaan. Jokaiseen asiaan, pelleilee toisen ihmisen asioiden kanssa. On seinänaapuri, ja näin on siis sitten yöaikaankin tullut seinän takaa kuultua vaikka millaista sekopäisyyttä.

Kovasti se haluaisi päästä palvelemaan lääkäreitä ja hoitajia, tiedä vaikka pääsisi ihan perhetutuksi asti, mutta valitettavasti ei ole kuitenkaan päässyt, on joutunut epätoivon vimmalla sitten hankkimaan muun työn kaupan kassana, ja nyt se sitten soittelee päätään siitä, että hän se siellä kassalla hoitelee sihteerin töitään.

Että sellainen kaistapää. Ehkä tuo sopis paikalliseen terveydenhoitoon työntekijäksi! 

Älytöntä pelleilyä ikäihmiseltä! Ikäihminenkin olevinaan. Ikäihminen ja hienostorouva.

Vierailija
3436/3685 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä kun monesti näissä tällaisissa tarinoissa mainitaan että "naapurin yksinhuoltaja" vaikka asia ei liittyisi mitenkään siihen onko henkilöllä lapsia tai puolisoa. Kunhan nyt vaan on yksinhuoltaja ja se tulee mainita. Sen vielä ymmärrän jos etnisyys mainitaan kulttuurierojen vuoksi, mutta yksinhuoltajuus..? Sen ymmärrän vielä että miehiä ketuttaa yksinhuoltajat koska he pärjää ilman miehiäkin, mutta että naisetkin lähtee mukaan tuohon. Hae siinä nyt sympatiaa ja apua jos mies vaikka kuolee, kun on ennen sitä haukkunut yh:t maanrakoon.  Ja ei, asialla ei ole mitään merkitystä onko mies kuollut, kukaan ei sitä tiedä tai vaikka tietäisi niin miehetön yyhoo olet silti. Huonoissa kulissiliitoissa pakko kitua ettei vaan joutuisi tuon hepsankeikka-yh:n rooliin :D Voi ei niitä naisia, kun lapset ovat lentäneet pesästä ja rouvat ymmärtävät että hukkasivat kaikki vuotensa huonoon mieheen. Sitä katkeruutta saa sitten kokea nahoissaan jokatoinen vastaantulija kun ei oikeen itse itseään voi "hakata" typeryydestään.  Luoja siunatkoon kaikkia sijaiskärsijöitä.

T: Naimisissa, aikuiset lapset eikä koskaan ollut asenteita yh:ita kohtaan muutakuin kunnioitus jaksamisesta.

Vierailija
3437/3685 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu täällä on naapurin kolmikymppinen rouva vastaava siirtelijä. Tai siis enhän voi tietää varmaksi mutta siltä kuulostaa kun RAAHAAMISEN ääntä kantautuu todella monta kertaa yleensä klo 6.30 - 23.30 välillä. Samoin naapurin rouva (arviolta 50 kg) kävelee todella äänekkäästi!

Vierailija kirjoitti:

Vierailija
3438/3685 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun kaupungin omistamassa kerrostalossa, naapureina on vanha pariskunta, tietääkseni venäjältä muuttaneita jotain suomen sukuisia. Ovat omatoimisesti alkaneet talon puutarhuriksi ja talonmieheksi, nainen istuttelee pihalle itse ostamiaan kukkia ja mies haravoi ja tekee lumitöitä, omaksi ja muiden iloksi varmaan :) Naisen olen myös nähnyt siivoavan rappukäytävää useamman kerran. Jotenkin suloisia :)

Niin ja ajatella että jollekin firmalle vielä maksetaan siitä että käyvät "siivoamassa" raput ja tekemässä "lumityöt". Asukkaat joutuu itse tekemään loput jos haluavat kunnollista jälkeä.

Vierailija
3439/3685 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisivat omakotitaloon kirjoitti:

Juu täällä on naapurin kolmikymppinen rouva vastaava siirtelijä. Tai siis enhän voi tietää varmaksi mutta siltä kuulostaa kun RAAHAAMISEN ääntä kantautuu todella monta kertaa yleensä klo 6.30 - 23.30 välillä. Samoin naapurin rouva (arviolta 50 kg) kävelee todella äänekkäästi!

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa olevan kovin yleistä tuollainen huonekalujen siirtely.

Epäilen että kyseessä ovat reptiliaanit jotka ovat soluttautuneet ksekuuteemme. Kotonaan he muuttavat muotoaan ja liskon häntänsä sekä kokonsa takia liikkuessaan huonekalut siirtyilevät.

Vierailija
3440/3685 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viereisen rivarin päätykämpän vanha pariskunta moikkailee aina minulle ja miehelleni jos satumme parkkipaikalle samaan aikaan kun he ovat pienellä takapihallaan. Ei varsinaisesti outoa, vaan perusystävällistä, mutta emme ole törmänneet heihin tämän tilanteen ulkopuolella eikä kumpikaan tiedä heidän nimiään, kunhan moikkailemme :D Näin on jatkunut jo 11 vuotta, ihana pariskunta :)