Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläkerran lapsiperheessä aika ihme touhua välillä.
Sillä välin kun äitinsä on kylppärissä tms toisella puolen asuntoa niin poikalapsi vetää kengät jalkaan, menee vanhempien makuuhuoneeseen joka on meidän makuuhuoneen yläpuolella, pomppii edestakaisin kengillään kuuluvasti ja pompottaa palloa lattiaan, tätä kestää noin viisi minuuttia. Sitten äitinsä ilmeisesti avaa ulko-ovea ja poika juoksee kengät jalassa ovelle kun askeleet kuuluu läpi asunnon.
Ja tämä kaikki lauantaisin klo 9.00 aikaan! Juuri silloin kun meillä mahdollisuus nukkua vähän pitempään. Olemme lapsettomia.
On käynyt mielessä että nuo vanhemmat ovat käskeneet pojan tehdä noin, ilkeilläkseen meille kun olemme lapsettomia, ja koska käymme usein ulkomaanmatkoilla, meillä on kalliimpi auto kuin heillä, paremmat vaatteet kuin heillä. Tai jokin muu typerä syy.
Hah, hauska :D
Oikeasti tuskin tuntevat teitä, ehkä nyt rapussa tervehtivät... Että sen takia, että teillä on kalliimpi auto, niin laittavat pojan hyppimään kengät jalassa?
Onko tämä jokin provo, jossa lapsettomat yritetään saada näyttämään täysin mielisairailta skitsofreenikoilta?
Tässä taisi olla "pallon pompottelulle" sama syy, jonka yksi kirjoittaja hoksasi vuoden asuttuaan 😂 eli perheen aikuisista lähtöisin se ääni!
Vierailija kirjoitti:
Jotain outoa tapahtuu seinänaapurilla iltaisin ja vain iltaisin. Ikinä päivällä tai aamuisin ei kuulu vastaavaa ääntä. Iltaisin, aina miltein samalla kellonlyömällä, alkaa kauhea tömistely. Kuulostaa kuinka joku juoksisi huoneesta toiseen taukoamatta. Lisäksi ihmeellisiä tömähdyksiä kuin kuin joku löisi seinään koripallon tai vastaavan. Heillä on kaksi pientä lasta, mutta outoa, että show alkaa vain iltaisin. Tätä kestää max puolesta tuntiin. Sitten taas hiljaista.
Iltajumppa? Mun naapuri loikki ja pomppi melkein joka ilta jonkun kotijumpan tahtiin. Kuulosti siltä että palloa olisi pomputeltu pitkin yläkertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurissa asuu eläkeikäinen pariskunta.
Heillä on uudehko auto, ei mikään kallis tai hienomerkkinen, ihan tavallinen pikkuauto. Ei koskaan likainen koska mies hinkaa sitä puhtaaksi joka käänteessä.
Kun lähtevät autolla liikenteeseen kaksin niin nainen ei saa hivuttautua autoon kun se on parkissa muiden autojen vieressä ettei hänen vaatteensa tai laukkunsa vahingoita auton maalipintaa vaan hänen tulee mennä seisomaan pihan keskelle, kauaksi autosta. Vaikkei meidän parkkiruuduissa ole ahdasta eikä nainen ole isokokoinen.
Mies kiertää ja tarkistaa auton 5-10 min ajan, harjaa sitä mahdollisesti lumesta eli 10-50 min lisää. Nainen ei saa koskea autoon lumiharjalla ettei se hajoa. Kun auto on harjauksen jälkeen tarkastettu joka puolelta eli taas se 5-10 min, niin mies peruuttaa auton keskelle pihaa ja nainen saa vihdoin nousta autoon :D
Kun palaavat niin nainen joutuu jäädä autosta pois keskellä pihaa, ja odotella siinä taas tumput suorina kun mies pysäköi ja kiertää ja tarkistaa auton. Tuossa kestää aina se 5-10 min.
Kaikki tämä vaiva jonkun 15 tonnin käyttötavaran eli auton takia :DD
Naapurissasi asuu siis Richard ja Hyacinth Bucket.
Terveisiä Britteihin!
Minäkin menen usein autoon keskellä pihaa ja välillä nousen siinä poiskin, ennen kuin puoliso ajaa auton parkkiin. Teen sen silloin, kun naapuri on ajanut turhan lähelle ja auto on kurainen. Vältän sotkemasta vaatteitani. Olen sillä lailla outo naapuri :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seinänaapuri kuuntelee musiikkia kovalla ja laulaa mukana, oikein tulkitsee milloin mitäkin. Yleensä jotain rokkia.
Meille kuuluu vain kova, epävireinen laulu, iskelmää. Hopeinen kuu, tuhannen yötä yms on tullut tutuiksi. Kuuluu siis sanoja myöten. Jätin heippalapun joku viikko sitten ja sen jälkeen oli pitkään hiljaista, toissapäivänä kuului taas.
Jos ei keskellä yötää lauskele, niin oletpa inhottava kun ei kotonaan saa lauleskella. Kannattaisiko muuttaa omakotitaloon, niin ei tarvitse heippalappuilla?
Vierailija kirjoitti:
Asuin mieheni kanssa maalla, naapureina oli puolisen kilometrin päässä jotakin miehen kaukaisia sukulaisia.
Olivat todella rasittavia, kun ilmestyivät yhtäkkiä pihalle, kulkivat pihamme läpi marjastamaan, joskus lapset haahuilivat pihamme reunoilla jne. Monta kertaa sanottiin, ettei tykätä, mutta ei vaikutusta. Voi luoja sitä puhinan ja pihinän määrää, kun kehdattiin laittaa portti pihatielle, ettei tulla pihaan!
Olimme vuokralla miehen sukulaisella, joten hän sitten yritti väkisin kieltää tämän portin, kun kyllä pitää antaa kulkea. Tämä vuokranantajakin muuten aina vain ilmestyi pihalle ja alkoi kauhean huutovalituksen, kun ei pidetty tavaroita niinkuin hän halusi.
Ainiin, sitten nuo naapurit valittivat, että mieheni aina kaahaa tiellä. Totuus: heidän edestään kulkee hiekkatie, jota pitkin piti ajaa, että pääsi isolle tielle. Kun valittivat miten pikkukivet oikein lentelevät ja hiekka pöllyää, kun niin lujaa kaahaa, alkoi mieheni ajamaan sen pätkän 20km/h. Sama valitus jatkui silti, olivat kyllä muutenkin kaikesta valittajia.
Emme olisi esim. saaneet olla pihalla 22 jälkeen, kun he nukkuvat, ettemme vain häiritsisi heitä ulkovaloilla, vaikka matkaa oli tosiaan sen puolisen kilometriä ja puitakin välissä aika tavalla.
Saimme mieheni kanssa tarpeeksemme tuosta ja kaikesta muusta, mitä en jaksa kirjoittaa, joten muutimme pois. Ja sitä itkun ja ulinan määrää, kun muutettiin niin kauas. Sanottiin ihan suoraan, ettei hänen vuokralaisenaan mitenkään voinut elää normaalisti ja nyt sattui löytymään pitkältä hyvä asunto. Eipä muuten putkahtele pihaan, kun on välimatkaa 200km.
Aina täällä sanotaan, että muuta maalle, jos et kestä naapureiden ääniä. Ei se ole naapureiden tavoista kiinni, ne samat mielensäpahoittajat onnistuvat pahoittamaan mielensä jopa puolen kilometrin päässä näkyvästä valosta! 😂
Mulla on kyllä hiljaiset naapurit, onkohan ne hengissäkäännkun mitään ei kuulu
Vierailija kirjoitti:
Maalaiskokki kirjoitti:
Viereisen kämpän osti leskeksi jäänyt seitsenkymppinen maalaismuori. Tämä nainen on ihan hirveä kattiloiden ja pannujen kolisuttelija, tuntuu että seinän takana on joku kokkisota menossa! Talossa on muuten hyvä ääniyristys eikä häiriöitä ole, mutta jotenkin tämä asukki ei ymmärrä, että ei niitä pannuja tarvitse hellalle läimäyttää eikä kauhalla hakata - ja että tässä talossa on naapureita puolta kilometriä lähempänä...
Kuulin väitteen, jonka mukaan avainsana on maalais. He ovat asuneet omakotitaloissa ja naapureihin on ollut matkaa, joten kolistelu kuuluu arkeen. Ovia paiskotaan jne.
Minun naapurissani asuu nuori mies, joka hakkaa ovia samaan malliin kuin kirveellä puita takapöpelikössä. Hirvittävä meteli jopa pikkutunneilla. Naapuri arveli, että mies on maaseudun pimennosta kotoisin.
Minä harkitsen rikosta, kun kuuntelen naapurin aiheuttamaa melua...
Tästä saa taas aikaan kovan riidan, mutta minusta maalta on ne, jotka eivät ymmärrä, että kerrostalossa kuuluu elämisen ääniä. Naapuri tekee ruokaa -daa!
Vierailija kirjoitti:
Entisellä naapurilla oli ilmeisen innokasta joulumieltä. Laittoi lapsensa koristelemaan ikkunat ja asunnon julkisivun jouluvaloilla päivää ennen aattoa. Aaton iltana laittoi lapsensa keräämään valot pois. Jokseenkin hämmentävää... Miksi laittaa valoja ollenkaan?!
Se oli varmaan lukenut AV:tä 😂Täällähän jaksetaan valittaa siitä, kun naapureilla on jouluvalot liian pitkään. Päätti ottaa varman päälle 😂
Naapurini ovat niin kamalii, et en viitti edes ollenkaan sanoo et millasii ne on!☺
Vierailija kirjoitti:
Kurdinaapurit metelöivät aamutunneille. Lasten uniaikataulu on samanlainen, vaikka näyttää olevan useitakin kouluikäisiä talossa. He roskaavat myös pihaa sietämättömästi. Lapset korjaavat karkkipaperinsa, kun huomautan asiasta. Lasten omat vanhemmat eivät näköjään välitä mistään....
Onneksi makkarimme on kauempana seinänaapureista. Muuten olisi vielä kamalampaa. Noiden toiset seinänaapurit muuttivatkin pois.
Ja tietysti oli tärkeää mainita, että kurdi. En minä rasisti ole, mutta kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaiskokki kirjoitti:
Viereisen kämpän osti leskeksi jäänyt seitsenkymppinen maalaismuori. Tämä nainen on ihan hirveä kattiloiden ja pannujen kolisuttelija, tuntuu että seinän takana on joku kokkisota menossa! Talossa on muuten hyvä ääniyristys eikä häiriöitä ole, mutta jotenkin tämä asukki ei ymmärrä, että ei niitä pannuja tarvitse hellalle läimäyttää eikä kauhalla hakata - ja että tässä talossa on naapureita puolta kilometriä lähempänä...
Kuulin väitteen, jonka mukaan avainsana on maalais. He ovat asuneet omakotitaloissa ja naapureihin on ollut matkaa, joten kolistelu kuuluu arkeen. Ovia paiskotaan jne.
Minun naapurissani asuu nuori mies, joka hakkaa ovia samaan malliin kuin kirveellä puita takapöpelikössä. Hirvittävä meteli jopa pikkutunneilla. Naapuri arveli, että mies on maaseudun pimennosta kotoisin.
Tästä saa taas aikaan kovan riidan, mutta minusta maalta on ne, jotka eivät ymmärrä, että kerrostalossa kuuluu elämisen ääniä. Naapuri tekee ruokaa -daa!
Tajuatko millainen metelihelvetti kerrostalot olisivat, jos kaikkien "elämisen äänet" olisivat sitä, että paiskotaan pannuja ja kattiloita, läimäytellään kaapin ovia ja hakataan kauhalla niin kovaa kuin suinkin mahdollista? Elää voi myös hiukan rauhallisemmin, ei tarvitse aiheuttaa jokaisella puuhalla sitä maksimimäärää meteliä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin lapsi soittaa jotain huilua. Ei siinä mitään, mutta ärsyttää välillä saman kappaleen harjoittelu. Vasta meillä soi yötä päivää "Can you feel the love tonight". Samaisen perheen yksinhuoltajaäiti pesee pyykkiä joka ilta. Ei kai 3 ihmisen vaatteet likaannu noin nopeasti?
Pyykinpesusta tuli mieleen off-topic.. että yksi facebook-kaveri pesee pyykkiä joka jumalan päivä. Asuu yksin. Ilmoittaa pyykinpesustaan facebookissa päivittäin. En ole kehdannut kysyä mitä pesee, meillä kolmihenkinen perhe enkä pese läheskään joka päivä...
Itse asiassa tätä voikin ihmetellä. Jokaisessa pyykinpesua koskevassa ketjussa tulee kasa viestejä, joiden mukaan lakanat pitää vaihtaa vähintään viikottain, kylpypyyhkeet joka toinen päivä, ja vaatteet luonnollisesti joka päivä. Kyllä siinä pyykkiä kertyy! Nyt sitten onkin outoa, että joku sitä pesee :) Niin tai näin, aina väärinpäin.
Minä olen varmaan se omituinen naapuri. Muutin kerrostalosta rivariin, ja kaipaan sitä anonymiteettiä ja yksityisyyttä. Tässä joutuu koko ajan sisäpihalla jopa puhumaan naapureille. Näkevät myös autopaikalta aika hyvin, milloin olen paikalla, milloin en.
Vierailija kirjoitti:
Aivastelusta ja kiroilemisesta....
Olen nainen, mutta joskus tulee tahaton aivastuspuuska, jossa aivastelen monta kertaa peräkkäin. Se on itselle tosi ärsyttävää. Joskus kiroan, kun luulen, että jo loppui, mutta taas ätshiii.
Saatan sanoa, että voi helvetti tms.
Asun siis yksin. D
Naapureista en tiedä kuuluuko sinne, mutta seksiä en ole huomannut silloin ajattelevani. D
Olen varmaan outo naapuri.
Jep, tää on hauska ketju. Eihän se nyt sovi, että naapuri aivastelee, kiroilusta puhumattakaan!
hartenleed kirjoitti:
Minäpä kerron naapuritarinan hieman toistepäin. Asuin kerrostalossa nuorempana ja eräs alakerran naapuri oli aina ikkunassaan verhojen välistä kyttäämässä kun tulin töistä. Kerran hän sitten pysäytti minut pihalla, kun tulin töistä sunnuntai-aamuna klo 8, yövuoron jälkeen siis. Keskustelun sävy oli hieman ikävä, hän ihmetteli että teenkö jotain laitonta kun siihen aikaan ja sunnuntai-aamuna vieläpä tulen vasta asunnolle, hän on usein nähnyt minun tulevan outoihin aikoihin asunnolle ja lähtevänkin outoihin aikoihin....
Ilme oli näkemisen arvoinen, kun kerroin että olen hoitaja ja teen 3-vuorotyötä, eli olen töissä milloin vain ja minä päivänä vain. Joidenkin on näköjään vaikea ymmärtää, että kaikki työt eivät ole maanantaista perjantaihin klo 8-16 :D
Mä en olis kertonut, olis naapuri saanut kihistä itsekseen ja kehitellä tarinoita, soittaa vaikka poliisit. Oon niin monta kertaa nautiskellut, kun jossain vaiheessa tämmöselle kyylälle (ja hänen tuttavilleen) on valjennut, että ihan väärässä oli ja sekopäinen suorastaan. Että ei ens kerralla kannattaisi vetää liian nopeita johtopäätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivastelusta ja kiroilemisesta....
Olen nainen, mutta joskus tulee tahaton aivastuspuuska, jossa aivastelen monta kertaa peräkkäin. Se on itselle tosi ärsyttävää. Joskus kiroan, kun luulen, että jo loppui, mutta taas ätshiii.
Saatan sanoa, että voi helvetti tms.
Asun siis yksin. D
Naapureista en tiedä kuuluuko sinne, mutta seksiä en ole huomannut silloin ajattelevani. D
Olen varmaan outo naapuri.Jep, tää on hauska ketju. Eihän se nyt sovi, että naapuri aivastelee, kiroilusta puhumattakaan!
Minusta täällä on kyllä suuressa osassa viesteistä vain naureskeltu naapureiden erikoiselle käyttäytymiselle, eikä valitettu häiriöstä. Eihän tämä se v*ttumaiset naapurit -ketju ollut! Mutta tietysti jonkun täytyy aina tulla ketjuun pahoittamaan mielensä, että "eikö nyt edes aivastella saa!!!"...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapurin lapsi soittaa jotain huilua. Ei siinä mitään, mutta ärsyttää välillä saman kappaleen harjoittelu. Vasta meillä soi yötä päivää "Can you feel the love tonight". Samaisen perheen yksinhuoltajaäiti pesee pyykkiä joka ilta. Ei kai 3 ihmisen vaatteet likaannu noin nopeasti?
Pyykinpesusta tuli mieleen off-topic.. että yksi facebook-kaveri pesee pyykkiä joka jumalan päivä. Asuu yksin. Ilmoittaa pyykinpesustaan facebookissa päivittäin. En ole kehdannut kysyä mitä pesee, meillä kolmihenkinen perhe enkä pese läheskään joka päivä...
Itse asiassa tätä voikin ihmetellä. Jokaisessa pyykinpesua koskevassa ketjussa tulee kasa viestejä, joiden mukaan lakanat pitää vaihtaa vähintään viikottain, kylpypyyhkeet joka toinen päivä, ja vaatteet luonnollisesti joka päivä. Kyllä siinä pyykkiä kertyy! Nyt sitten onkin outoa, että joku sitä pesee :) Niin tai näin, aina väärinpäin.
Ehkäpä kirjoittajan facebook-kaveri ei halua pitää pyykkipäivää, vaan jakaa urakkaa eri päiville. Treenivaatteet yhtenä päivänä, lakanat ja pyyhkeet toisena, 30 asteen pyykki seuraavana, mustat vaatteet taas sitä seuraavana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maalaiskokki kirjoitti:
Tajuatko millainen metelihelvetti kerrostalot olisivat, jos kaikkien "elämisen äänet" olisivat sitä, että paiskotaan pannuja ja kattiloita, läimäytellään kaapin ovia ja hakataan kauhalla niin kovaa kuin suinkin mahdollista? Elää voi myös hiukan rauhallisemmin, ei tarvitse aiheuttaa jokaisella puuhalla sitä maksimimäärää meteliä.
Olis aika kova vaiva ihan vain naapurien kiusaksi hakata kauhalla niin kovaa kuin mahdollista ym. Eiköhän se siellä vain tee ruokaa. Jotkut vain uskovat, että kerrostalossa ei saa kuulua yhtään mitään. Ei tarvitse kuulua, jos on hyvät äänieristeet, mutta kyllä siellä sentään ruokaa saa laittaa. Ja piereskellä, ja aivastaa, ja harjata hampaita, ja mitä kaikkea muuta häiritsevää tämän ketjun naapurit on tehneetkään. Häirintä on ihan toinen juttu.
No menkää kaikki sitte hotelliin asuu!
Ei minustakaan noissa muissa mitään pahaa ole, mutta epäilisin, että huutoitkeminen keskellä yötä häiritsee naapureita. Kärsin itsekin pahasta ahdistuksesta, mutta olen silti hiljaa öisin. Aikuinen ihminen kykenee itkemään myös huutamatta.