Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Vierailija kirjoitti:
Yläkerran naapuri... näyttää ihan normaalilta mutta asunnossa ollessaan ei ihan normaalilta tapaukselta vaikuta. Monta kertaa viikossa kuuluu pitkän hiljaisuuden jälkeen monta kovaa ”EI” huutoa jonka jälkeen kauhealla tömistelyllä menee vessaan. Ja tätä tapahtuu kellonajasta riippumatta. Saattaa myös saada ihme karjumiskohtauksia ihan yhtäkkiä.
Viikonloppuisin usein saa kuunnella klo 22-9 välillä hänen ja ilmeisesti naisystävänsä seksihetkiä. Se on kiva herätä 4 aikaan yöllä siihen kun seuraavat 45min kuuluu kunnon toiminnan äänet ja sänky hakkaa seinää.
Huutelee varmaan siks, että pelaa netissä kavereiden kanssa ja sit kun kuolee siinä pelissä nii huutelee turhautumistaan. Aika yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Lapset laitetaan ulos leikkimään arki-iltoinakin klo 21 jälkeen. Joukossa on niin alakouluikäisiä kuin alle kouluikäisiäkin. Siinä ne sitten keskenään omakotitaloalueen kadulla mellastavat puoli kymmeneen. Ehkä joku uskovaisten juttu, sillä tälllaisia perheitä parikin kappaletta kadullamme?
"Laitetaan" ulos leikkimään? Jotenkin kerrostalolähiömäinen ajatus tuo, että normaalisti ollaan sisällä ja jos mennään ulos niin silloin erikseen "laitetaan" ja aikataulutetaan huolellisesti oikeaan aikaan ja vain tietty tuntimäärä. Omakotitaloalueella on ihan normaalia varsinkin kesällä/keväällä/syksyllä, että ulkona oleminen on yhtä normaalia kuin sisällä oleminenkin. Ei sitä varten tarvitse aikatauluttaa. Jos huvittaa leikkiä leikkihuoneessa niin leikitään leikkihuoneessa, jos huvittaa leikkiä olohuoneessa niin leikitään olohuoneessa, jos huvittaa leikkiä ulkona niin sitten leikitään ulkona. Ei mitään eroa.
Vierailija kirjoitti:
Voi kamala :D mä oon varmaan tommonen outo naapuri.
- Innostun aina välillä lässyttämään koiralleni kovaan ääneen mitä mielikuvituksellisimmilla lempinimillä tyyliin "kusipallero" "aivosieni". Hävettää ihan sikana jos joku kuulee :D en tosiaan tiedä miksi minulla ei ole normaaleja leminimiä koiralleni, "mamman muru" tai jotain :D
-Itken joskus huutoitkua keskellä yötä. Kiitos ahdistus <3
- kuljen ulkona spurgun näköisenä arkena ja joskus minulla on korkkarit, meikkiä ja hienot kuteet. Naapurit varmaa luulee et mulla on jakautunut persoona
-keräilen tölkkejä huvikseni. On hienoa kun esim. kesäaamuna tulen lenkiltä koiran kanssa klo 10 ja sylissä 4 koffin tölkkiä(jos olen unohtanut pussin mihin niitä voi laittaa :D) ja morjestan rennosti naapurin mummoa joka katsoo pahasti
- pieren niin kovaäänisesti välillä, että hävettää. Kärsin myös jatkuvasta ripulista. Naapureista on varmaa mukava kuulla joka aamu kauhea pruuuitsplözzzzpprrrrrfff-sinfonia
Vaikutat moukalta ja sietämättömältä naapurilta. Toivottavasti saat naapuriksesi vieläkin pahemman yksilön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alakerran naapuri (kahta kerrosta alempana) örisee ja mylvii kovaäänisesti. Mylvintä-äänet ovat sellaisia "MJÖÖÖ!", "ÖÖÖÖÖÖÖH!" ja "OIJOIJOI!" Joskus huudahduksia kuuluu pitkin iltaa ja satunnaisesti myöhään yölläkin. Alkoholia taitaa kulua melko runsaasti.
Ei se mitenkään hätäiseltä kuulosta, eikä muita ääniä juurikaan kuulu.
Epäilisin, että asut samassa talossa kuin minä, mutta täällä mylvijä asuu ylimmässä kerroksessa, joten kyseessä ei voi olla sama tyyppi. Mutta juuri tuollaisia mölähdyksiä kuuluu jatkuvasti yksinasuvan miehen asunnosta. Välillä hänellä on kavereita kylässä (kuulee kun käyvät parvekkeella tupakalla), mutta silloinkaan asunnosta sisältä ei kuulu kuin tämän yhden miehen mölähdykset. Omituisinta on, että ainoastaan silloin kun miehellä on kavereita kylässä hän "sarjakarjahtelee". ROAH! ROAAH!! RROAHH!! RROOAHHH!!!!
Jos ne on neardendaalilaisia? Kommunikoivat eri tavalla.
Olen eläkeläinen, ja iän tuomiin "etuihin" kuuluu heräileminen turhan varhain. Vaikka pistän radion auki ja telkkarista aamu-TV:n täysille, en voi välttyä kuulemasta seinänaapurin vessanvetämistä: pönttö korisee aamuisin ainakin viisi kertaa. Ei siinä mitään, mutta jos tarpeillansa käy, miksen koskaan kuule käsien- tai alapesusta kertovia ääniä heti perään? Asustaako naapurissa joku sottapytty-paskabakteerikasa??
Meidän yläkerran naapurina asui vuosia sitten yömoppaaja. Alkoi moppaamaan iltayöstä, joskus jopa 01-02 aikaan aamuyöllä. Kuului sellainen "suih suih" ja lattialistat kolahteli, ei se voinut olla mikään muu kuin siivouksen ääni. Joskus hänen miehensä huusi hänelle, että "lopeta jo". Sama nainen imuroi neuroottisesti omaa autoaan. Saattoi siivota auton kerran viikkoon ja aina hirmuisen huolelliset imuroinnit ja rätillä hinkuttamiset sisältä. Jossain vaiheessa myi auton. Kai sen piti sitä varten kiiltää. (Enkä kytännyt, satuin vain näkemään, kun meidän olkkarista oli suora näkymä parkkiksille. Lisäksi kiinnitin häneen ehkä enemmän huomiota kuin muihin, koska hän oli niin h*lvetin ärsyttävä).
Pariskunta oli melko äänekäs ylipäätään. Kovaääninen keskustelu ja riitelyn äänet kuului meille, samoin se, kun myöhään illalla surruutettiin jotain, ehkä blenderillä. Askeläänet kuului, ja ilmeisesti tällä naisella oli hyvin "äkäinen" askel: levoton, tömistävä, edestakaisin ravaava, varsinkin siivouksen aikaan.
Sanomattakin selvää, että ko. kerrostalon sisäinen äänieristys oli huono.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille jeesustelijoille voi sanoa että ihmisen luonnossa on todella syvällä se, että äänet joiden alkuperää ei tunnista, koetaan stressaavana kotioloissa silloin kun pitäisi voida rentoutua. Vaarojen nopea tunnistaminen ääntenkin perusteella on ollut selviytymisen kannalta tärkeää. On automaattista toimintaa alkaa havainnoida ääniin liittyviä säännöllisyyksiä ja miettiä selitystä.
Koska äänille haluaa saada selityksen, todennäköisesti aika usein käy niin että keksitty selitys on ihan väärä.
Kiitos tästä.
Olen joskus miettinyt, onko mussa jotain vikaa, kun häiriinnyn niin voimakkaasti äänistä, joita en tunnista, ja ylimääräisestä metelistä ylipäätään. Suututti, kun ratkaisuehdotukset oli aina tyyliin "hanki korvatulpat", kun itse olisin halunnut meluajan lopettavan rasittavan häirintänsä. Oloni helpottui huomattavasti, kun muutin pois kerrostalosta ja asun nykyään omakotitalossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naapuri vääntää patterin termostaattia joka aamu ja ilta, aina suunnilleen samaan aikaan :D Ihmettelin pitkään mikä tuo ääni on, kunnes joskus itse väänsin termostaattia ja koin suuren ahaa-elämyksen.
Jos tämä tapahtuu aamulla vähän ennen seitsemää ja illalla vähän yhdentoista jälkeen, se olen minä! Laitan makuuhuoneen patterin pois päältä yöksi ja aamulla taas päälle. Sori, toivottavasti en ole herättänyt sinua kesken unien :)
Syyllinen nro2 tunnustaa: Minäkin haluan nukkua viileässä, siksi käännän makkarin patterin aikaisin illalla pienelle, aamulla taas n. 18 asteeseen, ettei koko kämppä kylmene päivän aikana. Olen pahoillani aiheuttamastani häiriöstä!
Mä tunnustan: olen entinen kyttääjä. Lopetin kyttäämisen vähän aikaa sitten koska se on mielestäni rumaa. Asun ensimmäisessä kerroksessa ja verhoni viuhui vähän väliä. Muttamutta. Sain selville että eräs naapurini ei koskaan vienyt roskia ulos vaan vei roskat repussaan kauas pois talon roskiksesta. hmmm onko niin salaperäisiä roskia? Muuten ihan normaalia porukkaa jos ei lasketa minua mukaan. Voin aina silloin tällöin puhua naapureilleni seinän takaa mutta lopetan kyllä senkin. Kun on jännä jääkiekko-ohjelma voin huudella aika kovaa: JESSJESSJESS!!!!!! MAAAAAAAAAAALI ...jne. Välillä laulan kovaa niitä näitä mutta vain sekuntien ajan. Ennen kopisutin pattereita kun joku naapuri mölysi mutta nykyään käytän korvatulppia ja kuulosuojaimia. Ahhhh ...ihanan hiljaista....!
Erään naapurin lapsilla oli tapana aina AINA.. laittaa ulkovaatteet ja kengät RAPPUKÄYTÄVÄSSÄ. Tämä kumminkin loppui kun muuttivat muualle.
Yks muija on AINA AINA AINA AINA jne...PESUTUVASSA! Ellei se pese mitään niin hengailee muuten vaan. Sen takia pesen nyrkkipyykillä ja pari kertaa vuodessa lakanat pesutuvassa.
Joku laittoi aina inkontenanssivaippansa talon ulko-oven edessä olevaan roskikseen mutta kyttäsin senkin ämmän ihan puhki. Avasin parvekkeen oven ja mulkaisin sitä kun se laittoi niitä daippereita roskikseen. Siihen loppui sen roskaamiset ja se vie ne nykyään katosroskikseen pois ihmisten nenien edestä.
Joo mä tiedän: mene lääkärille mutku mä just tulin sieltä:)))))......;)
Oon eläkkeellä ja oli vähän tylsää mut sit sain tietokoneen ja käytän facebookia ja muita sosiaallisia medioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ylimmässä kerroksessa, tietysti just meidän asunnon yläpuolella, asuu n. 40v alkoholisoitunut mies, joka oksentaa kunnon huutoyrjöt kellonajasta riippumatta monta kertaa vuorokauden aikana. Joskus kun olen yöllä mennyt vessaan 3 tai 4 aikaan niin siellä se taas huutokarjuyrjöää. Tuo oksentaminen kuuluu kaikkiin asuntomme huoneisiin, mutta vessassa kuulostaa kun hän oksentaisi samassa huoneessa. Ja karjuu/kakoo samalla kovaan ääneen. Aamuisin yrjöää siinä klo.8-8.30 aikavälillä n.10min sessiot. Inhottavaa, eikä asialle kai oikein voi tehdä muuta kuin toivoa että joisi itsensä hengiltä pian. Joskus osunut samaan aikaan rappukäytävään ja tuo ukko haisee vanhalle viinalle ja tupakalle aivan älyttömän paljon. Vituttaa koska asumme ns. "hyvällä alueella" ja on käynyt näin huono tuuri että yksi mätäpaise pilaa asumismukavuuden. Vinkkejä mitä sanon lapselle kun hän alkaa ymmärtää että yläkerrasta kuuluu tuollaista? Poika nyt 1v..."Sedällä on yläkerrassa vähän huono olo.....joka päivä........monta kertaa päivässä.....aamuin,illoin,öisin....."
Meidän talossa on myös aamuoksentaja. Miespuolinen. Kuulostaa krapulaiselta oksentamiselta. JOKA aamu.
Miten oksentamisen äänestä erotat, että on krapula? Mä oksennan joka aamu kun pesen hampaita. Ja juu, olen käynyt lääkärillä mutta toisilla se reflexi vaan herkempi, ei sille mitään voi.
Se että naapuri tarkistaa viihteelle lähtiessään monta kertaa, että asunnon ovi on varmasti lukossa, ja viihteeltä tullessaan sitten kännissä unohtaa avaimen oveen.
Oksentajat saattavat olla myös syöpää sairastavia :( Syöpähoidot saavat voimaan tosi pahoin.
Vierailija kirjoitti:
Oksentajat saattavat olla myös syöpää sairastavia :( Syöpähoidot saavat voimaan tosi pahoin.
Erityisen ahdistavina aamuina yökin viimeistään hampaidenpesun yhteydessä (erityisesti, jos vielä kielen ja nielun harjaan). Ikävää tiristä kyyneltä ja räkää. Ikävää häiritä naapuria. Anteeksi tämäkin :(
Naapurini mies söi lasten vanukkaat. :/ -Elli
Kun muutettiin edelliseen asuntoon, kuului pari kertaa viikossa outoja koulutuksia tyyliin "huhuu, onko siellä ketään?"
Ei ollut mitenkään häiritseviä, ja ihan päivällä/iltapäivällä, mutta jotenkin hassuja😁
Sitten yhtenä päivänä tuli huoltomies ovelle kysymään, onko kuulunut tahallisen oloista häirintää, ja kerroin koputteluista, niin totesi että " nyt saa koputtelut loppua, käyn sanomassa viimeisen kerran..."
Ja ne loppui siihen. Koskaan en keksinyt, kuka koputtelija oli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kamala :D mä oon varmaan tommonen outo naapuri.
- Innostun aina välillä lässyttämään koiralleni kovaan ääneen mitä mielikuvituksellisimmilla lempinimillä tyyliin "kusipallero" "aivosieni". Hävettää ihan sikana jos joku kuulee :D en tosiaan tiedä miksi minulla ei ole normaaleja leminimiä koiralleni, "mamman muru" tai jotain :D
-Itken joskus huutoitkua keskellä yötä. Kiitos ahdistus <3
- kuljen ulkona spurgun näköisenä arkena ja joskus minulla on korkkarit, meikkiä ja hienot kuteet. Naapurit varmaa luulee et mulla on jakautunut persoona
-keräilen tölkkejä huvikseni. On hienoa kun esim. kesäaamuna tulen lenkiltä koiran kanssa klo 10 ja sylissä 4 koffin tölkkiä(jos olen unohtanut pussin mihin niitä voi laittaa :D) ja morjestan rennosti naapurin mummoa joka katsoo pahasti
- pieren niin kovaäänisesti välillä, että hävettää. Kärsin myös jatkuvasta ripulista. Naapureista on varmaa mukava kuulla joka aamu kauhea pruuuitsplözzzzpprrrrrfff-sinfonia
Vaikutat moukalta ja sietämättömältä naapurilta. Toivottavasti saat naapuriksesi vieläkin pahemman yksilön.
Mitähän pahaa on koiralle lässyttämisessä, huutoitkussa, tölkkien keräilyssä, spurguvetimissä kulkemisessa tai pieremisessä??
Tunnustan itsekin nämä kaikki. Lisäksi keräilen öisillä kävelyillä roskia tienposkesta ja toimitan keräysastioihin. Nyt äkkiä rikosilmoitusta kehiin!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ovat niin hiljaisia, että luulisi, ettei tässä kerrostalossa asu muita meidän lisäksi.
Meillä sama juttu. Mitä nyt joskus kuulen kuinka seinänaapuri pesee pyykkiä. Mutta ihan olen saanut hämmästellä, miten hiljaista täällä on.
Minä kuulen myös pesukoneen ääniä ja muuten on enimmäkseen hiljaista. Siinä alkaa epäillä että omat "AI HE*VETTI" huudot kun lyö varpaansa säikäyttävät koko talon. Tai että kaikki kiihkeät keskustelut (=riidat) miehen kanssa raikuvat koko talossa ja kaikki kuuntelevat meitä. Tai kissan öisin vetämät hulluusrallit vinkuvan myyrälelun kanssa pitävät naapurit hereillä.
Voiko olla, etteivät muut kuule meitä? Vai onko ne vaan niin hiljaisia?
Meillä oli tosi hiljaista ennen kuin kissaperhe muutti yläkertaan. Ilmeisesti heidän kissallaan samanlaiset iltavillit kuin teidän misulla ja sen kyllä kuulee. n. Klo 23.00 alkaa puolentunnin ravaaminen huoneesra toiseen joskus kisu vielä onnisruu pudottelemaan tavaroita pöydiltä.
On vielä tosi nuoren oloinen kissa niin toivon, että ajan kanssa rauhoittuu edes vähän.Rauhoittuu ja toisaalta heidän pitäisi leikittää kissaa, se vie niitä riehumishaluja. Kissa kun ei ole kestävyysurheilija ja väsyy helposti.
Et tunnu tietävän kissoista mitään... nuo meidän pennut riehuvat aamulla monta tuntia, sitten nukkuvat 2-3 tuntia, taas riehuvat eri lelujen ja pelien kanssa. Sitten nukkuvat iltaan ja riehuvat koko yön.
Naapurissa asuu oikein soma vanha pariskunta. Ovat oikein pullantuoksuisia ja herttaisia, varmaan reippaasti yli 80v. Pappa päräyttää pakettiautonsa aina pihasta, satoi tai paistoi ja vaikka millaisissa pakkasissa, aamulla joskus 7 aikaan ja tekee jonkun pikkureissun ja palaa. Sama toistuu useamman kerran päivässä. Mieheni kun on ulkotöissä, on kertonut että sillä papalla on aina kylillä ajellessaan rööki huulessa, vaikka ei se tuossa pihalla tai missään muuallakaan ikinä talon ympäristössä polta, ja ollaan mietitty et joutuuko se ihan tosi aina lähtemään kotoa et se uskaltaa pistää savuksi, kun ei se noin lyhyillä "ajokeikoilla" ilmeisesti mihinkään oo juuri varsinaisesti menossa.
Mitä vikaa slaavikyykyssä on? Erittäin mukava lepoasento, venyttää selkää ja reisiä. Halutessaan voi samalla huomaamattomasti treenata alavatsan lihaksia...
Tupakointiin en ota kantaa. Tietysti parempi, etteivät pikkulasten vanhemmat tupruttele sisällä lasten hengitysilmaan. Nykyisin monia tuntuu ärsyttävän jo tupakoivan ihmisen näkeminen kaukaa.