Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Naapurienne oudot tavat

Vierailija
21.02.2018 |

Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.

Kommentit (3685)

Vierailija
2521/3685 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän naapurit on kivoja, mutta joskus ihmettelen, kun eivät tunnu viihtyvän yhtään kotona. Nelihenkinen perhe on aina jossain reissussa, ehkä kerran kuussa tai harvemmin ovat esimerkiksi viikonlopun kotona. Joka perjantai-iltapäivä viideltä starttaa auto ja lähtevät serkkulaan/mummolaan/ystäväperheen luo /kylpylään/sukulaisten mökille... Milloin mihinkin satojen kilometrien päähän. Reissusta palaavat aina vasta sunnuntaina myöhään illalla. Tätäkin vähän ihmettelen, että tosiaan tulevat vasta yhdeksän-kymmenen jälkeen illalla kotiin ja lapsilla kumminkin koulua seuraavana päivänä. Noh, kukin tyylillään. Kivoja ihmisiä ovat.

Helppo maksattaa muilla viikonlopun syömiset (+ei tarvi itse tehdä)  ... aika pitkän pennin säästää 4 henkinen perhe jos ollaan joka viikonloppu kyläilemässä

Kyllähän tuossa oli listattu myös maksullisia aktiviteetteja.

Vierailija
2522/3685 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolmannen eli ylimmän kerroksen asukas ramppaa pihalla tupakalla, vaikka hänellä olisi parvekekin. Talossamme ei ole hissiä, joten hän sitten mennä jytisyttelee portaissa öisinkin. Todellakin jytisyttelee kuin olisi slalom-sukset jalassa (ehkä sillä onkin).

Eikös parveketupakointia pidetä monessa paikassa kiellettynä? Ehkä haluaa noudattaa sääntöjä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2523/3685 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutaan pientaloalueella, jossa useamman talon postilaatikot on samassa telineessä tien vieressä.  Meidän laatikkomme on yksi kuudesta samassa telineessä.

Naapurin emäntä, jonka talon edessä teline on, kolaa aina lumen neljän laatikon edestä ja jättää kahden laatikon edustan kolaamatta. 

Kun mieheni ehtii ensin lumitöihin, hän kolaa koko edustan.

Vierailija
2524/3685 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haisee rikollisuus kirjoitti:

Kerää tavaraa Venäjälle vie . Niitä ammatti varkaita nehän tekeytyy valkeuden enkeliksi eli mukamas avustusta ! Tavaran pesua kuin rahanpesua.

Asuin lähellä Lappeenrantaa ja 80-90- lukujen vaihteessa avautui rajat, että Venäjältä pääsivät helpommin Suomeen. Muutamana vuotena meni hyvin Venäjän vientiin kaikki Ladat ja muut itäautot rajan taakse takaisin. Näin kerran rajalla autojen kuljetukseen tarkoitetun rekan ja se oli täynnä ladoja & etc.

Vierailija
2525/3685 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tämä ole mikään outo tapa, voi olla, että olen itse se outo. Mutta en pidä siitä, enkä tietenkään saa sanotuksi asiaa. Meillä on rivitalossa mukavia naapureita kaikki, mutta koen yhdet naapurit rasittaviksi. He ovat asuneet tässä talossa vain vähän aikaa. Jos heiltä on loppu suola tai maito tai kahvi, tai mitä vaan, ilmestyvät meidän takaovelle sitä aina kyselemään. Itselleni oma piha on yksityinen paikka, eikä sinne niin vaan paukata ovelle saakka jotain lainailemaan. Eri asia sitten jos vaikka ohikulkiessaan näkee pihalla jonkun, niin sitten voisi kysäistä. 

Vierailija
2526/3685 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin nuori nainen kuulostaa niistäessään ihan norsulta tai trumpetilta

Niin kuulostankin, naurattaa välillä itseänikin, mutta nenä on tukkoinen eikä sellainen pikkusievä niiskutus tuota kunnon tulosta.

Vierailija
2527/3685 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapuri soittaa joka päivä kansainvälistä vähintään tunnin putkeen.

Vierailija
2528/3685 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin vanha rouva kertoi juttelevansa koirilleni postiluukkuun kautta kun olen töissä, en hennonnut kieltää vaikka todennäköisesti aiheuttavat vaan enemmän meluhaittaa tuosta syystä. Kukaan ei kuitenkaan ole koskaan valittanut haukunnasta..

Vierailija
2529/3685 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oman ketjunsa saisi aiheesta, ihmisten tavat porrassiivoojan kokemana:D kyllä on nähty varmasti kaikki mitä ei voi edes kuvitella!

Vierailija
2530/3685 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää nyt ei oo ehkä mikään hauska outo, mutta eräät naapurit on aivan hulluja pyykkäreitä. He varaavat kuivaushuonetta aivan järjettömiksi ajoiksi, siis esim. aamu 10:stä seuraavaan aamu 10:een. Monta kertaa viikossa! Eivätkä todellakaan ole mikään pikkulapsiperhe tai himourheilijoita, mikä voisi selittää. Parhaimmillaan siellä on sitten levitelty jotain helvetin sukkia ja alkkareita mahdollisimman väljästi huone täyteen, todella usein myös sellaisia juttuja, mitä itse pesen hyvin harvoin, siis tyyliin verhoja yms. Olen monet kerrat miettinyt, että onko nämä jotain mielenterveysongelmaisia joiden koko elämä pyörii pyykkäämisen ympärillä ja ehdoilla vai mistä ihmeestä on kyse. Tuollainen pyykkimäärä on vain mahdoton.

Saanko udella, että mitä sä siellä kuivaushuoneessa teet jonkun muun vuorolla? Käytkö ihan vaan tarkastamassa vai nuuhkitko niitä muiden alkkareita siellä? Oletko jotenkin mt-ongelmainen, vai mistä moinen sairaalloine kiinnostus muiden pyykkeihin? Ja vielä monta kertaa viikossa pitää käydä tarkistamassa mitä muut pyykkää!

En käytä taloyhtiön saunaa, en pesukonetta. Pesukone mulla on wc- kylppärissä. Saunassa en ole löylytellyt 50-vuoteen. Kun olen ulkona, niin taloyhtiön sauna ja pesukone huoneesta tulee henkilö ulos ja tulee aina selittämään samaa pskaa. Olen vähän ihmetellyt, että asuuko hän siinä saniteetti tilassa, vai lie haistelemassa muitten omaa. Lisäksi hän on sellainen määrälijä pihan asioista.

Vierailija
2531/3685 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänieristys tässä rivitalossa on heikko. Silti on outoa, että naapurini juoksee omaan seinäntakaiseen vessaansa aina kun minä menen sinne.

Muuten varautunut ja hiljainem mies, mutta pyrkii minun kanssa jutuille jos näkee minut pihalla.

Päätin piereskellä pöntöllä ihan antaumuksella. Naapurin toiminta ei ainakaan laantunut. Päinvastoin.

Vierailija
2532/3685 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain kaksi pahalle haisevaa koiraa joilla toisella on naru kuonon ympärillä pitämässä puremista kurissa..

Eläinsuojeluilmoitus valvontaeläinlääkärille, viipymättä!

Vierailija
2533/3685 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vain kaksi pahalle haisevaa koiraa joilla toisella on naru kuonon ympärillä pitämässä puremista kurissa..

Eläinsuojeluilmoitus valvontaeläinlääkärille, viipymättä!

Niinpä. Toki koirat haisevat koirille ja kuonokoppakin voi olla tarpeen, jos koira esim syö lenkillä mitä löytää. Kuonon köyttäminen on jo niin outoa, että ihmetellä täytyy miksi tämän nähnyt ei toimi.

Vierailija
2534/3685 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äänieristys tässä rivitalossa on heikko. Silti on outoa, että naapurini juoksee omaan seinäntakaiseen vessaansa aina kun minä menen sinne.

Muuten varautunut ja hiljainem mies, mutta pyrkii minun kanssa jutuille jos näkee minut pihalla.

Päätin piereskellä pöntöllä ihan antaumuksella. Naapurin toiminta ei ainakaan laantunut. Päinvastoin.

Lisään vielä, että alapääsuihku saa hänet ihan villiksi. Jopa siivouspäivinä, kun pesen pönttöä. Juoksujalat kuuluu ja kolinaa seinää vasten.

Vierailija
2535/3685 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä menet naapurin vessaan?

Vierailija
2536/3685 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä, että alapääsuihku saa hänet ihan villiksi. Jopa siivouspäivinä, kun pesen pönttöä. Juoksujalat kuuluu ja kolinaa seinää vasten.

:D

Vierailija
2537/3685 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä menet naapurin vessaan?

No en mene. Tosin saataisi olla naapurin villein uni.

Pahoittelen harhaanjohtavaa kirjoitustani. :)

Vierailija
2538/3685 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hihhuu kirjoitti:

Seinänaapurini on yksin asuva n. neljäkymppinen siistin oloinen mies, ja harrastaa epämääräistä mölinää, huudahtelua ja hihkumista asunnossaan. Kuulen asuntooni selvästi kun hän käy vessassa, lorotuksen päätyttyä kuuluu usein "AUUUUUUU" jotenkin riemukkaasti, ei kivuliaasti. Asunnosta on kuulunut mm. ulvomista joskus monta kertaa päivässä, kovaäänistä kiroilua, erilaisia äännähdyksiä kuten  "AUH", "UUUUU", "HIHHUU", eläinten ja työkalujen äänien matkimista ja joskus sitten ihan vaan laulua. Epäilen Touretten syndroomaa...

Pelaa konsolilla tai tietokoneella ja eläytyy peliin?

Vierailija
2539/3685 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas on ilta ja seinänaapurillani kohoaa puheessa entisestään volyymi kaakkoon. Koko päivän leipäläpi käy eikä hän muuta tunnu tekevänkääm kuin istuu sisällä ja puhuu.... kovaäänisesti vähän samaan tyyliin, kun siinä yhdessä pulttibois-sketsissä kaksi nimeltä mainitsematonta hahmoa. Kaikki puhe kuuluu selvästi kahden seinän läpi (välissä yksi huone). Olen linnoittautunut toiselle puolelle taloa, koska toisessa huoneessa ei kestä ilman taustamelua olla. Tämä mies puhuu siis ihan koko ajan. Ihan kuin itselläni olisi keskenkasvuinen kovaääninen teini samassa asunnossa, joka selittää ja selittää.... Todella rasittavaa.

Jospa hänellä on työ, joka vaatii yhteydenpitoa puhelimitse? Tai pitää kursseja etänä?

Vierailija
2540/3685 |
01.02.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapuri soittaa joka päivä kansainvälistä vähintään tunnin putkeen.

Youtubesta video, jossa se on taustamusiikkina?