Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurienne oudot tavat

Vierailija
21.02.2018 |

Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.

Kommentit (3685)

Vierailija
2141/3685 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vajaan vuoden kuunnellut yläkerran nuoren pojan yöllistä kolistelua ja mölinöintiä ja tehnyt valituksenkin, mutta isännöitsijää ei vaan kiinnosta.

Tyyppi harrastaa ilmeisesti puutöitä. Kerrostalossa. Välillä kuuluu sahaamista, porausta ja paukutusta. Itselle ihan sama kunhan ei yöllä touhua, mutta hieman outoa harrastus vuokra-asuntoon.

Aiemmin tykkäsi yöllä siirrellä sohvaa tai sänkyä, mistä kuului ihan hirveä jyrinä. Kehtasi vielä kiistää isännöitsijälle että ei äänet kuulu hänne asunnostaan. Kummallisesti yöllinen meluaminen väheni huomattavasti valituksen jälkeen.

Ja baarista ei osaa tulla hiljaa vaan aina hirveä ryminä ja kälätys rappukäytävässä. Olen todella sikeä nukkuja, nukun joskus herätyskellon ohi joten ehkä se auttaa hahmottamaan kuinka äänekäs tyyppi osaa olla.

Olen pari kertaa joutunut käymään ovella pyytämässä, että josko voisi olla vähän hiljempää klo 4 aamulla.

En tiedä onko niinkään outoa mutta todella ärsyttävää.

Vierailija
2142/3685 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Naapurissamme asuu kissa yksinään :D

Hänen omistajansa kuoli ja (jo aikuiset) lapset ym sukulaiset käyvät nyt vuorotellen ruokkimassa ja ulkoiluttamassa kissaa"

Ja sinä i.diootti et tee elsua??

Jos kissa ruokitaan ja sen kunto tarkastetaan päivittäin, ei eläinsuojelulakia rikota. Valitettavasti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2143/3685 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntoni vaihtoi omistajaa ja kysyin uudelta vuokranantajalta, että saisin laittaa autovanhustani katsastuskuntoon asuntoni edessä. Ei mitään hitsauksia, eikä rälläköintejä. Vain kulutusosien tarkastuksia ja vaihtoa tarvittaessa. Naapuri huomasi, että auton konepelti on pystyssä, tai rengasta irti ja tuenta pukki auton alle viritettynä. Naapuri kulki selkäni takaa joka kerta huoltoja tehdessä ja sanoi. Älä tee sitä enää, auto on tiellä. Sanoja on naishenkilö ja ymmärrän, että hän EI VARMASTI TIEDÄ MITÄ KULLOINKIN TEEN AUTOLLENI. Sama henkilö on muidenkin henkilöiden asioihin puuttumassa tiuhaan. Äänettä vain tuumin, hölmö mikä hölmö.

Kenelläkään ei ole lupa mennä toisen piha-alueelle, ei edes salaa. Tuntemattomien pihojen alueella liikkujalla ei taida olla kaikki intiaanit kanootissa, eikä sukunsa terävin kynä penaalissa.

Toisten piha-alueelle??

Minä ymmärsin, että tämä auton korjaaja asuu tuossa asunnossa ja hänen vuokranantajansa vaihtui, jolloin hän pyysi lupaa laitella autoa pihassa. 

Tietysti tässä on se, että jos kyse on kerrostalosta esimerkiksi, niin onko vuokranantajalla oikeutta antaa korjata autoa piha-alueella. 

Vierailija
2144/3685 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli joskus naapuri, jolla oli omituinen tapa soittaa kahta kappaletta nupit kaakossa. Joka ikinen päivä kellon tullessa neljä soitti sen Gangsta's paradise -biisin kerran.

Välillä soitti myös Bonnie Tylerin I need a heroa, mutta siinä hänellä oli kummallinen rutiini. Ei antanut biisin soida koskaan loppuun, vaan soitti vähän aikaa ja aloitti jostain satunnaisesta kohdasta taas alusta, uudelleen ja uudelleen. Pakko-oireinen häiriö ehkä? 

Saatan joskus tykästyä johonkin biisiin niin kovasti, että kuuntelen sitä uudelleen ja uudelleen. Ja teen just tota, että en anna biisin mennä loppuun, koska se ei välttämättä ole yhtä hyvä alusta loppuun, vaan keskityn kuuntelemaan jotakin tiettyä kohtaa, jonka koen biisin parhaaksi osuudeksi. Sitten jossain kohtaa löydän jonkun toisen biisin, johon jään koukkuun samalla tavalla, ja edellinen unohtuu. Kuuntelen tosin aina kuulokkeilla eli naapurit eivät voi olla kuuntelustani tietoisia. Ja en ole niin kaavamainen, että joku tietty biisi toistuisi aina tiettyyn kellonaikaan ym. Minulla on kyllä muita ocd:lle tyypillisiä oireita, joten voihan olla, että tämä musiikkijuttukin on sitä samaa.

Vierailija
2145/3685 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän entinen kerrostalon naapuri piti ulko-oven välissä punaista narun pätkää. Varmaan halusi tällä varmistaa, onko kukaan käynyt hänen asunnollaan, kun on ollut poissa. Nähtiin myös useamman kerran kun hän asetteli narua oven väliin porraskäytävässä. Hän oli yksin asuva iäkäs rouva.

Mulla on sisätiloissa kamera, joka on suunnattu eteiseen. Ilmoituskyltti eteisessä. Tallenne näkyy älypuh.

Vierailija
2146/3685 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntoni vaihtoi omistajaa ja kysyin uudelta vuokranantajalta, että saisin laittaa autovanhustani katsastuskuntoon asuntoni edessä. Ei mitään hitsauksia, eikä rälläköintejä. Vain kulutusosien tarkastuksia ja vaihtoa tarvittaessa. Naapuri huomasi, että auton konepelti on pystyssä, tai rengasta irti ja tuenta pukki auton alle viritettynä. Naapuri kulki selkäni takaa joka kerta huoltoja tehdessä ja sanoi. Älä tee sitä enää, auto on tiellä. Sanoja on naishenkilö ja ymmärrän, että hän EI VARMASTI TIEDÄ MITÄ KULLOINKIN TEEN AUTOLLENI. Sama henkilö on muidenkin henkilöiden asioihin puuttumassa tiuhaan. Äänettä vain tuumin, hölmö mikä hölmö.

Kenelläkään ei ole lupa mennä toisen piha-alueelle, ei edes salaa. Tuntemattomien pihojen alueella liikkujalla ei taida olla kaikki intiaanit kanootissa, eikä sukunsa terävin kynä penaalissa.

Toisten piha-alueelle??

Minä ymmärsin, että tämä auton korjaaja asuu tuossa asunnossa ja hänen vuokranantajansa vaihtui, jolloin hän pyysi lupaa laitella autoa pihassa. 

Tietysti tässä on se, että jos kyse on kerrostalosta esimerkiksi, niin onko vuokranantajalla oikeutta antaa korjata autoa piha-alueella. 

Voipi olla rivi - tai paritalo. Silloin on tilaa laitella pientä, ei mitään Jyry-Sisua.

Vierailija
2147/3685 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häiritsee kulkemisella asentajan yksityisyyttä ja kotirauhaa, jos luvatta, tai vain vttumaisuuttaan.

Vierailija
2148/3685 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1982 laitoin kerrostalon autojen parkissa Fiat 127 autooni vetoakselin nivelten suojakumit uusiksi, kun tuli katsastuksesta korjaus määräys. Oli helmikuu ja aika kova pakkanen ulkosalla tehdä remppaa. Puoli tuntia auton kimpussa ja sisällä lämpimässä asunnossa saman ajan. Hyvin meni ja Fiat kelpasi leimalle, jee 👏😋

Vierailija
2149/3685 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rivitaloissa on asunnon oven edusta haltian, tai omistajan yksityistä aluetta 👍😎

Vierailija
2150/3685 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun naapuri pitää välilä kaihtimet auki yötäpäivää..joskus yötäpäivää kiini..joskus aamula auki ja illaal kii...ja illal auki aamul kii.

Vuorotyössä? Kesäisin ei ainakaan nukuta aamulla tai päivällä kaihtimet auki.

Tai laiskuutta? Tai kenties haluaa lämmittää tai viilentää asuntoaan?

Vierailija
2151/3685 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääl eletää yöl naapurit ei näyttäydy ,olevinaa hienoja lukeneita ihmisii.Tulen koiralenkiltä 24,ihmeteltiin naapuris auto siirtynyt eripaikkaa,34-07 aikaan.Olivat jossain matkoil,mutta mitä jos jotain oisi sattunnu.Huomattiin olin ulkotöilläni.Sit on joku adhd tai joku pönttöi kolistaa,lumet pitää ajaa kaikki 4m päähä meistä meluaa.Mitähän järjestyssäännöt siitä sanoisi ,ei jaksa olla ikävä ihminen vaikka kerran siitä piti huomauttaa iltaaikaa viikonloppu melu koneet käy, paukutus,vuosikaudet .Viime yönä tulin koiralenkiltä 00,30 karmee jumputus 20m pääs,onneksi se ei häirinnyt..perjantai nääs oli.Menin tvlle,nukkuu.Tää on paikkakunta mis outoi ihmisii paljon.Itkekkäitä,nokkapystys menijöitä..Minäminä ;(...

Vierailija
2152/3685 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin ekassa omassa asunnossani. Kolmas kerros, ei hissiä. Aina, hemmetin AINA, kun lähdin töihin tai tulin töistä, tämä rouva, joka asui ekassa kerroksessa avasi ovensa ja tuijotti murhaavasti. Olihan se kai kamala, että työssä käyvä 20-vuotias nainen oli muuttanut taloon. Kerran rupesi huutamaan, kun oli nähnyt mun serkun jättävän mut autollaan siihen oven eteen. Ja heti lähtevän pois. Tämä rouva varmasti teki saman muillekin. Mutta muistan kerran, kun olin jo laittanut asuntohakemuksen muualle, kun en enää jaksanut seinänaapurin bilettäjää. Astuin ulos pihalle ja siellähän oli alakerran mummo ja pari muuta. Mummo alkoi heti kovaan ääneen sepittää, että minä siellä biletän arkena yms. Silloin meni hermot. Menin mummojen luo ja lausuin about näin:"En se ole minä, joka täällä meluaa, vaan seinänaapurini. Ja kiitos hänen, olen itse hakemassa uutta asuntoa, joten kun sitten taas kyttäät, niin KYLLÄ, ne on mun kamat jotka täältä lähtee! Äläkä uskallakaan tullaa kukkoilemaan, mulla on oikeus ottaa muuton ajaksi tähän eteen auto! Tuliko selväksi?"

Tiedän että hermot meni äkkiä, mutta miettikää, miltä tuntui nähdä sen eukon naama joka hemmetin kerta, kun uskalsi käyttää etuovea. Ja kuunnella sitä louksutusta, vaikka se ääni kuului mun seinänaapurista. Ja paras: Kerran hän syytti, että jätin vauvan hoitamatta kotiin. Silloin nauroin. Nauroin pitkään. Sillä mulla ei tähän päivään mennessä ole ollut lasta.  Kehotin soittamaan poliisit, mutta eipä koskaan näkynyt...

Vierailija
2153/3685 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän entinen kerrostalon naapuri piti ulko-oven välissä punaista narun pätkää. Varmaan halusi tällä varmistaa, onko kukaan käynyt hänen asunnollaan, kun on ollut poissa. Nähtiin myös useamman kerran kun hän asetteli narua oven väliin porraskäytävässä. Hän oli yksin asuva iäkäs rouva.

Kuulostaa ihan mun jo muutama vuosi sitten edesmenneeltä isoäidiltä. Hänellä toki oli skitsofrenia ja ajatteli mm., että ulkona pörräävät helikopterit olivat hänen miehen puolen sukulaisten lähettämiä vakoojia. Mutta joo, naruviritys oli kauhea, faija aina repi ne langat teippeineen irti ovista kun mentiin sinne käymään. Ovessa oli kyllä siis ihan turvalukkokin, jota hän jopa käytti, mutta kyllähän se naru kertoo paremmin, onko kotona käynyt joku luvatta. Asuivat myös katutasossa (tosin hyvin rauhallisella asuinalueella), mikä saattoi aiheuttaa pelkotiloja ja edesauttaa järjettömän käytöksen lisääntymistä.

Vierailija
2154/3685 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mun naapuri pitää välilä kaihtimet auki yötäpäivää..joskus yötäpäivää kiini..joskus aamula auki ja illaal kii...ja illal auki aamul kii.

Kuka jaksaa seurata naapurin verhojen asentoa, jos ei siitä häiriötä aiheudu?

Vierailija
2155/3685 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä eräs henkilö aukoo taloyhtiön jäte laatikossa olevia muovipusseja ja tutkii, mitä ne sisältävät. Jätepussukathan on keräilijän - käsittelylaitoksen omaisuutta. Niitä ei saa muut enää myllätä. Meinaan laittaa kauppakassiin ilmaa täyteen puhalletun kondomin ja sulkea pussin suun ja laitan sen jäteastiaan. Henkilö tulee varmasti ihmettelemään, mitä noin pulleassa pussissa mahtaa olla 🤔😳 Riistakameran tekisi mieli laittaa tarkkailemaan tilannetta, kun yllärini ehkä paljastuu uteliaalle 🤭😎

Meillä tuota teki talonmies, Joka asuu yhtiössä, kun toistuvasti asukkaat laittoi roskia väärin kippoihin, hän lajitteli ne oikein, kun ei osa asukkaista viitsinyt hommansa hoitaa. Naapuritalon asukkaat ikkunoistaan sitten seuraili tilannetta ja juorusi eteenpäin taloyhtiössämme asuvasta ”kauhu naapurista”, joka tutkii muiden roskia.. että näin se tarina muuttuu matkalla.

Vierailija
2156/3685 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa seurailla naapurin tekemisiä, ( tervehtiikö, miten tervehtii, Kenelle juttelee, miten juttelee, jutteleeko pitkään, onko kotona, eikö ole kotona, onko verhot auki, onko verhot kiinni, kuuluuko kolinaa, eikö kuulu kolinaa, onko sairas, onko terve jne jne) ellei niistä aiheudu oikeaa häiriötä?

Tämä jatkuva toisten kyttäys se mielestäni erittäin sairasta on, itseasiassa herää sääli. Kertoo ettei kyttärillä ole ihan oma elämä kunnossa, tai mielenkiintoista tekemistä, koska on aikaa ja jaksamista paneutua muiden elämään uskomattomalla energialla.

Vierailija
2157/3685 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakan polttaminen kerrostalo asunnossa yöllä, kun hajut kulkeutuu kaikkialle, ruuankäryt päivisin, saati tupansavu öisin.

Vierailija
2158/3685 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurin eukko ravaa postilaatikolla jatkuvasti.Postilaatikkorivistö on talomme edessä.

Ensimmäisen kerran käy laatikolla töistä tullessaan ja ottaa postit.Sen jälkeen käy vielä kolmisen kertaa kurkkaamassa postilaatikkoon ja aina uudelleen jos esim.tulee jostain.

Eräänä päivänä kuulin kun miehensä sanoi jo hakeneensa postit,tuli silti taas postilaatikolle.

Käy laatikolla myös lauantaisin ja sunnuntaisin useasti,vaikkei postia jaeta :D

Ehkä odottaa jotain,joka ei koskaan saapunut:D

Vierailija
2159/3685 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naapurin eukko ravaa postilaatikolla jatkuvasti.Postilaatikkorivistö on talomme edessä.

Ensimmäisen kerran käy laatikolla töistä tullessaan ja ottaa postit.Sen jälkeen käy vielä kolmisen kertaa kurkkaamassa postilaatikkoon ja aina uudelleen jos esim.tulee jostain.

Eräänä päivänä kuulin kun miehensä sanoi jo hakeneensa postit,tuli silti taas postilaatikolle.

Käy laatikolla myös lauantaisin ja sunnuntaisin useasti,vaikkei postia jaeta :D

Ehkä odottaa jotain,joka ei koskaan saapunut:D

Dementikko?

Vierailija
2160/3685 |
05.09.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taloyhtiössä soppaa voi hämmentää loukattu rouva, jonka puoliso on katsellut sillä silmällä taloyhtiössä asuvia neitosia.

Sen sijaan, että rouva ripittäisi miestänsä, alkaa neitosten olon tekeminen kurjaksi erilaisten mustamaalauskampanjoitten avulla.

Keksitään tikusta valittamisen aihetta, vaikka syy on rouvan loukatuissa tunteissa, jota ei kateudeltaan ja pahalta olostaan kykene käsittelemään miehensä kanssa rakentavasti.

Osa muista asukkaista tajuaa jutun juonen, osaa rouva vie kampanjoissaan mukanaan, kuin pässiä narussa.

Outoahan se on, vaikkakin inhimillisen ymmärrettävää. Tukalaa neitosille kaikin puolin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan