Naapurienne oudot tavat
Onko teidän naapureilla outoja tapoja? En nyt tarkoita mitään käräjille päätyviä kauhujuttuja, vaan enemmän sellaisia hauskoja outoja juttuja, joita olette joskus ihmetelleet.
Kommentit (3685)
Vierailija kirjoitti:
Naapurina on joku elefantti. Iltaisin, hiljaisuuden jälkeen, alkaa kantapää-astunta, jota kestää 2h. Edestakaisin tömistystä, joka tärisyttää kattoani. Ymmärrän kyllä, jos vuorotyötä tekevä tulee kotiin ( Itse teen vuorotöitä), käy suihkussa tms. Mutta miten joku tömistelee niin, että alakerrassa ei voi nukkua?
Siis apua, asutaankohan samassa talossa. Mä en tajua mitä ihmeen tarvetta voi olla rampata norsulauman painolla, tahallaan kantapäillä lattiaan hakaten aamuyöstä! Onkohan sillä joku neuroosi, jossa tietyllä kellonlyömällä pitää juosta koskemaan vuoronperään vastakkaisia seiniä kämpässään tms, mä en vaan millään keksi mitä legitiimiä syytä tuntien eestaas ramppaamiseen voi olla AAMUYÖSTÄ?
Tai itse asiassa missään vaiheessa päivää. Mut etenkään aamuyöstä.
Ihmettelin mitä naapuri rakenteli yömyöhään, taisi kaivinkonekkin käydä ja nyt torstaina oli vapaa päivä ja valoisan aikana huomasin että on tehnyt ison aitauksen missä on kanoja??
Ja kaupungin maille😂😂😂😂
Milloinkohan hommaavat kukon rääkymään?
Vierailija kirjoitti:
ihme kyttääjiä onkin nämä vauvapalstan keskustelijat. hankkikaa oma elämä.
Taidat olla se naapuri, jota yhteiset järjestyssäännöt ärsyttävät ja ahdistavat?
Vierailija kirjoitti:
Naapuri harjoitteli yhtä pianokappaletta varmaan viikkoja siinä lainkaan kehittymättä, sitä ennen tai sen jälkeen ei kuulunut pianoa, eli kai jäi soittelut siihen.
Kappale oli Für Elise (se mikä soi Burana-mainoksissa) ja ei juuri päässyt alkua pidemmälle. "tilu lilu... tilu lilu..." eikä melkein ikinä menty noista ekoista soinnusta eteenpäin. Alkoi oikein ärsyttämään, kun tietää miten se kappale jatkuu, teki mieli huutaa "soita nyt edes vähän pidemmälle!" :D
Itelläni on soittokirja, jossa on lyhyitä kohtia tunnetuista kappaleista, eli vaikka haluaisinkin, en pystyisi soittaa pidemmälle :D oon hyvinkin saattanut jotain samaa 2 nuottirivin mittaista sävelmää soitella tunninkin verran. Siihen jää koukkuun, välllä yrittää soittaa mahd nopeesti, sit esim ulkomuistista tai silmät kiinni :)
Sen kyllä uskon ett naapurissa tuommosen kuuntelu varmasti on rasittavaa, ja toivon että oma soittelu ei kuulu
Sorry oikean termistön puutteesta, vaikka osaankin pianoa soittaa en tiedä oikeaa termiä esim tolle "lyhyelle kohdalle"
Naapurin vanha pariskunta lähtee peräkkäin asunnostaan ulos. Toinen lähtee ensin ja sulkee oven perässään, toinen lähtee puolen minuutin päästä. Jostain syystä eivät voi lähteä samalla oven avauksella.
Nuo kanta-astujat ovat ihan oma ihmisrotunsa. Ei kai ole vanhemmat opettaneet kävelemään muulla tavoin. Kanta-astujat ovat täysin tottuneet itse siihen ääneen, eivätkä siten aikuisinakaan hahmota miten kovaa ääntä heidän kävelynsä saattaa aiheuttaa.
Itse kärsin näistä kanta-astujista kirjastossa, jossa yritän opiskella. Usein kävellään lukusalin lehtereillä ja kun vanha puinen rakennus kyseessä, niin hiljaisessa kirjastossa tuo jumpustus on lukijoiden päiden yläpuolella todellakin kuin norsu olisi tullut kylään. Luulisi että norsuastuja edes huomaisi itse että koko sali nostaa katseensa kirjoista tai tietokoneista ja tuijottaa häntä, mutta ei. Viimeksi oikein katsoin tarkkaan että minkälaisesta norsusta on kyse, mutta jumpsuttaja olikin nuori ja normaalin näköinen nainen, ei kärsää eikä elefantin töppöjalkoja. Mutta siis ns. kävelytaidoton.
Varmaan ärsyttävää jos tuollainen asuu yläkerrassa. Öisin kun on hiljaista, tuo ääni kuuluu vielä selkeämmin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelin mitä naapuri rakenteli yömyöhään, taisi kaivinkonekkin käydä ja nyt torstaina oli vapaa päivä ja valoisan aikana huomasin että on tehnyt ison aitauksen missä on kanoja??
Ja kaupungin maille😂😂😂😂
Milloinkohan hommaavat kukon rääkymään?
No riippuu kaupungin säännöistä onko tuo edes sallittua ja jos on sallittua että mitä kaikkia sääntöjä pitää noudattaa. Ainakaan Helsingissä ei mitään kukkoja tuosta vaan ilman naapurien lupaa saisi hankkia, koska valituksiahan siitä tulee.
Olen asunut maailmalla suurkaupungissa jossa kanoja ja kukkoja oli joka katolla. Näiden helttaveikkojen rääkymiseen ei tahtonut tottua millään.
Vierailija kirjoitti:
Meidän entinen naapuri ajoi autoa pyöräilykypärä päässä. Oli ammatiltaan vakuutusyhtiön vahinkotarkastaja, joten varovaisuus oli kai verissä...
Mies oli muuttanut Lapista pari vuotta aiemmin, mutta puhui vahvaa lounaismurretta. Oli siis opetellut paikallisen murteen ja alkanut puhua sitä. Todella outo tapaus.
Ihana!
Minä olen kantakävelijä ja kyllä hahmotan oikein hyvin töminäni. Tosin asun erillistalossa joten saan tömistellä ihan miten itse tahdon. Enkä minä tarkoituksella kävele niin. En osaa muutenkaan.
Järkyttävää tömistelyä, kantapää kävelyä, (töms töms). klo 23. Kolinaa ja tavaroiden tiputtelua. Aina joka ilta.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kantakävelijä ja kyllä hahmotan oikein hyvin töminäni. Tosin asun erillistalossa joten saan tömistellä ihan miten itse tahdon. Enkä minä tarkoituksella kävele niin. En osaa muutenkaan.
Kaikki ihmiset ovat kantakävelijöitä. Se on ihmisrodun biologinen ominaisuus.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulukkaan. Ihan luonnollinen ja oikea askeltaminen on niin, että astut ensin kantapäälle ja rullaat askeleen lopuksi päkiälle. Ihminen saa siellä kerrostalossakin kyllä kävellä ihan normaalisi kotonaan. Muut voi ottaa huomioon vaikka sitten matoilla, pehmeillä tossuilla tai kevyillä askeleilla.
On ihan turhaa nillittämistä, että vaikka julkisessa kirjastossa ei saisi askeltaa paikalle ihan normaalisti. Mutta kukin saa pahoittaa toki mielensä mistä huvittaa....
Kantakävelystä tuli mieleen, että kun kerrostalossa asun niin pyrin itse vaikuttamaan siihen että astuisin pehmeästi ja mahd. vähä-äänisesti kotona liikuskellessani, eritoten klo 22 jälkeen rauhoitan menoa selvästi. Siitä syystä ettei naapureiden tarvitsisi kuunnella tömps tömps ääniä. On vissiin vierasta joillekkin ihmisille ottaa muut huomioon?
Valitettavia on sellaset yökyöpelit jotka kolistelee. Itse yleensä nukun öisin mutta jos en saa unta niin käytän sitten tietokonetta tai olen muuten hipihiljaa. Meidän naapuri kolistelee yöaikaan todella usein. En käsitä mitä se siellä hommailee. Rakentaa jotain? Siivoaa? Aivan järjetön kolina. Jos olisin heikkouninen niin kyllä vituttaisi, onneksi nukun hyvin yleensä, mutta silloin kun en niin ihmettelen naapurin kolistelua.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa hakata parvekkeen ovea, tai jos on kova pakkanen jonkun huoneen ovea, lujaa kiinni ja auki aina kun puolisoni tulee iltavuorosta klo 22.30 ja menee suihkuun. Alakerrassa asuva noin viisikymppinen naishenkilö siis tämä parvekepaukuttelija, en tiedä mitä ongelmia hänellä on.
Varsin surullista luettavaa tämä ja monet muutkin tarinat tässä ketjussa. Kyllä Suomessa riittää paljon yksinäisiä ja mielenterveysongelmaisia ihmisiä. Tarttis tehrä jotain..
Meidän entinen naapuri hakkasi parvekkeen ovea ja keittiön ovia täysillä aina kun tulin kotiin töistä illalla. Valitti ruuanlaitostani kuuluvista äänistä. Väitti myös, että ikkunamme ulkopuolella oleva lämpömittarin anturi on salakuuntelulaite, jolla minä ja mieheni salakuuntelemme häntä. Kyseessä ilmeisesti pahasti mielenterveysongelmainen nelikymppinen mies. Tämä mies myös selvitti jostain isäni puhelinnumeron ja soitti hänelle valittaen minusta. Olen siis kolmekymppinen nainen... Onneksi päästiin muuttamaan pois!
Paritalon toisessa puolikkaassa asuva vanhempi mies paiskaa ulko-ovensa aina klo 6 aamulla oli arki tai pyhä niin että talo tärisee. Toistaa sitten pitkin päivää. Seisoo yöllä klo 02 tuijottamassa taloa ulkona ja kiroilemassa humalassa minkä jälkeen paiskoo keittiön ja ulko-oven välillä kaikkea mahdollista, pituudesta tässä hommassa en ole ihan varma kun yritämme nukkua. En tiedä milloin naapuri nukkuu, päivällä olemme useimmiten töissä. Kesällä leikata jurmutti ruohoa Joka AAMU klo 7.30 alkaen noin kahden tunnin ajan. Ei reagoi tervehdyksiin saati muihin puhutteluyrityksiin.
Nimim.Uutta kotia etsivät
Vierailija kirjoitti:
Järkyttävää tömistelyä, kantapää kävelyä, (töms töms). klo 23. Kolinaa ja tavaroiden tiputtelua. Aina joka ilta.
Siis tämä!! En tajua. Alkaa joka ilta klo 23 jälkeen ja jatkuu yötä myöten. Joskus ole herännyt klo 3 aikoihin ja kuullut tätä mekkalaa edelleen. En tajua mistä se toistuva kolina ja töminä "tumTUMtum" voi kuulua epäsäännöllisen säännöllisesti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ihme kyttääjiä onkin nämä vauvapalstan keskustelijat. hankkikaa oma elämä.
Taidat olla se naapuri, jota yhteiset järjestyssäännöt ärsyttävät ja ahdistavat?
Suurimmalla osalla näistä valituskommenteista ei ole mitään tekemistä järjestyssääntöjen kanssa.Luepa kunnolla ne! Olen samaa mieltä, että ihmeellistä kyttäämistä.
Vähän samantapaisia kokemuksia on minullakin. Kesällä sellainen eläkeläispariskunta kyttäsi pihan puolen parvekkeellaan, milloin tulen kotiin. Usein olin liikkeellä pyörällä ja pyörän vieminen pyörävajaan vei sen aikaa, että jompi kumpi ehti jollakin tekosyyllä tulla vastaan käytävässä. Samoin joskus, kun olin liikkeellä jalkaisin ja ehdin asuntooni ennen kuin he ehtivät tulla vastaan, jompi kumpi meni välittömästi porraskäytävään, kun olin päässyt asuntooni. En oikein tiedä mitä epäilivät, mutta selvää oli että kyttäsivät tekemisiäni.