Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen liian mustasukkainen ja pilaan suhteeni. Auttakaa!

Vierailija
21.02.2018 |

Olemme olleet mieheni kanssa pitkään yhdessä eikä tämä asia ole muuttunut.

Olen edelleen todella mustasukkainen miehen työkavereista, sillä hänellä on paljon naisia työkavereina. Mies ei ole koskaan tehnyt mitään ansaitakseen tätä kohtelua (kyselen, kiukuttelen ja raivoan) ja olen itsekin aivan loppu itseeni. Pelkään, että mies lähtee.

Auttakaa, mitä teen? :( Terapiasta en ole saanut tarpeeksi apua, vaikka olen sitä yrittänyt hakea.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tohon auta mikään muu kuin ajattelun muutos. Ja siihen ei ole mitään taikakeinoa. Sun pitää vaan päättää muuttaa ajatteluasi ja teet töitä sen eteen.

Ajattele asiaa näin. Kun joku päivä tiedät kuolevasi, niin sinua tulee eniten kaduttamaan asiat, joita olet turhaan murehtinut. Se energian määrä, mikä siihen menee, on valtava. Näin sanovat tutkimukset kuolevien ihmisten haastatteluista. Lisäksi on selvää, että et rakasta itseäsi. Et näe itseäsi riittävän arvokkaana, jotta miehesi voisi sinua rakastaa. Pelkäät koko ajan menettäväsi hänet, sillä et usko sydämessäsi ansaitsevasi häntä. Opettele myös rakastamaan itseäsi.

Ei helppoa mutta mahdollista. Vaatii vain tietoista asian työstämistä päivittäin.

Ps. Tiesithän myös sen, että jos miehesi haluaa pettää sinua, hän tekee sen siitä huolimatta vaikka kuinka pelkäisit sitä etukäteen. Eli kiukuttelusi ja epäilysi eivät auta mitään.

Kuka sanois mustasukkaselle miehelle ohjeeksi "opettele rakastamaan itseäsi"? :'D Ei kukaan. Se haukuttais aivan lyttyyn. Hirveä kontrollifriikki peto.

Sama kohtelu kaikille sukupuolesta riippumatta, kiitos!

Minä yritin rakastaa ehjäksi mustasukkaista hullua miestäni viiden vuoden ajan. En kuitenkaan nostanut kissaa pöydälle, koska koin, että se olisi ollut tungettelevaa painostamista ja hän ei itse kokenut tarvetta korjata omaa traumaansa vaan yritti saada minut toimimaan toivomallaan tavalla. 

Naiset ovat ehkä hivenen alttiimpia katsomaan peiliin ja etsimään ratkaisuja. 

Niinpä niin. Nainen saa teetä ja sympatiaa kanssasiskoiltaan. Mies on samalla tavalla toimiessaan hirviö ja todennäköisesti arvostellaan jo väkivallan uhkaa. Todella kaksinaamaista touhua! Mustasukkaisuus on ihan yhtä vahingollista riippumatta siitä, kuka sitä harjoittaa ja kuka on kohde.

Vierailija
22/51 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaiset naiset on kyllä pahinta paskaa. Toivottavasti emme ikinä tapaa. Sinun kannattaisi lähteä kiusaamasta miestäsi.

Monet kerrat olen miettinyt lähtemistä, jotta mieheni saisi jotain parempaa elämäänsä. Hän todella ansaitsisi jotain muuta kuin näitä epäilyjä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän tohon auta mikään muu kuin ajattelun muutos. Ja siihen ei ole mitään taikakeinoa. Sun pitää vaan päättää muuttaa ajatteluasi ja teet töitä sen eteen.

Ajattele asiaa näin. Kun joku päivä tiedät kuolevasi, niin sinua tulee eniten kaduttamaan asiat, joita olet turhaan murehtinut. Se energian määrä, mikä siihen menee, on valtava. Näin sanovat tutkimukset kuolevien ihmisten haastatteluista. Lisäksi on selvää, että et rakasta itseäsi. Et näe itseäsi riittävän arvokkaana, jotta miehesi voisi sinua rakastaa. Pelkäät koko ajan menettäväsi hänet, sillä et usko sydämessäsi ansaitsevasi häntä. Opettele myös rakastamaan itseäsi.

Ei helppoa mutta mahdollista. Vaatii vain tietoista asian työstämistä päivittäin.

Ps. Tiesithän myös sen, että jos miehesi haluaa pettää sinua, hän tekee sen siitä huolimatta vaikka kuinka pelkäisit sitä etukäteen. Eli kiukuttelusi ja epäilysi eivät auta mitään.

Kuka sanois mustasukkaselle miehelle ohjeeksi "opettele rakastamaan itseäsi"? :'D Ei kukaan. Se haukuttais aivan lyttyyn. Hirveä kontrollifriikki peto.

Minä yritin rakastaa ehjäksi mustasukkaista hullua miestäni viiden vuoden ajan. En kuitenkaan nostanut kissaa pöydälle, koska koin, että se olisi ollut tungettelevaa painostamista ja hän ei itse kokenut tarvetta korjata omaa traumaansa vaan yritti saada minut toimimaan toivomallaan tavalla. 

Niinpä niin. Nainen saa teetä ja sympatiaa kanssasiskoiltaan. Mies on samalla tavalla toimiessaan hirviö ja todennäköisesti arvostellaan jo väkivallan uhkaa. Todella kaksinaamaista touhua! Mustasukkaisuus on ihan yhtä vahingollista riippumatta siitä, kuka sitä harjoittaa ja kuka on kohde.

Jostain kumman syystä nainen on uhri molemmissa skenaarioissa.

Vierailija
24/51 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella ihme ettei mies ole vielä lähtenyt, jos tätä on jatkunut pitkään eikä mitään aihetta ole ollut mustasukkaisuudelle. Hänen täytyy todellakin välittää sinusta. Ajattele sitä. Itse en olisi katsonut tuota touhua kovin pitkään. Täällä on vain yksi elämä ja miksi kärsiä turhaan.

Vierailija
25/51 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta sinun miehesi tulisi tulla sinua vastaan ja osoittaa sinua kohtaan todella paljon välittämistä ja rakkautta, kertoa miten paljon hän sinua rakastaa ja tahtoo vain sinut. Eli tukea sinua siinä että sinun "ei tarvitse" olla mustasukkainen, että ei ole aihetta siihen.

Mun eksä oikein tahallaan ärsytti mua: ihaili mun nähden malleja ja heidän kehojaan ja kommentoi kun kadulla kesällä näki vähäpukeisia naisia "miten hyvät tissit tuollaki", kerran meni juttelemaan yhden missinnäköisen kanssa kyseleen siltä onks noin kaunis nainen vapaana, ja mä olin siinä vieressä. EKSÄ.

Sehän se melkein pahinta onkin, että mieheni tukee minua kaikin tavoin eikä ole antanut aihetta minkäänlaisiin epäilyihin :'( Hän ei koskaan kehu muiden naisten ulkonäköä tai flirttaile muille minun läsnäollessani.

Onko miehesi sellainen kiva tyyppi, josta kaikki pitävät? 

Minulle epävarmuutta luo juuri se,  miehellä olisi ottajia kyllä ihan riittävästi. Varmuutta taas ei luo se, että mies ei kommentoi muita vaan se, mitä hän puhuu meistä. Se, että olen erityisin ihminen hänen elämässään eikä hänellä olisi sisältöä siinä ilman minua ja että meidän suhteemme on spesiaali (olen itsekin samaa mieltä hänestä). 

Vierailija
26/51 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkaiset naiset on kyllä pahinta paskaa. Toivottavasti emme ikinä tapaa. Sinun kannattaisi lähteä kiusaamasta miestäsi.

Monet kerrat olen miettinyt lähtemistä, jotta mieheni saisi jotain parempaa elämäänsä. Hän todella ansaitsisi jotain muuta kuin näitä epäilyjä.

Mutta eikö niin, että sydämessäsi uskot vähän jotain muuta? Jotain sen suuntaista mitä täällä onkin jo sanottu... Että sinun pitäis enemmän paapoa itseäsi ja keskittyä itseesi? Kuunnella Kaija Koota ja voimaantua? Ehkä ystävätkin kannustavat sinua "eihän tuo nyt ole mitään..."

Vierailija
27/51 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta sinun miehesi tulisi tulla sinua vastaan ja osoittaa sinua kohtaan todella paljon välittämistä ja rakkautta, kertoa miten paljon hän sinua rakastaa ja tahtoo vain sinut. Eli tukea sinua siinä että sinun "ei tarvitse" olla mustasukkainen, että ei ole aihetta siihen.

Mun eksä oikein tahallaan ärsytti mua: ihaili mun nähden malleja ja heidän kehojaan ja kommentoi kun kadulla kesällä näki vähäpukeisia naisia "miten hyvät tissit tuollaki", kerran meni juttelemaan yhden missinnäköisen kanssa kyseleen siltä onks noin kaunis nainen vapaana, ja mä olin siinä vieressä. EKSÄ.

Ei jestas... Ai nyt mieheltä odotetaan jo jotain toimenpiteitä... huhhuh. Joillain ei ole mitään rajaa kyllä.

Vierailija
28/51 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eikö niin, että sydämessäsi uskot vähän jotain muuta? Jotain sen suuntaista mitä täällä onkin jo sanottu... Että sinun pitäis enemmän paapoa itseäsi ja keskittyä itseesi? Kuunnella Kaija Koota ja voimaantua? Ehkä ystävätkin kannustavat sinua "eihän tuo nyt ole mitään..."

Uskon, että hän ansaitsee parempaa, mutta en ole pystynyt lähtemäänkään.

Ystäväni eivät tiedä asiasta tai ainakaan koko tilannetta. Häpeän tätä liikaa.

Vierailija
29/51 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos käytät hormonaalista ehkäisyä, niin ensimmäiseksi se pois. Huomaat jo muutamassa kuukaudessa muutoksen.

Tutustu mielenterveystalo => omahoito => parisuhteen omahoito => mustasukkaisuus. Muistaakseni samalla sivustolla on myös tunnelukkojen omahoito. Tunne lukkosi -kirja kannattaa lukea ja sieltä etenkin Hylätyksi tulemisen tunnelukko.

Vierailija
30/51 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän se melkein pahinta onkin, että mieheni tukee minua kaikin tavoin eikä ole antanut aihetta minkäänlaisiin epäilyihin :'( Hän ei koskaan kehu muiden naisten ulkonäköä tai flirttaile muille minun läsnäollessani.

Minulle epävarmuutta luo juuri se,  miehellä olisi ottajia kyllä ihan riittävästi. Varmuutta taas ei luo se, että mies ei kommentoi muita vaan se, mitä hän puhuu meistä. Se, että olen erityisin ihminen hänen elämässään eikä hänellä olisi sisältöä siinä ilman minua ja että meidän suhteemme on spesiaali (olen itsekin samaa mieltä hänestä). 

Kyllä, hän on juuri sellainen kiva tyyppi, jolle varmasti olisi ottajia. Hän on aina puhunut meistä kauniisti, mutta pelkään, että olen jo pilannut kaiken ja laittanut ajatuksia hänen päähänsä. Joskus hän on sanonut, että alkaa epäillä itseäänkin.

Vierailija
31/51 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä ole samanlaista ja yhtä vahingollista vaan tapauskohtaista. Kun eksäni oli mustasukkainen hän katkoi välejä tärkeisiin ihmisiini selkäni takana, penkoi tavaroitani, luki kalenteriani, kirjeitäni ja meilejäni, tuhosi tavaroitani jne. 

Kun itse olin mustasukkainen eri henkilöstä, lähinnä itkin ja tunsin itseni kurjaksi ja halusin pois suhteesta. 

Vierailija
32/51 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas tykkään mustasukkaisista naisista, he sentään välittävät. En käsitä miksi se voisi olla miehelle ongelma, muuten kuin siten että tietää naisensa kärsivän turhaan.

Vierailija
33/51 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas tykkään mustasukkaisista naisista, he sentään välittävät. En käsitä miksi se voisi olla miehelle ongelma, muuten kuin siten että tietää naisensa kärsivän turhaan.

Täytyy sitten varmaan toivoa, että joskus vielä saat kokemuksen mustasukkaisesta kumppanista. Saatat katua toivomustasi. Välittämisen kanssa mustasukkaisuudella ei ole tekemistä, vain omistamisen. Ja koska mustasukkainen pelkää suunnattomasti hylätyksi tulemista, hän voi kompensoida sitä pettämällä itse "ihan vaan varmuuden vuoksi".

Mutta toivotaan, että saat vielä hieman elämänkokemusta siltäkin rintamalta. Huutoa, itkua, riitoja, seksittömyyttä, katkeruutta, uhkailua, jättämistä, palaamista suhteeseen, jatkuvaa henkistä väkivaltaa, välien katkaisemista ystäviin ja jopa sukulaisiin, eristämistä muista ihmisistä, kontrollia, kieltoja katsoa edes netistä tai televisiosta kauniita ihmisiä, känny- ja tietokonekontrolleja, kuulusteluja, haukkumista... Ei, välittämisen tai rakastamisen kanssa sillä ei todellakaan ole mitään tekemistä.

Vierailija
34/51 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika,panee kuitenkin kaikkia työmaan muijia.

100 varmatieto.

Vierailija
35/51 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustasukkainen eksäni välitti vain itsestään ja siitä, että minä olisin hänen - ei minusta. Seksiä ei ollut lopulta enää yhtään eikä mitään muutakaan. Silti hän vahti, kyttäsi, syytteli, haukkui ja vaati. 

Vierailija
36/51 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menepä sinä mieluummin sellaiseen ketjuun huomauttelemaan, jossa jotakuta haukutaan hirviöksi. Sen sijaan että tulet parjaamaan keskustelijaa, joka suhtautuu muihin kirjoittajiin myönteisesti. 

Vierailija
37/51 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä, hän on juuri sellainen kiva tyyppi, jolle varmasti olisi ottajia. Hän on aina puhunut meistä kauniisti, mutta pelkään, että olen jo pilannut kaiken ja laittanut ajatuksia hänen päähänsä. Joskus hän on sanonut, että alkaa epäillä itseäänkin.

Joskus voi käydä niin, että kun tarpeeksi syytetään, niin päätyy siihen, mistä syytetään.

Vierailija
38/51 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei kyllä ole samanlaista ja yhtä vahingollista vaan tapauskohtaista. Kun eksäni oli mustasukkainen hän katkoi välejä tärkeisiin ihmisiini selkäni takana, penkoi tavaroitani, luki kalenteriani, kirjeitäni ja meilejäni, tuhosi tavaroitani jne. 

Kun itse olin mustasukkainen eri henkilöstä, lähinnä itkin ja tunsin itseni kurjaksi ja halusin pois suhteesta. 

En minäkään ole katkonut välejä, penkonut puhelinta, tavaroita, kirjeitä tai tietokonetta. Mieheni naispuoleisia työkavereita olen googlettanut ja sekin hävettää.

Silti tämä asia valtaa mieleni ja tuhoaa parisuhteemme. Ap

Vierailija
39/51 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täytyy sitten varmaan toivoa, että joskus vielä saat kokemuksen mustasukkaisesta kumppanista. Saatat katua toivomustasi. Välittämisen kanssa mustasukkaisuudella ei ole tekemistä, vain omistamisen. Ja koska mustasukkainen pelkää suunnattomasti hylätyksi tulemista, hän voi kompensoida sitä pettämällä itse "ihan vaan varmuuden vuoksi".

Mutta toivotaan, että saat vielä hieman elämänkokemusta siltäkin rintamalta. Huutoa, itkua, riitoja, seksittömyyttä, katkeruutta, uhkailua, jättämistä, palaamista suhteeseen, jatkuvaa henkistä väkivaltaa, välien katkaisemista ystäviin ja jopa sukulaisiin, eristämistä muista ihmisistä, kontrollia, kieltoja katsoa edes netistä tai televisiosta kauniita ihmisiä, känny- ja tietokonekontrolleja, kuulusteluja, haukkumista... Ei, välittämisen tai rakastamisen kanssa sillä ei todellakaan ole mitään tekemistä.

Jepp. Äärimmäisen mustasukkainen ei seiso omilla jaloillaan, vaan tarrautuu kuin hukkuva pelastusrenkaaseen. Ei saa olla ensin vastakkaista sukupuolta olevia ystäviä, yrittävät kuitenkin iskeä. Seuraavaksi ei saa olla samaa sukupuolta olevia, houkuttelevat pahoille teille tai voit pettää jopa heidän kanssaan.

Jopa rakkaus lemmikkiin on uhka mustasukkaiselle, piikille tai myyntiin olisi kuulema pitänyt laittaa minun rakas koirani.

Tietokoneesta tutki historiat, evästeet ja kaikki, mikä vähääkään viittaa selaushistoriaan. Ja näistä jankattiin ja kuulusteltiin läpi yön, mikäli mielestään oli havainnut jotain epäilyttävää (kuten vaikka iltapäivälehden artikkeli).

Jos sain tekstiviestin, ryntäsi mustasukkainen heti katsomaan, kuka lähetti. Puheluita tultiin viereen kuuntelemaan.

Töissäkäynti tehtiintuskaiseksi, soiteltiin koko ajan ja jos et vastannut, tuli viestejä tyyliin "arvasin, että salarakkaan luona oot etkä töissä, kun et kerta pääse vastaa!!".

Jos pystyi vastaamaan töissä, niin sama: "No niin!! Arvasin, ettet oo töissä kun kerran pystyt vastaa!! Kuka se on kenen kanssa mua petät?!".

Ja lenkillä käydessä hiippailtiin perässä "varjostamassa", koska eihän kuulema kukaan oikeasti käy lenkillä, vaan salarakasta tapaamassa.

Lopulta tilanne meni niin sairaaksi, että kuitit yms oli säilytettävä, jotta voi niistä todistaa kellonajat yms. Että oikeasti on käynyt kaupassa, eikä salarakkaan luona. Ihan loppuvaiheessa myös päivystettiin ikkunalla/parvekkeella katsomassa mistä suunnasta tulen töistä kotiin. Ja auta arnias se yksi kerta, kun päätin vaihteen vuoksi tulla eri reittiä.... huutoa, haukkumista, käsiksi käymistä, päälle sylkemistä jne...

Mustasukkaisuus on kaukana rakkaudesta. Itse en kestänyt enää tuota menoa, vaan erosin. Oli paras päätls ikinä.

Vierailija
40/51 |
21.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos käytät hormonaalista ehkäisyä, niin ensimmäiseksi se pois. Huomaat jo muutamassa kuukaudessa muutoksen.

Tutustu mielenterveystalo => omahoito => parisuhteen omahoito => mustasukkaisuus. Muistaakseni samalla sivustolla on myös tunnelukkojen omahoito. Tunne lukkosi -kirja kannattaa lukea ja sieltä etenkin Hylätyksi tulemisen tunnelukko.

Kiitos! Hormonaalista ehkäisyä en käytä, mutta tutustun pikimmiten tuohon sivustoon ja kirjaan! Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan