Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maalisten05 ti&ke

18.04.2006 |

Mitenkäs ei vielä pinoa löytynyt.....

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nyt keskiviikko, onhan? Ihan sekaisin päivistä, kun on tällainen vajaa viikko...

Meillä viime yö oli vaihteeksi rauhaton. Tai ei koko yö, mutta klo 5:stä asti Saana kitisi jatkuvasti. Tylsää, kun muuten olisin saanut nukkua klo 7:ään (normaalisti nousen 5.45), kun olen kotityöpäivällä... No, pitää mennä tänään ajoissa nukkumaan.

Pippandiin tapaamisehdotuksesta: Kyllä me ainakin olemme kotosalla silloin kesäkuun alussa. Tai töissä tietysti, mutta ainahan sieltä voi sen verran lintsata, että kerkiää tapaamiseen ;-) Pitäisihän sitä kyllä nähdä Pippandiin lapset livenä, kun vanhempikin on niin saman ikäinen kuin meillä ;-)

Minunkin pitäisi mennä asennuttamaan h-kierukka. Ensin menen kyllä huomenna papa-kokeeseen (yäk), ja sitten katsotaan, milloin voi asentaa kierukan. Mulla on vain se ongelma, että minipillerit ovat vieneet kuukautiset, joten en tiedä, koska kierukan voi asentaa... Mutta eiköhän se huomenna selviä.

Keskusteltiin eilen vähän isännän kanssa yhteisen ajan puutteesta. Hän oli sitä mieltä, että se aika, jota vietetään " perheenä" , eli lasten kanssa, on myös yhteistä aikaa, mihin minä totesin, että olisi se joskus kiva olla kahdestaankin... Kummallista kyllä, miehen ajatukset ovat vähän muuttuneet - hän se aiemmin muisti painottaa sitä, että pitäisi olla enemmän kahdenkeskistä aikaa... No, ihan hyvässä hengessä keskusteltiin ja todettiin, että pitääpä hankkia sitä aikuisten omaa aikaa enemmän. Suunniteltiin sitten, että yritetään hankkia lauantai-illaksi lapsenvahti ja käydä syömässä ihan kahdestaan. Kannattaa siis välillä vähän huomautella asioista ;-)

Tarjolla olisi myös ehkä reissu Prahaan touko-kesäkuun vaihteessa. Miehellä on ehkä sinne työkeikka. Mutta se on kyllä niin epävarmoissa kantimissa, etten uskalla vielä innostua (mitä nyt ihan vähän...). Mutta olis se kyllä kivaa...

Sellaista tänne. Nyt rupean tekemään töitä urakalla. Luettavaa riittäisi vaikka muille jakaa...

Terhi&kullanmurut

Vierailija
2/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Pippandiin kuulumisia!!! Minulla se laskettu on vasta 1.7, joten kyllä mekin voidaan yrittää raahautua Helsinkiin. Tosin kalenteria kun katsoin, niin Mimmillä on neuvola ma 5.6 ja miulla Kotkassa lääkäriultra ke 7.6. Sen Mimmin neuvolan voin kyllä perua tai sitten jos tiistain 6.6, tehdään tärskyt??!!

Siitä tulikin mieleen, että olen huomenna lähdössä reissuun sinne suureen kaupunkiin. Lähden heti aamusta ja menen ensin rauhassa yksin kiertämään IKEAN =) (voitte kuvitella että kuvasto on selattu puhki), sitten menen ystävälleni espooseen.Heidän kanssa sitten jonnekin kauppakeskukseen hummaamaan ja perjantaina lähden tämän ystäväni kanssa TALLINNAAN päivän reissulle. Ajelen sitten pe/la välisenä yönä takasin kotiin.Mahdan olla poikki, mutta ihanaa päästä ihan yksin jonnekin. Hyvää tekee miehellekin olla Mimmin kanssa to ja pe..saa hypätä meikäläisen saappaisiin =)

MISSÄ KANNATTAA KÄYDÄ TALLINNASSA? MITÄ SIELTÄ KANNATTAISI OSTAA? VINKKEJÄ VINKKEJÄ!!! Ainakin ne apteekkituotteet on vissiin edullisia, muuten ei hintataso ole halvempi..Me ollaan maissa n. 6h.

Odotan tässä äitiäni ja hänen miestä kylään. Tulevat sieltä sulkavalta.Mimmi ja mies on nukkumassa. Miehellä tulehtu alaselkä ja on tämän viikon saikulla. .

Tiskikone odottaa tyhjentäjää, joten heissan taas!!

Tuulia, Mimsu ja sykerö rv29+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, neiti se vetäs kunnon raivarit tossa äsken, kun tultiin ulkoa sisälle. Huusi täyttä kurkkua varmaan vartin verran, eikä auttanu edes rinta. Siis se on jotenkin niin, et kun se itku pääsee tietyn pisteen yli, niin sitä ei sitten ihan helpolla pysäytetäkään. Mun oli oikeesti pakko laskea hänet muutaman kerran maahan huutamaan, kun korvat soi kirkumisesta. Kun hain yläkerrasta sellaset metsurin kuulosuojaimet (!!), niin neiti oli kavunnu lapsiporttia vasten itkemään verisesti. Mut sit kuitenkin kiemurteli vaan sylissä, kun yritin lohduttaa.

Kyllä se on vaan uskottava, että meidän neidin temperamentti on aika tulinen. Tai siis jos joku luki viimesesti Kaksplussasta niitä temperamenttijuttuja niin tunnistan neidin siinä, että aika helposti ärsyyntyy olotilan muutoksista. Esim. ulkoa kun tullaan leikkimästä, niin aina tulee itku kun yritän saada neitiä sisään ja vaatteita pois. No, ehkä tilanne helpottuu, kun tytsy oppii puhumaan ja sanomaan, mikä harmittaa. Nyt sitö joutuu aina välillä arvailemaan. Ja tulee kyllä niitä " huono äiti" -fiiliksiä, vaikka miten yritän hoitaa hommat hyvin. Blääh.

Ehkä nyt on tunteet herkillä senkin vuoksi, että meillä on aika rankka viikko takana. Nää lomat aina todellakin on rankkoja verrattuna arkeen! Oltiin viime viikolla mummon, ukin ja neidin kanssa Ruotsin risteilyllä ja neitihän sai sieltä sitten mahataudin. Pitkäperjantaina tuli 10 vaippaa ruikulia ja soitin tietty terkkulaan, et mitä tehdään, kun ei neiti oikein suostu mitään syömään eikä juomaan. Mutta hän leikki kuitenkin suht. normaalisti koko ajan, joten pärjättiin kotikonstein. Kurkku, tomaatti, omena ja appelsiini oli aika kunkkujuttuja, kun ne on niin vetisiä ja niistä saa nestettä ja neiti tykkää omin pikku kätösin syödä ruokaa. Onneksi kuitenkin selvittiin melko lievällä mahataudilla, kun oksakaan ei tullu suuhun. Mutta siihen meni sitten taas tää rintavierotus, kun tissimaitua neiti suostui innolla syömään, joten sitä sit ripulin aikana tarjosin aina kun halus. Jos sieltä nyt enää mitään tuli. Onneks kuitenkin viime yönä neiti nukku putkeen taas 20-05, joten ihan pipariks ei unikoulut menneet. Tai mistäpä sitä taas tietää...

Onko muilla muuten kans jotain läheisriippuvuuskautta? Kun neiti on nyt koko ajan mun tai miehen puntissa nuohoamassa. Laittaa pään sillei jalkojen väliin mikä on tietty tosi symppistä, mutta toisaalta vaikea tehdä keittiöhommia. Jostain luin, et se eroahdistuskausi ois taas käsillä n. 2-3 kk kävelyn oppimisen jälkeen, eli siinä mielessä passais tähän meidän touhuun, kun neiti helmikuun puolivälissä oppi kävelemään. Vai oisko hampit, jotka vaivaavat... kyllä näitä " vaiheita" riittää näillä lapsukaisilla.

Nyt laittamaan ruokaa (ja ekaks siivoomaan vessa, yöks)

Vierailija
4/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koivupuu mainitsi meilläkin hyvin ajankohtaiset asiat...

Raivareita saadaan meilläkin. Pahinta on, jos neidiltä ottaa jonkun tavaran pois. Silloin tulee sellainen karjunta, että oksat pois. Heittäytyy välillä oikein maahan karjumaan... Onneksi on kyllä sitä sorttia, että leppyy aika nopeasti. Toisin kuin isoveljensä, jolla itkut saattavat jäädä päälle vieläkin (3,5 v), jos oikein kovasti harmittaa.

Ja läheisriippuvuus on kyllä välillä vähän raskasta. Minä en saisi mennä mihinkään näköpiiristä tai nousee hirveä huuto. Sitten, jos lähden pois kotoa, kaikki on ok, mutta jos vain olen kotosalla, silloin pitää myös näkyä. Niinpä meillä neiti usein tulee vessaankin... Menee kyllä myös isoveljensä seuraksi vessaan, kun esikoinen käy kakalla. Istuu sellaisella korokepallilla ja " juttelee" veljelle ;-)

Onko teillä muuten lapset mustasukkaisia? Meillä kun Saana nostaa kauhean metelin, jos mies halaa tms. minua tai jos esikoinen on minun sylissäni yksinään. Hirveä loukkaantuminen, kun neiti jää huomiotta... Samaa tekee kuulemma hoidossa, jos hoitajan mies halaa hoitajaa... En oikein tiedä, miten tuohon mustasukkaisuuteen pitäisi suhtautua, ts. pitäisikö vaan antaa huutaa vai nostaako sitten syliin, ts. kiinnittää huomiota huutajaan? Kun tavallaanhan sitten palkitaan tuosta mustasukkaisuudesta, jos heti pääsee syliin. Toisaalta en tiedä, joko tuonikäiset ymmärtävät mitään palkitsemisesta... Eli kokevatko edes saavansa palkkion huutamisesta/mustasukkaisuudesta vai lohduttaako syliin ottaminen vaan... On tää niin vaikeeta taas... ;-)

Terhi&huutavat lapsukaiset

Vierailija
5/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän tänään saada Hemulin nukkumaan vain yhdet päikyt. Siksipä käytiinkin tuossa aamupäivällä vaunutellen Plantagenissa kukkaostoksilla, jotta tyttö ei pitkästyisi kotona. Ihme kyllä hän siis ei nukahda " normaaliin" päikkäriaikaansa, jos ollaan vaunuilla liikenteessä vaan saattaa valvoa kahteenkin asti. Kotona taas alkaa silmien hieronta ja kiukkuaminen just siinä kymmenen maissa. Niinku eilenkin. Nukkui muuten eilen taas melkeen 5 h päikkäreitä yhteensä. Luulen, että tänään ottaa 2-3 h unet ja ne jää ainokaisiksi. Ois tuo varmaan äskenkin vielä vähän pitempään jaksanut olla hereillä, mutta kun äitillä oli kiire koneelle... :)

Juu, siis kukkia kävin ostelemassa. Ihan sisälle pari viherkasvia, mutta kauheesti kiihottais parvekkeellekin jotain kukkasta hankkia. En vaan yhtään tiedä, että mitä. Meillä ei ole lasitettua parveketta, joten lämpötilat nyt vielä ovat melko alhaiset. Toisaalta kovin lämpimälläkään lämpötila ei nouse liiaksi. Mitähän kukkaa tuonne voisi laittaa? Hyvät telineet tuossa olisi, johon sellasia kaukaloita vois asennella. Korimallisia sellaisia katselinkin jo äsken. Ja amppeleita. Noh, kerkeehän tuota vielä. Eipä meillä partsilla vielä ole mitään muutakaan. Kalusteetkin on ostamatta.

G vastausta: Me ostetan miehen työkaverilta vähän käytetty pyörän lastenistuin. Pitäs piakkoin saada. Mun pyöräkin on huollettu, mutta se on ollut siellä liikkeessä jo ties kuinka kauan, kun mies ei saa aikaseks tuoda sitä pois. Alkaa kuulemma työkaverit jo vähitellen valittaa, et miks ei vie sitä " pommia" (miksi ne kutsuu MUN pyörääni!!) pois. Nyt mies onkin ostamssa toiselta kaveriltaan vähän käytettyä hybridiä, jotta voi itse ajella " laadukkaammalla" pyörällä. Ärsyttävää! Mun pyörässäni ei ole mitään vikaa. Se nyt ei vaan satu olemaan Nishiki tai joku muu THE merkki.

Pyöräilykypärä ostettiin jo pari viikkoa sitten Helmille. Mies osti sen sieltä niitten liikkeestä. Mäkin muuten katselin Hobby Hallissa sellasta Lapun mainitsemaa kolmipyöräistä. Siis ei välttämättä ole sama, mutta sama periaate, eli turvakaari ja sit se aisa, millä aikuinen voi ohjailla. Ei ollut edes kovin kallis. Mutta pitää nyt katsella, josko sitä sittenkään...

Meilläkin on havaittavissa just samanlaista kiukkuamista kuin monen muunkin kohdalla. Helmi saa aivan järettömät kiukkukohtaukset just jos ottaa jonkin esineen pois käsistä tai kieltää menemästä johonkin. Mutta kai tuo kuuluu asiaan. Oletan.

Helmillä on nyt muutaman päivän ollut maha jotenkin sekaisin. Ei varsinaista ripulia, mutta löysä kakka tulee kunnon turahdusken kera. Ja eilen kakkaa oli niin reilusti, että body ja sukkiksetkin olivat papeun kohdalta aivan märkiä ja kakkaa oli melkeen niskaa myöden. Mistä lie johtuu. saattaa olla taas hammas tai sitten normi maito. Pitää seurata tilannettaa. Mun mielestäni sillä kyllä nyt ois puhekamassa tuohon alas kulmahammas. Ainakin ien on sen näköinen. Vähän rispaantunut. Jotta jospa se siitä.

Nytpä ei sit kummempaa tulekaan mieleeni. Nautitaan taas kivasta kevätsäästä! Täällä ainakin paistaa aurinko, vaikka äsken kun ulkona oltiin alkoi tihuutella vettä. Vaihtelevia nämä kevätsäät.

Saisivat muuten laittaa meidän leikkipaikalle keinuihin keinut. Siis ne puut on tuossa pystyssä, mutta itse keinut on viety varastoon. Kyllähän tuolla jo nyt voisi keinutella.

lehtovi ja Helmi 28.3.

Vierailija
6/13 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin meidän ulkona oleviin pariin ruukkuun ruukkunarsisseja ja -krookuksia. Hyvin näyttävät pärjäävän, ovat nyt vajaan viikon olleet istutettuina. Niin että jos kelpaavat sellaiset kukat, jotka sitten myöhemmin vaihdetaan oikeisiin kesäkukkiin, niin jotain noita aikaisia kukkia voinee jo laittaa. En ole katsellut tarjontaa, mutta kaipa siellä kukkakaupassa muitakin sipulikukkia on kuin krookukset ja narsissit - esim. tulppaaneita, idän sinililjaa, helmililjaa tai jotain...

Eipä muuta. Tuli vain mieleen, kun itseäni joka kerta niin ilahduttaa nähdä keväiset kukat, kun meen ovesta ulos...

Terhitaas

Vierailija
7/13 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh,ulkona rupes sataan ihan puhdasta lunta!!!Onnex sulaa heti pois ja säätiedotuksessa lupasivat ei iltapäivästä pitäs jo aurinko paistaa.

Pääsiäinen meni sit vauhdilla.Lauantaina käytiin ostoksilla Kärkkäisellä ja mukaan tarttui Juusolle istuin pyörään.Oli aika kallis mun mielestä,70 euroo.Tänään käytiin ostaan pyöräilykypärä joten kyllä nyt kelpaa ukkelin kyydissä istua.Kokeiltiin kyllä sunnuntaina sen verran et mummulasta ajettiin kotio,matkaa kun on vain puoltoista kilsaa.Ja Juuso tykkäsi kovasti,äipästä oli kyl erilaista ajaa kun painoo takana.Sunnuntai ja maanantai oltiin ihan kotosalla ja nautittiin aurinkoisesta säästä ja Juuson kummeja kävi vieraisilla.

Minulla ois taas kolmen päivän työhuki ja ens viikolla koko viikko.Onnex ei oo ku kuuden tunnin päiviä nämä kolme mut ens viikolla tehdään sit taas täyttä kahdeksaa.Ja kesäkuu lähenee uhkaavasti jolloin siis virallisesti työt alkaa.

G:Onkos kukaan muu hankkinut/hankkimassa istuinta pyörään?

Joops,nyt laskujen maksuun jälleen kerran,mistä niitä aina kertyykin..???!!!

Suohomppeli81 ja Juuso

Vierailija
8/13 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt on pino ;o)

G: Meillä on hankinnan alla tuo polkupyöränistuin. Pitääkin muistaa katsella seuraavan kerran, kun mennään kaupoilla käymään. Aika kalliitahan nuo kuuluu olevan, mutta kivahan se on olla, niin pääsee pyöräilemään! :o)

Täällä Oulussa on aika keväistä, tai siis pilvistä kyllä, mutta muuten keväistä joten ulos tekisikin mieli, mutta meillä on taas vieraana korvatulehdus! :o( Eilen jonotettiin päivystyksessä kolme tuntia pojan kanssa, kun sunnuntai-iltana, kun palattiin pääsiäisreissulta mummoloista Kainuusta, niin yhtäkkiä iski kauhea nuha ja yö oli yhtä huutoa ja kitinää. Niinpä se sitten olikin sitä taas, eli eikun antibioottikuurille. Toivottavasti menee nyt ohi tällä yhdellä, eikä tarvitse syödä kolmea kuuria putkeen, kuten silloin joulun tienoilla! Reppana on niin räkäinen, kun olla voi! Viime yö meni kuitenkin ok ja nyt nukkuu sisällä vaunuissa. Ruokakin maistuu ihmeen hyvin tilanteen huomioiden. Kuumetta oli eilen, mutta tänään ei olla mitattu, eikä vaikuta yhtään kuumeiselta ja on jaksanut touhutakin kovasti.

Minulla itselläkin on nyt nuha ja kurkkukipeä ja lämpöäkin varmaan, joten kiva hoitaa kipeänä kipeää lasta... Miehelläkin viimeset tentit ja kaikki jutut liittyen opinnäytetyöhön, joten joutuu olemaan paljon koululla :o(

Tulipa valitusta, mutta tympäsee... Yksi kiva uutinenkin on päivään mahtunut, eli serkkuni porukka muuttaa tänne Oulun seudulle toukokuun lopulla. Heillä on toukokuussa -05 syntynyt poika (kummipoikani), joten Aatukin saa pikkuserkun leikkikaveriksi. Ollaan nyt nähty aika harvoin, kun asuvat 200km:n päässä. Eli kuukauden päästä sitten päästään muuttoavuksi :o) Meillä itelläkin on muutto joskus kesällä...

Tänään oli tarkoitus siivoilla jne. mutta eipä jaksa tehdä oikein mitään, kun tämä olo on niin kurja, mutta pyykit täytyy kuitenkin käydä nostamassa kuivaan, kuului kone lopettelevan tuolla... Mukavaa viikonalkua ja täyttäkäähän pinoa vähän pidemmäksi! :o)

Neiti+Aatu 1v.

Vierailija
9/13 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enpä ole tänne pinoutunut pitkään aikaan ku ei oo vaan ehtiny :)

pyörän istumista sen verran, että meillä on semmonen kärry lapsille pyörän perään laitettavaksi ja se on ollu kyllä tosi kätevä ku sinne saa sitte lisäksi vähän tavaraakin. Hankin sen aikoinani isommille lapsilleni, heillä kun oli suht lyhyt ikä ero, mutta se menee kyllä hyvin yhdellekkin lapselle. tavallisista istuimista ei oo sen enempää kokemusta kuin että kannattaa tarkistaa että selkänoja on tarpeeksi korkea.

Meillä vanhin lapsi(5v) on kipeä eilen nousi kuume ja sillai eli sisällä ollaan oltu vaikka ulos tekisi mieli lähteä. Huh huh toivottavasti menee nopeasti ohi tämä tauti viimeksi oli 7 päivää kuumetta ja kiersi vielä kaikki kolme lasta läpi.

No joo pitää mennä taas! iloista kevättä kaikille :)

murmeliitta + muksut 5v,4v ja lumi 1v

Vierailija
10/13 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mennytkin jo aika tovi viime kuulumisistamme (siis menikö toi sana nyt ihan oikein?). No mutta, meillä on opittu kävelemään, maisteltu tavallista maitoa, oltu Lapissa hiihtolomalla, sairastettu vatsatauti, hajonnut tietokonepöydästä se missä näppis on (siksi siis kirjoittelu vaikeaa), käyty hiekkalaatikolla maistamassa hiekkaa, maistettu ekan kerran suklaata ja ensi viikolla alkaa taas remontti.

Vihdoinkin koitamme saada yöterroristipoikamme nukkumaan sisarensa kanssa samaan huoneeseen. Yöt tuppaa vieläkin olemaan vähän rikkonaisia. Teemme siis makuuhuoneisiin remontin, jonka jälkeen lapset saavat yhteisen nukkumahuoneen ja toiseen kerrokseen yhteisen leikkihuoneen.

Pääsiäinen meni ihan kotioloissa. Tiirailimme kovasti lentoja Kittilään, mutta olivat melko kalliita. Tämä äiti innostui hiihtoloman jälkeen ostamaan lasketteluvehkeet, joten oli kova hinku mutkamäkeen, mutta jäi käymättä.

Santtu sai oman kolmipyörän. Sellaisen Etolan muovisen, jota voi ohjata työntökahvasta. Siinä on myös turvakaari, joten pienempikin kaveri pysyy kyydissä. Santtu tykkää tosi paljon istua kyydissä, moikkailee vaan vastaantulijoille.

Puhetta ei tule ollenkaan (siis ymmärettävää puhetta), mutta samoin kuin Helmi, Santtukin osoittelee tavaroita ja odottaa vastauksia. Esikoinen alkoi myöhään puhumaan, joten ei kai Santullakaan vielä kiirettä ole.

Haikena (edelleen) olen pakaillut vauvan tarvikkeita ja vaatteita pois. Minusta tulee kuukauden päästä elämäni ekaa kertaa täti, joten olen antanut kamoja veljelleni ja hänen vaimolleen. Muo jo nyt jännittä, että kuinka karseen haikea olo mulle tulee vastasyntyneestä veljentyttärestä. Kiva nyyhkiä, kun on toisten onnellisin päivä.... Huoh mun kanssani.

Terkkuja vaan kaikille!!!!!

T. lappu & Santtu 22.3.

Vierailija
11/13 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin työpäivän jälkeen vasta ehtii pinolle - päivä meni sellaista haipakkaa, että hyvä kun ehdin lounaalla käydä... No, hyvä että on tekemistä, niin ei tule aika pitkäksi...

Pääsiäinen tuli siis vietettyä. Tällä viikolla onkin sitten mulla yksinäistä, kun mies lähtee huomenna Lappiin. Blääh. No, täytyy kerrankin mennä iltaisin ajoissa nukkumaan, niin saa univelkoja vähän pois... Tulee aina jäätyä kukkumaan, kun on saanut lapset sänkyyn.

G: Meillä on esikoiselle toissa vuonna ostettu pyöränistuin. Nyt esikoinen pyöräilee itse, joten istuin jää Saanan käyttöön. Suohomppelille kiitokset kypärämuistutuksesta - en olis taas huomannutkaan, että sekin pitää ostaa, ennen kuin sitten, kun olis eka pyöräilyretki edessä...

Ja lapulle: Piti kirjoittaa ihan samasta asiasta, eli että haikeana pakkailin meidän neidin pieneksi jääneitä vaatteita pois... Meille ei tosin ole vielä tulossa sukulaislapsia, mutta elättelen toiveita, että saisin jossain vaiheessa antaa vauvanvaatteet siskolleni. Ehkä siihen menee sen verran aikaa, että minä saan tämän pahimman luopumisen tuskan jo ohi, enkä pillitä kauheasti vauvan nähdessäni ;-)

Ja neiti81:lle ja Aatulle pikaista paranemista!

Tässä kai tärkeimmät. Nyt odottelen miestä kotiin, että pääsen kauppareissulle. Mitähän herkkuja sitä ostais noiksi yksinäisiksi koti-illoiksi?

Terhi&Nuutti&Saana

Vierailija
12/13 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

G:meillä ei ole pyörää eikä täältä korvesta oikein pyörällä voi mihinkään mennäkään, joten tarvetta istuimelle ei ole vielä ainakaan..

Sairastaville pikaista paranemista!!

Minä taas olen päin vastoin nyt ottanut " esille" 56-60cm vaatteita, joita voin sitten tässä keväällä pestä, samoin harsot ja lakanat yms. Meille kun siis taitaa olla tyttö tuo seuraava vauvakin. =) Aika vähän vaan on vaatteita, kun kaikki oli melkein lainasta tulleita, mitkä on jo mennyt uuteen kiertoon.Pitää nyt yrittää haalia näitä ihan pieniä.Ne on kyllä niin suloisen pieniä..

Tänään oli neuvola ja kaikki hyvin. Terkkarin sanoi veikanneensa tyttöä sykkeitten perusteella. Yhtä hyvin voihan sykerö olla poikakin, pitää nyt vaa vehkeet piilossa ;) Olin yllätykseksi laihtunut -600g, eli kokonaispaino on +3.6kg tällä hetkellä.

Lehtoville piti kerota,että tämä raskaus on kuitenkin huomattavasti helpompi kuin Mimmin odotus. Jotenkin Mimmin kanssa temuaminen, kantelu menee siinä sivussa->kirjaimellisesti lonkalla. Miehän pystyn tyynyn avustuksella nukkumaan vielä massullaakin osittain..Tämä on todellakin aivan erilaista kun ensimmäinen raskaus..jos ei pahaa oloa oteta lukuun ja niitä kasvukipuja =)

Mies huutelee, että neiti nukahti..pitää mennä herättelee.Ei vielä ole uniaika!!

Tuulia, Mimmi ja sykerö rv29+3

Vierailija
13/13 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikon kestäneestä palstahiljaisuudesta nousen vähitellen. Olipa pitkä tauko.. hih. Viikko ei monelle taida olla juuri mitään.. ;))

En ole ennättänyt tulla kirjuuttelemaan. Illalla olen varmaan aina lukaissut kuulumisenne, mutta viime viikolla riitti työhommia vielä senkin jälkeen, kun pojat nukkuivat ja muutenkin olo oli naatti. Paljon on kyllä tapahtunut viikon sisällä, töissä, kotirintamalla ja pääsiäisenä vanhempien luona. Topi on keksinyt syömisen taidon - vetelee antaumuksella lusikalla evästä suuhunsa. Ja auta armias, jos äiti tulee häiritsemään ja parantelemaan muka lusikan asentoa. Pikkuinen repeää ihan siihen paikkaan ja rauhoittuu heti, kun äitinsä lakkaa vöheltämästä. Keittiön lattia (ja matto) on kyllä siinä kunnossa, että on ruokailtu. Jostain joskus luin hyvän vinkin, että ä-pakkauksen kosteussuojapalasta olisi hyvin tuloksin pidettu syöttötuolin alla suojaamassa lattiaa. Ihan kiva ajatus, voi sitten vain rullata ruuan päätteksi sen, kopsauttaa tai pesaista ja pistää kuivuneena sitten takaisin.

Gallup: Miehen pyörässä kuten myös omassani on lastenistuin. Voidaan koko perhe huristella pian, kun tänään hommattiin esikolle uusi kypärä. Pää oli kasvanut, ja entinen jäänyt liian pieneksi. ;))Meilläkin lumet jo sen verran sulaneet, että tiet ovat kuivat! Ja se on paljon se. Pääsiäisenä kyllä lumet sulivat silmissä - kävimme eilen kuitenkin vielä mäenlaskussa kaveriperheiden kanssa!

Viime viikolla kävin h-kierukkatoimenpiteessä... Ihan järkky olo tuli sen jälkeen... Onneksi työt alkoivat pari tuntia myöhemmin, sillä oli pakko tulla kotiin makaamaan sohvalle. Meinasin jo, että menen saman tein poistattamaan koko tsydemin. Mutta itse asiassa on ihan ok. Testattu on... ;))

Nyt iltasadut esikoiselle. Kirjoitellaan taas!

Niin muuten! Sellainen kävi mielessä, että oletteko paikalla kesäkuun alussa (jotain 4. - 7.6. tai jotain), jos lasten kanssa raahaudun sinne etelän melskeeseen siskoni luokse heti loman alettua? Olisi mukava nähdä teidät livenä. Tuuliakin pohti joskus samaa - milloin sulla onkaan laskettu aika? Ei kait ollut ihan alkukesästä kuitenkaan?

Terkuin Pippandii