Sinä laiha ja vain vähän syövä: miten aineenvaihduntasi toimii? Miten vatsasi toimii?
En ole koskaan ymmärtänyt, miten vähän syövillä ja tästä syystä langanlaihoilla voi aineenvaihdunta toimia?
Ulostatko kuinka usein? Toimiiko vatsasi? Entä aineenvaihdunta ylipäänsä?
Itselläni vatsa toimii luonnollisesti vain, jos syön määrällisesti riittävästi. Jos olen syömättä tai syön vain minimaalisesti, suolisto menee ihan jumiin eikä mitään tule luonnollisesti ulos.
Kommentit (43)
Syön kyllä paljon, olen aina syönyt, mutten ns. roskaruokaa, eli ruokia, jossa on lisättyä sokeria tai pitkälle prosessoituja ruokia. Sen sijaan pidän ja siksi suosin vihanneksia ja hedelmiä, marjoja jne. Suoli toimii yleensä 1-3krt/pvä ja pissalla käyn ainakin 5-6krt. Juon paljon vettä ja urheilen päivittäin 1-3h, sillä nautin siitä. Useimmiten pyöräilen, kävelen, hiihdän tai melon luonnossa. Lisäksi välillä kiipeilen, joogaan ja tanssin.
Vierailija kirjoitti:
Jos on hengissä niin aineenvauhdunta toimii. Kaikilla kysymykseesi vastanneilla on ollut toimiva aineenvaihdunta sillä hetkellä kun vastaavat.
Hitaampi tai nopeampi se aineenvaihdunta voi olla, mutta nopeutta ei yleensä itse mistään tiedä.
Ja pointtisi oli, niin mikä?
Aloittajahan kyselee, ”miten” itse kunkin aineenvaihdunta toimii ja esittää vielä lisäkysymyksen miten vatsa toimii kohdistaen nämä erityisesti vähän syöville laihoille.
Ei aloittaja kysy, toimiiko vastaajan aineenvaihdunta vaan miten se toimii: hyvin, huonosti, nopeasti, hitaasti jne.
Ja lisäksi, miksi jotkut vastaajat sekoittavat aineenvaihdunnan ja vatsantoiminnan keskenään samaan keitokseen ihan kuin ne tarkoittaisivat samaa asiaa? Eihän aloittajakaan tee niin? Tässähän on selvästi kaksi erillistä kysymystä, ei vain yhtä. Toinen kysymyksistä käsittelee aineenvaihduntaa yleisesti, ja toinen vatsantoimintaa.
Tarkoitetaanko tässä nyt taas normaalipainoisia "laihoja"? Eli oikeasti normipainoisia, mutta hoikkia, joilla ei ole näkyvää läskiä? Itse normaalina mutta hoikkana syön ihan tavallisia määriä ja vatsa toimii päivittäin. En liho varmaankaan juuri siksi ja aineenvaihduntakin on hyvä.