Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihminen joka peruu itse ehdottamiaan tapaamisia. Mistä johtuu?

Vierailija
20.02.2018 |

Olen tutustunut tällaiseen ihan mukavaan ihmiseen, mutta hänessä on yksi erityisen ärsyttävä piirre. Tämä ihminen nimittäin ehdottaa tapaamisia kahveja, leffaa yms, mutta usein aika viime tipassa soittaa/ilmoittaa, ettei hänelle sovikaan. Voisiko joku valaista miksi näin? Olen koittanut asiaa tiedustella, mutta kunnollista vastausta en ole saanut. En tajua, mikä järki ehdottaa, jos ei kerran sovi.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti tamperelainen.

Mistä tiesit, että olen tamperelainen? 😂

T: 6

Vierailija
22/52 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee ahdistuneisuushäiriö/paniikkikohtaukset mieleen. Kokemuksella puhun ja se ei aina sillä hetkellä ole kovin helposti toiselle selitettävissä. On helpompi vedota muuhun, kuin alkaa kertomaan että nyt ahdistaa niin paljon että en pääse ovesta ulos. Mulla saattaa tulla stressin/ paineen alla sellainen ja ahdistun ihan pienestäkin painostuksesta, vaikka toinen ei välttämättä  edes sitä painostuksena tarkottaisi, vaan kysyisi vaikkapa monelta nähdään. Sen ahdistuksen stressaminen saa monesti ihan fyysisiä oireita aikaiseksi, kuten pahoinvointia ja huimausta. Ala siinä sitten selittää, jos kyseessä ei ole läheinen ihminen. Onneksi näitä tulee nykyään harvemmin , mutta välillä on huonoja päiviä ja niitä on valitettavasti vaikea ennustaa, siksi saatan sopia ja peruuttaa sitten viime hetkellä. Ikävää kaikkien kannalta tietenkin ja onneksi näihin saa apua, mutta esimerkiksi rauhoittavia ei ole kovin mieluisaa ottaa tilanteissa joissa pitäisi olla skarppi tai pystyä keskustelemaan, koska niitä otettua käy aika hitaalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussaa, että sentään peruu.

On niitäkin, jotka on intona sopimassa kaikkea, ja sit kun lähempänä ajankohtaa otat yhteyttä että sovitaan tarkemmin, käy ilmi, että hän on unohtanut koko jutun.

Yksi kutsui luokseen toiseen kaupunkiin, ja kun soiteltiin tarkemmin kellonajasta, hän ei ollutkaan kotona, vaan toisella puolella Suomea. Yhden tutun kanssa oltiin menossa ratsastusleirille, kun maksoin laskua, leirin opettaja sanoi, että kiva kun tulet vaikka se sun kaveri peruutti! Ei se mulle ollut kertonut.

Mut ei tämmösiä ihmisiä viitsi katsella, jos on itse tottunut luotettavuuteen.

Vierailija
24/52 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulla kirjoitti:

Minulla on juuri tuollainen ystävä, peruu aina kaiken. Ihan sama ollaanko sovittu tapaaminen kahdestaan vai solla porukalla, peruu aina. Sitten kuitenkin itse ehdottaa tapaamisia ja peruu nekin. Ihan uskomaton tyyppi. On jatkunut jo useita vuosia tämä toiminta.

Ikävä kuulla. Se minuakin ihmetyttää, miksi pitää ehdottaa tapaamista, jos on todennäköistä, että peruu? Mutta ehkä se on niin kuin täällä on kerrottu, että yritys on kova, mutta mitään ei tapahdu. Ap

Vierailija
25/52 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärrä. Eikö hän kerro syytä, miksi ei pääsekään? Mikä siinä on sinusta käsittämätöntä?

Totta kai voi tulla yllättäviä esteitä. Ja koska kyse tosiaan on yllättävästä esteestä, sitä ei määritelmällisesti edes VOI ennakoida siinä vaiheessa, kun sopii tapaamista.

Niin siis ehkä muotoilin huonosti. Käsittämätöntä on lähinnä se, että tämä on usein toistuvaa ja tapahtuu viime tipassa. Eikä sieltä muuta selitystä tule kuin tyyliin "en nyt pääsekään".  Ap

Niin ne yllättävät esteet yleensä osuvat viime hetkellä. Jos ne osuisivat kohdalla hyvissä ajoin, niitä voisi yrittää järjestellä alta pois.

Esimerkiksi minulla on kaksi pientä lasta ja kyllä, viime hetken esteitä tulee aika helposti. Mies ei pääsekään aikaisemmin töistä hakemana lapsia päivähoidosta. Molemmat myös sairastelevat aika paljon näin talvisin, koska aloittivat päivähoidossa vuosi sitten. Tänäkin talvena on podettu jo kolme kuumeflunssaa ja kaksi mahatautia, jotka myös ovat kiertäneet meidät vanhemmat lävitse.

Yksi ystävistäni taas kärsii kroonisesta unettomuudesta. Välilöä voi mennä useita päiviä hyvin, sitten taas iskee yö, jolloin on nukkunut pari tuntia. Oikein hyvin ymmärrän, että silloin ei jaksa lähteäkään kahville kaverin kanssa.

Jos olet utelias kuulemaan syyt peruutuksille, KYSY niitä. Meidän on mahdoton tietää. Mutta todellakin: esteitä tulee ja menee, harvemmin kyse on peruuttajan vittuilusta.

Vierailija
26/52 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ehkä vähemmän todennäköinen vaihtoehto, mutta jotkut ihmiset käyttävät valtaa noin. Sopivat tapaamisia, mutta ei ole aikomustakaan mennä. Peruvat juuri siksi viime hetkellä, että saavat sillä sinulle pahan mielen ja se on siinä tarkoituskin. Vaikea ehkä uskoa, mutta tällaisia ihmisiä todella on olemassa.

Toisena vaihtoehtona arvelisin masennusta; ihmisen tunteet vaihtelevat päivästä toiseen rajusti. Saattaa aidosti haluta nähdä sinut, mutta sinä päivänä kun pitäisikin nähdä, onkin masentunut.

Vierailija
27/52 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti tamperelainen.

Ei ole tamperelainen. Onko Tampereella tapana nämä viime hetken oharit? Ap

Mulla on tamperelainen tuttu jonka tapaamisen ehdottelu - viimehetken peruminen on jo absurdia. Tuntuu että tekee tuota oikein tahallaan.

Vierailija
28/52 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tuli myös ahdistuneisuushäiriö ja sosiaalisten tilanteiden pelko mieleen, taustalla ehkä myös masennusta. Omasta kokemuksestani tiedän, että lähteminen voi tuntua ylitsepääsemättömän vaikealta. Ulospäin kukaan ei arvaisi, että kärsin esim. sosiaalisista tilanteista ja pelkään niitä etukäteen.

Vierailija
29/52 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt en ymmärrä. Eikö hän kerro syytä, miksi ei pääsekään? Mikä siinä on sinusta käsittämätöntä?

Totta kai voi tulla yllättäviä esteitä. Ja koska kyse tosiaan on yllättävästä esteestä, sitä ei määritelmällisesti edes VOI ennakoida siinä vaiheessa, kun sopii tapaamista.

Niin siis ehkä muotoilin huonosti. Käsittämätöntä on lähinnä se, että tämä on usein toistuvaa ja tapahtuu viime tipassa. Eikä sieltä muuta selitystä tule kuin tyyliin "en nyt pääsekään".  Ap

Niin ne yllättävät esteet yleensä osuvat viime hetkellä. Jos ne osuisivat kohdalla hyvissä ajoin, niitä voisi yrittää järjestellä alta pois.

Esimerkiksi minulla on kaksi pientä lasta ja kyllä, viime hetken esteitä tulee aika helposti. Mies ei pääsekään aikaisemmin töistä hakemana lapsia päivähoidosta. Molemmat myös sairastelevat aika paljon näin talvisin, koska aloittivat päivähoidossa vuosi sitten. Tänäkin talvena on podettu jo kolme kuumeflunssaa ja kaksi mahatautia, jotka myös ovat kiertäneet meidät vanhemmat lävitse.

Yksi ystävistäni taas kärsii kroonisesta unettomuudesta. Välilöä voi mennä useita päiviä hyvin, sitten taas iskee yö, jolloin on nukkunut pari tuntia. Oikein hyvin ymmärrän, että silloin ei jaksa lähteäkään kahville kaverin kanssa.

Jos olet utelias kuulemaan syyt peruutuksille, KYSY niitä. Meidän on mahdoton tietää. Mutta todellakin: esteitä tulee ja menee, harvemmin kyse on peruuttajan vittuilusta.

Ok. No jos, et vielä huomannut, niin kerroin, että kysytty on, mutta vastausta en ole saanut. Ja kyllä ymmärrän senkin, että jos lapsi sairastuu, menoja täytyy perua. Mutta sitä en ymmärrä, miksi sopia tapaamisia, jos tietää ettei melkein koskaan sovi? Täällä on tullut tosin, monia selityksiä laiskuus, masennus, aloitekyvyttömyys yms... Sitä vaan jotenkin toivoisi, että se toinen ottaisi huomioon myös sen, minkä vaivan itse olen nähnyt järjestäessäni aikaa hänen ehdottamaansa tapaamiseen. Ap

Vierailija
30/52 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itselläni tuli myös ahdistuneisuushäiriö ja sosiaalisten tilanteiden pelko mieleen, taustalla ehkä myös masennusta. Omasta kokemuksestani tiedän, että lähteminen voi tuntua ylitsepääsemättömän vaikealta. Ulospäin kukaan ei arvaisi, että kärsin esim. sosiaalisista tilanteista ja pelkään niitä etukäteen.

Eikö näistä asioista voi ystävän kanssa puhua? Ehkä sitten yhdessätuumin se lähteminenkin voisi olla helpompaa ja toisenkaan ei tarvitsisi näitä ihmetellä yksinään.

Vierailija
31/52 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. No jos, et vielä huomannut, niin kerroin, että kysytty on, mutta vastausta en ole saanut. Ja kyllä ymmärrän senkin, että jos lapsi sairastuu, menoja täytyy perua. Mutta sitä en ymmärrä, miksi sopia tapaamisia, jos tietää ettei melkein koskaan sovi? Täällä on tullut tosin, monia selityksiä laiskuus, masennus, aloitekyvyttömyys yms... Sitä vaan jotenkin toivoisi, että se toinen ottaisi huomioon myös sen, minkä vaivan itse olen nähnyt järjestäessäni aikaa hänen ehdottamaansa tapaamiseen. Ap

Oikea kysymys sen sijaan kuuluu: Miksi ihmeessä sinä edelleen sovit hänen kanssaan tapaamisia? Jos tiedät hänen tekevän tuollaisia ohareita? Itse olisin jo luovuttanut, sanonut jotain suoraan, tai tehnyt itse hänelle oharin. Joillekin ei sanat riitä, vaan pitää näyttää teoilla miltä se tuntuu. Ei niin mukavaa käytöstä, mutta jotkut ovat yksinkertaisesti niin itsekkäitä, että eivät tajua toimineensa väärin. Jotkut eivät oikeasti tule edes ajatelleeksi, että hänen peruuttamisillaan olisi mitään negatiivista vaikutusta sinun elämääsi. Ja jotkut eivät todellakaan ajattele, että tuhlaavat sinun aikaasi ja energiaasi. He ajattelevat vain itseään. Itse olen heittänyt tuollaiset tuttavat menemään. He imevät vain energiaa, ja kaikesta kanssakäymisestä jää vaan paha mieli. Kysymys kuuluukin siis: Miksi siedät huonoa käytöstä?

Vierailija
32/52 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös tamperelainen tuttu joka tekee tuota. En enää noteeraa koko ihmistä millään tavalla. 

Vierailija
33/52 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea kysymys sen sijaan kuuluu: Miksi ihmeessä sinä edelleen sovit hänen kanssaan tapaamisia? Jos tiedät hänen tekevän tuollaisia ohareita? Itse olisin jo luovuttanut, sanonut jotain suoraan, tai tehnyt itse hänelle oharin. Joillekin ei sanat riitä, vaan pitää näyttää teoilla miltä se tuntuu. Ei niin mukavaa käytöstä, mutta jotkut ovat yksinkertaisesti niin itsekkäitä, että eivät tajua toimineensa väärin. Jotkut eivät oikeasti tule edes ajatelleeksi, että hänen peruuttamisillaan olisi mitään negatiivista vaikutusta sinun elämääsi. Ja jotkut eivät todellakaan ajattele, että tuhlaavat sinun aikaasi ja energiaasi. He ajattelevat vain itseään. Itse olen heittänyt tuollaiset tuttavat menemään. He imevät vain energiaa, ja kaikesta kanssakäymisestä jää vaan paha mieli. Kysymys kuuluukin siis: Miksi siedät huonoa käytöstä?

Ehkä pitäisikin luovuttaa, mutta jotenkin haluaisin myös ymmärtää. Kyseessä kuitenkin mukava ihminen. Ap

Vierailija
34/52 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli tuollainen "paras ystävä". Rakasti pompottaa ja olla itse se joka määrää ja päättää. Osoitti tuolla tavalla ylemmyyttään. Saattoi joskus kerätä porukankin vaikka leffaan ja jos ei itse ollut keskipiste vaan kaikilla muilla oli hauskaa, sai aina migreenin ja lähti kotiin. Rasittava ihmistyyppi.

Vierailija
35/52 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä minun ystäväni on juurikin tamperelainen! No, ei olla vuoteen nähty, eikä varmaan tulla näkemäänkään.

Vierailija
36/52 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi mietit ja kyselet täällä? Tuskin tuo ihminen muuttuu, jos tähän asti on käyttäytynyt noin. Jos välttämättä haluat vielä tavata, pyydä se kotiisi ja ole sillä asenteella, että sulle on ihan kiva jos se tulee, mutta ei haittaa jos ei saavukaan.

Kyselin ihan mielenkiinnosta, että jos täältä löytyy ihmisiä, jotka tekee tätä samaa. Halusin tietää miksi näin. Omalta kaveriltani en vastausta saa vaikka kysynyt olen. Mutta joo, ei kai enää pidä sopia mitään, niin ei joudu pettymään. Ap

Jos on just jotain ahdistusperäistä, niin älä nyt vaan hylkää ystävää sen takia.

Kokeile seuraavan kerran, sopisiko että haet hänet kotoaan.

Vierailija
37/52 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tutustunut tällaiseen ihan mukavaan ihmiseen, mutta hänessä on yksi erityisen ärsyttävä piirre. Tämä ihminen nimittäin ehdottaa tapaamisia kahveja, leffaa yms, mutta usein aika viime tipassa soittaa/ilmoittaa, ettei hänelle sovikaan. Voisiko joku valaista miksi näin? Olen koittanut asiaa tiedustella, mutta kunnollista vastausta en ole saanut. En tajua, mikä järki ehdottaa, jos ei kerran sovi.

Sosiaalisten tilanteiden pelko? Migreeni?

Vierailija
38/52 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Itse olen peruuttanut useasti näkemisiä (usein heti aamusta, jos en ole nukkunut), mutta en lähellekään joka kerta. Minua ahdistaa niin paljon välillä, että se itsessään väsyttää huonojen yöunien päälle niin paljon, ettei vain pysty. Julkisilla paikoilla alkaa väsyttää vain lisää siihen päälle (kun sosiaaliset tilanteet ahdistaa lisää), eikä ole kiva nähdä kaveria ja sitten olla täysin muissa maailmoissa ja hermostunut siitä ihmismäärästä.

Vierailija
39/52 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä pitäisikin luovuttaa, mutta jotenkin haluaisin myös ymmärtää. Kyseessä kuitenkin mukava ihminen. Ap

Jos tuollainen käytös jatkuu vuosikausia, niin ei tarvitse yrittää ymmärtää. Ei ole tasaväkinen ystävyys.

Vierailija
40/52 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tää näyttäis liittyvän tamperelaisiuteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän