Autorahoitus, paljonko maksatte
Kuukaudessa? Tarvis hankkia auto, ja ei mitään havaintoa paljon se ottaa ekuja kuukaudessa.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain pankista lainaa, todellinen korko 1,8%. Kypsykää siihen, välit pankkiin kunnossa ja talous tasapainossa. Autoa myyvä liike tuli soitellen sotaan ja tarjosi että nyt on sellainen rahoitustarjous josta ei voi kieltäytyä. Kieltäydyin, sain auton heti omiin nimiin ja paljon halvemmalla.
Mutta taisit joutua laittamaan jotain omaisuuttasi lainan vakuudeksi?
Omaisuutta on kieltämättä kertynyt ja miksi en käyttäisi sitä alentamaan kustannuksia. Ei se ole multa pois kun tiedän hoitavani velvoitteet. Mun omaisuus on jossain muussa kuin rahavaroissa, sen takia joudun käyttämään pankkia hankinnoissa, mutta mielestäni se on hyvin edullista minulle.
Vierailija kirjoitti:
Mistä te ootte ostaneet autonne? Kun mulla on säästäminen alkanut, mutta eniten jännittää mistä sen uskaltaa ostaa. Uutta ei ole varaa ostaa.
Kun kuullut niin paljon huonoa juttua autokauppiaista...
Ei sillä ole mitään merkitystä. Voit saada hyvän tai paskaa. Ne viat alkavat sitten selviämään vuoden parin jälkeen.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hain pankista lainaa, todellinen korko 1,8%. Kypsykää siihen, välit pankkiin kunnossa ja talous tasapainossa. Autoa myyvä liike tuli soitellen sotaan ja tarjosi että nyt on sellainen rahoitustarjous josta ei voi kieltäytyä. Kieltäydyin, sain auton heti omiin nimiin ja paljon halvemmalla.
Omaisuutta on kieltämättä kertynyt ja miksi en käyttäisi sitä alentamaan kustannuksia. Ei se ole multa pois kun tiedän hoitavani velvoitteet. Mun omaisuus on jossain muussa kuin rahavaroissa, sen takia joudun käyttämään pankkia hankinnoissa, mutta mielestäni se on hyvin edullista minulle.
Kun tulee kurssipudotus ostan taas osakkeita. Sinä häviät, minä voitan.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Mistä te ootte ostaneet autonne? Kun mulla on säästäminen alkanut, mutta eniten jännittää mistä sen uskaltaa ostaa. Uutta ei ole varaa ostaa.
Vakaasta autokaupasta. Saat romuunkin jonkinlaisen takuun. Vakaa siksi että jossain pikkupuljussa saat todennäköisemmin tapella siitä takuusta jos jotain tulee. Isommassa ne menee rutiinilla.
Yksityiseltä ostettaessa perävalotakuu, en suosittele aloittelijalle.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on jo sellainen auto johon mulla on varaa. Tulee muksu, niin tarvii farmarin et mahtuu kärryt. Ap
Muistathan sitten huomioida takaisinmaksukyvyssä vanhempainvapaan ja hoitovapaan pienemmät tulot :)
Meillä oli, itseasiassa kaksikin kappaletta, autot rahoituksella. Kun aloin odottaa esikoista, menin pankkiin hakemaan luoton, jolla ostin autot pois rahoitusyhtiöltä ja säästin koroissa sekä sain inhimillisemmän kuukausierän, jota olen maksellut läpi parit hoitovapaatkin ilman taukoja (450€/kk).
Huvittavia nämä käteisellä autonsa ostavat. Johan sitä rikas ostaa auton lainalla ja maksaa pääomansa tuotoilla jo niitä pienen koron kuukausimaksuja, ja laittaa 80k e bemarin rahat mieluummin sijoitukseen.
Sitten nämä tojotojen omistajat ostavat autonsa perintökäteisillä, jonka ovat saaneet yhtä turvallisuushakuisilta sukulaisilta perintönä rahana jota ei koskaan ole uskallettu käyttää mihinkään, autokin on turvallinen valinta, se katsastustilastojen ykkönen joka ei varmasti hajoa alle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun tulee kurssipudotus ostan taas osakkeita. Sinä häviät, minä voitan.
Sinkkumies
Mulla on yksi lomaosake siinä kaikki ja mun talous ei siihen romahda jos sen arvo nollaantuu. Osakemarkkinat ei hetkauta mua suuntaan ei toiseen. Sijoita sinäkin maahan, pitkäaikainen varma sijoitus. Maata ei valmisteta enää, siitä on pula tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kuullut niin paljon huonoa juttua autokauppiaista...Vakaasta autokaupasta. Saat romuunkin jonkinlaisen takuun. Vakaa siksi että jossain pikkupuljussa saat todennäköisemmin tapella siitä takuusta jos jotain tulee. Isommassa ne menee rutiinilla.
Minkälainen on vakaa ja mikä luetaan pieneksi autokaupaksi?
Vierailija kirjoitti:
Hyvinkin voi nykyään olla kun katselet nuo isojen liikkeiden tarjoukset, esim fiksudiili.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavia nämä käteisellä autonsa ostavat. Johan sitä rikas ostaa auton lainalla ja maksaa pääomansa tuotoilla jo niitä pienen koron kuukausimaksuja, ja laittaa 80k e bemarin rahat mieluummin sijoitukseen.
Sitten nämä tojotojen omistajat ostavat autonsa perintökäteisillä, jonka ovat saaneet yhtä turvallisuushakuisilta sukulaisilta perintönä rahana jota ei koskaan ole uskallettu käyttää mihinkään, autokin on turvallinen valinta, se katsastustilastojen ykkönen joka ei varmasti hajoa alle.
Toivottavasti tuo e viittaa euroon, eikä e-sarjan bemariin :-)
Terveisin tojotakuski, joka ostaisi joka vuosi uuden e-sarjan mersun osingoilla halutessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai se on sitten revittävä. Ostin muuten asuntoni käteisellä.
Sinkkumies
Niin varmaan. Ostin muuten n. 10 kertaa kalliimman auton kuin mitä mun tuloilleni olisi sopinut. Mut nyt on kiva ajella ja esittää hyvätuloista. Naurettavaahan tää on mut ihminen on tyhmä.
No Nii-i.
Sinkkumies
Eli siis ongelma onkin siinä, jos joku "esittää hyvätuloista"? Jolloin sinä vaikutat köyhemmältä? On sulla murheet, mahtaa elämä olla ankeaa kun pitää jatkuvasti tehdä vertailua muihin :D
Et kai vaan itse yritä mitenkään esittää parempituloisempaa, mitä olet? Mitenkäs telkkarin koko, muu elektroniikka? Kai sulla on Nokian halvin puhelin ja pukeudut 15 vuotta vanhaan talvitakkiin? Hehee.
Vierailija kirjoitti:
"auto Bilia" -liikkeissä kannattaa käydä kattelees.
Ollaan oltu tyytyväisiä palveluun.
Vierailija kirjoitti:
Olipa ilkeästi kirjoitettu. Mitä sitten jos elänyt vaatimattomammin ja rahaa jäänytkin perillisille. Ei kaikkia kiinnosta tuhlailla tai edes sijoittaa. Toyota on autona ihan paras, luotettava vehje joka ei jätä pulaan. En todellakaan edes halua mitään bemaria pihaani. Ei mun tartte autolla leveillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kuullut niin paljon huonoa juttua autokauppiaista...Vakaasta autokaupasta. Saat romuunkin jonkinlaisen takuun. Vakaa siksi että jossain pikkupuljussa saat todennäköisemmin tapella siitä takuusta jos jotain tulee. Isommassa ne menee rutiinilla.
Minkälainen on vakaa ja mikä luetaan pieneksi autokaupaksi?
No voit käyttää omaa harkintaasi. Kysele ja katsele mitä omalta paikkakunnalta tai lähikunnista löytyy. Miksei kauempaakin, jos olet valmis ajelemaan kauemmaksi.
...ja johon myös joudut ottamaan kalliin täyskaskon, vrt vanhempi auto ei täyskaskoa
Vierailija kirjoitti:
...ja johon myös joudut ottamaan kalliin täyskaskon, vrt vanhempi auto ei täyskaskoa
....siis jos ostat tuliterän auton pienikorkoisella rahoituksella