Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaimo ei tee mitään.

Vierailija
20.02.2018 |

Tai no, kotitöitä tekee, muttei käy töissä. Meillä on 2 kouluikäistä lasta ja 1 taapero ja on tympeää maksaa kaikki yhden ihmisen palkasta, menojen jälkeen ei ikinä jää säästöön mitään, saati että voisin enää
Vaimolla tuntuu olevan asenne "ei minun tarvitse enää tehdä mitään, minähän olen nyt ROUVA."

Tästä asiasta on riidelty kohta kymmenen vuotta ja alan olla kypsä. Näyttää minun mielestä huonoa esimerkkiä etenkin tyttärellemme.

Pitäisikö vain ottaa avioero?

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota vaan. Voit sitten vuoroviikoin hoitaa kodin ja lapset ilman vaimon apua.

Ehkä asiaan olisi jokin rakentavampi tapa keskustella, kuin linnoittautua poteroihin ja syytellä toisiaan.

Vierailija
2/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin enää harrastaa mitään* sori, jotenkin pyyhkiytyi kaikki pois kun yhtä virhettä yritun korjata. Aloittaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvitteletko että saat täältä nyt jotain parempaa apua tilanteeseen kuin keskustelemalla sen rouvasi kanssa tai hakeutumalla vaikka parisuhdeterapiaan? Oikeasti?

Vierailija
4/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota vaan. Voit sitten vuoroviikoin hoitaa kodin ja lapset ilman vaimon apua.

Ehkä asiaan olisi jokin rakentavampi tapa keskustella, kuin linnoittautua poteroihin ja syytellä toisiaan.

Olen tästä yrittänyt keskustellakin, vaimo aloittaa riitelyn. Lapsemme ovat siis 12, 8 ja 3 -vuotiaita. Jätti työt melkein heti kun menimme naimisiin. (Esikoinen syntyi ennenkuin päätimme naimisiin menosta)

Vierailija
5/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suostut! Jos mä sanoisin miehelleni etten aijo enää mennä töihin niin kyllä muuttuisi köyhäksi mun elämä! Tasan varmasti mies ei mun menoja, vaatteita, puhelinlaskua ym maksaisi. Ehkä nyt syödäkseen saisin mutta mitään sanomista ei olisi siihen mitä mies kaupasta ostaisi. Oot liian kiltti kun mahdollistat tuon vaimollesi. Molemmat tienaamaan ja kotityöt puoliksi niin rahaakin jää johonkin kivaan. Tai sitten ilmoitat että koska vaimo on ollut jo 10v kotona on nyt sinun vuorosi olla seuraavat 10v.

Vierailija
6/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvitteletko että saat täältä nyt jotain parempaa apua tilanteeseen kuin keskustelemalla sen rouvasi kanssa tai hakeutumalla vaikka parisuhdeterapiaan? Oikeasti?

En. Halusin vain purkaa tätä johonkin muualle kuin perheeseen, en hakea apua. Parisuhdeterapiasta ei ollut apua, pikemminkin oli sitä mieltä ettei vaimon tarvitse mennä töihin jos ei halua. Sillälailla...

Vierailija
7/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamalaa. En osaa ottaa kantaa, koska inhosin kotona oloa. Ekat 8kk meni, kun lapsi oli vauva, sitten alkoi ahdistaa. Sama toisen kohdalla.

Olisiko vaimosi masentunut? Noin pitkä kotiäitiys ei ole nykymaailmassa normaalia.

Jos oma ala ahdistaa, niin voisi hakea opiskelemaan. Kaikkia tukia siihenkin voi aikuisena saada.

Vierailija
8/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kun olet naimisissa, sinulla on elatusvelvollisuus. Voit toki ottaa eron. Paska homma, mutta jos ette kerran saa puhuttua niin ei auta varmaan muu, jos vaimo ei siis osoita mitään kiinnostustakaan työntekoon.

Varmasti ihan aiheesta paluu työelämään saattaa stressata noin pitkän poissaolon jälkeen ja se voi purkautua kiukutteluna jos hänestä tuntuu, että painostat, mutta tuossa tapauksessa asiasta pitäisi voida keskustella.

Vierailija
9/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Halusin vain purkaa tätä johonkin muualle kuin perheeseen, en hakea apua. Parisuhdeterapiasta ei ollut apua, pikemminkin oli sitä mieltä ettei vaimon tarvitse mennä töihin jos ei halua. Sillälailla...

Ei hyvää päivää! "Jos ei halua". Ymmärsitteköhän jotenkin väärin? Ei kai kukaan noin voi sanoa! Eikä ainakaan olettaa että sinä sitten maksat vaimosi menot!

Vierailija
10/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi suostut! Jos mä sanoisin miehelleni etten aijo enää mennä töihin niin kyllä muuttuisi köyhäksi mun elämä! Tasan varmasti mies ei mun menoja, vaatteita, puhelinlaskua ym maksaisi. Ehkä nyt syödäkseen saisin mutta mitään sanomista ei olisi siihen mitä mies kaupasta ostaisi. Oot liian kiltti kun mahdollistat tuon vaimollesi. Molemmat tienaamaan ja kotityöt puoliksi niin rahaakin jää johonkin kivaan. Tai sitten ilmoitat että koska vaimo on ollut jo 10v kotona on nyt sinun vuorosi olla seuraavat 10v.

Koska vaimo haluaa hoitaa kodin, annan rahaa vain kaupassakäyntiin, mihinkään muuhun en. Itse saan maksaa lainat, laskut, lasten harrastukset ja vaatteet... että olisi nämä kaikki varaa maksaa olen ylitöissä todella paljon, en siis ehtisi kauppaan. ja kohta olen burnoutissa näiden ylitöiden takia...

Vierailija
11/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On kyllä kurja tilanne sitten. Tuo aloitusviestin viimeinen kysymys vaan kuulosti siltä, että haluaisit jonkun "päättävän puolestasi", mutta tuollaisessa tilanteessa lienee varmaan tilanne mennyt jo niin pitkälle että ei paljon enää neuvot tai puheet auta.

Voimia, toivottavasti löytäisitte vielä yhteisen sävelen ja rouvakin tajuaisi, että hieman parempaa asennetta ja ehkä enemmän panostusta tarvittaisiin.

-3

Vierailija
12/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylä perheen elatus on molempien asia. En suostuisi tuollaiseksi maksumieheksi.

Vierailija
13/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalaa. En osaa ottaa kantaa, koska inhosin kotona oloa. Ekat 8kk meni, kun lapsi oli vauva, sitten alkoi ahdistaa. Sama toisen kohdalla.

Olisiko vaimosi masentunut? Noin pitkä kotiäitiys ei ole nykymaailmassa normaalia.

Jos oma ala ahdistaa, niin voisi hakea opiskelemaan. Kaikkia tukia siihenkin voi aikuisena saada.

Ei, vaimoni ei ole masentunut. Tekee kotityöt, käy ystäviensä kanssa ulkona jne.. ihan itse halusi pois töistä koska "olen nyt vaimo" ei siis koe että vaimonkin pitäisi käydä töissä... aloittaja.

Vierailija
14/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hyvää päivää! "Jos ei halua". Ymmärsitteköhän jotenkin väärin? Ei kai kukaan noin voi sanoa! Eikä ainakaan olettaa että sinä sitten maksat vaimosi menot!

Sitä se avioliitto juuri tarkoittaa. Että jos toisella ei ole tuloja niin toinen hoitaa. Käytännössä jos ap ei anna hänelle rahaa, vaimo voi hakea elatusapua tuomioistuimen kautta.

Vierailija
15/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja viikonloppuna tästä viimeksi tuli taas todella iso riita, kun sanoin että joko hakee töihin tai tulee ero. No, rupesi huutamaan ja vannoi että ottaa lapset mukanaan eikä anna enää ikinä minun tavata heitä, tekisi mitä vain estääkseen sen... aloittaja

Vierailija
16/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska vaimo haluaa hoitaa kodin, annan rahaa vain kaupassakäyntiin, mihinkään muuhun en. Itse saan maksaa lainat, laskut, lasten harrastukset ja vaatteet... että olisi nämä kaikki varaa maksaa olen ylitöissä todella paljon, en siis ehtisi kauppaan. ja kohta olen burnoutissa näiden ylitöiden takia...

Nyt lopetat heti aikuisen ihmisen paapomisen! Oikeesti! Sanot suoraan että jos ei työt maistu niin sinä lähdet! Tai sitten on niin että lapset ei harrasta ja vaimo saa syödä vaikka kaurapuuroa mutta sinun ei kuulu tehdä ylitöitä samaan aikaan kun vaimosi ei laita tikkua ristiin hankkiakseen rahaa perheelleen.

Vierailija
17/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt lopetat heti aikuisen ihmisen paapomisen! Oikeesti! Sanot suoraan että jos ei työt maistu niin sinä lähdet! Tai sitten on niin että lapset ei harrasta ja vaimo saa syödä vaikka kaurapuuroa mutta sinun ei kuulu tehdä ylitöitä samaan aikaan kun vaimosi ei laita tikkua ristiin hankkiakseen rahaa perheelleen.

Lapsiani en tässä asiassa haluaisi rankaista, etenkin toiselle lapselle harrastus tärkeä koska kaikki kaverit siellä. Ja kuten sanoin, erosta puhuminen aiheuttaa sen että vaimo uhkaa viedä lapset ja tekisi mitä tahansa etten saisi heitä nähdä.

Vierailija
18/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakostihan sillä vaimollakin tuloja on. Itsekin olin lasten kanssa kotona 8 vuotta, koska alle 3 vuotiasta en hoitoon halunnut laittaa. Meillä minä ostin ruoat, kaikille vaatteet sekä maksoin muut laskut paitsi talonlyhennyksen. Lopulta lähdin koska mies aina töissä tai harrastuksessa ym. enkä kelvannut seuraksi raskausmahani kanssa keikalle musaa kuuntelemaan. Talo jäi miehelle ja lupasi maksaa osan ja tuota maksua en ole ikinä saanut.

Vierailija
19/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä se avioliitto juuri tarkoittaa. Että jos toisella ei ole tuloja niin toinen hoitaa. Käytännössä jos ap ei anna hänelle rahaa, vaimo voi hakea elatusapua tuomioistuimen kautta.

No eihän tarkoita! Molemmat ovat lain mukaan elatusvelvollisia toisiaan kohtaan tulojensa ja kykyjensä mukaan. Siis vaimohan ei ole mitenkään työkyvytön, ainoastaan -haluton. Ja mitenkäs se vaimo nyt osallistuu miehensä ja lastensa elättämiseen? Aivan, ei mitenkään! Nyt akka duuniin tai eropaperit vireille! Kuka hitto tuollaiseen suostuu!?

Vierailija
20/80 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marita kirjoitti:

Pakostihan sillä vaimollakin tuloja on. Itsekin olin lasten kanssa kotona 8 vuotta, koska alle 3 vuotiasta en hoitoon halunnut laittaa. Meillä minä ostin ruoat, kaikille vaatteet sekä maksoin muut laskut paitsi talonlyhennyksen. Lopulta lähdin koska mies aina töissä tai harrastuksessa ym. enkä kelvannut seuraksi raskausmahani kanssa keikalle musaa kuuntelemaan. Talo jäi miehelle ja lupasi maksaa osan ja tuota maksua en ole ikinä saanut.

Näillä nuorin on jo 3v joten se siitä. Ainoa tulo mitä ap:n laiska vaimo voi saada on työttömyyspäiväraha mutta silloin on myös oltava työtön työnhakija ja työmarkkinoiden käytettävissä.