Surullisia nuo huutokauppa.comin kuvat pakkomyynnissä olevista taloista
Mulle tulee tosi huono olo näistä, kun näkee, että niissä on asunut lapsiperheitä lemmikkeineen. Mietin aina, mikä tragedia perhettä on kohdannut, kun on päässyt elämä siihen pisteeseen. https://huutokaupat.com/fi/v/743157
Kommentit (50)
Voinut tulla muutto toiselle paikkakunnalle töiden perässä, vanha asunto ei vain ole mennyt kaupaksi ja vuokraamisestakin tulee aivan liikaa kuluja.
Ajattelen itsekin samaa, säälittää varsinkin, jos pihalla ja sisällä näkee lasten tavaroita. Näitä perheitä pitäisi oikeasti auttaa. Hoi, te itsekeskeisyydessä elävät poliitikot, jakakaapa rahaa näille suomalaisperheille! Opetelkaa empatiaa.
Joo, niin minuakin. Välillä näkee uudehkojakin taloja, jotka on jääneet kesken tai jätetty huonolle huolenpidolle. Varmaan usein tullut ero ja taloon jääneen elämä on lähtenyt luisuun.
Samaa olen miettinyt. Ja jotenkin tulee paha mieli siitäkin, kuinka kuviin kaikki on laitettu viimeisen päälle, samallalailla huolella kuin normaaleissa Etuoven myynti-ilmoituksissa, paitsi että hintapyyntö on tyyliin murto-osa.
Tuohon ap;n linkittämään asuntoon en kyllä soisi yhtään lapsiperhettä asumaan. Todellä likainen, sotkuinen ja huonokuntoinen asunto, vai oliko mökki, mutta kuitenkin.
Ehkä perhe on päässyt tuolta pois ja saanut kivan asunnon ja elämänsä kuntoon. Tai sitten lapset otettu huostaan tuolta ja elämä mennyt muutenkin alamäkeä.
Surullisia on monet ihmiskohtalot.
Vierailija kirjoitti:
Samaa olen miettinyt. Ja jotenkin tulee paha mieli siitäkin, kuinka kuviin kaikki on laitettu viimeisen päälle, samallalailla huolella kuin normaaleissa Etuoven myynti-ilmoituksissa, paitsi että hintapyyntö on tyyliin murto-osa.
Tai sitten ovat aivan kauhean sotkuisia. Ei uskoisi, että joku ihminen voi niissä asua.
Oi voi, surulliseksi tekee katsella noita huutokauppataloja, ties minkälaisia ihmiskohtaloita taustalla on.
Eikös olekin ihanaa mässäillä, huokailla ja päivitellä. Voi herttileijaa sentään. Onneksi ei minulla mene noin. Voi hyvänen aika. Kyllä sääli sitten nostaa ihmisen itsetuntoa.
Miten tuo siis käytännössä menee? Kymppitonnilla saa ostaa talon? Mikä koira tuohon haudattuna?
Minä en halua katsoa mitään tuollaista, koska pidän tilanteita surullisina.
En toisaalta lue iltapäivä- tai (muita) rikoslehtiä, tilaa Seiskaa, kiinnostu Avusta tai Seurasta tai kisko kaljaa lähikuppilassa.
Minä tein tästä jo aiemmin keskustelun.
Vierailija kirjoitti:
Eikös olekin ihanaa mässäillä, huokailla ja päivitellä. Voi herttileijaa sentään. Onneksi ei minulla mene noin. Voi hyvänen aika. Kyllä sääli sitten nostaa ihmisen itsetuntoa.
Sinähän se oletkin empaattinen ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo siis käytännössä menee? Kymppitonnilla saa ostaa talon? Mikä koira tuohon haudattuna?
Kuinka niin? Tuossakin on vielä 28 päivää kauppa-aikaa jäljellä. Mutta toisaalta, miksi kukaan maksaisi tuosta edes sitä kymppiä? Jos lukee tiedot myytävästä kohteesta, niin tässä tapauksessa käytännössä tontilla voi olla joku nimellinen arvo.
Vierailija kirjoitti:
Kohteesta tarjotaan, mitä tarjotaan. Ulosottomies joko hyväksyy tai hylkää tarjouksen. Jos tarjous hyväksytään ja kaupat syntyy, tällä myyntihinnalla sitten lyhennetään ulosottovelkaa ja uusi omistaja saa tehdä omaisuudelleen mitä haluaa.
Monastihan tämä nostattaa katkeruutta, kun koetaan että omaisuudesta olisi pitänyt saada enemmän kuin mihin hyväksytty kauppahinta jää.
Miten se nyt meni tälläkin palstalla, että vain köyhät ja rupusakki asuu kerrostaloissa. Ainoa tie onneen ja "parempiin piireihin " on omakotitalo jossain keskellä ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka niin? Tuossakin on vielä 28 päivää kauppa-aikaa jäljellä. Mutta toisaalta, miksi kukaan maksaisi tuosta edes sitä kymppiä? Jos lukee tiedot myytävästä kohteesta, niin tässä tapauksessa käytännössä tontilla voi olla joku nimellinen arvo.
No en puhunut mistään tietystä kohteesta.
Vierailija kirjoitti:
Miten se nyt meni tälläkin palstalla, että vain köyhät ja rupusakki asuu kerrostaloissa. Ainoa tie onneen ja "parempiin piireihin " on omakotitalo jossain keskellä ei mitään.
No ihan tuolla kerrostaloasuntojakin myynnissä.
ulosoton pakkohuutokaupassa ei ole samalaista vastuuta myytävän asunnon kunnosta kuin tavallisessa asuntokaupassa. hinnat jäävät tai niiden luulisi ainakin jäävän alemmaksi kuin tavallisessa asuntokaupassa. tarkoitushan on saada asunto myytyä nopeasti että velallisen velkoihin saadaan rahaa. suurin osa ulosoton kohteista kuitenkin myydään välittäjän kautta tai yksityinen myy itse kotinsa. Ulosoton pakkohuutokauppa on siis aika viimeinen vaihtoehto.
Noissa ilmoituksissa on jotain loputtoman surullista.
En kyllä käynyt katsomassa, mutta tiedän yhden perheen tarinan. Ette viitsisi mässäillä näillä.
Niin, vai onko ihan itse ryssitty raha-asiat?
Tätä se elämä on, rahalla saa. Rikkaat rikastuu, koska niillä on varaa ostaa halvalla. Köyhälle raha on kallista.