Keskustelu hankalista ystävistä poistui?
Eilen täällä oli keskustelu hankalista ystävistä, luin ketjua ja laitoin kommentinkin aiheesta. Nyt kun tsekkasin, mitä uusia kommentteja on tullut, ketju olikin poissa? :O Mitä ihmettä. Mitä sääntöjen vastaista on ystävyydestä keskustelussa? Lukiko kukaan ketjua yöllä/aamulla, tuliko sinne jotain asiatonta?
Kommentit (12)
Vierailija kirjoitti:
Varmaan joku narsisti koki keskustelun uhkaavaksi omaa hoviaan kohtaan ja vaati poistoa.
Tämä mullekin tuli mieleen. Alkaa ahdistaa, kun tajuaa, että ihmiset näkeekin sen mukakivan piikittelyn läpi. -Ap
Tähän ketjuun voisi koota näitä toksisten ihmisten piilo-piikittelyjä, niin osataan vaihtaa kaveria, jos näitä tulee useamminkin saman tyypin suusta. Ei haittaa vaikka olisi ollut sama edellisessä ketjussa, voi toistaa, kun ei ketjua enää ole.
"Kiva kun sun mies päästi sut ulos" päästi? Ei ole olut mitään ongelmaa sen kanssa, että mies pitäisi kotona.
Muka-vaatimaton kehu : "Mä varoitan, että se piirakka on ihan epäonnistunutta, mut mun kaverit aina sanoo, että mun epäonnistunutkin piirakka on tosi hyvää. Mun pitäis varmaan epäonnistua useamminkin"
Vierailija kirjoitti:
"Kiva kun sun mies päästi sut ulos" päästi? Ei ole olut mitään ongelmaa sen kanssa, että mies pitäisi kotona.
Tää kommentti oli poistetussa ketjsusa, vielä löytyi välimuistista : Mulla on yksi ystävä, joka on muuttunut tällaiseksi. Ennen kuin näemme, olen ihan iloinen, mutta tulen kotiin aina jotenkin loukkaantuneena. Ja kyse on siis vain tästä yhdestä ystävästä, joten en pidä itseäni mitenkään yliherkkänä tai huonoitsetuntoisena.
Piikittely on aina naamioitu kehujen muotoon: tosi kiva kun sun mies päästi sut lähtemään ulos (ei ole koskaan ollut ongelmaa päästämisessä), hienoa kun tänään olet jaksanut noin laittautua, näyttää hyvältä (tänään? jaksanut?) yms.
Melko pieniähän nuo ovat. Välttämättä ei edes ajattele itse noita niin tarkasti. Turha niistä on loukkaantua. Asioita ei kannata ylianalysoida päässään liikaa. Jos se häiritsee niin ota asia puheeksi ja jutelkaa siitä yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Melko pieniähän nuo ovat. Välttämättä ei edes ajattele itse noita niin tarkasti. Turha niistä on loukkaantua. Asioita ei kannata ylianalysoida päässään liikaa. Jos se häiritsee niin ota asia puheeksi ja jutelkaa siitä yhdessä.
Tätähän toksinen ihminen toivoo, että piikittelyn kohde vaan epäilee itseään ylianalysoinnista. Itse olen ottanut erään "ystävän" piikittelyn puheeksi hänen kanssaan, seuraus oli että ko. tyyppi aktiivisesti pyrki eristämään minut kaveripiireistä ja piikittely ja negaaminen vain lisääntyi - tällä kertaa selkäni takana.
Toksinen ihminen kertoo ummet ja lammet omista kuulumisistaan, mutta kun tulee toisen keskustelijan vuoro kertoa kuulumisistaan, mielenkiinto lakkaakin. Silloin voi vaikka näprätä kännykkää yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätähän toksinen ihminen toivoo, että piikittelyn kohde vaan epäilee itseään ylianalysoinnista. Itse olen ottanut erään "ystävän" piikittelyn puheeksi hänen kanssaan, seuraus oli että ko. tyyppi aktiivisesti pyrki eristämään minut kaveripiireistä ja piikittely ja negaaminen vain lisääntyi - tällä kertaa selkäni takana.
Vaikea sanoa mitään kun ei tiedä juttua paremmin. Varmaan myös tapauskohtaista ja mitkä muut asiat taustalla mahtaakaan vaikuttaa.
MO.de luuli, että ketjussa puhutaan hänestä ;)
Toksinen ihminen muista moneen otteeseen kertoa, kuinka on kateellinen henkilölle x asiasta y.
Varmaan joku narsisti koki keskustelun uhkaavaksi omaa hoviaan kohtaan ja vaati poistoa.