Siivoojat. Onko työnjäljestänne valitettu?
Minulla meinasi päästä itku tänään. Sain pomoltani soiton että asiakkaat ovat valittaneet.. Itse olen siivonnut niin hyvin kuin vain pystyn. Mutta silti tulee valituksia milloin mistäkin. Tuntuu että ei yhtään arvosteta.
Onko teidän työstä valitettu?
Kommentit (136)
Minulle joskus valitettiin että en siivonnut vessoja. Roskiksia en mukamas vaihtanut. Yms. Kaikki oli päin kuulemma vi**ua. En jaksanut kauaa sitä valitusta. Lopetin muutaman kuukauden jälkeen.
Minulle myös välitettiin yhdessä kohteessa. Kyllä jotkut valitukset syystäkin sillä minua ei vain kiinostanut mutta toiset valitukset oli kyllä aivan keksimällä keksitty.
Kerran on unohtunut yksi roskis tyhjentää. Jotain pientä yksittäistä voi joskus tulla.
Mistä sinulle on valitettu? Aiheesta? Kiinnitä jatkossa niihin asioihin huomiota, jos ne soppariin kuuluu. Ja jos olet kokematon vielä alalla, niin ihan selvä, että jotain voi joskus unohtua.
Mitä olen kuulut niin siivoojille välitetään kyllä todella usein ja typeristä syistä.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinulle valitettiin?
Minusta valitettiin että keittiön lattia oli jäänyt likaiseksi. (Mielestäni oli puhdas kun lähdin) sekä roskat olin laittanut väärään roskikseen ja likaveden kaatanut vahingossa viemäriin. (Kuten olinkin)
Tietääkö valittajat puhtaustason? Taso riippuu siivottavasta paikasta. Esim. toimistossa se on 3 ja terveydenhuollossa se on 5.
En tee siivoustyötä itse, mutta valitan kyllä siivousjäljestä aika hanakasti ja olen temperamenttinen persoona. Koen että siivoojilla on tapana oikoa ja testata, että mitä asiakas oikeastaan huomaa. Jos ei kukaan valita, sitten harventavat oma-aloitteisesti tiettyjen juttujen siivousväliä. APn sinunkin kannattaa ottaa palaute rakentavasti vastaan, ehkä sinun siisteysstandardit eivät vastaa asiakkaan odotuksia?
Turha tästä on henkilökohtausesti loukkaantua, työ on työtä.
Olet surkea siivooja. Muutama valitus lisää niin saat potkut. Onnea.
Vierailija kirjoitti:
Minusta valitettiin että keittiön lattia oli jäänyt likaiseksi. (Mielestäni oli puhdas kun lähdin) sekä roskat olin laittanut väärään roskikseen ja likaveden kaatanut vahingossa viemäriin. (Kuten olinkin)
Likavesi? Siivous on ollut vuosia ns. vedetöntä siivousta. Mopit ja siivouspyyhkeet kostutetaan valmiiksi puhdistusaineliuoksella. Moppi tai pyyhe vaihdetaan puhtaaseen tarpeen mukaan. Eikö esimies kouluta työntekijöitä?
Vierailija kirjoitti:
En tee siivoustyötä itse, mutta valitan kyllä siivousjäljestä aika hanakasti ja olen temperamenttinen persoona.
Nämä "temperamenttiset" hanakasti valittajat on niin rasittavia. Naamioivat oman huonon käytöksensä ja kilarointinsa temperamentin alle. Asiallisesti ja rakentavasti eivät osaa sanoa, kunhan kilaroivat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaa kyllä nyt vain tahallaan keksityiltä syiltä.. Katso ap tarkemmin tästä lähin nuo 3 asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aiheesta sanottu. Nyt vaan otat opiksesi. Ei tuo mikään maailmanloppu ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Likavesi? Siivous on ollut vuosia ns. vedetöntä siivousta. Mopit ja siivouspyyhkeet kostutetaan valmiiksi puhdistusaineliuoksella. Moppi tai pyyhe vaihdetaan puhtaaseen tarpeen mukaan. Eikö esimies kouluta työntekijöitä?
Ei kyllä mene aivan noin. Tuohon kyllä ollaan pyrkimässä. T. Toimitilahuoltaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aiheesta sanottu. Nyt vaan otat opiksesi. Ei tuo mikään maailmanloppu ole.
Tuo likavesi kyllä ja lattia. Mutta että roskat? Etkö ap ollut lajitellut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä se menee. Mulla on 28v. kokemus alalta ja ammattitutkinto.
Kerran olin liikaa kuulema täyttänyt käsipapereita. Siitä tuli valitus. Ja kun olin koeajalla sain potkut... En enää hae siivoojaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä se menee. Mulla on 28v. kokemus alalta ja ammattitutkinto.
Ei mene meilläkään. Minullakin on n.30vuotta kokemusta sekä ammattitutkinto.
Tämäkin riippuu niin työnantajasta sekä kohteesta.
Ollessani hotellisiivoojana sain kerran valituksen ja samalla kirjallisen varoituksen. Ihan aiheesta tosin kun en ollut huomannut lasinsirpaletta kylpyhuoneen lattialla. Toisaalta tuntui pahalta kuulla pomolta vihjailua asennevammasta, vaikka syynä oli se helvetillinen kiire, jota vastaan piti joka päivä yrittää tehdä täydellistä jälkeä.
Tuolla reseptillä syntyy väkisinkin mokia ja pahimmassa tapauksessa vaaratilanteita, mutta sepä ei johtoa kiinnostanut, oli vaan että nopeammin, nopeammin.
Älä ota itseesi.