Mikä on sinus tekosyysi ettet säästä lapsilisiä lapselle
Sopivasti sijoittamalla on lapsella mukava pesämuna kun täyttää 18v
Kommentit (70)
Lapsilisät säästämällä ja sijoittamalla lapsella on miljoona euroa pesämunaa eläkkeelle jäädessään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisästä 100 euroa säästöön ja 50 viikkorahaksi. Loput rahat menee omiin menoihin kuten vuokraan, ruokaan ja bensalaskuihin. Onneksi on neljäs lapsi, jolle ollaan voitu helpolla säästää, ensimmäisen ja toisen lapsen lisät meni kokonaan lasten joito ja vaate kuluihin.
Vanhemmat lapset varmasti arvostavat että vain nuorimmalle on säästetty rahaa.
No onneksi vanhemmat lapset eivät enään asu kotona. Esikoinen huitelee maailman kylillä eikä ole paljoa kuilunut, toiseksi vanhin opiskelee lukiossa. Tokihan se on on kitkaa aiheuttanut lasten välille ettei ensimmäinen saanut ollenkaan viikkorahaa, toinen sai vain 10, kolmas 25 euroa ja neljäs 50.
Lapsilisät ovat lapsen kasvatukseen saamaa tukea alaikäisenä. Ei aikuisiän rahasammoksi.
No en näe sitä millään lailla järkevänä. Mieluummin pidän huolen siitä että itse säästän ja sijoitan koko elämäni, niin voin sitten tilanteittain auttaa lapsiani tarpeellisissa jutuissa, kuten vaikkapa opiskelemaan lähtö, ensiasunnon hankinta, yllättävät kulut. Paljon järkevämpää mallia sellainen antaa, että neuvotellaan yhdessä hankinnan tarpeellisuudesta ja muusta asiaan liittyvästä. Lapsilisät menevät lapsen kuluihin.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisät ovat lapsen kasvatukseen saamaa tukea alaikäisenä. Ei aikuisiän rahasammoksi.
Onneksi meidän perhe käyttää lapsilisän elämiseen, mutta omista palkkatuloista menee kummankin lapsen salkkuun satanen kuukaudessa.
Nyt ei voi sitten tuhlaajatkaan valittaa.
Mennyt elämiseen. Nyt onneksi tilanne muuttumassa vähemmän tiukaksi, kun palkkaa korotettiin, hoitomaksuja alennettiin ja yksi lainanlyhennyskin on päättymässä loppuvuodesta. Alkaa jäädä sitä rahaa säästöön ihan ruhtinaallisestikin ja voi jopa ostaa kummallekin lapselle esim. talvikengät saman kuun aikana ilman, että ruokabudjetti kaatuu nurin. Johan tässä on vuosia kituuteltukin kädestä suuhun, ilman tonnia suurempaa puskurirahastoa. Hiukan on ahdistanut, etenkin kun aina tiukemman paikan tullen (hoitovapaa tms.) meni joku oleellinen kodinkone rikki, mihin paloi iso osa säästöistä, että sai uuden.
Me säästetään lapsilisät myös lapselle. Kyllä sille sitten opiskeluiässä tarvetta tulee aivan varmasti!
Se ettei sitä tarvitse heti ei tarkoita etteikö sitä jossain vaiheessa tarvitse!! Esikoinen on jo nyt tarvinnut osan rahasta ettei tarvi ottaa lainaa.
En halua. Säästän kyllä mutta en lapsilisää.
Koska niillä on kaikilla ollut jo vauvasta asti yli miljoona euroa rahaa niin ei tarvita ”pesämunaa” valtion roposista.
Vierailija kirjoitti:
Lapsilisän tarkoitus on helpottaa lapsiperheen arkea ja lapsen elatusta. Niiltä, jotka laittavat sen lapsen tilille pitäisi ottaa koko lapsilisä pois, koska sille ei ilmeisestikään ole tarvetta.
Kyllä minä tarvitsen sen lapsen rahastoon, muutenhan joutuisin tinkimään jostain muusta kun laittaisin palkastani osan sinne.
Lapsilisä on tarkoitettu lapsen menoihin ,ei säästettäväksi kerralla annettavaksi. Itse säästin vakuutuksen kautta jonka sai ulos kun täytti 18!
Lapsilisä usein menee ruokakauppaan ja vaippoihin.
Elämiseen kun muutenkin köyhä niin jollain pakko elää.
Vierailija kirjoitti:
Köyhien ei tulisi hankkia lapsia.
Mun mielestä lapsilisä voidaan poistaa Suomesta. Se sotii hyvinvointivaltio-ajatusta vastaan, samoin kuin äitiyspakkaus. Kummatkin ovat alunperin olleet köyhäinapua ja tarkoitettu todelliseen tarpeeseen. Ei mihinkään " säästämiseen". Kannatan verojen alentamista ja samalla noiden kahden poistamista verovaroin kustannetuista tuista. Hyvinvointivaltion asukkaat eivät tarvitse tuollaisia tukia. Ottaisin siis mieluummin oman osani lapsilisistä palkkana.
Suomalaiset nuoret eivät osaa käyttää rahaa ja valehtelevat usein vanhemmilleen rahankäytöstään. Sen tajuaa siitä kun tsekkaa että kuinka paljon luottotiedottomia nuoria on ja kuinka paljon niitä vanhempia joiden mielestä perheen nuorista tuli huippuja omantalouden asiantuntijoita.
Ei ole talous niin hyvässä hantissa, että olisi voinut säästää lapsilisät lapsille, vaan ne on käytetty siihen että lapset saavat hyvää ja ravitsevaa ruokaa, siistit vaatteet ja mieluisia harrastuksia. Jokapäiväisen arjen pyörittäminen on kaikissa tilanteissa arvokkaampi asia kuin säästöjen kertyminen.
Enkä ole myöskään itse saanut mitään pesämunaa aikoinani, enkä ole tarvinnut. Omat vanhemmat alkaa olla sen ikäisiä että lähitulevaisuudessa voi olla jotain perintöä tulossa ja olen ajatellut kieltäytyä perinnöstä lasteni hyväksi. Siinä heille pieni pesämuna joidenkin vuosien sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä lapsilisä voidaan poistaa Suomesta. Se sotii hyvinvointivaltio-ajatusta vastaan, samoin kuin äitiyspakkaus. Kummatkin ovat alunperin olleet köyhäinapua ja tarkoitettu todelliseen tarpeeseen. Ei mihinkään " säästämiseen". Kannatan verojen alentamista ja samalla noiden kahden poistamista verovaroin kustannetuista tuista. Hyvinvointivaltion asukkaat eivät tarvitse tuollaisia tukia. Ottaisin siis mieluummin oman osani lapsilisistä palkkana.
Suomalaiset nuoret eivät osaa käyttää rahaa ja valehtelevat usein vanhemmilleen rahankäytöstään. Sen tajuaa siitä kun tsekkaa että kuinka paljon luottotiedottomia nuoria on ja kuinka paljon niitä vanhempia joiden mielestä perheen nuorista tuli huippuja omantalouden asiantuntijoita.
Suomessakin on joskus ollut lapsivähennykset ja perheelliset maksoivat vähemmän veroa.
Monissa maissa perheellisen ja sinkun verotuksessa on merkittävä ero, mutta ei Suomessa.
Jos lapsilisä poistetaan, niin se todellakin on siirrettävä perheverotukseen veronalennusena.
Tämä yhteiskunta ei kovin pitkään pyöri, jos kukaan ei viitsi hankkia lapsia.
Lapset nyt 11 ja 13v...30€ joka kk rahastoihin tai osakkeisiin..2000€ ottanut jo sivuun säästötilille, vanhemmalla 5000€ sijoituksissa. Ihan olen tyytyväinen, kun tullut laitettua rapian 4400€.
Varmaan ammattilainen olis takonut paremmankin tuoton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhien ei tulisi hankkia lapsia.
Eikä rumien
Tuon rahan käytän tarjotakseni lapsilleni tällä hetkellä paremman elintason.
Omat rahansa saavat aikuisena itse tienata. Oppivat samalla ettei mikään tule ilmaiseksi.