Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä on sinus tekosyysi ettet säästä lapsilisiä lapselle

Vierailija
19.02.2018 |

Sopivasti sijoittamalla on lapsella mukava pesämuna kun täyttää 18v

Kommentit (70)

Vierailija
1/70 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on järkevämpää opettaa lapselle muunlaisia rahankäyttötaitoja kuin se, että heti täysi-iän koittaessa pamahtaa jättipotti.

Vierailija
2/70 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munaa pesässä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/70 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitaan elämiseen. Nyt.

Vierailija
4/70 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne ei oo sitä varten. Suomessa ei edes tarvi säästää mitään "rahastoa" opiskelua tms. varten niin kuin jossain alkeellisemmissa maissa.

Vierailija
5/70 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse tekosyitä, joten ei kai mun tartte vastata.

Vierailija
6/70 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisästä 100 euroa säästöön ja 50 viikkorahaksi. Loput rahat menee omiin menoihin kuten vuokraan, ruokaan ja bensalaskuihin. Onneksi on neljäs lapsi, jolle ollaan voitu helpolla säästää, ensimmäisen ja toisen lapsen lisät meni kokonaan lasten joito ja vaate kuluihin.

Vierailija
7/70 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on järkevämpää opettaa lapselle muunlaisia rahankäyttötaitoja kuin se, että heti täysi-iän koittaessa pamahtaa jättipotti.

Ei se minään jättipotti ole, mutta oikein hoidettuna ja kasvatettuna mahdollistaa lapselle eläkkeelle jäämisen.

Vierailija
8/70 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisästä 100 euroa säästöön ja 50 viikkorahaksi. Loput rahat menee omiin menoihin kuten vuokraan, ruokaan ja bensalaskuihin. Onneksi on neljäs lapsi, jolle ollaan voitu helpolla säästää, ensimmäisen ja toisen lapsen lisät meni kokonaan lasten joito ja vaate kuluihin.

Vanhemmat lapset varmasti arvostavat että vain nuorimmalle on säästetty rahaa.

Vierailija
9/70 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää messevät perinnöt ilman ylimääräisiä säästämisiäkin.

Vierailija
10/70 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kasvatan lapseni pärjäämään omillaan, hankkimaan työnteolla itse omat rahansa. Hyvin on toiminut, kaksi vanhintani ovat onnistuneet luomaan itselleen menestyksekkään uran ilman, että itse olen koskaan auttanut heitä millään lailla. Kuopuksenkin (kohta 17-v) olen kasvattanut samalla tavalla, hän on jo nyt saanut kesäksi töitä itselleen.

Olen tehnyt selväksi, ettei heillä ole minun eikä isänsä omaisuuteen mitään asiaa, ja ihan hyvin ovat sen ottaneet.

Vierailija
11/70 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne ei oo sitä varten. Suomessa ei edes tarvi säästää mitään "rahastoa" opiskelua tms. varten niin kuin jossain alkeellisemmissa maissa.

Lasta vartenhan se raha nimenomaan on. Ei sossuelättiäidin päiväkännejä varten.

Vierailija
12/70 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsilisän voi säästää, ei sitä käytännössä tarvitse perhe ollenkaan sitten. Turhia rikkaiden lisiä.

Vierailija
13/70 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kasvatan lapseni pärjäämään omillaan, hankkimaan työnteolla itse omat rahansa. Hyvin on toiminut, kaksi vanhintani ovat onnistuneet luomaan itselleen menestyksekkään uran ilman, että itse olen koskaan auttanut heitä millään lailla. Kuopuksenkin (kohta 17-v) olen kasvattanut samalla tavalla, hän on jo nyt saanut kesäksi töitä itselleen.

Olen tehnyt selväksi, ettei heillä ole minun eikä isänsä omaisuuteen mitään asiaa, ja ihan hyvin ovat sen ottaneet.

Oletpa ahne ihminen.

Vierailija
14/70 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

valtion rahoittamaa rikastumista kirjoitti:

Jos lapsilisän voi säästää, ei sitä käytännössä tarvitse perhe ollenkaan sitten. Turhia rikkaiden lisiä.

Määrittele rikas.

Vierailija
15/70 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulunut provo. Keksi uusi.

Vierailija
16/70 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan sillä päivähoitomaksua, ei se riitä tosin kun noin kolmannekseen.

Vierailija
17/70 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsilisän tarkoitus on helpottaa lapsiperheen arkea ja lapsen elatusta. Niiltä, jotka laittavat sen lapsen tilille pitäisi ottaa koko lapsilisä pois, koska sille ei ilmeisestikään ole tarvetta.

Vierailija
18/70 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisän tarkoitus on helpottaa lapsiperheen arkea ja lapsen elatusta. Niiltä, jotka laittavat sen lapsen tilille pitäisi ottaa koko lapsilisä pois, koska sille ei ilmeisestikään ole tarvetta.

Jos toiset hoitavat asiansa paremmin kuin sinä, miksi heiltä pitäisi lapsilisä ottaa pois?

Käsittämätön ajatusmaailma.

Vierailija
19/70 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletpa ahne ihminen.

No milläs tavalla minä olen muka ahne ihminen, jos opetan lapseni selviytymään itsenäisesti?? Minä ja mieheni olemme suurella vaivalla kasvattaneet lapsemme joten eikös se olisi nyt meidän vuoro nauttia elämästämme, lapset kyllä pärjäävät minä luotan siihen täysin. t. Nro 10

Vierailija
20/70 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne on tarkoitettu lapsesta aiheutuvien kulujen korvaamiseen. Jos perheellä ei ole tarvetta sosiaaliavustuksiin, niitä ei pitäisi ko. perheelle maksaa.