Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Alkuraskauden keskenmenosta, kummassa tapauksessa teidän mielestä on todennäköisempää

Vierailija
18.04.2006 |

että menee kesken, on kuukautisvuotoa muistuttavaa vuotoa, jossa hyytymiäkin menkkakipujen kera tai ihan helakanpunaista verta lievien kipujen kera?

Itselläni tämä tilanne, rv 6+1 näin vessassa käydessä ihan vähän liman seassa verta, ihan sellaisia veriviiruja vain, sitten pariin päivään ei mitään ja rv 6+4 alkoi verenvuoto uudelleen " ihan kuin tavalliset menkat" eli verta valuu siteeseen asti, näyttää ihan tavalliselta kuukautisvereltä pienine klöntteineen ja on jonkinlaisia menkkakipuja, ei kuitenkaan pahoja, jaksan toimia ihan normaalisti ainakin tässä vaiheessa, mutta tuntuu kuitenkin koko ajan " kuukautisjomotus" alavatsalla.

Itse ajattelen, että minun tapauksessani ei enää toivoa ole, koska raskausoireitakaan ei ole ollut ollenkaan tässä raskaudessa. Toivon, että tulisi nyt sitten kaikki pois että pääsisi yrittämään uudelleen. Vai onko jollain raskaus jatkunut normaalisti vastaavassa tilanteessa?

Ja toinen kysymys on se, että pitäisikö tälläisessä tapauksessa käydä varmuuden vuoksi jossain näytillä, vai onko näin aikaisessa vaiheessa selvää, että keskenmeno tyhjentää kohdun kokonaan? Ja jos täytyy niin missä vaiheessa, tuskin vielä kun vuotoa on ollut vasta pari päivää, eikös keskenmenossa tule tässäkin vaiheessa jo vähän enemmän verta sitten kun se alkio tai mahdollinen tuulimuna varsinaisesti poistuu vai voiko poistua kuukautisvuotoa muistuttavalla vuodolla?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

on syytä käydä lääkärissä, joka sitten päättää miten edetään. mm. tulehdusriski kasvaa. Kaikenlaiset komplikaatiot voivat vaikeuttaa uudelleen raskaaksituloa

Vierailija
2/8 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään kauheen kovia kipuja ei tule eikä vuoto muutu tosi runsaaksi niin että " tulvii" , ala haisemaan pahalta yms. Teet raskaustestin kun vuoto loppuu. Jos testi näyttää vielä vahvaa plussaa niin lääkärissä kannattaa käydä varmistamassa että kaikki tuli pois. Kannattaa testata sellasella testillä joka ei ole markkinoiden herkin. Tämmöiset ohjeet sain itse kun vuoto alkoi noilla viikoilla. Toki raskaus voi jatkuakkin mutta varhaisilla viikoilla keskenmenoja tapahtuu paljon tietämättäkin!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoto on myöhässä viikon taikka kaksi tai enemmänkin... joten tuskin tarvitsee kauheesti huolestua tuosta tilanteesta?

Vierailija
4/8 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ajatellutkaan mennä päivystykseen, tuli ihan selväksi minullekin se " ÄLKÄÄ MENKÖ PÄIVYSTYKSEEN ALKURASKAUDEN VERENVUODON TAKIA" :) Minulla on ollut aikaisemminkin keskenmeno kuusi vuotta sitten rv 8+ ja syy oli silloin tuulimuna, enkä mennyt silloinkaan päivystykseen vaan varasin ajan, ja niin teen nytkin jos on tarpeen, mutta tässä vaiheessa odottelen vielä mitä tapahtuu, ehkä se raskaustestin tekeminen vuodon loputtua on hyvä ajatus. Sitä en ole tullut ajatelleeksikaan.

Kauanko tälläinen menkkavuoto-keskenmeno yleensä kestää? Viikon, kuten normaalit menkatkin? Se edellinen tuulimuna tuli vauhdikkaammin, eli kivut olivat heti kohtalaiset ja yltyivät saman päivän aikana niin koviksi etten pystynyt kävelemään verta tuli ihan eri tavalla, koko homma oli kahdessa päivässä selvä ja kohtu tyhjentyi itse, ei tarvittu kaavintaa. Tuulimunaksi se tiedettiin siksi, että raskaus sai alkunsa clomien avulla ja ultrattiin 7+ ja todettiin pelkkä ruskuaispussi ja annettiin 50/50 tod. näköisyys että raskaus jatkuisi normaalisti ja siitä noin viikon päästä alkoi vuoto ja kivut.

Tottakai tämä harmittaa, koska olisi ollut todella toivottu vauva, mutta onneksi menee kesken tässä vaiheessa jos on mennäkseen, pääsee sitten mahdollisesti uutta yrittämään. En suhtaudu tähän vielä tässä vaiheessa " vauvani kuoli" tyyliin, vaikka tietysti harmittaa. Tähän pitää aina varautua ja tällä kertaa näyttää siltä, että pelko toteutui. Onneksi on jo neljä tervettä lasta.

AP

Vierailija
5/8 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku täällä äyskyttää ' ettei päivystykseen' saa tulla, niin sitäkö te uskotte??!! oman terveyden takia kannattaa käydä näytillä päivystyksessä/ lääkärissä ajanvarauksen kautta/ neuvolassa.. kunhan käy!

t. kolme keskenmenoa kokenut

Vierailija
6/8 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oman mielenrauhan vuoksi. En ajattelisi silloin ketään rakkeja. Vuodosta: minulla oli kirkasta verta, hyytymiä, ja kaikkea siltä väliltä rv8-11, sitten tyssäsi. Kipua ei ollut. Menin päivystykseen varmana keskenmenosta, ultrassa sydän sykkikin!! Vauva syntyi terveenä yliaikaisena.

Vierailija
7/8 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pääsin heti lääkärille. Oli menossa rv 8+ ja vuoto oli paljon runsaampaa kun menkoissa, mitään kipuja tai vastaavia ei ollut, mutta vuodin aivan valtavasti. Lääkäri vaan sanoi, että keskenmenohan se taitaa olla ja laittoi minut lähetteellä sairaalaan naistentautien polille. jotenkin tipahdin kärryiltä kun siellä minua odotettiin sitten kaavintaan, mutta kun gyne vielä ultrasi ja tarkisti tilanteen oli sikiö ihan voimissaan. Verenvuodolle ei löytynyt syytä.

Kun sitten oli jo rv 14 menossa ja vuotoa oli aivan hurjasti taaskin menin taas päivystykseen ja tällä kertaa oli ynseö lääkäri joka vei minut ultraan, en edes tiennyt että kyseissä paikassa on ultraa. Lääkäri ultrasi ja totesi sikiön kuolleeksi ja käski kotiin odottamaan että kyllä se sieltä pois tulee. Minä valitin ja inisin, että haluan lähetteen polille ja sen sitten puolen tunnin päästä sainkin. Polilla gyne ultrasi ja totesi sikiön taas olevan aivan kunnossa... sen jälkeen ei enää vuotoja ollut...

Tai oli rv 32+ kun aloin vuotamaan ja istukka oli irronnut ja jouduttiin kätäsectioon hurjaa kyytiä...

Vierailija
8/8 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kestävät pitkään tai jos vuoto on rajua, mutta muussa tapauksessa normaalin ajanvarauksen kautta meno riittää. Eiköhän ne siinä aikaa varatessa osaa sanoa tilanteen mukaan onko tarvetta päästä nopeasti sisään vai voiko odotella pari päivää, mutta nyt ei vielä olla siinä tilanteessa, koska vuoto ihan menkkavuotoa menkkakipuineen, ehkä nyt " kipu" on jo vähän kovempaa aamulla, kohta pitää ottaa jo särkylääkettä.

Olisihan se ihana ajatella että olisi toivoa raskauden jatkumisesta, mutta kyllä järki sanoo, että kesken tulee. Minulla ei ole onnistuneissa raskauksissa ollut yhdessäkään minkäänlaista vuotoa, joten senkin valossa pahalta näyttää. Raskausoireiden puuttuminenkaan ei ole tavatonta, niitä ei ole ollut väsymystä lukuunottamatta onnistuneissakaan raskauksissa. Sitä väsymystä on ollut tässäkin raskaudessa, vaikka ilmeisesti ei siis onnistunut raskaus.

ap