Wilma. Olispa jo hiihtoloma!!
Tänään on tullut jo 5 Wilma-viestiä ja on vasta maanantai.... sukset kouluun (ei meillä oo sopivan kokoisia....), ope on sairas huomenna ja on sijainen, keskimmäinen kiroili tunnilla, reksi lähetti jonkun koulutiedotteen, teatteriretki maaliskuussa maksaa 10,-.....
Tässä vain yhden päivän saldo. Miksi vanhempien pitää tietää, että on sijainen jos tunnit on ihan normaalisti?
Ja jos 12-vee kiroilee kerran tunnilla niin eikö siitä voi puhua koulussa?? Tarviiko kaikki raportoida kotiin?
Teatteri on varmasti ihan kiva ja 10,- ei ole mahdoton summa, mutta oikeasti esim. meillä on 3 lasta ja jos jokainen menee kympillä teatteriin niin se on jo 30,-.
Wilmasta tulee koko ajan viestejä. Kiva, että koulu on aktiivinen, mut oikeasti! Mä oon ihan hajalla tähän jatkuvaan Wilmatulvaan.... Joka rippeestä pitää kertoa. Mietin, että ottaisinko asian esille opettajien kanssa? Mut en tiedä miten tästä vois puhua rakentavasti. Onks kellään kokemuksia/vinkkejä??
Kommentit (24)
Itse opettajana ilmoitan sijaisesta, jos poissaolo on ennalta tiedossa, koska sijaisella ei ole yleensä pääsyä wilmaan ja tärkeä oppilasta koskeva tieto ei välttämättä kulje sen kautta.
Kolmen lapsen vanhempana ymmärrän Wilma-ähkyn, ja yritän koota tärkeät asiat yhteen viestiin, jotta niitä ei tarvitse ripotella jatkuvasti.
Sama juttu myös toisinpäin: tarkistan Wilma viestit kerran aamulla ja kerran koulupäivän jälkeen. En ole aina tavoitettavissa, vaikka viestejä lähetetään esim. klo 23 koskien oppilaan seuraavan päivän hammaslääkäriä koulupäivän aikana.
Wäsynyt Wilmaan kirjoitti:
Tänään on tullut jo 5 Wilma-viestiä ja on vasta maanantai.... sukset kouluun (ei meillä oo sopivan kokoisia....), ope on sairas huomenna ja on sijainen, keskimmäinen kiroili tunnilla, reksi lähetti jonkun koulutiedotteen, teatteriretki maaliskuussa maksaa 10,-.....
Tässä vain yhden päivän saldo. Miksi vanhempien pitää tietää, että on sijainen jos tunnit on ihan normaalisti?
Ja jos 12-vee kiroilee kerran tunnilla niin eikö siitä voi puhua koulussa?? Tarviiko kaikki raportoida kotiin?
Teatteri on varmasti ihan kiva ja 10,- ei ole mahdoton summa, mutta oikeasti esim. meillä on 3 lasta ja jos jokainen menee kympillä teatteriin niin se on jo 30,-.Wilmasta tulee koko ajan viestejä. Kiva, että koulu on aktiivinen, mut oikeasti! Mä oon ihan hajalla tähän jatkuvaan Wilmatulvaan.... Joka rippeestä pitää kertoa. Mietin, että ottaisinko asian esille opettajien kanssa? Mut en tiedä miten tästä vois puhua rakentavasti. Onks kellään kokemuksia/vinkkejä??
No älä lue niitä? Ei minulla ainakaan ole aikaa jatkuvasti olla sähköpostia selailemassa mulla on parempaakin tekemistä. Olkaa perheenne kanssa ja jättäkää opettaja kirjoittelemaan viestejä yksikseen.
Lasten koulunkäynnin seuraaminen (myös Wilma-viestien kautta) kuuluu vanhemmuuteen. Aina se ei ole kivaa ja usein se on tylsää, mutta se kuuluu tähän pakettiin, jota kutsutaan kodin ja koukun yhteistyöksi.
Oon kyllä samaa mieltä tuon Kurttilan kanssa siitä, että me holhotaan lapsia liikaa:
"Meillä on syntymässä avuttomien lasten sukupolvi, joiden toimintakyky on heikko. Itseluottamus valloittaa maailma ei kasva ministeritasoisessa kotien kuljetuspalvelussa. Tai suojelussa, jossa lapsi muuttuu avuttomaksi eikä luota enää itseensä ja ympäristöönsä. Vanhempien pitäisi tässäkin luottaa sekä lapseen että kasvuympäristöön."