Osaako joku oikeasti kertoa mikä on Jumala?
Jotta voi sanoa onko Jumalaa olemassa vai ei, pitää ensin määritellä mikä on Jumala. Kysyin papilta mikä ja millainen on Jumala ja pappi vastasi siihen ettei kukaan voi tietää. Miten siis sellaisesta voi sanoa yhtikäs mitään?
Kommentit (333)
"Mihin joutuvat ne, jotka eivät tiedä mitäån kristinuskosta"
Jumala on ilmaissut itsensä tekojensa kautta ja Jumalan teot ovat kaikkien nähtävissä.
Roomalaiskirje 1:19 sentähden että se, mikä Jumalasta voidaan tietää, on ilmeistä heidän keskuudessaan; sillä Jumala on sen heille ilmoittanut.
1:20 Sillä hänen näkymätön olemuksensa, hänen iankaikkinen voimansa ja jumalallisuutensa, ovat, kun niitä hänen teoissansa tarkataan, maailman luomisesta asti nähtävinä, niin etteivät he voi millään itseänsä puolustaa,
1:21 koska he, vaikka ovat tunteneet Jumalan, eivät ole häntä Jumalana kunnioittaneet eivätkä kiittäneet, vaan ovat ajatuksiltansa turhistuneet, ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
Tässä kerrotaan miten Jeesus Kristus suhtautuu ihmisten tekoihin ja miten hyvin käy vanhurskauden tekoja tehneille ihmisille.
Matteus 25:31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
25:32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
25:33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
25:34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
25:35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
25:36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
25:37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
25:38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
25:39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
25:40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
25:41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
25:42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
25:43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
25:44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
25:45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
25:46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."
Ei ole yhtään tieteellisesti pätevää esitystä jumalasta tai jumalista olemassa. Eli mitään jumalaa ei oikeasti ole edes olemassa. Kaikkiaanhan se on vain meidän ihmisten juttu. Muu eläinkunta ei pidä mitään jumalia, elävät vain elämäänsä.
Viimeinen tuomio
Kristityistä : Ei tuomita kadotukseen, niitä jotka Jeesuksessa Kristuksessa ovat.
Roomalaiskirje 8:1 Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat.
8:2 Sillä elämän hengen laki Kristuksessa Jeesuksessa on vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.
8:3 Sillä mikä laille oli mahdotonta, koska se oli lihan kautta heikoksi tullut, sen Jumala teki, lähettämällä oman Poikansa syntisen lihan kaltaisuudessa ja synnin tähden ja tuomitsemalla synnin lihassa,
8:4 että lain vanhurskaus täytettäisiin meissä, jotka emme vaella lihan mukaan, vaan Hengen.
Kaikki ihmiset kuolevat ja kuoleman jälkeen tulee tuomio.
Hebrealaiskirje 9:27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio,
9:28 samoin Kristuskin, kerran uhrattuna ottaakseen pois monien synnit, on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat.
Jumala tietää meidän kaikkien teot.
Saarnaaja 12:14 Sillä Jumala tuo kaikki teot tuomiolle, joka kohtaa kaikkea salassa olevaa, olkoon se hyvää tai pahaa.
Roomalaiskirje 14:11 Sillä kirjoitettu on: "Niin totta kuin minä elän, sanoo Herra, minun edessäni pitää jokaisen polven notkistuman ja jokaisen kielen ylistämän Jumalaa".
14:12 Niin on siis meidän jokaisen tehtävä Jumalalle tili itsestämme.
Ilmestyskirja 17:8 Peto, jonka sinä näit, on ollut, eikä sitä enää ole, mutta se on nouseva syvyydestä ja menevä kadotukseen; ja ne maan päällä asuvaiset, joiden nimet eivät ole kirjoitetut elämän kirjaan, hamasta maailman perustamisesta, ihmettelevät, kun he näkevät pedon, että se on ollut eikä sitä enää ole, mutta se on tuleva.
Kuolleet tuomittiin tekojensa mukaan, toiset iankaikkiseen elämään ja toiset iankaikkiseen kadotukseen.
Ilmestyskirja 20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli-ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti.
20:11 Ja minä näin suuren, valkean valtaistuimen ja sillä istuvaisen, jonka kasvoja maa ja taivas pakenivat, eikä niille sijaa löytynyt.
20:12 Ja minä näin kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä, ja kirjat avattiin; ja avattiin toinen kirja, joka on elämän kirja; ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli kirjoitettu, tekojensa mukaan.
20:13 Ja meri antoi ne kuolleet, jotka siinä olivat, ja Kuolema ja Tuonela antoivat ne kuolleet, jotka niissä olivat, ja heidät tuomittiin, kukin tekojensa mukaan.
20:14 Ja Kuolema ja Tuonela heitettiin tuliseen järveen. Tämä on toinen kuolema, tulinen järvi.
Daniel 12:2 Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen.
Esimerkiksi nyt parasta aikaa kuuluu seurat radio pookin nettiradiosta. Kuuntele. Voi olla ,että saat vastauksen tätä kautta.
Jumalia on ihmisillä vaikka kuinka paljon tässä maailmassa. Jokainen kumartaa omasta mielestään aina sitä ainoaa oikeaa tai ainoita oikeita.
Joo: mutta kivikova tiede ei jumalia tai sitä yhtä jumalaakan tiedä eikä tunne. Tämä tieto riittää minulle ,mutta ei useimmille ihmisille eri puolilla palloamme.
Vierailija kirjoitti:
Tämä kannattaa kuunnella ajatuksella. Vaikka Dawkinsin kanssa olisi eri mieltä.
Srila Bhakti Bimal Avadhut Maharaj
Henkinen todellisuus ilmestyy äänen kautta
(12. joulukuuta 2004)
Maailma, jossa elämme, ja materialistiset näkökulmamme kuluttavat meitä liikaa. Elämässämme pitää aina valita yksi tai toinen tie. Mitä tapahtuu, jos valitset henkisen polun? Veda-tekstien mukaan korkein transsendenttinen todellisuus ilmestyy äänen kautta. Kun puhumme Jumalasta, puhumme Krishnasta. Emme sano ”Jumala”, sanomme ”Krishna”.
Jumalalla on paljon erilaisia nimiä, ja jokaisella nimellä on tietty arvo, merkitys itsessään, aivan kuten meillä on nimiä, sukunimiä, lempinimiä, jotka heijastavat erityispiirteitämme. Kun puhumme alkuperäisestä Totuudesta, sanaa ”Krishna” käytetään, koska se tarkoittaa Kauneutta. Krishna — Hän, joka vetää puoleensa jokaista. Olemisen korkeimmalta tasolta Kauneus, Rakkaus ja Harmonia tulevat tähän maailmaan äänen muodossa. Juuri sen takia menemme kaupunkien kaduille, kuten Shri Chaitanya Mahaprabhu teki, ja laulamme Krishnan nimeä. Tämä ei ole teko, joka tehdään tunteiden vaikutuksen alaisena, tämä on mahdollisuuden tarjoaminen, niin että jokainen henkilö, joka kuulee tiettynä ajankohtana Krishnan nimen (Kṛṣṇa Nām), jopa epäsuorasti ottaa Häneen yhteyttä ja aloittaa paluumatkansa henkiseen maailmaan.
…
On ymmärrettävä, että korkeimmasta näkökulmasta katsoen ei ole olemassa mitään, mikä ei liittyisi Krishnaan. Jos tarkastelemme tätä maailmaa, näemme Jumalan jokaisessa atomissa. Viime kädessä näemme Jumalan omassa sydämessämme.
e
Vierailija kirjoitti:
(12. joulukuuta 2004)Maailma, jossa elämme, ja materialistiset näkökulmamme kuluttavat meitä liikaa. Elämässämme pitää aina valita yksi tai toinen tie. Mitä tapahtuu, jos valitset henkisen polun? Veda-tekstien mukaan korkein transsendenttinen todellisuus ilmestyy äänen kautta. Kun puhumme Jumalasta, puhumme Krishnasta. Emme sano ”Jumala”, sanomme ”Krishna”.
Jumalalla on paljon erilaisia nimiä, ja jokaisella nimellä on tietty arvo, merkitys itsessään, aivan kuten meillä on nimiä, sukunimiä, lempinimiä, jotka heijastavat erityispiirteitämme. Kun puhumme alkuperäisestä Totuudesta, sanaa ”Krishna” käytetään, koska se tarkoittaa Kauneutta. Krishna — Hän, joka vetää puoleensa jokaista. Olemisen korkeimmalta tasolta Kauneus, Rakkaus ja Harmonia tulevat tähän maailmaan äänen muodossa. Juuri sen takia menemme kaupunkien kaduille, kuten Shri Chaitanya Mahaprabhu teki, ja laulamme Krishnan nimeä. Tämä ei ole teko, joka tehdään tunteiden vaikutuksen alaisena, tämä on mahdollisuuden tarjoaminen, niin että jokainen henkilö, joka kuulee tiettynä ajankohtana Krishnan nimen (Kṛṣṇa Nām), jopa epäsuorasti ottaa Häneen yhteyttä ja aloittaa paluumatkansa henkiseen maailmaan.
…On ymmärrettävä, että korkeimmasta näkökulmasta katsoen ei ole olemassa mitään, mikä ei liittyisi Krishnaan. Jos tarkastelemme tätä maailmaa, näemme Jumalan jokaisessa atomissa. Viime kädessä näemme Jumalan omassa sydämessämme.
e
Aloittaja ei kysynyt mitään krishnasta.
Kehittymättömän mielen projektio. Kun kaikki pelottaa ja käy yli ymmärryksen, kuvitellaan itseä fiksumpi olento.
Samasta syystä persu pelkää vihreitä. Vihreä nainen on Jumala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
(12. joulukuuta 2004)Maailma, jossa elämme, ja materialistiset näkökulmamme kuluttavat meitä liikaa. Elämässämme pitää aina valita yksi tai toinen tie. Mitä tapahtuu, jos valitset henkisen polun? Veda-tekstien mukaan korkein transsendenttinen todellisuus ilmestyy äänen kautta. Kun puhumme Jumalasta, puhumme Krishnasta. Emme sano ”Jumala”, sanomme ”Krishna”.
…On ymmärrettävä, että korkeimmasta näkökulmasta katsoen ei ole olemassa mitään, mikä ei liittyisi Krishnaan. Jos tarkastelemme tätä maailmaa, näemme Jumalan jokaisessa atomissa. Viime kädessä näemme Jumalan omassa sydämessämme.
e
Aloittaja ei kysynyt mitään krishnasta.
Kysyin. Älä sinä persapina selitä mitä minä kysyin vaan lue otsikko!
Mitä Raamatussa ilmoitetun Jumalan kerrotaan kertovan itsestään, eikö siitä ole hyvä aloittaa. Ei meillä ihmisillä sitä lopullista tajua ja ymmärrystä olekaan, mutta jotain meille on annettu tietoon, ettemme vallan luulee Jumalaa palloksi tai potkukelkaksi vaikka.
Jumala sanoo itsestään esim. "Minä olen..."
"Minä olen alku ja loppu"
"Minä olen elämä"
"Hän joka on luonut taivaan ja maan ja kaiken mitä siinä on" - Luoja
"Minä olen a(lfa) ja o(mega) ja olen seisova viimeisenä multien päällä" - viittaus siihen kun kaikki olevainen katoaa
Moosekselle Jumala sanoi "Minä olen se mikä minä olen." - Ympäripyöreältä kuulostava vastaus. Kaikki olemiseen viittaavat vastaukset sisältävät sen ajatuksen että HÄN ON ennen kaikkea muuta. Hän oli, hän on ja hän on tuleva, ilman alkua ja loppua.
Aloittaja kysyi Jumalasta. Krishna on Jumala.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja kysyi Jumalasta. Krishna on Jumala.
Ei ole yhtään enempää kuin sinäkään.
There is however no denying of the fact that among the Hindus there are certain sects that do practice idolatry. Their profession has however no locus standi4 as a revealed religion. And the less we take notice of it the better. It is not to be mistaken for Vaishnavism that the Vedas and the Puranas unequivocally preach. Vaishnavism is a soul’s religion, to be grasped and practiced by the soul only. Mental speculation has no room in it. It is above the body, and above the mind. It is devotion to One Supreme Being, Who is One without a second. Hindus know Him as Krishna or Vishnu.
Who is One without a second. Hindus know Him as Krishna or Vishnu. The worshipper of Vishnu is generally known as a Vaishnava. Lord Krishna eternally reigns in Vaikuntha; but He sometimes manifests Himself on this Earth, when all see Him, but none knows Him, save His devotees to whom however He ever remains manifested. The vision of the worldly people, accustomed to view things through time, space and causality, is obstructed, but that of His devotees, who have been favored with the transcendental knowledge of Him, is never obstructed. Vaishnavism is not Sectarianism as it is generally regarded by the people whose minds are not sufficiently trained so as to penetrate into the depth of its subtle philosophy. It is the Universal Religion. All other religions, that preach God in one form or another, are part and parcel of it. The nearer they approach towards the attainment of the service to one God-head, the more akin do they become to Vaishnavism. Vaishnavism reconciles them all, and all are reconciled in Vaishnavism. All our Scriptures that, at first sight, appear to strike discordant notes, do but record the different view-points of the same truth that Vaishnavism reveals in full. Shri Gour Sundar, the greatest and undisputed exponent if our Shastras, has made such a clear exposition of them as can admit of no secondary meaning.
u
Śrīla Bhakti Rakṣak Śrīdhar Dev-Goswāmī Mahārāj
”Shrimad-Bhagavatam” (1.1.2) julistaa: vedyaṁ vāstavam atra vastu śivadaṁ tāpa-trayonmūlanam — ”Todellisuus — vāstavam vastu, todellinen olemus, joka on kaikkien tämän maailman tekaistujen ja kuviteltujen asioiden yläpuolella”. Kaikki tähän maailmaan liittyvä kertynyt tieto on täyttä hölynpölyä. Se on seurausta vääristä käsityksistä ympäröivästä maailmasta, ja se on täynnä vääriä tulkintoja ja väärinkäsityksiä. Sanakirjat, historia, eepokset — mitä tahansa ihmiset keräävätkin — ovat kaikki vain totuuden vääristelyä, ja me olemme niiden keskipisteessä. Se kiehtoo meitä, mutta samalla meidän on noustava todellisen elämän tasolle, sillä olemme osa tuota korkeampaa maailmaa.
Krishnan Pyhän Nimen laulaminen
(12. joulukuuta 2004)
Krishnan Pyhän Nimen laulaminen on korkein prosessi kaikkien muiden itsetietoisuuden polkujen joukossa. Tämä tarkoittaa sitä, että aikakaudellamme, Kali yugan aikakaudella, ei ole ylevämpää ja tehokkaampaa tapaa itsensä toteuttamiseen kuin Jumalan Pyhän Nimen laulaminen. Mietiskely, pyhien kirjoitusten tutkiminen tai uskonnollisten rituaalien suorittaminen eivät voi tuoda hyötyä, jota henkilö saa Pyhän Nimen laulamisesta. Miksi? Koska sanotaan, että Pyhä Nimi — shuddha, purna, sanatana — puhdas, täysin täydellinen ja on korkeamman tietoisuuden ruumiillistuma. Siksi, jos olemme erittäin onnekkaita ja olemme yhteydessä Krishnan Nimeen harinama-sankirtanan muodossa, pystymme saavuttamaan alkuperäisen Korkeimman Totuuden.
Yhteys Krishnan bhaktoihin ja Krishnan Nimeen — se on oikea valinta elämässä. Kun Krishnan Nimen laulaminen toteutetaan, niin tietyllä hetkellä tietoisuus puhdistuu ja tulee käsitys omasta ”minästä”.
Krishna-tietoisuus — ei ole teoria, kuten Darwinin idea tai alkuräjähdyksen idea. Krishna-tietoisuus on Todellisuus, ja vain tässä tietoisuuden tilassa voidaan ymmärtää, mitä Todellisuus on. Tiettyä ymmärrystä tarvitaan sen ymmärtämiseen.
Tällä tavoin laulamme Pyhää Nimeä ja yritämme kommunikoida. Tämä Pyhän Nimen laulamisen prosessi, joka on kirjoitettu Veda-teksteissä, ei ole ollut olemassa kolme tai viisi tuhatta vuotta tai sata tuhatta vuotta, vaan se on olemassa ikuisesti. Nykymaailmassa on monia erilaisia menetelmiä — joku professori on keksinyt jonkinlaisen menetelmän, joku muu taas on keksinyt meditaation metodin ja niin edelleen. Mutta tämä kaikki on väliaikaista. Kaikki nämä menetelmät Totuuden ymmärtämiseksi ovat epäsuoria tai eivät johda todelliseen tavoitteeseen.
Pyhissä kirjoituksissa sanotaan, että Krishnan Nimi on niin täydellinen, että laulamalla Häntä — jokainen elävä olento voidaan puhdistaa ja Todellisuuden korkein taso voidaan saavuttaa.
Raamattu kertoo saatanasta, ei Jumalasta. Jos kukaan täydellä älyllä varustettu ihminen kuvittelee, että niihin vanhan testamentin hirveyksiin kykenee jumalallinen olento, kannattaa käydä tutkituttamassa päänsä.