Sotkevat pikkulapset ruotsinlaivan aamiaisella!
Kyllä suoraan sanoen yökötti pari päivää sitten laivan erikoisaamiaisella. Viereisessä pöydässä pikkutyttö syöttötuolissa ja sille annettiin ilmeisesti kaikki mahdollinen suuhun tungettavaksi ja sotkettavaksi. Leipäviipaleet ja päälliset tippui syöttötuolille ja lattialle. Mukulan suuta ja käsiä kyllä putsattiin jollain kosteuspyyhkeellä mutta jälkeen jätettiin sotku.
Onko ihan yleistäkin, että vanhemmat jättävät lastensa sotkut siivoamatta ravintolassa? Enkä nyt tarkoita normaalia pöydänpyyhkimistä vaan sitä, että puolet ruokalistasta on lattialla!
Kommentit (31)
On.
T: pari kertaa vuodessa laivalla käyvä
Laivan buffet tuntuu muutenkin olevan aikamoinen villi länsi välillä. Lapset juoksee sinne tänne ja yrität niitä väistellä lautasesi kanssa. Kerran yhden perheen lapset alkoi kiipeillä verhoissa ja heitellä palloa..
Tottakai. Vaihdan myös vaipat siinä seisovassa pöydässä paahtopaistin ja perunoiden välissä kun se korkeus on juuri sopiva ja sen kakkavaipan saa kätevästi heitettyä salaattikulhoon. Sitten imetän pienimmän maito tisseistä naapuripöytiin roiskuen samalla kun esikoinen juoksentelee ympäriinsä raivokkaasti huutaen ja heittelee vanhuksia katkaravuilla.
Kerran jätti monilapsinen perhe yhden pöydän täysin kauhakuormaajalla siivottavaan kuntoon. Äippä siinä totesi lähtiessä tarjoilijalle, että "tässä jäi nyt vähän sotkua"
Tarjoilija letkautti siihen, että "joopa joo, siltä näyttää, onneksi mun ei tarvitse olla näkemässä, miltä teillä kotona näyttää".
Mahtoi tulla äidille kiva ristelymieli ja mukava tunnelma päivällä kaupugilla... Terveisiä Vikinglinen buffaan vaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikä on laivan erikoisaamianen?[/quote
Erikoisaamiainen tarjoillaan muualla kuin buffetissa. Esim. Viking Gracella Oscar-ravintolassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erikoisaamiainen tarjoillaan muualla kuin buffetissa. Esim. Viking Gracella Oscar-ravintolassa.
On kuitenkin myös buffet-aamiainen, vain hieman erilaisella sisällöllä ja usein rauhallisemmalla meiningillä.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai. Vaihdan myös vaipat siinä seisovassa pöydässä paahtopaistin ja perunoiden välissä kun se korkeus on juuri sopiva ja sen kakkavaipan saa kätevästi heitettyä salaattikulhoon. Sitten imetän pienimmän maito tisseistä naapuripöytiin roiskuen samalla kun esikoinen juoksentelee ympäriinsä raivokkaasti huutaen ja heittelee vanhuksia katkaravuilla.
Tämä xD
Siis, että pitäis a'la carte ravintolassa siivota jäljet?
Siivoatko itse jälkesi? Jos pudotat leipäpalan, kurkun tms vahingossa lattialle niin noukitko? Jos siis edes huomasit mitään pudottaneesi...
Toki fiksumpaa olisi antaa lapselle sellaista syötävää mistä ei tule sotkua, mutta EI se a'la carte ole itsepalveluravintola kuitenkaan....
Aikonaan meidän kaksoset jopa villitsivät toisiaan ja kerkesivät ihan muutamassa sekunnissa heittämään lautaseltaan ruokaa lattialle.
Henkilökunnalta pyysin lastaa tms jotta voisin ne siivota. Totesivat vain, että ei ole asiakkaan tehtävä siivota, he kyllä hoitaa sen.
Ehkäpä ystävällisyys johtui siitä, että olimme pahoillamme sotkusta ja siitä, että he huomasivat meidän kuitenkin puuttuneen lasten ruokien heittelyyn...
Venäläiset raahaavat huutavat kakaransa laivabuffettiin. Eivät ilmeisesti pelkää, että suomalaiset viranomaiset veisivät ne, vaikka venäläisessä mediassa niin kerrotaankin. Niillä on joku kisa, kummista lähtee enemmän ääntä. Aikuisista vai lapsista. Aluksi lapset johtavat, mutta kun aikuiset saavat viinaa, he alkavat päästä voitolle mölykisassa. Hyvin epämiellyttävä paikka syödä.
Mielestäni ei ole normaalia. En ainakaan ole moiseen törmännyt. Toki lapset ei välttämättä osaa syödä yhtä siististi kuin aikuiset. Itse korjaan aina jäljet myös lattioilta ja pöydän + syöttötuolin pyyhkäsen kosteuspyyhkeillä jos niissä näkyviä tahroja. Viimeksi viikkarin buffassa meidän lapset ei pysyneet pöydässä, vaan meinasivat kiipeillä niille ikkunalaudoille katsomaan maisemia ym. Mies sitten nousi ja vei lapset pois pöydästä kesken ruokailun kun eivät uskoneet, ja minusta tuntuu että kaikki tuijotti kun jäin yksin pöytään syömään. Mutta en tiedä mitä muuta olisi voinut tehdä, antaa vaan kiipeillä?
No hui, oikein Ruotsin laivalla. Lapset joskus sotkee, kuuluu ko. lajin ominaispiirteeseen. Meidän ipanat ei sotke tahallaan, peräänkin katsotaan mutta vahinkoja sattuu. siivoaisin kyllä meidän jäljet paremmin jos siivousvälineet ovat tarjolla. Jos ei, niin oletan että tarjoilija/siivooja hoitaa enkä kysele rikkaharjan perään.
Siivoatteko jälkenne syötyänne ravintolassa? Siitähän tässä on kysymys. Itse on pakko tunnustaa etten näin tee. En myöskään tiskaa astioita aterian jälkeen.
Minulla on loistava idea! Muuta hautausmaan naapuriin äläkä koskaan poistu kotoa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kuitenkin myös buffet-aamiainen, vain hieman erilaisella sisällöllä ja usein rauhallisemmalla meiningillä.
Voisin kuvitella, että sinne menee ne, jotka haluaa syödä ilman tuota lapsiperhekaaosta. Mutta näköjään sinnekin viedään ne ihanat piltit ruokaa heittelemään.
Toi kuulostaa siltä nykymammojen suosimalta sormiruokailulta. Eli lapsi lappoo itse sormineen jo vauvana kaiken, syöttäminen on saatanasta. Luonnollisesti puolet menee ohi.
Vierailija kirjoitti:
Siivoatteko jälkenne syötyänne ravintolassa? Siitähän tässä on kysymys. Itse on pakko tunnustaa etten näin tee. En myöskään tiskaa astioita aterian jälkeen.
Ilmeisesti myös heittelet ruokaa pitkin lattioita, hierot sitä pöytään ja myös muiden vierailijoiden vaatteisiin. Kun kerran itsesi pikkukakaroihin rinnastat. Tapansa kullakin...
Vierailija kirjoitti:
No hui, oikein Ruotsin laivalla. Lapset joskus sotkee, kuuluu ko. lajin ominaispiirteeseen. Meidän ipanat ei sotke tahallaan, peräänkin katsotaan mutta vahinkoja sattuu. siivoaisin kyllä meidän jäljet paremmin jos siivousvälineet ovat tarjolla. Jos ei, niin oletan että tarjoilija/siivooja hoitaa enkä kysele rikkaharjan perään.
No voi jumalauta. Jos näet, että lapsi tiputtaa leivänsiivun tai muuta vastaavaa lattialle, miksei sitä voi nostaa lautasliinan avulla ylös? Ei siinä mitään siivousvälineitä tarvita ja toki tarjoiluhenkilökunta muuten vastaa siisteydestä. Mutta kun vanhemmat "ei huomaa" tätä sotkemista, muissa pöydissä se kyllä huomataan.
Ja aivan järjetöntä tarjota kaikkea mahdollista syöttötuoli-ikäisen sormiruuaksi ravintolassa. Ne harjoittelut voi suorittaa kotona.
Vierailija kirjoitti:
Toi kuulostaa siltä nykymammojen suosimalta sormiruokailulta. Eli lapsi lappoo itse sormineen jo vauvana kaiken, syöttäminen on saatanasta. Luonnollisesti puolet menee ohi.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tapana heitellä ruokaa pitkin lattioita, ei tarvi siivota. Yleisesti siistin paikan pyrin jälkeeni jättämään. Jos mun lapsi sotkisi ruokaa lattialle ja tuoleille, keräisin sotkut kyllä servetteihin parhaani mukaan.
On.
T. Tarjoilija