Sotkevat pikkulapset ruotsinlaivan aamiaisella!
Kyllä suoraan sanoen yökötti pari päivää sitten laivan erikoisaamiaisella. Viereisessä pöydässä pikkutyttö syöttötuolissa ja sille annettiin ilmeisesti kaikki mahdollinen suuhun tungettavaksi ja sotkettavaksi. Leipäviipaleet ja päälliset tippui syöttötuolille ja lattialle. Mukulan suuta ja käsiä kyllä putsattiin jollain kosteuspyyhkeellä mutta jälkeen jätettiin sotku.
Onko ihan yleistäkin, että vanhemmat jättävät lastensa sotkut siivoamatta ravintolassa? Enkä nyt tarkoita normaalia pöydänpyyhkimistä vaan sitä, että puolet ruokalistasta on lattialla!
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Kerran jätti monilapsinen perhe yhden pöydän täysin kauhakuormaajalla siivottavaan kuntoon. Äippä siinä totesi lähtiessä tarjoilijalle, että "tässä jäi nyt vähän sotkua"
Tarjoilija letkautti siihen, että "joopa joo, siltä näyttää, onneksi mun ei tarvitse olla näkemässä, miltä teillä kotona näyttää".
Mahtoi tulla äidille kiva ristelymieli ja mukava tunnelma päivällä kaupugilla... Terveisiä Vikinglinen buffaan vaan.
Kymmenen pistettä tarjoilijalle vastauksesta :D
Miten ihmeessä lapsikaan ikinä oppisi siivoamaan jälkiään, jos näkee ettei vanhemmatkaan siivoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siivoatteko jälkenne syötyänne ravintolassa? Siitähän tässä on kysymys. Itse on pakko tunnustaa etten näin tee. En myöskään tiskaa astioita aterian jälkeen.
Ilmeisesti myös heittelet ruokaa pitkin lattioita, hierot sitä pöytään ja myös muiden vierailijoiden vaatteisiin. Kun kerran itsesi pikkukakaroihin rinnastat. Tapansa kullakin...
Juupa juu. Kaadan myös 13 litraa maitoa naapuripödässä istuvien päälle, pilkon tuolin retkikirveellä ja lopuksi oksennan lopuksi kattoon ja kakkaan lautaselle. Kyllä tästä sun suuttua kannattaa ja kirjoittaa nettiin. On sen verran sikamaista.
Kai nyt jokainen tajuaa ettei ole asiakkaan työ siivota ruokailun jälkeen, mutta jos mennään sikailemaan kunnolla, olivat asiakkaat lapsia tai aikuisia, on asia eri. Silloin voisi laskuttaa siivoamisesta.
Olisi mielenkiintoinen ravintola, jossa asiakkaat hääräisivät imureiden ja moppien kanssa. En itse haluaisi syödä siivouskopissa.
Vierailija kirjoitti:
Kerran jätti monilapsinen perhe yhden pöydän täysin kauhakuormaajalla siivottavaan kuntoon. Äippä siinä totesi lähtiessä tarjoilijalle, että "tässä jäi nyt vähän sotkua"
Tarjoilija letkautti siihen, että "joopa joo, siltä näyttää, onneksi mun ei tarvitse olla näkemässä, miltä teillä kotona näyttää".
Mahtoi tulla äidille kiva ristelymieli ja mukava tunnelma päivällä kaupugilla... Terveisiä Vikinglinen buffaan vaan.
Hyvä tarjoilija, hyvä! Siinähän oli selvä wt-perhe kyseessä, niin ihan hyvä vaan palauttaa ne maan pinnalle. Käytöstavat ovat ihmisen käyntikortti ja kertoo paljon kotioloista, halusit sitä tai et.
Vierailija kirjoitti:
Toi kuulostaa siltä nykymammojen suosimalta sormiruokailulta. Eli lapsi lappoo itse sormineen jo vauvana kaiken, syöttäminen on saatanasta. Luonnollisesti puolet menee ohi.
Sormiruokailu on kyllä melko siistiä, ainakin itse koin näin. En mitään soseita sormilla antanut syödä muualla kuin kotona, mutta kiinteitä ruokia. Ja esim leivän voi valmiiksi paloitella jolloin lapsi vaan napsii paloja suuhunsa.
Itse en ymmärrä sitä kun syötetään lusikalla vielä jotain 1-vuotiasta... meillä siihen mennessä olivat oppineet syömään itse lusikalla siististi, kun sormiruokailtiin ja saivat alusta pitäen lusikan omaan käteen.
Kerran näin kun joku pikkupoika nuoli jäätelökauhaa:o
Öh no luuttuatko sinä itse ravintolan lattian syömisesi jälkeen sekä peset vessan mikäli sitä käytät? Lapset sotkee ja tiputtelee ruokaa vahingossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä tarjoilija, hyvä! Siinähän oli selvä wt-perhe kyseessä, niin ihan hyvä vaan palauttaa ne maan pinnalle. Käytöstavat ovat ihmisen käyntikortti ja kertoo paljon kotioloista, halusit sitä tai et.
Kuuluuko sinusta hyviin käytöstapoihin siivota itse ravintolan pöytä maksavana asiakkaana? Minusta ei.
Lapset tuntuvat nykyään käyttäytyvän laivan buffetissa kuin sarvikuonolauma. Vanhemmat päästävät jälkikasvunsa juoksemaan vapaasti. Kersat kiilaavat, ronkkivat ruokia, pudottelevat niitä lattialle ja lennättävät muiden ihmisten päälle, huutavat, törmäilevät, liukastelevat omiin miinoihinsa ja sitten parkuvat kun SATTUU. Päivällisbuffaan tuodaan jo valmiiksi rättiväsyneitä mukuloita, jotka huutavat nälkää ja väsyä ja vielä vetäessään jälkkäriherkkuja saavat sokeritärinän päälle. Samaan aikaan vanhemmat vetävät viiniä ja näppäilevät älypuhelimiaan suu supussa.
* OKS *
Ja turha sanoa että ne on ne venäläiset, jotka käyttäytyvät huonosti. Ehei, suomalaiset kullannuput ovat kyllä ihan yhtä cooleja viidakon apinoita kuin ryz-zät ja ruotsalaiset.