Hävettääkö kun ostatte herkkuja kaupasta?
Mietin, että hävettääkö ihmisiä jos ostatte herkkuja tai epäterveellisiä valmisruokia pakastepizzoja ym ruokakaupasta?
Jos olisin itse ylipainoinen ja ruokani koostuisi siitä, mistä se nyt yleensä ylipainoisella koostuu.. Niin en varmasti kehtaisi mennä normaaliin aikaan kauppaan.. Me ainakin mieheni kanssa aina vähän hymyillään ja jutellaan toisillemme, kun me ostetaan ensin terveellisiä perusruokaostoksia ja sitten joku työ perässä tiskiin, limut, siniset maidot, täytetyt patongit ja suklaapatukat.. Hoikkana ja urheilullisena ei hävetä, jos joskus viikonlopuksi ostaa vaikka kuohukermaa ruuanlaittoon mutta mielessä käy kuitenkin.
N29
Kommentit (52)
Jos herkuttelu silloin tällöin parantaa elämänlaatua ja elämänlaatua parantavat tekijät ovat eduksi terveydelle eikö silloin ole terveellisempää herkutella välillä kuin kituuttaa ikuisella ortorektikon dieetillä?
Hävettää. Hävetti myös normipainoisena ja nyt lihavana.
Kun menen varta vasten ostamaan suklaata ja sipsejä niin ostan myös maitoa, tomaattia, kurkkua leipää :D Vaikka kotona olisikin.
Pari viikkoa sitten kun oli vähän rahaa ja menin hakemaan suklaata niin nappasin pari hiivapakettia käteen. Ja sitten vasta,muka ohi mennen ,karkkihyllyn vierestä mennen suklaata myös. :D Joskus olen ostanut leivontasuklaata ja kananmunia, joo, paljaaltaan söin suklaat.
En kehtaa käydä ja hakea esim pelkkää sipsipussia, mies joskus pyytänyy.Itse joutui hakemaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi häpeäisin? Sinulla on vinoutunut suhde ruokaan jos häpeät syömisiäsi ja vielä naureskelet toisten syömisille. Ei minua hävetä edes silloin kun ostan koko perheelle herkut leffailtaan, silloin hihnalle menee juurikin pakasteranskalaisia, karkkia, sipsejä ja limua jne. Olen ihan hoikka ja urheilen, mutta suon itselleni myös herkuttelun
Eikun en minä nimenomaan häpeä syömisiäni. Ja eikö suhde ole silloin vinoutunut jos syö mielihalujensa mukaan epäterveellisesti? Minulla on mielestäni hyvin terve suhtautuminen ruokaan, koska tiedän mitä on minulle hyväksi syödä ja syön sen mukaan, enkä mielitekojeni mukaan.
Kyllä sipsit ja pakasteranskikset on epäterveellisiä muillekin kun ylipainoisille enkä niitä ole juuri muiden urheilijoinen lautasilla nähnyt
N29
Ja sinä siis kyttäät näitä samoja ihmisiä että tiedät heidän ostavan näitä aina ja koko ajan? Huhhuh, mahtaa elämäsi olla melko säälittävää. Itse olen hoikka ja urheilullinen, tehdään miehen kanssa ruokaa yleensä ”from scratch” eli yleensä kaikki itse kastikkeita myöten. Kuitenkin teen reissutyötä ja joudun usein asumaan työn puolesta paikoissa joissa ruoanlaittomahdollisuutena on mikro tai uuni eli eineksiä on tehtävä. Työ on myös sellaista etten todellakaan ehdi syödä säännöllisesti. Ostan monesti pakastepitsan (Ristoranten vegetale <3) tai täytettyjä patonkeja ruoaksi, usein myös vähän sipsiä tai karkkia. Vielä tuo maratoni on kulkenut tästä huolimattakin, etten noudata orjallisesti jotain diettiä.
Eli pakastepizza on terveellistä kun on siinä kunnossa, että voi juosta maratonin? :D Ja olet reissutyössä, mutta siellä joutuu syömään pakastepizzaa - ravintolaa ei siis ole?
Tais nyt jollekin ottaa vähän koville..
Mua ei kiinnosta pätkääkään, mitä muut ajattelevat. Miehen sisko joskus nauroi, että hän ei osta ikinä vihanneksia kaupasta satokaudella. Mutta te kaupassa ette näe hänen isoa kasvimaataan ja kasihuonettaan sekä marjoja paisuvaa kahta pakastinta. Mua hävettäisi olla kyylääjä.....
Mä aattelin viimeksi, kun käytiin kaupassa ja ostettiin lähes pelkkiä vihanneksia, että nyt me varmaan näytetään joltain terveysintoilijalta...olisittepa nähneet meidän kaappeihin, missä oli kyllä paljon kaikkea muuta kuin terveystuotteita. Mm. kilon karkkipussi...Mut me käydään kaupassa kaksi kertaa viikossa ja toisella kerralla ostetaan vain vihanneksia ja hedelmiä, muut perusostokset kerran viikossa ja silloin ostetaan mitä halutaan, ei sitä, miltä halutaan näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi häpeäisin? Sinulla on vinoutunut suhde ruokaan jos häpeät syömisiäsi ja vielä naureskelet toisten syömisille. Ei minua hävetä edes silloin kun ostan koko perheelle herkut leffailtaan, silloin hihnalle menee juurikin pakasteranskalaisia, karkkia, sipsejä ja limua jne. Olen ihan hoikka ja urheilen, mutta suon itselleni myös herkuttelun
Eikun en minä nimenomaan häpeä syömisiäni. Ja eikö suhde ole silloin vinoutunut jos syö mielihalujensa mukaan epäterveellisesti? Minulla on mielestäni hyvin terve suhtautuminen ruokaan, koska tiedän mitä on minulle hyväksi syödä ja syön sen mukaan, enkä mielitekojeni mukaan.
Kyllä sipsit ja pakasteranskikset on epäterveellisiä muillekin kun ylipainoisille enkä niitä ole juuri muiden urheilijoinen lautasilla nähnyt
N29
Ja sinä siis kyttäät näitä samoja ihmisiä että tiedät heidän ostavan näitä aina ja koko ajan? Huhhuh, mahtaa elämäsi olla melko säälittävää. Itse olen hoikka ja urheilullinen, tehdään miehen kanssa ruokaa yleensä ”from scratch” eli yleensä kaikki itse kastikkeita myöten. Kuitenkin teen reissutyötä ja joudun usein asumaan työn puolesta paikoissa joissa ruoanlaittomahdollisuutena on mikro tai uuni eli eineksiä on tehtävä. Työ on myös sellaista etten todellakaan ehdi syödä säännöllisesti. Ostan monesti pakastepitsan (Ristoranten vegetale <3) tai täytettyjä patonkeja ruoaksi, usein myös vähän sipsiä tai karkkia. Vielä tuo maratoni on kulkenut tästä huolimattakin, etten noudata orjallisesti jotain diettiä.
Eli pakastepizza on terveellistä kun on siinä kunnossa, että voi juosta maratonin? :D Ja olet reissutyössä, mutta siellä joutuu syömään pakastepizzaa - ravintolaa ei siis ole?
Tais nyt jollekin ottaa vähän koville..
Mä en kyylää, mutta reissutyöläisille vinkiksi, pakastepizza ei ole helpoin tuote, kun sehän pitää paistaakin. Itse olen ostellut valmiita salaatteja ja naposteltavaksi pikkutomaatteja. Varmaan jotain patonkeja sortuisin ostamaan, mutta kun vatsa ei kestä vehnää, on pitänyt löytää muuta ja hyvin on löytynytkin. Melko monessa kaupassa on myös tiskejä, mistä saa lämmintä ruokaa ja näistä samoista saa ostettua myös muoviset ruokailuvälineet. Mulla kulkee mukana oma retkeilijän välinesetti.
Sininen maito onkin ihan överiherkku :D
Vierailija kirjoitti:
Niin ihan miehesi kanssa keskustelette toisten ostoksista, olette varmaan akateemisia :D
Veikkaan palstan hengessä jotta ovat jopa akateemikkoja.
Ei hävetä herkkujen ostaminen. Toisten ostoksien kyttäämistä sen sijaan häpeäisin.
Mielipiteeni tiivistettynä: vittuakos se sulle kuuluu?
N31, bmi 21
Olen hoikka urheilija ja vaikka luullaan että syön terveellisesti niin nimenomaan en syö terveellisesti vaan joka viikko syön sipsiä ja kuin Cokista jos huvittaa ym ja ei oo koskaan hävettänyt eikä tule myöskään tulevaisuudessa hävettämään vaan jokaisella on oikeus päättää mitä itse syö. Toki syön paljon kasviksia ym "terveellistä" myös.
Ei hävetä sillä en ole läski. Jos olisin läski, uskoisin että hävettäisi sillä koen myötähäpeää aina jos näen läskin lappaavan kassalle karkkia, limua, sipsejä ym höttöä.
Ja sinä siis kyttäät näitä samoja ihmisiä että tiedät heidän ostavan näitä aina ja koko ajan? Huhhuh, mahtaa elämäsi olla melko säälittävää. Itse olen hoikka ja urheilullinen, tehdään miehen kanssa ruokaa yleensä ”from scratch” eli yleensä kaikki itse kastikkeita myöten. Kuitenkin teen reissutyötä ja joudun usein asumaan työn puolesta paikoissa joissa ruoanlaittomahdollisuutena on mikro tai uuni eli eineksiä on tehtävä. Työ on myös sellaista etten todellakaan ehdi syödä säännöllisesti. Ostan monesti pakastepitsan (Ristoranten vegetale