Hävettääkö kun ostatte herkkuja kaupasta?
Mietin, että hävettääkö ihmisiä jos ostatte herkkuja tai epäterveellisiä valmisruokia pakastepizzoja ym ruokakaupasta?
Jos olisin itse ylipainoinen ja ruokani koostuisi siitä, mistä se nyt yleensä ylipainoisella koostuu.. Niin en varmasti kehtaisi mennä normaaliin aikaan kauppaan.. Me ainakin mieheni kanssa aina vähän hymyillään ja jutellaan toisillemme, kun me ostetaan ensin terveellisiä perusruokaostoksia ja sitten joku työ perässä tiskiin, limut, siniset maidot, täytetyt patongit ja suklaapatukat.. Hoikkana ja urheilullisena ei hävetä, jos joskus viikonlopuksi ostaa vaikka kuohukermaa ruuanlaittoon mutta mielessä käy kuitenkin.
N29
Kommentit (52)
Joku vuosi sitten elämäntaparemontin tehneenä.. Kyllä voisi sanoa, että nykyään hävettäisi samat ostelut, kuin ennen tuota.
Hymyilytti tuo muiden ostosten kommentoiminen. Meillä on miehen kanssa tuo sama, ja oikeasti ihmiset mättää kyllä hihnalle melkoista roskaa.. Nykyään vasta tajuaa, miten sitä samaa roskaa on mättänyt itsekin
Mä en kehtaa ostaa kurkkua enkä banaaneja. Joku vielä luulee vaikka mitä.
En häpeä enkä ole koskaan ajatellut että pitäisi. Tämä on tätä nykynuorten hömpötystä. Olen ollut veronmaksajana 70-livulta ja yhä edelleen. Ostan ja syön mitä haluan. En ole koskaan ollut kiinnostunut ventovieraiden ostoksista.
Hävetti ostaa ylipainoisena ja hävettää ostaa myös nyt normaalipainoisena. Mielestäni se on ihan järjetöntä, mutta huonon itsetuntoni takia olen muutenkin koko ajan huolissani siitä mitä muut minusta ajattelevat, vaikka tajuankin että suurinta osaa ihmisistä ei meikäläisen tekemiset kiinnosta pätkäkään.
Ap. normaalit ihmiset eivät koko ajan ajattele mitä muut heistä ajattelevat.
Alkoholin osto nolottaa, sokerin ja rasvan ei.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kehtaa ostaa kurkkua enkä banaaneja. Joku vielä luulee vaikka mitä.
Sanopa muuta. Siihen samaan koriin kun ottaa vielä makkaraa ja vaikkapa öljyä, niin kyllä se kassaneiti kauhistelee varmasti mielessään miten irstasta se varamsti on kun tuo mies dildottaa itseään karvaiseen anukseen noilla banaaneilla, makkaroilla ja kurkuilla. Jep jep.
No ei hävetä. En tosin ole ylipainoinen, mutta ostan toisinaan herkkuja kaupasta *shockhorror*. Mielestäni se on ihan normaalia, enkä ymmärrä, miksi normaalia käytöstä pitäisi hävetä. Enkä ymmärrä, miksi kenenkään muunkaan pitäisi hävetä ihan normaalia käytöstä, riippumatta siitä mitä sattuu painamaan. Kannattaisikohan sinun käydä juttelemassa vaikka psykologin kanssa, jos koet tarvetta arvostella toisten ihmisten satunnaisia kauppaostoksia tuolla tavoin. Ilmeisesti ruokasuhteesi ja/tai muuten henkinen terveytesi on aika heikoila kantimilla, eikä miesystävälläsi mene sen paremmin. Omassa elämässänne ei ainakaan tunnu riittävästi merkityksellistä sisältöä olevan. Kovin surullista....
Hahaa, ei hävetä. Olen 12 kg ylipainoinen hieman yli nelikymppinen nainen ja ostan herkkuja. Varsinkin nälkäisenä kauppaan mennessä saattaa mukaan lähteä ihan mielenkiintoiset satsit ylimääräistä. Syön myös terveellisesti, mutta raaka nakki jääkaapin kylmässä valossa syötynä on makoisaa, samoin Pullavan pullat, irtokarkit, sulkaa, sipsit jne. Tottakai herkkuja on jakamassa myös lapseni ja mieheni, mutta omia herkkuja minä sieltä kaupasta ostan pääasiassa. Kukaan ei ole tullut ikinä sanomaan mitään, päinvastoin. Ja jos tulee, niin ei sekään haittaa, itsetuntoni on ihan hyvä ja huumorilla menee loput.
Vierailija kirjoitti:
Kumoanko nyt yleisen stereotypian pullero-palleroista sanomalla, että mun suurta herkkua on raaka kukkakaali ja porkkanat?
Entäs sitten se kerta, kun lääkärikäynnin ohella keskustelu siirtyi painooni? Tokaisin suoraan, että aion tehdä jotain painolleni, sillä en halua olla vyöryvä lihapulla 30-vuotiaana. Sain jopa kalkkikselta vaikuttavan lääkärin suupielet nykimään ylöspäin.
T. Löllyvä läski 160/64.
Ja niin, lihoin ihan kilpirauhasen vajaatoiminnan vuoksi :D. Että näin.
Voi taivas, sä et ole läski. Nyt on menossa hiihtolomaviikot, teinitytöt lukee näitä. Yritettäis jättää nämä läskikeskustelut vähemmälle.
Niin ihan miehesi kanssa keskustelette toisten ostoksista, olette varmaan akateemisia :D
Ei hävettänyt vaikka olin pahimmassa bulimiavaiheessa ja ostin jotain herkkuja enemmän tai vähemmän 2-5 kertaa viikossa. Joskus oli mukana oikeaa ruokaakin, joskus pelkästään herkkuja. Myyjät kyllä varmasti olivat kiinnittäneet tähän huomiota, kun kävin aina samassa kaupassa. Ei vaan kiinnostanut, ajattelin että varmaan arvaavatkin että saatan olla bulimikko. Olen hoikka, bmi 19-20.
Nyt päästy ohi tuosta vaiheesta ja elämä hymyilee! Eikä edelleen hävetä. Enkä tule niitä kaupanmyyjiä varmaan enää koskaan näkemään, kun muutin kauas toiselle paikkakunnalle.
Kyllä hävettää! Asun pienehkössä kaupungissa, ja pidän ruoka aiheista blogia/instagramia (seuraajia +12t). En ole vegaani, mutta aika lähelle sitä.. Joten jos korissa on muuta kuin terveellistä niin kyllä hävettää.. On myös noloa ostaa jotain perus koff kaljaa tms.. Jos ostan niin vegaanisia erikoisoluita, niitä ei hävetä ostaa edes keskellä viikkoa.. :D
Alko ei jostain syystä hävetä. Pari myyjää tietää että ostan vain vegaanisia tuotteita, niin muistaa sanoa aina minulle niistä kun käyn.. Sillä olen varmaan ainut.. Joka niistä sieltä kyselee..
Ja ennen kun joku avautuu alapeukuilla ja sanoo minua idiootiksi "Ei kaljassa ole lihaa" niin voi lukea tämän artikkelin:
Terveisiä tutuille jotka tunnistaa.. :D
Ei, vaikka olenkin läski. Olen vain ollut kaupan kassalla töissä ja huomannut, että ihan kaiken kokoiset ja näköiset ihmiset ostavat herkkuja ma-su miten sattuvat. Joten ketä kiinnostaa?
No mitä vittua. Miksi häpeäisin? En usko, että ketään kiinnostaa mitä ostoskoristani löytyy. Jos kiinnostaa, niin kehotan häntä lämpimästi hankkimaan elämän.
Kutsun aina ambulanssin itselleni jos näen muiden ostavan herkkuja kaupasta.
Ei mua herkkujen ostamiset hävetä, mutta olen kyllä normaali painonen. En tosin tiiä hävettäskö jos olisin ylipainoinen, tuskinpa. Mutta tupakan ostaminen hävettää :D. Tupakointi on musta niin idioottimaista hommaa, niin hävettää ostaa sitä. Ostan miehelle en itselleni :).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt välttämättä ota varsinaiseen kysymykseen kantaa, mutta kun tein vuorotöitä ja olin usein lähikaupassa klo 22-23 välisenä aikana... Niin kieltämättä porkkanaa ja marjoja näkyi hihnalla vähemmän ja olutta sekä lihapiirakkaa enemmän.
Mites ne on olutta tuohon aikaan ostaneet?
Aiemmin ei ollut ajallisia myyntirajoituksia.
Hävetti silloin kun sairastin syömishäiriötä
Ei hävetä yhtään. Ostoslinjalla saattaa olla sipsiä, mässyä, bissee, aitoa oikeaa lonkkua, pihvii, kermaa, pullaa ja kaikkea sellaista mitä ilmankin pärjäisi hyvin. Tykkään välillä ottaa rennosti, ja yllättäen lapsetkin on aika innoissaan.