Apua voiko silmäleikkaukseen nukuttaa jos pelkää leikkausta?
Olen aivan paniikin vallassa, että hereillä pitäisi olla. Nieluummin jätän menemättä kuin hereillä olen. :(
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Minulla myös ensikuussasilmäleikkaus. Pelottaa ne välineet joita joutuu katsomaan kun ne lähestyy silmää. Miten pää pysyy paikoillaan, ettei vaistomaisesti nykäise pois , vai onko joku päätuki- sidonta systeemi.
.
Siinä on laitettu niin paljon tippoja silmiin, että minä ainakaan en nähnyt leikkaushetkellä muuta kuin valoja ja varjoja, ja lääkäri etukäteen varoitti, että nyt kuuluu ääntä tms.
Ja lääkäri kyllä siinä ratkaisevalla hetkellä piti päästä kiinni (itsekin olin huolestuntu, että vahingossa heilautan päätä tms) , ei se hosu ihan mihin tahansa. Ja kun ei ole kovin tottunut lääkkeisiin, niin se annettu rauhoituslääke kyllä tehosi hyvin.
Ikävintä koko operaatiossa oli se, kun lääkäri kiskaisi ne naamassa kiinni olevat teipit pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä silmän laserhoito, onko se enemmän vai vähemmän kivulias kuin leikkaus? En ole ap, mutta kysyn nyt samassa ketjussa, kun täällä vaikuttaa olevan tietäviä paikalla. Minulla olisi laserhoito edessä piakkoin, kuulemma pieni alue.
Minulle on tehty laserhoitoa useamman kerran. Ei tunnu missään, laittavat puudutustipat. Se ei yleensä edes kestä kovin montaa minuuttia. Itsekin pelkäsin ensin. Mulle on myös laitettu pistoksia silmään ja usko pois että sekään ei tunnu miltään ja kestää 3 sekuntia. Tämä Meilahden silmäklinikalla.
Hei kerrotko vielä tarkemmin tuosta pistoshoidosta, mulla saattaa olla se edessä. Panaikoin vähän jo ajatusta, mutta kun sokeutuminen on vaihtoehto, niin silloin paniikki vähän pienenee.
Ihan tavallista että potilas on huolestunut ennen toimenpidettä. Keskustelu hoitohenkilökunnan kanssa hälventää kuitenkin huolia. Heille nämä ovat ihan arkipäivää. Suomessa taso on huippuluokkaa ja potilaan ei tarvitse stressata itseään näillä asioilla. Rauhottavat eivät aiheuta pahoinvointia. Ne tasaavat mieltä tunnekuohuissa.