Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua voiko silmäleikkaukseen nukuttaa jos pelkää leikkausta?

Vierailija
19.02.2018 |

Olen aivan paniikin vallassa, että hereillä pitäisi olla. Nieluummin jätän menemättä kuin hereillä olen. :(

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös verkkokalvonirtauma. Lääkäri päättää, nukutetaanko. Itse sitä ei voi valita. Siinä tehdään joku mittaus, jonka perusteella asia päätetään. Yleensä ei nukuteta. Ap: kyllä sinä selviät. Minuakin leikkaus ahdisti, mutta ei se kestä loputtomiin. Silmä puudutetaan, joten et tunne mitään.

Vierailija
22/43 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiselläni kaihileikkaus epäonnistui. Ei kannata pitää täysin pikkujuttuna. Onneksi lääkäri huomasi epäonnistumisen heti ja toinen lääkäri leikkasi myöhemmin toisen silmän onnistuneesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä silmän laserhoito, onko se enemmän vai vähemmän kivulias kuin leikkaus? En ole ap, mutta kysyn nyt samassa ketjussa, kun täällä vaikuttaa olevan tietäviä paikalla. Minulla olisi laserhoito edessä piakkoin, kuulemma pieni alue.

Minulle on tehty laserhoitoa useamman kerran. Ei tunnu missään, laittavat puudutustipat. Se ei yleensä edes kestä kovin montaa minuuttia. Itsekin pelkäsin ensin. Mulle on myös laitettu pistoksia silmään ja usko pois että sekään ei tunnu miltään ja kestää 3 sekuntia. Tämä Meilahden silmäklinikalla.

Vierailija
24/43 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laserhoito tuntui minusta vähän samalta kuin katsoisi kirkasta auringonpaistetta.

Vierailija
25/43 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin tuolla aikaisemmin #9. Minulle on tehty nimenomaan verkkokalvonirtaumaleikkaus, eikä ollut paha. Niin hyvin rauhoitettiin lääkkeillä etukäteen, ettei enää pelottanut yhtään. Kyllä sinäkin selviät, yritä olla pelkäämättä!

Vierailija
26/43 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä nukutuksesta ,mutta suosittelen lääkäriasemaa jossa annetaan rauhoittavaa suonen sisäisesti.Olin kaihileikkauksessa pari vuotta sitten silloisessa Diacorissa ja mä oisin lillunut vaikka kauemminkin kuin sen 20-30 min mitä operaatio kesti niissä mömmöissä .Oli niin rento olo!Kysyttiin vielä ennen aloittamista tarvitsenko lisää ja mikä parasta ,ei ollut yhtään pyörryttävä tms.olo jälkeenpäin.

Ei tuo rauhoitus auta kipukammoista yhtään, koska ei poista kipua. Lamaannuttaa vaan poltilaan niin, että on entistä avuttomammassa tilassa = helppo ja vastukseton henkilökunnalle.

Vierailija
27/43 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuollainen leikkaus tapahtuu? Minulle silmät ovat todella arka paikka, en ole ikinä kyennyt niitä edes koskemaan. Muuten en ole heikkohermoinen tai millään tavalla kipuherkkä, mutta silmät on ongelma. Täällä puhutaan että leikkaus olisi yhtä arkista kuin pskalla käyminen. Eikö siinä pakoteta se silmäkin auki jollain laitteella? Hyi helvetti... 

Vierailija
28/43 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se silmänleikkely minuakin peloittaisi.

Vierailija
29/43 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, juttelin oman lääkärini kanssa leikkauspelosta. Pelko on meissä niin syvällä, ettei siinä auta järkeileminen. Kerro siis pelostasi. Verkkokalvon irtauman korjaaminen leikkauksessa on vaativa toimenpide. Ei ole samaa kuin näönparannus laserilla. Ap, kyllä pelot otetaan huomioon.

Vierailija
30/43 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pelota leikkaus mutta se, että silmä runnotaan auki etkä pääse räpyttelemään, aiheuttaa jotain pakokauhun tapaista.

Onko tosiaan vaikea ymmärtää? :D

Vierailija
31/43 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä nukutuksesta ,mutta suosittelen lääkäriasemaa jossa annetaan rauhoittavaa suonen sisäisesti.Olin kaihileikkauksessa pari vuotta sitten silloisessa Diacorissa ja mä oisin lillunut vaikka kauemminkin kuin sen 20-30 min mitä operaatio kesti niissä mömmöissä .Oli niin rento olo!Kysyttiin vielä ennen aloittamista tarvitsenko lisää ja mikä parasta ,ei ollut yhtään pyörryttävä tms.olo jälkeenpäin.

Sait siihen vastalääkkeen, sen vuoksi et ollut mömmöissä leikkauksen jälkeen.

Vierailija
32/43 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon tsemppiä leikkaukseen ja etenkin toipumiseen, ap! Itsellä leikattiin sama vaiva hiljattain. Jos lääkäri määrää asentohoitoa, ota se vakavasti. Hyvin se menee!

Vierailija
33/43 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se paljon satu ku se kirurgi leikkaa tosi terävällä lihakirveellä, niin eihän sitä edes huomaa.

Vierailija
34/43 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aivan paniikin vallassa, että hereillä pitäisi olla. Nieluummin jätän menemättä kuin hereillä olen. :(

Pelon takia ei tarvitse nukuttaa. Sinun voidaan lääkitä niin ettet välitä pätkääkään mitä tapahtuu. Minulla on kokemusta ja sentään oli sisuskalut auki.

Vierailija
35/43 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se paljon satu ku se kirurgi leikkaa tosi terävällä lihakirveellä, niin eihän sitä edes huomaa.

Ei satu todellisuudessa lainkaan. Et edes tunne mitään. Siellä on ihan mukava tunnelma, ihmiset juttelee keskenään. He tekevät sitä joka päivä.

Vierailija
36/43 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sua tartte nukuttaa, olet siinä liikkumattomana hyvin sidottuna pakkopaitaan tms. Kellopeliappelsiinista tutut silmänlevittimet silmissä myöskin. Ihan piis of keik.

Vierailija
37/43 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä saan paniikkioksennuskohtauksen jo silmänpaineen mittaamisesta. Joten ihan turha tulla kenenkään lässyttämään yhtään mitään yhtään mistään turhasta nukutuksesta. En tiedä mikä siinä on, että silmät on paikka johon minua ei kosketa, piste. Ja tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että jos en sitä kestä niin ei varmaan kannata synnyttääkään. Synnyttäminen sattuu, mutta ei aiheuta paniikkia. Kaikenmaailman gynetutkimukset on epämiellyttäviä, mutta ei aiheuta paniikkia. Paikallispuudutuksessa pikku operaatiot ei aiheuta paniikkia. Hammaslääkäri... No, opamoxin voimalla. Mutta silmät. Ei. Ei. Ei.

No, onneksi ei ole (vielä) aiheellisia kysymyksiä nämä, jollei mitään satu. Mutta jos tässä vanhaksi elää, kaihileikkaukset saattaa olla edessä. Mutta siihen on vielä vuosikymmeniä.

No siinähän se. Kun rauhottavat on keksitty niin tietenkin niitä kannattaa käyttää jos silmänpaineen mittauskin aiheuttaa paniikin.

Vierailija
38/43 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitin että kyseessä on verkkokalvoleikkaus, jolloin mennään sinne silmän pohjaan. Verkkokalvo ei ole silmän etuosassa, josta esim. likinäköisyyttä korjataan.

Minulle on tehty kaksi verkkokalvoleikkausta. Kumpikin kesti yli neljä tuntia ja kyllä ne ihan nukutuksessa tehtiin. En olisi jaksanut olla paikallani niin pitkään, jos ei olisi nukutettu. Näistä leikkauksista on jo kyllä 20 vuotta, että leikkausteknikka on varmaan muttunut helpommaksi ja nopeammaksi. Mutta ei kai sille nukuttamiselle mitään estettä ole. Kyllä lääkärit saa ne silmät pysymään auki vaikka nukkuistkin :)

Vierailija
39/43 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun silmäs otetaan hetkeksi irti ja leikataan toisaalla. Ei satu, lupaan sulle.

Vierailija
40/43 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös ensikuussasilmäleikkaus. Pelottaa ne välineet joita joutuu katsomaan kun ne lähestyy silmää. Miten pää pysyy paikoillaan, ettei vaistomaisesti nykäise pois , vai onko joku päätuki- sidonta systeemi.

Entäpä jos tulee huono - olo rauhoittavista, joskus ennen toimenpidettä saanut ja kaikki keinu ja olo oli epämiellyttävä. Ei paljon yökkäillä jos silmä on auki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän