**MAALISKUISTEN -06 höpinät (ti-to)**
[color=Mediumslateblue]Tässä myös linkki pääsiäisen pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7002896&p=&mpage=1&tmode=…
Kommentit (36)
Ja kekseistähän voin vain unelmoida, sniiff...
Pikaviesti ennen kuin pitää mennä laittamaan ruokaa lapsille.
Ilta meni mukavasti siihen asti kun mies tuli, päästiin jopa vaunulenkille pienten kanssa niin ei tarttenut koko iltaa sisällä homehtua.
Mutta, mutta kun olin saanut isot lapset nukkumaan ja pieninkin oli jo viittä vaille valmis menemään untenmaille kotiutui mies ja siitä se " riemu" alkoi.
Tyttö aloitti sellaisen huutokonsertin kun olla ja voi. En oikein tiedä oliko liian väsynyt vai vaivasiko kenties masu (oli kyllä vähän aikaisemmin vääntänyt megakakat, voisiko se kipristellä masua?). Varmaan tunti meni ennen kuin satiin tyttö rauhoittumaan, taintui pullolle ja sekin toimi vain liikkeessä (ei olisi kyllä onnistunut multa rinnan kanssa siis, kävellä ja syöttää samanaikaisesti:)
Yöllä ja aamulla tyttö on ollut taas oma rauhallinen itsensä, ihme juttu.
Kummeista oli ollut puhetta. Meille tulee neljä kummia (kaksi ystävä pariskuntaa). Ristiäiset pidetään vasta 17.6 ja nimi on ollut tiedossa ja käytössä jo laitokselta asti.
Töihin pyydettiin kahden viikon keikalle kesällä, taidan mennä kun mies juuri silloin vanhempainlomalla. saan sitten vähän extra kesälomarahaa elokuulle.
Nyt täytyy mennä pelastamaan koiruus lapsen kynsistä ja sitten laittaamaan ruokaa.
Käykäähän kirjoittelemassa paljon päiväkahviluettavaa,
Jaksamista väsyneille ja mukavaa päivää kaikille toivottelee
Maisa ja nelikko/Nuppu-neiti tänään 1kk
Viikot menee nopeasti. Kohta on jo vappu.
Meilläkin ollaan nyt päätetty ristiäispäivä, joka ón 21.5.
KUMMEISTA, meidän pojalle tulee 4 kummia, molempien puolelta serkut ja heidän puolisot. Mutta törmättiin sellaiseen ongelmaan, että miehen serkku olikin eronnut kirkosta. Haluaisimme hänet vaimoineen kuitenkin pojan elämään. Miten siviilikummeihin suhtaudutaan? Voiko olla siunaamassa kastetilaisuudessa vai ei? onko kokemuksia?
Voi miten reippaita äitejä täällä on! Itse en ole juuri liikkunut synnytyksen jälkeen jos pieniä vaunulenkkejä ei lasketa. Sairastin tässä tosin rintatulehduksen joten levätä on pitänyt. Muutenkin on vaikea hallita ajankäyttöä. Aikani menee pojan kanssa ja sitten se riittää juuri ja juuri kotitöihin. Pitäisi varmaan hommata se kantoliina niin saisi pojan mukaan ja kädet vapaiksi.
Jep, pikku-ukko kutsuu,
Aksu ja poika 4vko
Kiitos nimikommenteista, aika selkeästi näyttää siltä, että Nooa on teidän mielestänne kivempi nimi. =)
Monkey: meidänkin sukunimi on todella tavallinen ja vielä -nen loppuinen, mutta en koe sitä yhtään hassuksi Nooa nimen kanssa. Nooa on kuitenkin vanha nimi ja ihan suomalaisittain kirjoitettu. Ja Nooa meidän pojasta sitten näillä näkymin tulee.
Meidän pojalle tulee myös neljä kummia, kuten esikoisellakin on. Olen aina ajatellut, että on parempi kun lapsella on useampi kummi. Jos esim. joku kummeista muuttaa kovin kauas tai muuten elämäntilanteet muuttuu niin, että yhteydenpito on vaikeaa tai loppuu, jää lapselle ainakin joku kummeista läheiseksi.
Meillä oli eilen taas itkuinen ilta Äijän kanssa. Onneksi kuitenkin rauhoittui ja nukahti ennen 24.00 ja heräsi ekan kerran syömään 05.30, niin saatiin nukkua kunnolla. Tänään mennään sitten ensimmäisen kerran vyöhyketerapiaan. Kerron kuulumiset myöhemmin.
Itse pääsen tänään juhlimaan, kun kaverilla on polttarit! No, juhliminen tarkoittaa lähinnä hyvää ruokaa ja seuraa, kotonakin pitää olla ajoissa imettämässä Äijä ennen yöunia, mutta on ihana päästä hetkeksi IHAN YKSIN reissuun ja nähdä sellaisia kavereita, joita en nyt ole vähään aikaan nähnyt.
AliisaS + pojat
[color=purple][b]Aliisa[/b], ehkä meilläkin sitten kuitenkin tuo Nooa vielä pysyy vaihtoehtona... oon sitä nyt tässä maistellut sukunimen kanssa... Meilläkin siis tavallinen -nen loppuinen sukunimi lapsilla. Tuu sitten kertoo, kuinka vyöhyketerapia tehosi pojan itkuisuuteen. Itse tänään neuvolasta sain kolmen eri vyöhyketerapeutin numerot. Pitäs vaan soitella, mutta aattelin kyllä ensin mennä hetkeksi päikkäreille, kun poika nukkuu (toistaiseksi ainakin) ja neiti on kerhossa. Minkä hintanen teillä oli käynti?
Tänään pääsin ruuanlaitosta, kun mun sisko tuli tekee meille päiväruuan, ihanaa luksusta!
Tänään saatiin neuvolasta resepti SAMMAKSEN hoitoon, pitääkin tänään käydä lääke hakemassa. Itselläkin kurkku kipee, tuli ihan yhtäkkiä. Kunhan ei vaan flunssa olis minuun nyt iskemässä. Ei sopis nyt sairastaa, kun neidin 4-vuotissynttärit viikonloppuna. Lauantaina lasten kutsut ja sitten sunnuntaina tulee sukulaisia.
Nyt meen, että ehdin edes hetken torkahtaa...
-Monkey ja Mosse päivää vaille 1kk-
Minä se olen ihan yhtä huono kirjottelemaan kuin raskausaikanakin. :(
Tänne kuuluu hyvää, pojulla tulee perjantaina 6 vkoa täyteen. Eilen oli lääkärineuvola ja kaikki niin kuin pitää, iso poika. Aika tarkkaan 2kg tullut painoa syntymästä joten herra on ollut ruoka-aikaan kotona. Meillä syödään aika tarkkaan 3h välein n. 15min kerrallaan ja vain yhdestä tissistä, hermostuu jos yrittää välissä vaihtaa tissiä. Onneksi mulla on tuo maidontuotanto tasaantunut niin onnistuu näinkin! Yöllä poika nukkuu 4-5h pätkät joten äitikin saa nukkua ihan kivasti jo. Nyt vetelee unia vaunuissa parvekkeella, tänään en saanut aikaiseksi lähteä lenkille niin pistin sentään ulos nukkumaan. Ollaan miehen kanssa vähän sairasteltu niin on voimat vähissä ja kävin jo koirien kanssa lenkin..
Me pidetään pienet nimiäiset 28.5. mutta nimi on käytössä kyllä jo nyt: Arttu Oliver tuli meidän pojasta. Me ollaan kovasti mietitty pitäisikö pojalle ottaa " epäviralliset kummit" vaikka ei ristiäisiä pidetä eikä kirkkoon liitetä mutta ei olla vielä saatu päätöstä tehtyä.
Mutta nyt menen syömään kun vielä kerkiän, Arttu on nukkunut jo 2,5h joten eiköhän kohta heräile syömään! On muuten hirmu tyytyväinen vauva, ensimmäiset pari viikkoa oli vähän masuvaivoja mutta viime aikoina ei juuri ole itkestelty. Tykkää seurustella paljon ja katselee jo hirmu tarkkaan, huitoo ja ääntelee. :)
SEV ja Arttu 5vkoa 5 päivää
[color=purple]Mä varasinkin sitten jo pojalle ajan vyöhyketerapiaan. Mennään ekan kerran perjantaina, toivottavasti apua on... Hieronta-aikaa varataan tunti, josta vauvaa hierotaan n. 15-20min, mutta kun aikaa kuulemma menee usein vaipan vaihtoihin ja rauhoitteluun, samalla myös äiti saa hoitoa (IHANAA!). Hinta on 25¿.
-Monkey-
[color=blue]
Kiva, että saitte aikoja vyöhyketerapiaan....auttaa varmasti tai sitten on yleensä kyseessä maitoallergia tmv., joka vaatii lääketieteellisiä tutkimuksia.
Meillä ollut tänään vähän kitinäpäivä ja itelläkin vähän lämpöä, joten olo ei mitenkään paras mahdollinen, mutta onneksi tuo kantoliina on hyvä väline! Siihen poika rauhoittuu aina ja nukkuu niin, että kuorsaus kuuluu....(sain tuttavalta lainaksi ja oikein olen tykännyt, en vaan osaa vielä kovin sutjakasti noita solmimisia, mutta harjoittelu auttanee..)
Muuten tuntuu, että arki rullailee omalla painollaan ja aika menee tosi nopsaan näiden kahden kanssa touhutessa, vaikka jotenkin tuntuu, että vastahan se syntyi tuo pikkuinen!! Ja toki VÄSYTTÄÄ välillä kovasti...mutta kaikki kuuluu asiaan ja on varmasti kaikilla meillä " vaivana" ...
Toivotaan, että tulisi jo lämpöisempää ja kevät pääsisi kunnolla vauhtiin!!!
Urkki ja 2Xpikku-ukko
Kertoilkaapa sit kokemuksia VYÖHYKETERAPIASSA käyvät, ollaan suunniteltu viemämme poika myös sinne...
Nyt käy jo kutsu- palaillaan !!!!
fiona77 ja poika 6vko2pvä
[b]Urkki:[/b]Millanen kantoliina siulla on ja mitä sidontaa olet käyttänyt. Meillä yritetään nyt ensimmäistä iltaa selvitä iltakitinöistä liinan avulla. Hyvin tuo tuossa sylissä nyt on rauhallisena, mutta aikamoisessa sykkyrässä. Pitää varmaan kokeilla vähän löysemmällä, kun tuntuu ettei koko tyttö mahdu, vaikkei ole kuin 54 cm pitkä.
Muuten täällä menee kivasti. Pakkaillaan tavaroita ja lauantaina sitten muutetaan. Sitten oonkin pari viikkoa nettipimennossa ennenkuin uusi yhteys avataan.
-jossara-
niin on tämä 3 pienen kanssa aika huiskintaa ; ) Hampaiden pesut, iltapalat yms saa nykyään lisäväriä kun pitää tuota nuorimmaistakin viihdyttää..Joel ei nimittäin viihdy juuri muualla kuin sylissä ja rintarepussa hereillä ollessaan joten siinäpä säpinää..
Päivällä kun hän nukkui vaunuissa 3 tuntia niin siivosin kun isommat oli tarhassa. Muutenkin tänään ollut kitinäpäivä. Huoh ja nyt väsyttää. Vasta äsken sain isommat peiteltyä sänkyyn ja nyt joelin kanssa istutaa koneen edessä..tosin alkaa poika nyt hermostua..
Mulla siis huomenna jälkitarkastus enkä vieläkään ole päättänyt ehkäisystä! En edes tiedä onko mahdollista saada hormoonikierukka nyt mutta kupari on.. Hormoonikierukkaa olen tosissani harkinnu eli JOS JOLLAIN SIITÄ KOKEMUSTA NIIN MIELELLÄNI KUULISIN SIITÄ vielä sen mitä ehdin ennen huomista. Toinen vaihtoehto on ehkäisykapseli tai sitten vaan pillerit, mutta kun meille ei nyt ole lisää vauvoja luultavasti tulossa useampaan vuoteen niin siitä tuo kierukka olisi hyvä vaihtoehto. Niin Ja KUUKAUTISETKIN alkoivat ristiäispäivän kunniaksi viime lauantaina mutta onnekseen ei tule enään juuri mitään. Eilen tiedustelin asiaa neuvolasta että voiko jälkitarkastusta tehdä jos vielä on ne mutta kuulemma voi jos vuoto ei ole kovin runsasta enään. Ei kyllä ole koko aikana nyt tän 5 päivän aikan tullut vuotoa mitenkään erityisen paljoa. Että nekin sitten palannut kuviohin taas : (
Nyt joel vaatii huomioo joten moi!
t.lyytikki ja joel 7 vkoa
[color=green]taisi pääsiäisen iltaraivarit sitten johtuakin vieraista, ainakaan eilen ei poika huutanut enää yhtään, ti-iltana vähän:) tosin eilen jäi sitten relat antamatta ja aamuyö on kitisty ja vääntelehditty vatsan kanssa. mies lähtee työreissulle loppuviikoksi, saa nähdä miten täällä sujuu kahden.
eilen käytiin neuvolassa ja hyvin oli kasvettu. laitan mittoja tuonne omaan pinoon. mullakin ehkäisy pitäisi ottaa mietinnän alle, jälkitarkastus ensi viikolla.
tuntuu että miljoona juttua työn alla: pojalle pitäisi passi hoitaa asap, ristiäiset on viikon päästä ja asiat auki kummeja myöten, pitäisi itselle käydä katsomassa jotain vaatettakin. sitten mulla on yksi opiskelu-urakka tässä kuukauden verran päällä. kotiäidin työ lomailua - ei tosiaan..?!
Caddie ja Poika 4vkoa 2pvä[/color]
[color=orange]Täällä ihanan hiljaista. Neiti meni mummolle yökylään ja poika nukkuu kauppareissun jälkeen turvakaukalossa. Kohta kyllä varmaan heräilee syömään.
Mulla on nyt lainassa kaksi KANTOLIINAA, toinen on sellanen yli 5m pitkä sidottava liina, jota en oikein oo vielä oppinut sitomaan niin, että vauvalla olisi siinä hyvä olla. Liina on aina joko liian löysällä tai liian tiukalla. Toinen on kangan kantolina ja se on aika kätevä, kun ei tartte solmia, mutta kyllä siinäkin on vielä lapsen asettelussa opeteltavaa :) Ja meijän poika ei edes liinasta mitenkään erityisemmin tykkää... tai pitäs varmaan kokeilla, kun toinen rauhallinen. Nyt oon monesti laittanu sillon liinaan kun itkee.
Mulla ylimääräistä PAINOA vielä 5kg ja rupee pikkuhiljaa ahdistamaan, kun aina vaan joutuu pitää samoja lököhousuja, kuin yhdeksän kuukautta sitten. Yhdet farkut sain mahtumaan jalkaan. Oon kyllä miettiny, että pitäiskö ostaa uudet farkut, mutta sitten ne taas jäisi isoksi *toivoo ainakin niin*. Ihmeen sitkeesti tää 5kg pysyy, 15kg lähti ihan huomaamatta kolmessa viikossa. Ja sitte oltiin viime viikonloppuna kaverin lapsen synttäreillä ja kesken kahvittelun mun kaveri sano mulle " kyllä sulla vielä on aika iso toi maha" ja pöytä täynnä vieraita... hei, haloo! Olisi sekin voinu jotain käytöstapoja miettii... Menin ihan hämilleni... Tiedän kyllä, että tuota mahaa on, mutta ei kai sitä tartte sanoo ja vastahan mä oon kuukausi sitten synnyttänyt... Mä kyllä loukkaannuin tosta. Ärsyttää vieläkin!
Mukavaa päivänjatkoa!
-monkey ja Mosse 1kk-
[color=orange]Meillähän onkin kaksi pinoa tälle päivälle :) Tässä linkki toiseen pinoon http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7051340&p=1&tmode=1&smode…
-M-
[color=Mediumslateblue][b]Nonna[/b], laitoin sulle sähköpostia!
Olipa taas masentava sää noiden niin ihanien päivien jälkeen, mutta jospa niiden voimalla muutaman päivän taas jaksaisi.
Viime yö meni meillä ihan ok, vaikka ilta näyttikin pahalta. Poika taas karjui pää punaisena kunnes sitten kymmenen aikaan nukahti kapaloon. Ekan kerran söi vasta yhden jälkeen ja sitten syötiin vielä neljän aikaan. Ennen seiskaa oltiin taas jo hereillä, mutta kahdeksan aikaan nukahti uudelleen ja ehdin minäkin vajaan tunnin unet siinä sitten ottaa neidin katsoessa barbapapaa. Poika nukkuu edelleen, joten itse voisi hipsiä suihkuun ennen ulos menoa.
Meillä nää SYÖMISET edelleen aikamoista temppuilua. Poika hermostuu jostakin (enkä tiedä mistä) ihan melkein heti syömisen alussa ja sitten saakin tehdä jos jonkinlaista temppua, että suostuu syömään uudestaan. Tänä aamunakin puolen tunnin aikana kokeilen " miljoonaa" eri asentoa huudon säestyksellä ja lopulta suostui jatkamaan syömistä ja nukahtikin siihen sitten.
Aloitin uuden pinonkin eilen tuosta VYÖHYKETERAPIASTA ja olipas positiivisia kokemuksia, joten taidanpa kokeilla. Neuvolasta vois huomenna kysyä, että oisko niillä suositella jotain tiettyä terapeuttia.
Mutta nyt Mosse heräsi, joten mennäänkin yhdessä suihkuun (mä suihkussa ja poika pesukoneen päällä tyytyväisenä :))
-Monkey ja Mosse 4vk 1pv-
Vauva nukkui hyvin ja esikoinenkin pysyi omassa sängyssään koko yön, joten saatiin nukuttua hyvin.
Tänään ajattelin mennä varaamaan aikoja sinne vyöhyketerapiaan ja toivon, että saadaan ensimmäinen aika mahdollisimman pian. Jospa saataisiin jotain helpotusta Äijän masuvaivoihin...
GALLUP: Meillä on miehen kanssa vieläkin nimi päättämättä vauvalle, joten pyydänkin teiltä apua nimen valintaan. Tein saman kyselyn jo Nimet-palstalla.
Eli jatkossa on enää kaksi vaihtoehtoa, Joona Juhani ja Nooa Johannes. Kumpi nimi kuulostaa TEIDÄN mielestänne paremmalta?
Luuletteko, että Nooa tuntuu pojasta rasitteelta vanhempana uskonnollisen sävynsä vuoksi ja onko liian " pehmeä" nimi pojalle? Nooa on ollut oma nimisuosikkini koko raskauden ajan, mutta mies aluksi epäröi kovasti. Joona taas on tällä hetkellä kovasti muodissa, mutta oli jo esikoisen aikaan harkinnassa. Pojasta tuli sitten Samu Mikael. Eli AUTTAKEE! Luotan vilpittömästi arvostelukykyynne! =)
AliisaS ja Äijä 4 vkoa
[color=Mediumslateblue]Itse olen myös tykästynyt tuohon Nooa nimeen, mutta meillä lapsille tulee niin tavallinen sukunimi, ettei taida oikein sopia tuollainen hieman erikoisempi nimi... mutta saa nyt nähdä, mihin tässä vielä päädytään... Joona tosiaan on tällä hetkellä todella suosittu nimi.
-Monkey (edelleen suihkussa käymättä)-
ihan ekaksi AliisaS: mun korvaan tuo Nooa nimi kuulostaa jotenkin kivalta:)
ja meidän kuulumisia: kiirettä on pitänyt niin ei kerkiä koneella kovin paljo istumaan...esikoinen sairasti tosi rajun vatsataudin jota kesti reilun viikon verran ja oli lähellä ettei tullut sairaalareissua kun alkoi poitsu niin kovasti kuivumaan...ja tietysti jännättiin ,että tarttuuko tauti vauvaankin mutta onneksi tuo pienempi pysyi terveenä...huh...
muuten päivät rullaavat ihan kivasti...osittaisimetyksellä mennään vieläkin ja tuntuu, että rintamaidon määrä olisi jopa lisääntynyt kun lisämaitoa ei aina mene niin hirmusesti:) kovasti poika viihtyy sylissä ja yleensä alkaa kauhea huuto kun vauvan laskee esim.omaan sänkyyn. Kapalo on iltaisin kovassa käytössä kun pojalla on jonkun verran masuvaivoja, tosin luulen, että nämä vaivat ovat nyt tuosta korvikemaidosta johtuvia kun piti ostaa pari tetraa eri merkkiä kuin aikaisemmin.
Ensimmäiset hymyt tulivat tuossa pari viikko sitten ja esikoinen oli sitten ensimmäinen joka tuon hymyn sai<3 kovin seurankipeä on tuo meidän pienimies ja selvästi yrittää jo jokellella mutta ihan vielä se ei kuitenkaan onnistu, mutta yritys on kova...
jaahas nyt alkaa pikku-ukko hermostumaan...jos saisi pojan ulos vaunuihin nukkumaan.
ai niin ja nimistä oli puhetta...meillä on nimi ollut pojalle valmiina jo pitkän aikaa ja poikaa on puhuteltu nimellä jo heti alusta lähtien...ja kylläpä sen voi täälläkin paljastaa...eli meidän pojasta tulee Leevi Oskari....
juu mutta nyt käy kutsu...palailen taas kunhan kerkiän...
-jiggy,Eetu 1v6kk ja Leevi 1kk5pvä-
Eli siis pari kertaa herätty syömään mutta jatkettu unia melko lailla samantien. Ihanaa kun ennen valvottiin niin paljon. Toivottavasti olisi nyt pysyvää. Viimeyönä siis nukuttiin 22,30-08 ja tässä välissä joel söi 02 ja 5,30. Silloin 2 syötön jälkeen hetken valvoi mutta ei sentään siten kuin aikasemmin eli ei 1,5 tuntia ; ) Muutenkin päivät alkaneet jotenkin sujuun samalla kaavalla eli : noin 10 maissa aamulla ulos ja silloin joel nukkuu 2-4 tuntia. Sitten iltasin nukkuu vaunuissa myös noin klo 17-20. noitten unien välissä torkkuu sisällä mutta pari kertaa päivässä siis vetää vaunuissa tuon 2-4 tuntia..Tunnin heittoja siis suuntaansa..
Meillä oli tänään lääkäri neuvola ja kaikki oli hyvin. Mittoja laitan sitten tuonne " mittapinoon" ; )
Minunkin mielestä tuo NOOA nimi kuulostaa kivalle.
Nyt täytyy lähteä kauppareissulle. Mukavaa alkuviikkoa kaikille.
T. lyytikki ja joel 7 vkoa
annan ääneni Nooa Johannekselle!
Viereisestä huoneesta kuuluu kutsu, joten kuulumisia en nyt(kään) ehdi kirjoitella...
CADDIE Ihan varmasti vaikuttaa tuo vilkas sosiaalielama! Meilla sama juttu, vaikka ei kovin itkekaan, niin ihan selkeasti on karttyisempi ja kitisevaisempi, jos on ollut liikaa ' arsykkeita' , eli jos on tavannut esim liian monta ihmista samana paivana. Yritan tietoisesti rauhoittaa tata omaa elamaani, ja rajoittaa ihmismaaraa ymparilla.
KUMMEISTA Meilla niin tulee myos 4. Ristiaiset meilla on vasta 18.6 kun ollaan silloin Suomessa. Nimihan on jo ilmoitettu vaestorekisteriin, ja on ihan virallinen.
Meilla tytto oksensi tanaan sankyyn. Aamulla 6 aikaan ilmoitteli nalastaan, ja lutkutteli siina aika kauan. Imetyksen jalkeen oksennusta lensi ihan suihkuamalla ja ehdinkin jo saikahtaa.. Taisi kylla vaan olla tyton ahneutta syoda itsensa ihan ahkyyn..
Nyt nukkuu tuolla tyytyvaisena.. munkin pitaisi viela olla vaakatasossa..
Browniette ja typy ( huomenna 6 vkoa)