Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Verenpaineesta

Vierailija
06.11.2025 |

Mulla on aina olleet hyvät verenpaineet. Tämä syksy ollut töissä stressaava ja olen nukkunut erityisen huonosti. Verenpaine on nyt yllättäen koholla, varsinkin yläpaine, alapaine ok. Elintavat kunnossa, olen normaalipainoinen. 

Voiko stressi ja unettomuus nostaa tota yläpainetta? Mikä teillä on auttanut laskemaan verenpainetta, lähinnä miten olette saaneet sttessitasoja alemmas? 

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunta.

Vierailija
2/11 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä välttelen ruokia, joissa paljon suolaa. Sipsejä esim. en syö ollenkaan. Mua käy pyörryttämään, jos syön paljon suolaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikunta.

Liikun paljon, päivittäin. Minkälainen liikunta on paras verenpainetta ajatellen?

Vierailija
4/11 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mä välttelen ruokia, joissa paljon suolaa. Sipsejä esim. en syö ollenkaan. Mua käy pyörryttämään, jos syön paljon suolaa.

Tähän yritän kiinnittää huomiota. 

Vierailija
5/11 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mee lääkäriin. Saat sieltä apteekillisen lääkkeitä vaivoihin, joita et edes tiennyt ennen olevan.

No, oikeesti verenpainetta voi hoitaa puolentunnin kävelyllä ihan joka päivä.

Vierailija
6/11 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta.

Liikun paljon, päivittäin. Minkälainen liikunta on paras verenpainetta ajatellen?

Puolen tunnin kävely joka päivä.

Vierailija
7/11 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rentoutumisharjoitukset, rentoutuskellunta, uinti, kävely, luonnossa liikkuminen, kiireetön tekeminen esim. leipominen, mustikkamehu, hedelmät.

Lääkäri antaa tarkempia ohjeita, tarvittaessa myös fysioterapiaan.

Vierailija
8/11 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi ja unettomuus voivat nostaa. 

Vierailija
9/11 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kanssa huippuhyvät  215/160.  Lääkärikin kehui että harvoin noin korkeita näkee.

Vierailija
10/11 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liikunta.

Pitkäkestoinen.

Vierailija
11/11 |
06.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun paljon päivittäin, mm. kävelyä vähintään puoli tuntia. Lenkkeilen metsässä aina kun mahdollista. Onko lihaskuntoliikunnasta hyötyä verenpaineen kannalta? Millaisia rentoutusharjoituksia teette? Elän niin terverllisesti kuin osaan, mutta tosiaan stressiä vaikea täysin välttää ja unrttomuuteen ei auta mikään (lääkkeet ehkä auttais). 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi