Mitä ihmettä Lidl? En saanut yhtä olutta, kun henkkarit kotona
Olin siis jättänyt kännykän laturiin ( asumme Lidlin lähellä) ja henkkarit on kännykkäkotelossa , mukanani oli vain lompakko ja käteistä. Ostin ruokaa, maitoa jne ja päätin pitkästä aikaa ostaa yhden oluen saunan jälkeen juotavaksi... Ei myyty ! Olen 37v, minulla oli 2v lapsi rattaissa ja naamataulu on luokkaa "Kikka Vaara" .
Piti sitten laittaa miehelle viesti, että hae töistä tullessasi minulle yksi olut .
Kommentit (43)
Mulle kävi kerran nuin Salessa. En oo koskaan ostanut mitään sieltä sen jälkeen :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä onkin hyvin naurettava laki asiassa.
Itse 51v, harmaapäinen, en käytä alkoa en tupakkaa enkä ole koskaan, mutta tuo juttu minustakin mitä älyttömintä.
Se, että alaikäisille ei myydä alkoholia on älytöntä?
Käsittääkseni tämä 51v kommentoi aloitusta, jossa henkilö on 37-vuotias. Ei puhunut mitään alaikäisille myymisestä. Opettele lukemaan. jooko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse 51v, harmaapäinen, en käytä alkoa en tupakkaa enkä ole koskaan, mutta tuo juttu minustakin mitä älyttömintä.
51v alaikäinen? Just.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus ne kassat vois tosiaan ottaa silmän käteen. Mulla kävi ihan sama Lidlissä, paitsi että ostoksia oli paljon, siis monen päivän safkat, pesuaineet, meikkejä, koiranruokaa ja se 15 kaljaa. En oikeasti ensin edes tajunnut, että se kassa puhuu mulle, kun pyysi henkkareita. Olen 36-vuotias. Minulla ei ollut (oli varastettu aiemmin), joten kassapa teki niin, että katsoi 47-vuotiasta miestäni ja kysyi "Nää on varmaan sulle kaikki?" tarkoittaen oluita. Mies vastasi, että juujuu, kaikki on mun, joten kassa myi! Ja mä vielä maksoin, mikä teki tilanteesta entistä huvittavamman ja lainvastaisen.
En valita, kaipa se kassa tajusi erheensä ja sen, että olisin jättänyt ihan kaikki ostokset siihen ruokineen päivineen ja mennyt eri kauppaan. Kiersi sitten asian näin, vaikkei olisi saanutkaan.
Mutta oikeasti. Ei minusta saa ala-ikäisen näköistä vaikka väkertäisin saparot päähän ja pukeutuisin potkupukuun.
Olen jo itse kauppatyön lopettanut, opintojen ohessa sitä tehnyt, ihan normaalilla havainnointikyvyllä varustettu ihminen. Mutta kun sä vedät sitä maitoa 8h putkeen, satoja naamoja ihmisiä vilisee silmissä, vihaisia idiootteja ja hajonneita kaljoja, tukkeutuneita pulloautomaatteja... Sitten takaraivossa se tieto et saattaa tulla kenkää jos myy koeostoja tekevälle kaupan valvojalle. Niin silloin sitä saattaa kysyä tyhmässä paikassa, väsyneenä ja puolihuomiossa jotain tuollaista.
Give them a break.
Kukaan kassa muutenkaan ei todellakaan mieti sadososasekuntia enempää asiakkaan ulkonäköä, väännä ne saparot jos huvittaa, kassalla ei ole aikaa sun ulkonäköä miettiä sen enempää. Mua melkein surettaa että luulet olevas niin erikoinen niiden miljoonien muiden asiakkaiden joukossa, että a) jaksat hetkeä enemmän loukkaantua b) vääntää tällaisen analyysin aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käsittääkseni tämä 51v kommentoi aloitusta, jossa henkilö on 37-vuotias. Ei puhunut mitään alaikäisille myymisestä. Opettele lukemaan. jooko?
Tsot, tsot, eipäs hiillytä. Avataanpa vähän. 37-vuotiaalta kysyttiin alkoholia ostaessa henkilöllisyystodistus. Ohjeistus on, että kaikilta alkoholia tai tupakkaa ostavilta, jotka vaikuttavat alle 30-vuotialta tarkistetaan ikä. Ja tämä tarkistus tehdään juurikin sen vuoksi, ettei alaikäiset saisi alkoholia ostettua. Mikä siis on älytöntä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsot, tsot, eipäs hiillytä. Avataanpa vähän. 37-vuotiaalta kysyttiin alkoholia ostaessa henkilöllisyystodistus. Ohjeistus on, että kaikilta alkoholia tai tupakkaa ostavilta, jotka vaikuttavat alle 30-vuotialta tarkistetaan ikä. Ja tämä tarkistus tehdään juurikin sen vuoksi, ettei alaikäiset saisi alkoholia ostettua. Mikä siis on älytöntä?
Kuka täällä on hiiltynyt? :D Onhan toi naurettavaa, että se raja on 30v. Varmasti myös niiden myyjien mielestä. Itse olen ravintola-alalla, enkä tasan kysele henkkareita kolmekymppisen näköisiltä ihmisiltä. Tai oikeastaan se olemus ja käytös kertoo iästä enemmän kuin pelkkä ulkonäkö. Anteeksi nyt, että puolustin tuota 51-vuotiasta. Minun mielestäni hän ei maininnut yhtään mitään alaikäisille myymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lidlissä oli joskus jotain jäätelöä, jossa oli hitunen shamppanjaa.
Olin 26v, paperit kysyttiin, kun yhden ostin.
Kyllä mua nauratti, kassaneitillä pokka piti.Mua eniten naurattaa sun kaltaiset ihmiset, jotka luulee että se on sen kassan päätös kysyä noita tyhmiä ja että se typeryys jaksaisi aidosti naurattaa päivä toisensa jälkeen. Se vituttaa.
Käsitit väärin, enhän minä sille kassaneitille nauranut, itsekin olen kassalla töissä. Mutta kun en tiennyt, että siinä jädetikussa shamppaajaa oli.😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus ne kassat vois tosiaan ottaa silmän käteen. Mulla kävi ihan sama Lidlissä, paitsi että ostoksia oli paljon, siis monen päivän safkat, pesuaineet, meikkejä, koiranruokaa ja se 15 kaljaa. En oikeasti ensin edes tajunnut, että se kassa puhuu mulle, kun pyysi henkkareita. Olen 36-vuotias. Minulla ei ollut (oli varastettu aiemmin), joten kassapa teki niin, että katsoi 47-vuotiasta miestäni ja kysyi "Nää on varmaan sulle kaikki?" tarkoittaen oluita. Mies vastasi, että juujuu, kaikki on mun, joten kassa myi! Ja mä vielä maksoin, mikä teki tilanteesta entistä huvittavamman ja lainvastaisen.
En valita, kaipa se kassa tajusi erheensä ja sen, että olisin jättänyt ihan kaikki ostokset siihen ruokineen päivineen ja mennyt eri kauppaan. Kiersi sitten asian näin, vaikkei olisi saanutkaan.
Mutta oikeasti. Ei minusta saa ala-ikäisen näköistä vaikka väkertäisin saparot päähän ja pukeutuisin potkupukuun.
Olen jo itse kauppatyön lopettanut, opintojen ohessa sitä tehnyt, ihan normaalilla havainnointikyvyllä varustettu ihminen. Mutta kun sä vedät sitä maitoa 8h putkeen, satoja naamoja ihmisiä vilisee silmissä, vihaisia idiootteja ja hajonneita kaljoja, tukkeutuneita pulloautomaatteja... Sitten takaraivossa se tieto et saattaa tulla kenkää jos myy koeostoja tekevälle kaupan valvojalle. Niin silloin sitä saattaa kysyä tyhmässä paikassa, väsyneenä ja puolihuomiossa jotain tuollaista.
Give them a break.
Kukaan kassa muutenkaan ei todellakaan mieti sadososasekuntia enempää asiakkaan ulkonäköä, väännä ne saparot jos huvittaa, kassalla ei ole aikaa sun ulkonäköä miettiä sen enempää. Mua melkein surettaa että luulet olevas niin erikoinen niiden miljoonien muiden asiakkaiden joukossa, että a) jaksat hetkeä enemmän loukkaantua b) vääntää tällaisen analyysin aiheesta.
Mitä? Siis mitä? Kenelle tää nyt oli osoitettu? Kuka loukkaantui? Mikä analyysi? Tää palsta on niin parasta viihdettä :DDD
Vierailija kirjoitti:
Kuka käyttää kännykkäkoteloa??
Aika moni, koska se on fiksua?
Miksi valehtelet, että olit pitkästä aikaa ostamassa yhtä olutta? Eihän se niin mennyt.
Mullakin on kysytty vielä 37-vuotiaana paperit muutaman kerran. Ulkonäkö alkaa 30 jälkeen kyllä rapistua aika pian, että ihmettelen...
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla totta. Oikeassa elämässä ei vauva-palstan mukaan nelikymppinen mies voi saada kymmisen vuotta nuorempaa lisääntymisikäistä naista
Turhaa vikinää koko aloitus. Kassalla on oikeus ja pitää kysyä henkkateita. Mulla on aina mukana, jos johonkin tarvitsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla totta. Oikeassa elämässä ei vauva-palstan mukaan nelikymppinen mies voi saada kymmisen vuotta nuorempaa lisääntymisikäistä naista
Totta. Mutta huomioikaamme, että vauva-palstan mukaan en ole enää aikoihin ollut lisääntymisikäinen, koska olen yli 25v. Ja oikeastaan myöskin yli-ikäinen miehelleni, senhän pitäisi hopeakettuna metsästää parikymppisiä fitnes-typyjä pippeli pystyssä.
- se jota lainasit
Vierailija kirjoitti:
Turhaa vikinää koko aloitus. Kassalla on oikeus ja pitää kysyä henkkateita. Mulla on aina mukana, jos johonkin tarvitsee.
Ei helvetti, en minä kanniskele henkkareita aina mukanani. Mihin minä niitä tarvitsisin?
Oikeus kysyä on, mutta jotain rajaa keltä kysyy. Ehkä Mette Mannonen on tottunut kaljoitellessaan paperikyselyihin, mutta muista pitäisi kyllä nähdä onko 30 tai yli 18.
Jos minulta kysyttäisiin papereita yhden kaljan ostoon ja niiden puuttuessa jätettäisiin myymättä, jättäisin kaikki monen päivän ruokaostokseni hihnalle ja vaihtaisin kauppaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se, että ei erota 37-vuotiasta 17-vuotiaasta. Se on älytöntä, jollei kyseessä ole joku sokeiden tukityöpaikka.
Jaa-a. Mua on luultu 16-vuotiaana 24-vuotiaaksi (okei, olin baarissa, mutta silti), 24-vuotiaana 24-vuotiaaksi ja 31-vuotiaana 25-vuotiaaksi. Nyt oon 35 ja vieläkin joskus kysytään henkkareita. Mutta converseissa, hupparissa, pipo päässä ja meikittä kulkevan ihmisen ikää on vaikea arvioda. Semminkin kun olen rypyiltä vielä toistaiseksi säästynyt. (Ihan mikroskooppisia jos oikein tarkkaan syynää.)
Oma ennätykseni kassalla parikymppisenä tais olla just toi 37-vuotias. Toki hän oli pullea ja hyvin lyhyt, joten luulin oikeasti itseni ikäiseksi.
Eikä sillä ole väliä ostaako yhden vai 48.
Vierailija kirjoitti:
Onneks, sen puljun olutta juo erkkikään.
Juuri näin! Saksalaiset ovat kuuluisia siitä, että olutta ja makkaraa ne eivät osaa tehdä!
Vakavasti puhuen; meidän Lidlissä on kymmeniä erilaisia erikoisoluita, myös suomalaisia ja erilaisissa testeissä kehuttuja. Tosin jos juo vain sitä kerran vuodessa etukäteen varattavaa ja suoraan trappisteilta ostettua vintage olutta, niin sitä ei Lidlistä saa...
Minulta kysyttiin muutama kuukausi sitte kyseisessä kaupassa papereita, olen 40 vuotias mies. Hyvä että kysyttiin, parempi että kysytään liian tarkasti, kuin liian lepsusti. Alkoholi kuitenkin pahimmillaan tappava myrkky.
Kerran meina solla ongelmia kun oli alaikäinen tytär ja vaimo mukana ja tyttärellä ei ollu papereita kun halusi nekin nähdä. Möi kuitenkn kun selitin että kyseessä on tytär, eikä olut tule hänen käyttöönsä.
Mua eniten naurattaa sun kaltaiset ihmiset, jotka luulee että se on sen kassan päätös kysyä noita tyhmiä ja että se typeryys jaksaisi aidosti naurattaa päivä toisensa jälkeen. Se vituttaa.