Mitä ihmettä Lidl? En saanut yhtä olutta, kun henkkarit kotona
Olin siis jättänyt kännykän laturiin ( asumme Lidlin lähellä) ja henkkarit on kännykkäkotelossa , mukanani oli vain lompakko ja käteistä. Ostin ruokaa, maitoa jne ja päätin pitkästä aikaa ostaa yhden oluen saunan jälkeen juotavaksi... Ei myyty ! Olen 37v, minulla oli 2v lapsi rattaissa ja naamataulu on luokkaa "Kikka Vaara" .
Piti sitten laittaa miehelle viesti, että hae töistä tullessasi minulle yksi olut .
Kommentit (43)
Kassa toiminut lain ja saamansa ohjeistuksen mukaan. Ensi kerralla tarkistat sitten etukäteen, että tuliko ne henkkarit mukaan.
Naurettavaa mutta ajattele niin että näytät huomattavasti nuoremmalta.
Mutta sitä ihettelen, miksi eivät myy alkoholitontakaan ilman henkkareita.
Onneks, sen puljun olutta juo erkkikään.
Vierailija kirjoitti:
Eipä se oo ku 7v nuorempi kun alle 30v pitää tarkistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä se oo ku 7v nuorempi kun alle 30v pitää tarkistaa.
Parempi kuin ei mitään😆
Vierailija kirjoitti:
Kuka käyttää kännykkäkoteloa??
Minä. Miten niin?
Meillä onkin hyvin naurettava laki asiassa.
Itse 51v, harmaapäinen, en käytä alkoa en tupakkaa enkä ole koskaan, mutta tuo juttu minustakin mitä älyttömintä.
Joskus ne kassat vois tosiaan ottaa silmän käteen. Mulla kävi ihan sama Lidlissä, paitsi että ostoksia oli paljon, siis monen päivän safkat, pesuaineet, meikkejä, koiranruokaa ja se 15 kaljaa. En oikeasti ensin edes tajunnut, että se kassa puhuu mulle, kun pyysi henkkareita. Olen 36-vuotias. Minulla ei ollut (oli varastettu aiemmin), joten kassapa teki niin, että katsoi 47-vuotiasta miestäni ja kysyi "Nää on varmaan sulle kaikki?" tarkoittaen oluita. Mies vastasi, että juujuu, kaikki on mun, joten kassa myi! Ja mä vielä maksoin, mikä teki tilanteesta entistä huvittavamman ja lainvastaisen.
En valita, kaipa se kassa tajusi erheensä ja sen, että olisin jättänyt ihan kaikki ostokset siihen ruokineen päivineen ja mennyt eri kauppaan. Kiersi sitten asian näin, vaikkei olisi saanutkaan.
Mutta oikeasti. Ei minusta saa ala-ikäisen näköistä vaikka väkertäisin saparot päähän ja pukeutuisin potkupukuun.
Ihan turha sitten siihen myyjään purkaa. Kauppa tekee paljon ja jatkuvaa valvontaa (valeostoja) ja esimerkiksi vuokratyöläinen saa varoituksen ja potkut jos myy.
Älä välitä. Itsekin olen sellainen babyface, etten saa mitään ilman henkkareita.
Kiva olla oman lapsen kanssa jossain ja tullaan kysymään, olenko siskoni kanssa. Juu ja ikää melkein se 30v.
Vierailija kirjoitti:
Onneks, sen puljun olutta juo erkkikään.
Mitä niistä? Olutmerkkejä Lidlissä on monia. Myös suomalaisia. Tietäisit jos kävisit.
Minulla myös henkilöllisyystodistus on kännykän lompakkokotelossa, koska pankkikorttikin on siellä. Yleensä kotiin jää lompakko, koska maksan kortilla. Olen 39-vuotias enkä nykyään enää jaksa meikata arkisin, joten on vaikea uskoa minun näyttävän alle kolmekymppiseltä. Silti viime talvena jäi Lidlissä glögi kassalle, kun kerrankin oli käteistä lompakossa ja kännykkä henkkareineen oli jäänyt autoon . Enkä jaksanut lähteä hakemaan, vaan ajattelin että piä tunkkis perskule!
Lidlissä oli joskus jotain jäätelöä, jossa oli hitunen shamppanjaa.
Olin 26v, paperit kysyttiin, kun yhden ostin.
Kyllä mua nauratti, kassaneitillä pokka piti.
Vierailija kirjoitti:
Meillä onkin hyvin naurettava laki asiassa.
Itse 51v, harmaapäinen, en käytä alkoa en tupakkaa enkä ole koskaan, mutta tuo juttu minustakin mitä älyttömintä.
Se, että alaikäisille ei myydä alkoholia on älytöntä?
Että tällaista Lidlin mollausta tällä kertaa. Ei mene taaskaan läpi, en aio lopettaa Lidlissä käymistä :D
Vierailija kirjoitti:
Joskus ne kassat vois tosiaan ottaa silmän käteen. Mulla kävi ihan sama Lidlissä, paitsi että ostoksia oli paljon, siis monen päivän safkat, pesuaineet, meikkejä, koiranruokaa ja se 15 kaljaa. En oikeasti ensin edes tajunnut, että se kassa puhuu mulle, kun pyysi henkkareita. Olen 36-vuotias. Minulla ei ollut (oli varastettu aiemmin), joten kassapa teki niin, että katsoi 47-vuotiasta miestäni ja kysyi "Nää on varmaan sulle kaikki?" tarkoittaen oluita. Mies vastasi, että juujuu, kaikki on mun, joten kassa myi! Ja mä vielä maksoin, mikä teki tilanteesta entistä huvittavamman ja lainvastaisen.
En valita, kaipa se kassa tajusi erheensä ja sen, että olisin jättänyt ihan kaikki ostokset siihen ruokineen päivineen ja mennyt eri kauppaan. Kiersi sitten asian näin, vaikkei olisi saanutkaan.
Mutta oikeasti. Ei minusta saa ala-ikäisen näköistä vaikka väkertäisin saparot päähän ja pukeutuisin potkupukuun.
Olen jo itse kauppatyön lopettanut, opintojen ohessa sitä tehnyt, ihan normaalilla havainnointikyvyllä varustettu ihminen. Mutta kun sä vedät sitä maitoa 8h putkeen, satoja naamoja ihmisiä vilisee silmissä, vihaisia idiootteja ja hajonneita kaljoja, tukkeutuneita pulloautomaatteja... Sitten takaraivossa se tieto et saattaa tulla kenkää jos myy koeostoja tekevälle kaupan valvojalle. Niin silloin sitä saattaa kysyä tyhmässä paikassa, väsyneenä ja puolihuomiossa jotain tuollaista.
Give them a break.
Henkkarit lompakkoon jatkossa. Oisko ok? Ei kukaan normaali säilytä tärkeitä asiakirjoja kännykkäkotelossa.