Typerimmät asiat Suomessa
Suomessa on paljon outoja tapoja ja sääntöjä, joille ei tunnu olevan mitään järjellistä syytä. Itseäni ovat aina ihmetyttäneet
-Joka paikassa pitää olla hiljaa. Kaupassa, bussissa, ravintolassa. Siis ihan kaikkialla julkisilla paikoilla. Miksi? Edes lapset eivät saa leikkiä ja puuhastella, vaan heidät hyssytellään heti hiljaiseksi.
- Nurmikolla ei saa kävellä-kyltit. Siis miksi ei?
- Tarve aina valittaa kaikesta. Koira haukkuu, rappukäytävässä haisee ruoka, joku pesee pyykkiä sunnuntaina... Mitä ihmettä?
- Älykkäät ihmiset eivät ole hauskoja. Koska Suomessa hauskuus ja leikkimielisyys ovat typeryyden merkkejä.
- Aina pitää jonottaa. Esimerkiksi lentokentällä suomalaiset tunnistaa siitä, että jono lentokoneeseen on muodostettu jo puolta tuntia ennen boardingia.
Mikä teitä ihmetyttää?
Kommentit (23)
Mauton ruoka! Aina saa itse olla lisämaustamassa ja tunkea ties mitä chilisoosia mihinkin. Olis edes sitä suolaa ja pippuria siinä ruuassa makua antamassa..
Ihmiset jotka valvovat sääntöjä joita he eivät ole itse tehneet, eikä sääntöjen noudattamisella ole merkitystä heidän elämänsä kannalta lainkaan.
Tätäkin on peukuttanut jo 15 ihmistä?
En tajua! Ainahan ihmiset katsovat kasvoihin ja välillä tietysti silmiin keskustellessaan. Jatkuva tapittaminen suoraan silmiin olisi vain kiusaannuttavaa, mutta pääosin katsovat kohti ja suoraan silmiinkin.
Onko teidän omassa keskustelutaidossa jotain vikaa ja vaivaannuttavaa, jos kumppanin pitää kääntää katseensa maahan? Olen yli 50-vuotias ja suurimman osan elämänstäni Suomessa elänyt eli pidän omia kokemuksiani ihan luotettavina.
Rakentamissäädöksiä pidä pääosin hyvänä asian. Kuka tahansa ei voi tehdä maiseman pilaamiseksi mitä tahansa.
Varmasti on myös vaikeaa ja turhaa byrokratiaa, en sitä sano.