Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sairaalan vanhusten osastolla alkaa nukkumaanmeno klo 19?!!!

Vierailija
18.02.2018 |

Siis mihin perustuu tämä täysi järjettömyys? Oletetaan ettei vanhuksilla ole mitään elämää? Kukaan ei halua katsoa esim tvstä musiikkiohjelmia?

Taas yksi syy harkita eutanasiaa, kun oma aikani tulee.

Kommentit (177)

Vierailija
121/177 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan on tapahtunut jo runsaasti edistystä. Joskus aikaisemmin vanhuksia alettiin valmistella yöpuulle jo heti päivällisen jälkeen, joka tarjoiltiin jo neljältä. Ei normaali miehitys osastolla riitä, josvanhuksia alettaisiin valmistella nukkumaan vasta esim. iltayhdeksältä. Suurin osa asukkaista on täysin autettavia eli yhden asukkaan yökuntoon laittamiseen menee melkoisesti aikaa. Ja ei kai omassa sängyssä ole kiellettyä valvomasta, vaikka yöpuku onkin jo päällä. 

Vierailija
122/177 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan on tapahtunut jo runsaasti edistystä. Joskus aikaisemmin vanhuksia alettiin valmistella yöpuulle jo heti päivällisen jälkeen, joka tarjoiltiin jo neljältä. Ei normaali miehitys osastolla riitä, josvanhuksia alettaisiin valmistella nukkumaan vasta esim. iltayhdeksältä. Suurin osa asukkaista on täysin autettavia eli yhden asukkaan yökuntoon laittamiseen menee melkoisesti aikaa. Ja ei kai omassa sängyssä ole kiellettyä valvomasta, vaikka yöpuku onkin jo päällä. 

Tiedäthän, että pelkästään levetirasetamilääkitys vie ihmiseltä lihasvoimat? Monellako siellä on sellainen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/177 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle suututtiin sairaalassa kun hiippailin klo 22 käytävällä. Käskytettiin että huoneeseen ja nukkumaan. Olin 35v, en mikään lapsi  tai mummo! Sitten tuotiin vielä pyytämättä unilääke.

Syöpäsairaalle äidilleni 60 v alettiin antaa sairaalassa psykoosilääkkeitä, koska ei nukkunut levollisesti koko yötä. Myös pyytämättä. 

Vierailija
124/177 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ne nyt on täysin autettavia, koska tuolla päivärytmillä eivät ehdi syödä riittävästi ja liikkua saati ulkoilla mitenkään riittävästi. Kai sen ammatti-ihminenkin tietää, että vanhus jää helposti pysyvästi vuoteen omaksi, kun makuutetaan viikko tai kaksi.

Vierailija
125/177 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin vanhainkodissa töissä aikanaan, niin vanhuksia ryhdyttiin pukemaan yövaatteisiin jo klo 17, joskus jopa klo 16, muuten ei olisi mitenkään ehditty käydä kaikkia läpi, ennenkuin vanhukset oli jo tosi väsyneitä.

Kammottavaa kyllä, en jatkanut alalla.

Vierailija
126/177 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turha se on melle hoitajille itkeä, jos mummo laitetaan sänkyyn klo 19. Valittakaa osakkeenomistajille, jotka haluavat voittoa, eivätkä suostu palkkaamaan lisää hoitajia. Minä hoitajana valitin surkeasta hoidosta, nyt olen työttömänä. Työnantaja sanoi, että et koskaan tule saamaan enää töitä alalta.[/quot

Samoin. Täällä työttömänä möllötän, kun uskalsin puuttua paikan käytäntöihin. Aina sanotaan, että, hoitajille on töitä. On varmasti, jos et puutu mihinkään huonoon hoitoon. Jos uskallat puuttua huonoon hoitoon, jäät työttömäksi, kukaan ei uskalla sinua palkata.

Vierailija
127/177 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha se on melle hoitajille itkeä, jos mummo laitetaan sänkyyn klo 19. Valittakaa osakkeenomistajille, jotka haluavat voittoa, eivätkä suostu palkkaamaan lisää hoitajia. Minä hoitajana valitin surkeasta hoidosta, nyt olen työttömänä. Työnantaja sanoi, että et koskaan tule saamaan enää töitä alalta.[/quot

Samoin. Täällä työttömänä möllötän, kun uskalsin puuttua paikan käytäntöihin. Aina sanotaan, että, hoitajille on töitä. On varmasti, jos et puutu mihinkään huonoon hoitoon. Jos uskallat puuttua huonoon hoitoon, jäät työttömäksi, kukaan ei uskalla sinua palkata.

Ja minä kun olen tuonut epäkohtia esiin, mm. tehnyt huoli-ilmoituksia kotona asuvista kun paikka ei jonossa edennyt ja asioista päättävät vain sanoivat koittakaa pärjätä eikä oikea hoitopaikka ollut koti, pelotti jättää yksin jne - sain hirveitä työvuoroja (V-AIAI-V-AI-V-AAAAAA-V-IIII-VV jne), ei taatusti yhtään toteutettua työvuorotoivetta, kesäloman syyskuulle ja vielä hirveämpiä työpäiviä (enemmän kotikäyntejä). Olen luopunut toivosta että meitä hoitajia kuunneltaisiin, nyt vain säästän rahaa, olen hiljaa ja toivon että pääsen alalta pois.

Vierailija
128/177 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ne aamut ovatkin helvettiä, kun pitää olla hiirenhiljaa paikallaan. Ei ole ihmisen elämää.

Vierailija
129/177 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin Auswitchiin kuin suomalaiseen vanhainkotiin.

Vierailija
130/177 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paljon hyviä yksityisiä vanhainkoteja, joissa saa elää oman rytmin mukaan. Yöpalaakin tuodaan tarjolle jos asiakas on tottunut yöllä syömään.

Maksamaan tulee saman verran kuin kaupungin vanhainkodeissa, mikäli on pienituloinen.. Vaatii omaisilta vaan viitseliäisyyttä hankkia ja odottaa paikkaa.

Sukulaisemme asui tällaisessa. Testamentissaan määräsi tuolle laitokselle miljoonan. Hoito oli siis erinomaista.

Luin koko ketjun eikä kukaan ollut kommentoinut tätä viestiä mitenkään. Voisitko osoittaa tällaiset laitokset, kiitos, kun kuulemma se vaatii vaan vähän viitseliäisyyttä. Minä kun olen yrittänyt saada isääni laitokseen, mutta mihinkään ei pääse, on liian hyvässä kunnossa (äiti hoitaa, itsekin huonokuntoinen). Niin että ole hyvä ja kerro lisää. Vai oletko joku Attendon propagandamestari?

Vierailija
131/177 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On paljon hyviä yksityisiä vanhainkoteja, joissa saa elää oman rytmin mukaan. Yöpalaakin tuodaan tarjolle jos asiakas on tottunut yöllä syömään.

Maksamaan tulee saman verran kuin kaupungin vanhainkodeissa, mikäli on pienituloinen.. Vaatii omaisilta vaan viitseliäisyyttä hankkia ja odottaa paikkaa.

Sukulaisemme asui tällaisessa. Testamentissaan määräsi tuolle laitokselle miljoonan. Hoito oli siis erinomaista.

Luin koko ketjun eikä kukaan ollut kommentoinut tätä viestiä mitenkään. Voisitko osoittaa tällaiset laitokset, kiitos, kun kuulemma se vaatii vaan vähän viitseliäisyyttä. Minä kun olen yrittänyt saada isääni laitokseen, mutta mihinkään ei pääse, on liian hyvässä kunnossa (äiti hoitaa, itsekin huonokuntoinen). Niin että ole hyvä ja kerro lisää. Vai oletko joku Attendon propagandamestari?

Vai anna kun arvaan, sukulaisesi asui Folkhälsanin palvelukodissa, jota rahoittaa rikkaat suomenruotsalaiset, mutta joihin finnjäveleillä ei ole asiaa? Ei sellaisia ole "paljon", eikä niihin meneminen "vaadi vain vähän viitseliäisyyttä".

Vierailija
132/177 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yksi hoitaja keittiöllä hoitamassa ruoat, tiskaamisen ym.

Näin alaa lähemmin tuntematta tulee näistä viesteistä sellainen fiilis, että tämä on yksi merkittävä ongelma näissä pienissä vanhuspaikoissa. Hoitajat siivoavat, tiskaavat ja ehkä jopa kokkaavat. Miksi ihmeessä, kun niihin hommiin on olemassa ihan oma ammattikuntansa?

Vierailija
133/177 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin sairas yhteiskunta tämä Suomi, kun näin huonosti vanhukset hoidetaan. Vanhuus tulee kaikille. Miksi nuoret ja pystyvätihmiset eivät tee mitään ja muuta näitä asioita?

Vierailija
134/177 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole henkilökuntaa kuskaamaan vanhuksia telkkarihuoneeseen ja vessaan ja iltapalalle ja sänkyyn pitkin iltaa. Tulee paljon halvemmaksi ladata ne pillereillä uneen kaikki samaan aikaan mahdollisimman aikaisin, sitten ei tarvitse kuin yksi yöhoitaja vahtimaan.

Alkuosa oikein (vähän henkilökuntaa), sitten lähti laukalle. Nukahtamislääke on kenellä on ja suurin osa tolkullisista pyytää vielä tarvittavien listaltakin unilääkkeen ihan itse. Jos joku on aivan sekava ja aggressiivinen niin sitten lääkitään ettei esim. karkaa tai vahingoita itseään ja muita.

Vierailija
135/177 |
22.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ne nyt on täysin autettavia, koska tuolla päivärytmillä eivät ehdi syödä riittävästi ja liikkua saati ulkoilla mitenkään riittävästi. Kai sen ammatti-ihminenkin tietää, että vanhus jää helposti pysyvästi vuoteen omaksi, kun makuutetaan viikko tai kaksi.

Mitä se tietäminen auttaa kun väkeä liikuttamiseen ja ulkoiluun ei ole? Joko hoidat kaikki edes jotenkuten tai ulkoilutat Sirkkaa ja kolme muuta jää sillä välin hoidotta. Haloo.

Vierailija
136/177 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä SAIRAALASSA (lukekaa aloitus) on erikseen vanhusten osasto?

Meilahdessa voi samassa huoneessa (suurimmat kolmen hengen huoneita) olla 17-100 -vuotiaita potilaita. Ei potilaita siellä jaeta huoneisiin iän, vaan paikkatilanteen mukaan.

Vierailija
137/177 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle suututtiin sairaalassa kun hiippailin klo 22 käytävällä. Käskytettiin että huoneeseen ja nukkumaan. Olin 35v, en mikään lapsi  tai mummo! Sitten tuotiin vielä pyytämättä unilääke.

Mulle sanottiin samaa, kun kävelin tippatelineen kanssa. Ymmärsin kuitenkin, että se saattoi häiritä muita potilaita. Niinpä lähdin osastolta ja kiertelin muualla sairaalassa. Palasin puolen yön aikaan ja menin nukkumaan. 

Vierailija
138/177 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet vanhukset menevät aikaisin nukkumaan, vaikkeivat vanhainkodissa olekaan. Ukkini asuu omillaan ja menee nukkumaan juurikin 19.00-20.00 aikaan, herää noin 04.00-05.00.

Yli 90-vuotias äitini menee puolen yön aikaan nukkumaan ja harmittelee, kun ruokapalvelun lähetti tulee jo klo 11 lounasta tuomaan. Uni maistuisi aamulla, mutta kun on pakko herätä. Hän ei voi osallistua vanhusten virkistyspiiriin, kun taksi tulisi hakemaan jo klo 9!   Samoin minä seitsenkymppinen valvon yli puolen yön ja herää klo 10. Kauheaa olisi mennä vuoteeseen klo 19! Ja pakotettuna herätä klo 7!

Vierailija
139/177 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluatte omille vanhuksillenne inhimillisen loppuelämän, tiedätte mitä puoluetta äänestätte ensi kevään kuntavaaleissa. Otetaan Suomi takaisin!

Vierailija
140/177 |
23.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle sanottiin samaa, kun kävelin tippatelineen kanssa. Ymmärsin kuitenkin, että se saattoi häiritä muita potilaita. Niinpä lähdin osastolta ja kiertelin muualla sairaalassa. Palasin puolen yön aikaan ja menin nukkumaan. 

No sinä et ollut kovin kipeä sitten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kaksi