Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihana kirjasi lapsuudesta, joka sulla on edelleen? Minkä ikänen olet nyt?

Vierailija
18.02.2018 |

Mä sanon että Jasonin Kesä, kirjottaja Camilla Mickwitz.
Kirja on mulla edelleen, vähän teipattuna, mutta muuten hyvissä voimissaan. Ihana!!!! ♥
Olen nyt 46wee ould. :)
Jasonin kesä on mun aarre.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tallessa isäni lapsuuden kirjat. Ovat vaan nykypäivänä niin hurjaa kamaa, etten tiedä tohdinko näyttää kellekään.

Vierailija
22/42 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minullahan on ne kaikki tallella (ikää 40-vee)... Mm. Astrid Lindrgenin kirjat, Onneli ja Anneli -sarja, kotimaiset satukirjat kuten Mestaritontun seikkailut, poikakirjat kuten Aaro Hongan Iloinen internaatti, tyttökirjat kuten L.M. Montgomeryn Anna -sarja. 

Kuulostaa tutulta, lisäksi Tove Janssonin muumeja, Enid Blytonin viisikkoja, vanhin kirjani Hugh Lotting: Tohtori Tattisen tarina (minkä kannet lähes irti, olen jopa n. 50v  sitten piirrellyt siihen...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pupu Tupunan Pupulan juhlapäivät (kirja ei tosin ole sama, jonka omistin lapsena, kävin joskus 10 vuotta sitten ostamassa sen takaisin), Maikki Harjanteen Noitien kirja sekä Mauri Kunnaksen Yökirja. Ikää 31.

Diggailin Tupunaa, koska olin kani-fani kun kirjat alkoivat ilmestyä.

Jostain on omaan perheeseeni tullut eräs Tupuna-kirja, josta poikani piti erityisesti. Ostin joskus vanhoja lastenlevyjä, ja erään lopussa on sama satu luettuna ja vielä Pikku Kakkosen Nukkumatti-laulu.

Vierailija
24/42 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 49 v. mies. Katsoin nyt varta vasten mitä kirjoja lapsuudesta on vielä hyllyssä. En minä osaa niitä mihinkään ihanuusjärjestykseen laittaa, mutta kun nämä muutamat on tallessa, niin kai niillä jokin erityismerkitys on:

Satukokoelma "Olipa kerran"

Raili Mikkonen: Kalpeat naamat

Matti Asseri Nyberg: Palokärjen huuto

Eno Raud: Kadonneen pojan tapaus

Leo Lipsonen: Karateisku

Nuo varsinaisesti lapsuudesta (ennen murrosikää), ja murkkuikäisten kirjoja löytyy vielä 3:

Jorma Ranivaara: Raamit ränniin

Arvi Arjatsalo: Mä oon Maukka

Arthur Roth: Keltainen Maserati

Mäkin olen lainannut kirjastosta tuon viimeksi mainitun.

Vierailija
25/42 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikku-Marjan eläinkirja ♡. Osasin (ja osaanvarmaan vieläkin) ulkoa ne lorut ja opin sen kirjan avulla aakkoset 2-vuotiaana. Nyt 35.

Vierailija
26/42 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilma ja Pingviini, Vanhan konnan majatalo ja Karvanoppien uusi auto. Suurimmat suosikkini. Olen 27v.

Vierailija
27/42 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harry Potterit, olen 27v.

Vierailija
28/42 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roald Dahl: Matilda

Luin sen 10-vuotiaana, ja lumouduin tarinasta, vaikkakin se oli paikoin surullinen! Mutta se oli niin erilainen. Olen nyt 33.

Vierailija
29/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andersenin "Satuja"ja "Kauneimmat eläinsadut".On muitakin lapsuudesta,mutta nämä nyt tulivat mieleen.Olen 58.

Vierailija
30/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fedja-setä, kissa ja koira. Olen 47.

Vierailija
31/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pierre Probst: Kaijaliisan matka

Oma ikä 57

Vierailija
32/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsi Kunnas: Tiitiäisen satupuu. Hanhiemon iloinen lipas, runot suomentanut Kirsi Kunnas. Ikäni 48.

Vierailija
33/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mestaritontun seikkailut. En tiedä, mikä siinä niin koukutti, että luin sen lukemattomia kertoja. Muutoin luin lähinnä tyttökirjoja: Montgomeryn kirjat, Lotta- ja Tiina-sarjat, Seljan tytöt ym oli suosikkeja. Myös Astrid Lindgrenin kirjat ja Neiti Etsivät lemppareita. Nuoruudesta jäi jotenkin mieleen Sofian maailma ja sen omistan myös. En varmaan lukenut kuin kerran mutta jotenkin merkittävä. Muita nuoruudesta ihania ja hyllyssä Tuulen viemää ja Anna Karenina. Vm 78.

Vierailija
34/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runokirja Hassu Noita. Ihana. Olen 39.

Vierailija
35/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 50 v. ja yksi kirja on yli muiden jäänyt talteen ja se on afrikasta kertova kirja.

Siinä neegeripoika nimeltään Bimbo istuu puussa ja syö banaania.

Vierailija
36/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heinähattu ja Vilttitossu joulun jäljillä. Luettu varmaan satoja kertoja ❤

Vierailija
37/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fedja-setä, kissa ja koira. Olen 47.

Minä 45 v pidin myös. Päähenkilö oli saman ikäinen ja vaikka hän oli eri sukupuolta, samastuin hänen piirteisiinsä voimakkaasti.

Vierailija
38/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lindgrenin Kultasiskoni on ihana Hans Arnoldin kuvittamana. Löysin sen viimein ja ostin itselleni.

Vierailija
39/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä anonyymisti kehtaan tämän tunnustaa. Eli Burnettin Salainen puutarha ja Wigginin Villiruusu jäivät 8 vuotta vanhemmalta siskoltani lapsuudenkotiin, ja tykästyin näihin kirjoihin. Olen ne vaivihkaa ottanut itselleni, ja lukenut vielä aikuisenakin muutamaan otteeseen. Olen siis mies ja ikää on 43 v.

Vierailija
40/42 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anni Swan - Iris rukka

vuodelta 1920 jotakin. Alunperin isoäitini kirja ja hän antoi sen minulle kun olin 10v.

Nyt olen pian 40v ja luin ko. kirjan viimeksi viime vuonna.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi