Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sterilisaation vaikutukset naisella.

Vierailija
18.02.2018 |

Sinä jolle on tehty sterilisaatio munanjohtimet katkaisemalla tai klipsit laittamalla (ei essure), onko tullut jotain oireita/ongelmia jälkikäteen? Tarvitsetko hormonikorvaushoitoa, onko seksihalut vähentyneet, ongelmia kostumisen kanssa, seksihalut vähentyneet, raskaus tai jotain muuta?

Sterilisaation vaikutukset naisella.

Vaihtoehdot

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä puuttuu "On, seksihaluni ovat lisääntyneet, vaikka olen sinkku".

Itse en ole mitään muuta huomannut.

Vierailija
2/37 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tästä puuttuu "On, seksihaluni ovat lisääntyneet, vaikka olen sinkku".

Itse en ole mitään muuta huomannut.

Se onkin yleensä vain hyvä asia. :) Tässä tapauksessa voi vastata ettei ole ongelmia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä odottelen aikaa operaatioon. Ei voi vielä kertoa kokemusta.

Vierailija
4/37 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseänikin kiinnostaa. Onko toimenpide kivulias?

Vierailija
5/37 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nuo monet oireet ole mitenkään sterilisaatioon edes liittyviä. Ei se vaikuta hormooneihin, kostumiseen, halukkuuteen, karvankasvuun yms. käytännössä siinä ei tapahdu kropassa mitään muutosta.

Vierailija
6/37 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
7/37 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän nuo monet oireet ole mitenkään sterilisaatioon edes liittyviä. Ei se vaikuta hormooneihin, kostumiseen, halukkuuteen, karvankasvuun yms. käytännössä siinä ei tapahdu kropassa mitään muutosta.

Kyllä voi vaikuttaa. Juurikin tuon hormonitoiminnan kautta voi vaikuttaa muilla tavoin. Joskus on jouduttu poistamaan munasarjat sterilisaation jälkeen.

Vierailija
8/37 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä voi vaikuttaa. Juurikin tuon hormonitoiminnan kautta voi vaikuttaa muilla tavoin. Joskus on jouduttu poistamaan munasarjat sterilisaation jälkeen.

Eihän ne hormoonit sieltä munanjohtimesta tule, ei ne miksikään muutu.

Vierailija
9/37 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän ne hormoonit sieltä munanjohtimesta tule, ei ne miksikään muutu.

Asiaahan on tutkittu melkoisen vähän siihen nähden kuinka paljon sterilointeja tehdään, mutta joitain tutkimuksia hormonitoiminnan suhteen on tehty. En nyt suuremmin etsinyt tietoa, mutta tuossa jotain mainintaa asiasta.

http://www.utu.fi/fi/Ajankohtaista/mediatiedotteet/arkisto/3672c72e.html

Vierailija
10/37 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaaksi tulleet, onko klipsut vai poikkastu?

Vierailija
11/37 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sterilisaation myötä viitisen vuotta sitten sain hormonaalisen ehkäisyn pois ja sen jälkeen alkoi ihana normaali arki. Halut palasivat ja minua haluttaa lähes koko ajan, paino putosi 15 kg elämäntapoja muuttamatta, mieli parani huomattavasti ja en ole sen jälkeen ollut oikeastaan enää ollenkaan alamaissa tai äkäinen. Yhden yhtä huonoa puolta ei ole ollut ja ihmettelen miksi niitä edes tulisi. N43

Vierailija
12/37 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseänikin kiinnostaa. Onko toimenpide kivulias?

Ei ollut, ei millään tavoin. Kipulääkkeitä käskettiin ottamaan ennakoivasti, mutta en ottanut ja täysin turhaa se olisi ollutkin. Menin sairaalasta takaisin töihin.

Vierailija
13/37 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sterilisaation myötä viitisen vuotta sitten sain hormonaalisen ehkäisyn pois ja sen jälkeen alkoi ihana normaali arki. Halut palasivat ja minua haluttaa lähes koko ajan, paino putosi 15 kg elämäntapoja muuttamatta, mieli parani huomattavasti ja en ole sen jälkeen ollut oikeastaan enää ollenkaan alamaissa tai äkäinen. Yhden yhtä huonoa puolta ei ole ollut ja ihmettelen miksi niitä edes tulisi. N43

Hienoa kuulla kokemuksestasi. :) Itsekään en halua hormonaalista ehkäisyä käyttää, yhtenä syynä tuo, että halut menee. Kaikki kropassa toimii hienosti enkä halua alkaa sotkemaan hormoneilla, mutta kondomeista ja jatkuvasta raskaaksi tulemisen pelosta haluan eroon.

Vierailija
14/37 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka nopeasti toivuitte? Milloin seksiä ekan kerran? Itseä harmittaa kun tulee seksiin tauko miehen kanssa ja pohdin kauanko kestää, että uskaltaa. :)

Vierailija
15/37 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
16/37 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaan silti, vaikka minulle tehty juuri tuo Essure noin 10 vuotta sitten.

Huippu päätös luopua pillereistä! Halut palasivat :-)

Toimenpiteessä pari minuuttia kipua, pari päivää vähän nipistelyä ja sitten ei mitään.

Vierailija
17/37 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/37 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se toimenpide tehdään? Anteeksi, olen tietämätön mutta aihe kiinnostaa

Vierailija
19/37 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka nopeasti toivuitte? Milloin seksiä ekan kerran? Itseä harmittaa kun tulee seksiin tauko miehen kanssa ja pohdin kauanko kestää, että uskaltaa. :)

Pantiin kun tokkura ja (hiilidioksidin aiheuttama) hartiapistos loppui, parin vrk:n päästä. Ei muita vaivoja. Mulla kuparikierukka vaihtui filshie-klipseihin heti 30-vuotiaana. Parhaita päätöksiä ikinä.

Vierailija
20/37 |
19.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pantiin kun tokkura ja (hiilidioksidin aiheuttama) hartiapistos loppui, parin vrk:n päästä. Ei muita vaivoja. Mulla kuparikierukka vaihtui filshie-klipseihin heti 30-vuotiaana. Parhaita päätöksiä ikinä.

Toivottavasti itselläni toipuminen yhtä nopeaa. :) Kai sitä varovasti uskaltaa kokeilla sitten aika pian.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan