Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

## Toukokuisten viikkopino ##

18.04.2006 |

Heips Toukot ja äidit!!!

Miten sujui loma?

Oliko kenelläkään unikoulua pääsiäisenä?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
21.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kevät on saapunut ainakin tänne länsiuudellemaalle! Se merkitsee sitä että puutarhassa möyritään kaikki hetket kun Emma-neiti nukkuu. Hiki päässä riehutaan ja toivotaan että 6.-7.5 on aurinkoinen ilma ja synttärivieraat voivat oleskella siistityssä vihertävässä puutarhassa=)

Emma täyttää vuoden 2.5 (taitaa olla varhaisimpia toukoja) ja kutsut pidetään seuraavana viikonloppuna. Meillä ei ollut nimiäisiä eikä häitäkään juhlittu viime kesänä niin nyt olisi ihan kiva saada kekkereitä järkättyä. Sukulaisten saaminen paikalle on tosin työn ja tuskan takana koska olen kotoisin Etelä-Pohjanmaalta ( Asuuko ninni-pinni lähellä Kauhavaa=))

Pikku-neiti on köpötellyt jo kuukauden päivät ja nyt harjoitellaan ulkona saapastelua.Saappaat vain ovat niin painavat ja piha kumpareista että meno on horjahtelevaa.

Emma vetää yleensä parit päikkärit tai yhdet pitkät jos jaksaa valvoa iltapäivän puolelle. Aamuherätys on yleensä seiskalta ja nukkumaan mennään yhdeksältä. " Unikoulua" pidettiin kolmisen yötä alkuvuodesta kun muutettiin eri huoneisiin. Neljäntenä yönä olimme miehen kanssa NIIIIN poikki ettei ipana saanut meitä ylös, hoksasi ettei huudolla saa vanhempia juoksemaan enää ja lopetti.

Ja vielä galluppi:Minä olen 31v, mies 30v, Emma esikoinen.

Minä olen enkun ope ja mies sähköteknikko.

Asustelemme kolmatta kevättä Lohjalla höpsön belgianpaimenkoiran leopardigekon ja kahden islanninhevosen (23v ja 4v)kanssa.

Ratsastusharrastukseen menee kaikki vapaa-aika jos en nimittäin möyri puutarhassa=)

Nyt nappulaa viihdyttämään vielä tunniksi vaikka näyttää tuo viihdyttävän itseään jo aika hyvin levittämällä kaikki tavarat kirjoituspöydän laatikosta pitkin työhuoneen lattiaa

Vierailija
2/27 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin se kevät tekee tuloaan! Aurinko lämmiittä niin ihanasti jo nyt, vaikka viileetä on vielä.

Ikävä kuulla Nenn isästäsi. Jaksamista sinulle ja perheellesi.

Siiri on nukkunut joinakin aamuina jopa 8:45 saakka! Ja tänäänkin nukkui yli puoli yhdeksään. Aivan luxusta, kun saa itsekin nukkua niin pitkään. Tuntuu hakevan uutta rytmiä. Tänään nukutaankin sitten vaan yhdet päikkärit.

Olin viikolla ekaa kertaa töissä yli vuoden tauon jälkeen. Jännitti aika paljon, mutta ihan kivasti meni. Seuraavan kerran meenkin vasta toukokuun ekalla viikolla.

Ja kohta on Siirin 1-vuotis synttäritkin. Laitoin itsetehdyt kutsut postiin ja vaikka itse sanonkin, niin aika hienot tuli. On niitä kerennyt jo yksi synttärivieraskin kehumaan. Tehtiin tietokoneella kutsut. Siirin valokuva molemmin puolin kutsua, leikkasin paperin muotosaksilla ja liimasin muotosaksilla leikatulle pahville. Väri teema oli vaaleanpunainen / liila. Yksinkertaista, mutta kaunista.

Katja-30! Sinulla on 2 islanninhevosta. Oletko käynyt joskus Islannissa? Me ollaan kesällä lähdössä sinne viikoksi ja tarkoitus ois mennä kanssa ratsastamaan. Kerran olen islanninhevosella ratsastanut ja oli oikein mukavaa. En tiedä pitäikö mennä ennen reissua ottamaan jotain tunteja., kun ei tuota ratsastus taitoa muuten ole ollenkaan.

Meillä on huomenna kummitytön ristiäiset ja maanantaina lähden Italiaan. Tuun sitten loppu viikosta kertomaan, kuinka Siiri pärjäsi isin kanssa kotosalla.

Mukavaa viikonloppua!

Elina ja Siiri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
23.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi kyllä...Mieli tekisi. Kaverit lähtevät porukalla tänä kesänä kymmeneksi päiväksi mutta en vielä hennonnut jättää Emmaa niin pitkäksi aikaa...

Luulisi että löytyy sellaisia ratsastusreissuja joilla ei tarvitse aikaisempaa kokemusta. Pikku issikat ovat sellaisia peräkkäin köpöttelijöitä ja edellä menevä porukanvetäjä pystyy määräämään vauhdin ja oikeastaan askellajinkin kun polleilla on taipumus tehdä samoin kuin kaveri.

Lisäksi issikan askellus on niin matalaa verrattuna isoihin hepoihin että jokaisessa askellajissa on aika helppo aloittelijankin pitää tasapaino.

Kerrohan sitten miten matka sujui!

-Katja-

Vierailija
4/27 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unikoulu alkoi ihan lupaavasti. Päädyimme siihen, että nukumme kuten aiemmin, eli minä ja Hilla yhdessä ja mies työhuoneessa. Mies lähti työmatkalle pariksi päiväksi omalla autolla, eikä väsyneenä ole järkevä autoilla. Minä en halunnut unikoulua enää siirtää, joten aloitin sen itsekseni.

Noh, iltatissin vauva sai vanhaan tapaan, mutta sylistä laskeminen sai aikaan itkun. En enää antanut tissiä vaan hyssyttelin aikani tiukassa otteessa. Laskin nukahtaneen tytön uudestaan sänkyyn ja taas hän havahtui hereille. Sitten tassutin tiukasti ja siihen tyttö sitten sippasi itkun jälkeen. Tähän kaikkeen meni aikaa noin vartti.

Menin itse nukkumaan parin tunnin päästä ja Hilla tietysti taas heräsi ja vaati tissiä. Sama kantaminen ja tassuttelu toistui ja vauva nukahti ilman tissiä. Heräsin kahdelta siihen, että tyttö huhuili sägynpäädyssä. Päätin antaa tissiä täysin hereillä olevalle vauvalle. Olin aikaisemmin päättänyt antaa tissiä kolmen-neljän hujakoilla, mutta päätin siinä hetkessä antaa yömaidon silloin kahdelta. Vauva nukahti eikä tissi ollut edes suussa!!! :) Syötin uudestaan viiden jälkeen. Ennen Hilla on syönyt parin tunnin välein ja siksi annoin maitoa parikin kertasa viime yönä ettei reppana ole nälissään. Jos tyyö syö tänään päivällä hyvin, annan ensi yönä tissiä vain kerran.

NYt lapsi tarvitsee lounasta. PAlaan asiaan -moi!

Vierailija
5/27 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilla meni nukkumaan samaan tapaan kuin eilen illalla. Nukahti helposti vaikkei tissi ollutkaan suussa. Itki n. pari minuuttia. Aikaa on tosi vaikea jotenkin arvioida.

Hillan syömiset on ollut ihan nurinkuriset: syö öisin, eikä päivällä ruoka maita. Nyt on unikoulun lisäksi ruokailukoulu. :) Luulenpa, että ruoka alkaa maittaa päivällä paremmin, kun yöllinen maitopöhö poistuu. :)

Mukavaa päivää!!!

Meillä on uusi näppis, josta johtuu kirjoitusvirheet. :)

-s&h-

P.S. Siihen parin viikon takaiseen kysymykseen palaten... Olen 30-vuotias vastavalmistunut :) liikunnanope ja mieheni on myös 30-vuotias. Hilla-tyttömme on syntynyt 24.5. ja on ainokainen lapsi. Toinen on haaveissa. :) Asumme Helsingissä omassa kerrostaloasunnossa, jossa remontti on vuoden asumisen jälkeen edelleen kesken. Meillä on ihana piha ja mukavia naapureita! :)

Vierailija
6/27 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt valitettavatsi kerennyt kaikkia juttuja lukemaan koska tulee kohta hoppu. Pitäisi mennä kavereiden kera babybioon kinopalatsiin. Nyt on vielä ihana ilma,joten taidetaan kävellä kaupunkiin. Tänään on vielä vauvajumppa, joten kivaa on tiedossa. L on jo flunssasta paranemaan päin, että uskaltaa jo mennä ihmisten ilmoille.

Meillä ei ole oikeestaan unikoulua pahemmin tarvittu. Ehkä siihen meni muutama yö joskus 6kk iässä, eli oli meille aikas helppo. Kuukausi sitten vielä L nukkui koko yön ja taas viime yönä myös. Tänään herättiin tosin jo 7 aikaan ja siitä ei sitten enään millään nukahdettu uudelleen. Yleensä maitopullon jälkeen L nukkuu n tunnin tai pari.

Pääsiäinen meni mukavasti anopin luona Porissa ja toki tehtiin visiitti myös minun vanhempien luokse. Meillä onneksi oikeen mukava anoppi ja kehui kovasti leidiämme. =)

Päiväunista: Meillä ei tulisi vielä mieleenkään vaihtaa yksiin päiväuniin, kun tuntuu,että likka tarvii todellakin vielä ne molemmat. Joten se ei meille ainakaan vielä ajankohtaista. Odotellaan kovasti, että lähtisi likka konttaamaan, kun meillä vasta ryömitään vielä. Äiti on päässyt siis tähän asti aikas helpolla. =) Nyt täytyy lopetella ja lähteä reissaamaan kohti kaupunkia. Hauskaa ja lämpöstä viikkoa kaikille toukoille!

Sori sekavaa ja nopeaa tekstiä...=) Moikka!

T: WEra ja L

Vierailija
7/27 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on nyt oksennus, ripuli ja kuumetauti.

Oltiin siellä kylpylässä ti-to ja perjantai aamuna alkoi nuorimmaisella kova kuume(39.6) ja itku. Vietiin lääkäriin ja hän totesi korvatulehduksen mihin saatiin ditrim-nimistä antibiootteja. Illalla neiti alkoi oksentamaan ja sai ripulin. Sunnuntaihin menneessä iho oli aivan rikki ja ripulia tuli koko ajan, soitin neuvovaan puhelimeen missä kehoitettiin sekoittamaan sinkkisalvaa ja bepantheniä kädessä ja sitt levittämään paksusti ihoon. Se oli tosi tehokasta!!! Mutta sitten maanantai-iltana neidille nousi nokkosihottuma, se oli aivan kamalan näköinen ja taas soitin lääkärille. Saatiin neuvo lopettaa antibiootit ja uuden ajan seuraavaksi päiväksi. Eilen oltiin lääkärissä joka totesi että tyypillistä antibioottiallergiaa. Korvat olivat " melkein" parantuneet eli ei antanutuutta kuuria, ehkä hyvä niin että tuo iho saisi ensin parantua, se on aivan kamalan näköinen =(

Sitten 3 vuotias sairastui maanantaina, oksensi ja ripuloi, ei ole pystynyt syömään kahteen päivään eikä mikään juoma pysy sisällä, kuumetta oli eilen illalla 39.8 !! Kuulemma voi odottaa vielä päivän ennekuin tarvii huolestua. Ja eilen illalla 9 vuotias sitten aloitti saman rumban ja tässä tätä siivoamista ja pyykkäämistä nyt riittää 3:men ripuli ja oksennus potilaan kanssa, huh,huh!

Itse olen toistaiseksi selvinnyt. Onneksi!

Joku kysyi vaunuissa nukkumisesta, meillä nukutaan vain vaunuissa päiväunet, n. 3-4 tuntia putkeen, eli tosi hyvin, ja " vain" yhdet unet.

Unikouluun tsemppiä, täälläkin semmoista ollaan pidetty, tosin aivan lempeästi vain, laitoin alas nukkumaan ja menin huoneesta pois, jos/kun itku yltyi niin kävin rauhoittelemassa. Itki ehkä 3 iltaa, ja nyt ei enään ollenkaan, menee vain tyytyväisesti maaten. Nukkuu omassa huoneessa ja öisin ei tarvitse käydä siellä enää ollenkaan. Kunniaa en kuitenkaan ota siitä itselleni ja " taidoilleni" vaan meillä on kyllä aina odotettu että se oma " kypsyminen" on tullut ja sitten vasta yritetty eli se on paljoliti lapsesta itsestään(kin) kiinni että onko tähän valmis. meillä oli, onneksi. Ollaan sitä yritetty aikaisemminkin jahuomattu että vielä ei onnistu. En myöskään pidä siitä kiinni että en voisi taas mennä kehityksessä taaksepäin, jos tarve sitä vaatii.

Vointeja kaikille toukoille!

Nenn+ 4 mukulaa

Vierailija
8/27 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 31, mies 34, naimisissa 11 vuotta kesällä =)

Asutaan pohjanmaalla omakotitalossa

4 yhteistä lasta: tyttö 12, tyttö 9, poika 2v ja 11 kk ja tyttö 11 k

lisäksi miehellä poika 14 v.

Minä merkonomi, hoitivapaalla, ei työtä mihin palata.

Mies yksityisyrittäjä, tekee pitkiä päiviä ja iltatöitä =(

Harrastuksia: netissä roikkuminen, valokuvaaminen, pianon soitto ja lukeminen ( näistä harrastuksista se mitä en tällä hetkellä kerkiä tekemään) ja kirjoittaminen, haaveena olisi kirjailijan ura, mutta saahan niitä haaveita ollakin. Toiveena olisi jatkaa koulua, mutta ehkä jollain muulla alalla kuin kaupallinen.

//nenn =)

Vierailija
9/27 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain juuri tietää että isäni on lennätetty sairaalaan saatuaan sydänkohtauksen. Hän on ulkomailla komennuksilla, en voi edes mennä sinne. En tiedä vielä mitään muuta.

Sydäntä puristaa, toivon parasta ja pelkään pahinta. isä on vasta 54 vuotias...

Vierailija
10/27 |
19.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi pahoillani tapahtuneesta, mutta uskon, että isäsi taistelee ja selviää. Voimia isällesi, sinulle ja perheellesi.

Sulla on varmaan ihan kamala olo. Ja epätietoisuus ja odottaminen on raskasta. Voin vain kuvitella olotilasi, koska omalle kohdalle ei ole (vielä) sattunut mitään vastaavaa.

Voimahaleja :)

t. S

Vierailija
11/27 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein paljon voimia ja jaksamista, nenn!!!!!!!!!!!

Taas pitkästä aikaa näillä sivuilla ja ehdin jopa lukea pinon läpi. Tsemppiä unikoululaisille! Me pidettiin unikoulun tapaista kun poika on n. 7 kk. Samaan syssyyn loppui imetys ja yöt on nukuttuu siitä lähtien hyvin. Poikkeuksiakin tietty välillä on (viimeksi pari yötä sitten) ja ne tuntuu tosi raskailta, kun on jo taas tottunut itse hyviin yöuniin.

Meillä siirryttiin pääsiäisenä yksiin päikkäreihin, kun toisille päikkäreille nukahtaminen alkoi olla tosi hankalaa (ja ne itse päikkäritkin oli ihan lyhyet) ja iltaunille meno siirtyi myöhemmäksi ja sekin oli itkeskelyä kun ei ollut vielä tarpeeksi väsy. Oltiin valmistautunut kiukutteluiltoihin mutta toistaiseksi poika on ollut yllättävän hyväntuulinen. Jossain vaiheessa iltaa välillä kiukutaan, mutta loppujen lopuksi tosi vähän ja usein ruoka auttaa ja piristää taas :) Nyt sitten iltaisin poika taas nukahtaa heti kun sänkyyn laittaa, mikä on tietysti meidän kannalta ihanaa.

Mukavia kevätkelejä kaikille!

Kesää ja kärpäsiä odotellen,

Likk@ ja poika 11kk

Vierailija
12/27 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenn: Voimia sulle sinne lasten kans sairasteluun ja ennen kaikkea toivotaan, että isälläsi kaikki hyvin!!!! ps. torstai on toivoa täynnä!!

Meillä vaihteeksi minä itte oon taas kipeä.. Pientä lämpöä eilen ja nuhaa. Ehkä jotain allergiaakin flunssan joukossa. Ja nyt on sitten maha niin tautisen kipee.. naiselliset vaivat vissiin tulossa.. Kyllä meillä naisilla on aina jotain vaivoja.....

Positiivista se, et Dani nukkunut nyt loman jälkeen kotona yönsä hyvin! Jos yöllä herää riittää pelkkä käden laitto selän päälle, meillä kun ei oo sitä tuttia. Tosin eka heräämisen jälkeen nostan meidän sänkyyn viekkuun. Nukkuu siinä tosi rauhallisesti.

Galluppiin vastauksia:

Meillä mies on 35v ja minä 33v. Meillä on kolme poikaa 11, 10 ja 11kk. Asustellaan etelä-pohjanmaalla.

Minä oon hoitoalalla ja vakityö on kehitysvammaisten parissa. Mies on autoalalla.

Lukeminen on rakas harrastus, välillä hommat saa jäädä tekemättä, että ehtii lukea.. Enkä kuule, enkä nää mitään keskittyessäni lukemaan ;) Lenkillä kuljen ja voimistelen kun ehdin. Huomaa muuten todella, et oon tehny selkä-, vatsa- ja käsilihaksia reilun kk. Suosittelen länpimästi :)

Ninni-pinni & Dani 11kk

Vierailija
13/27 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenn: voimahali meiltäkin sinulle!!!

Ihanan keväinen sää on meillä täällä savossa. Aamulla lenkkeiltiin Eeron kanssa kolme varttia. Eero istui coolina aurinkolasit päässä rattaissa ja ihmetteli ohikulkevia autoja. Nyt herra posottaa päikkäreitä partsilla. Meillä ollaan kanssa menty yksillä päikkäreillä muutaman viikon ajan.

Yöt ovat olleet hieman rauhattomia -liekö hampaita tulossa. Parina iltana laitoin supon ja heti nukkuikin paremmin lainkaan heräämättä. Aamut alkaa vaan meillä edelleen aikas lailla aikaisin -tänäänkin varttia vaille kuusi. Hiphei!

Esittelyä: minä olen 28 ja mies 33. Eero on meidän ensimmäinen lapsi. Pikkukakkosta hieman kuumeillaan... Asutaan pohjois-Savossa. Minä olen hoitoalalla ja mies kaupallisella alalla. Lukeminen on minun lempiharrastuksiani -vasta vierailin Tylypahkassa uusimman Harry Potterin matkassa. Muuten sitten lenkkeilen ja jumppaan.

Mukavaa loppuviikkoa kaikille ja tsemppiä unikoululaisille!

Niitu ja Eero

Vierailija
14/27 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksamista Nennille!!!Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin!

Galluppia:olen 32,ylihuomenna 33 ja mieheni on 37 ja tytöt 2,8v ja kohta 11kk.Olen kaupan allalla(hoitovapaalla,haen osa-aikaista työtä) ja mieheni on maansiirtoalalla ja keski-suomessa asutaan.Tällä hetkellä harrastuksia ei oo kuin vatsa-ja selkäjumppa huonon selän vuoksi mutta ennen lapsia harrastin sählyä,ringetteä,kuntosalia,ratsastusta,moottoriurheilua,bodypumppia...

Meillä ei varmaan ihan hetkeen siirrytä yhelle päikkäreille.Esim. tänään herätys 6.00 ja ekat päikkärit 9.00-11.00 ja toisille unille alkoi vähän ennen 14.00.

Tänään on ollut tosi hieno ilma.Annikin sai jo vähän konttailla ulkosalla.

Nyt täytyy lähteä tekemään jotain hyödyllistä,kuten vatsalihasliikkeitä.Ei meinaa Annin kans onnistu kun könyää heti päällä.

Heissan!!

T.henriikka&anni

Vierailija
15/27 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kuinka ne lämmittävät, kuinka te aina jaksatte muistaa, kiitos!

Asiat ovat siinä mallissa että isällä on ollut lievä sydänkohtaus, on tajuissaan, vaikka väsynyt ja tutkimuksia tehdään. Lennätetään kotisuomeen kun tilanne on hallinnassa, että toivottavasti pian.

Suurin riski on saada toinen, massiivinen sydänkohtaus perään, mutta en aio sitä kuitenkaan odotella, vaan siitä lähden että se kiukkusisupussi selviää =)

Vakava asia tämä kuitenkin on, varjoainekuvauksessa selvitetään missä se tukos on ja kuinka iso se on, ja sitten kun tästä toipuu, niin edessä on elämäntapojen muutos, on tärkeää alkaa ottamaan rauhallisemmin! Uskon että isällä on monta hyvää vuotta elämää edessään!

Meillä sairastelut alkaa talttua, ellei nyt joku uusi perheenjäsen sairastu. Vointeja toukomammoille!

Vierailija
16/27 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nenn, onpa hyvä kuulla, että isäsi voi ihan hyvin. Pidetään kuiteskin vielä peukkuja :)

Vierailija
17/27 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin eilen juttua tänne pitkään (pätkissä, sattuneesta syystä...) ja sitten kone poisti taas kirjoitukseni. Kiukuttaa sellainen turha vaivannäkö! Ehkä parempi onni tällä kertaa. Kirjoituksesa oli suursyömärille ja ninni-pinnillekin unikouluasiaa aika lailla, mutta pääpointit oli kai:

-Masu täyteen illalla ennen unia, meillä naapurit taitaa nauraa, kun välillä isä tanssii tai pupu syöttää että neiti söisi VIELÄ vähän enemmän puuroa... ;)

-MUN milestä kannattaa lopettaa imetys öisin kerralla, ja tehdä selvä raja yön ja päivän välille, tiedän kyllä että pikku hiljaa imetysten vähentäminenkin voi hyvin onnistua. Silti vauvan kannalta tuntuu selkeämmältä ja johdonmumaisemmalta näin. Minusta.

-Miehestä on suunnaton apu yösyönnin lopetuksessa.

-Ikävä Linneaa viereen, kun nukkuu nyt koko yön omassa sängyssä...

-Tsemppiä hurjasti kaikille unikouluttajille ja koulutettaville!

Meillä taas sairastetaan. Mun ja Linnean piti mennä illalla katsomaan kaverin vähän aikaa sitten syntynyttä vauvaa, mutta Linnealle nousi yhtäkkiä kuume. 39,7 korkeimmillaan ennen suppoa, ikinä ei oo näin paljon ollut! Harmittaa vaan se hyvin alkanut unikoulu, joka saattaa tästä kärsiä. Viime yönä valvottiin vajaa tunti huudosta, mutta en tajunnut että neiti on tulossa kipeäksi. Ja miten voin olla antamatta yöllä maitoa, kun jos lapsi on kipeä, niin " täytyy mennä sairaan lapsen ehdoilla" . Kohta nähdään, tuleeko itkua tänäkin yönä.

Ja esittelyä vielä, oli multakin tainnut unohtua. Minä 22, mies kesällä 30(!) ja Linnea täyttää vuoden vajaan kuukauden kuluttua 11.5. Espoossa asustellaan, kesällä tosin muutetaan, mutta kaupunki säilyy samana. Opiskelen yliopistolla puheterapeutiksi (aine siis logopedia), ja valmistuminen ei ole ihan lähivuosina vielä näköpiirissä... Harrastukset nyt on lähinnä muskari ;) ja jonkin verran yritän liikkua, vaikka se tahtookin jäädä nykyään vähemmälle. Lukea tykkään myös, jos vaan välillä ehtisi. Että tällaista. Nyt nukkumaan!

äitikisu ja pikku-Kisu

Ja nenn, hyvä että selvittiin säikähdyksellä! Voin vain kuvitella, miltä itsestä tuntuisi... Voimia teille!

Vierailija
18/27 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me oltiin pääsiäisenä siis mun kotona ja mukavaa oli. Tultiin tosin jo sunnuntaina kotiin, oli mukava olla kotosallakin vaan oman porukan kanssa. Yöt oli ihan kamalia mummolassa, koska joudutaan siellä nukkumaan koko porukka samassa huoneessa. Me ei miehen kans uskallettu kääntää edes kylkeä,kun Noora olisi siihen herännyt ja Neiti taas ähisi ja puhisi ja me heräiltiin jne.. Kotona Noora nukkuu omassa huoneessa ja en kuule kaikkia sen ähinöitä ja hyvä niin kaikilla paremmat unet.

Mitäpäs sitten..meillä edelleen takkuilee nämä vauva sivut,kestää iäisyyden että aukaisee sivut, ärsyttävää. Parin viikon päästä ollaan jo toukokuussa ja alkaa toukoneideille ja herroille tulla 1 vuosi täyteen!

Noora kävelee kokoajan enempi ja enempi..viikossa kehitys ollut todella huimaa, nyt tuntuu kävelevän vaan kävelemisen ilosta. Varasin 1v.neuvolankin saas nähdä kuinka paljon on kasvanut viimekerrasta (9kk) Mittasin just,että kauaa ei enää vaunujen koppaan mahdu. Meillä emmaljungan duolift kantokassi, 80cm oli pituus siinä. Mut siihen ratasosaan sit kyllä mahtuu..me käydään edelleen kaksilla vaunukävelyillä (aamulla ja iltapäivällä) ja N nukkuu molemmilla kerroilla sen 30 min..oon miettiny et siirryttäis yksiin uniin..jos silloin lähtisi 12 aikaan kävelylle, mut suostuukohan nukkumaan enempi kuin 30min? tuo on kyllä niin ihme otus noiden unien kanssa että! Laitoksella on viimeksi nukkunut yli 3h unet.. se ei sitten tarvii enempää unta, olen pähkäillyt, yöllä nukkuu kuitenkin 10-11 tuntia putkeen.. mutta nyt lähden tuonne auringon paisteeseen ekoille kävelyille, iltapäiväksi lupasi jo vesisadetta =(, mut lähteepähän lumet nopeemmin!

mehiz ja Noora (19.5)

Vierailija
19/27 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiäisloma mennä hurahti kyläillessä, joten unikoulun aloittaminen siirtyi tälle viikolle. Meillä nukutaan edelleen huonosti, vaikka huonompiakin aikoja on ollut. Äiti se vaan jo kaipailee kunnon pitkiä yöunia! Olimme tosiaan kaveriperheen luona pääsiäisaterialla ja heillä on nyt n. 2kk ikäinen pikkupoika. Tuntuu niin kaukaiselta nuo ajat, kun meidän tytteli oli niin pieni! Uskomattomalta kuitenkin tuntuu, että ensi kuussa tulee vuosi neidin mittariin. Täytyy tunnustaa, että pieni vauvakuume alkoi nousta, mutta taidan malttaa ja odottaa, että tämä ensimmäinen vauva alkaa nukkua eikä ole niin äidissä kiinni. Ja omasta perussairaudestanikin johtuen on vähän vielä odotettava...

Mutta onneksi kevät alkoi vihdoinkin! Vaihdettiin välikausihaalarit päälle ja laitettiin arskat päähän, nyt on kiva tehdä kävelylenkkiä! :)

Olen miettinyt kanssa tuota yksiin päiväuniin siirtämistä. Mitä olette mieltä, onko " raakaa" toista valvottaa ja yrittää laittaa vähän myöh. päikkäreille, jotta pärjäisi vain yksillä yöuniin saakka? Ja onko niillä yksillä unilla positiivista vaikutusta yöuniin? Olen kuullut kyllä, että hyvät päiväunet takaavat hyvät yöunet, mutta meillä on jo niin kauan nukuttu hyvin päivällä (6kk), että luulisi sen jo vaikuttaneen öihin!

Well... Kuulemisiin ja mukavia käveylenkkejä kaikille! :)

T: Laurastiina ja S.

Vierailija
20/27 |
18.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olimme pääsiäisen miehen kotona. Oli ihanaa tulla kotiin. Anoppini ei ole heppo tapaus lainkaan... No, nyt siis kotona ja eilen illalla kyllästyin totaalisesti tuohon tapatissittelyyn. Tänään alkoi siis unikoulu!

Hilla on ihan mahdoton lutkuttaja, ei siis nukahda ilman tissiä. Hän on hyvin herkkäuninen. Siirtyessään unisyklistä toiseen Hilla havahtuu aina ja vaatii tissiä nukahtaakseen. MUTTA tänään meni jo kamalan raivarin saattelemana ekoille päikkäreille ilman lutkutusta... Pysyn kovana, eihän tästä muuten ole mitään hyötyä. Sovittiin miehen kanssa että Hilla nukkuu sen kanssa tämän viikon parisängyssä ja minä työhuoneen sängyssä. Raportoin miten menee.

Nyt muihin hommiin! moi :)