Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tahaton laihtuminen. Mikähän syynä?

Vierailija
18.02.2018 |

Oletteko koskaan laihtuneet tahattomasti ja löytyikö siihen jotain syytä? Olen laihtunut muutamassa kuukaudessa noin 6 kg. Ruokatottumuksissa ei ole tapahtunut muutosta. Olen laihtunut, vaikka en ole jaksanut harrastaa juurikaan liikuntaa ja syön suklaata ja herkkuja joka päivä. Työni on kyllä fyysisesti raskasta ja kuljen työmatkat pyörällä, mutta siinä on kaikki liikuntani nykyään.

On myös väsynyt ja vetämätön olo. Olen kalpea ja silmänaluset on ihan mustat. Päätä särkee, migreeni on usein, palelen ja on yleisesti huono olo. Joskus sydän muljahtelee. Maha on vuorotellen ripulilla ja ummetuksella. Joskus närästää, mutta muuten ei ole mahakipuja. Olen ollut jotenkin ahdistunut ja stressaantunut ja ajatellut oireiden johtuvan siitä.

Kiitos, jos joku osaisi auttaa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei me täällä osata auttaa. Kuulostaa siltä että kyseessä voi olla joku vakavakin juttu ja ne olisi hyvä ainakin sulkea pois, mee lääkäriin.

Vierailija
2/26 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ruokahalu hävinny ja reidet pienentyny kaksi kokoa 46 -> 42 n alle 2 kuukaudessa. Oon syöny koliini -nimistä lisäravinnetta. Varmaan menny maksa pask*ks ku ei oo ruokahalua ja väsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oireet kuulostaa siltä, että on matoja.

Vierailija
4/26 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin vaan, jos täällä olisi joskus ollut jollain samoja oireita. Olin jo perjantaina tilaamassa aikaa työterveyteen, mutta se oli iltapäivällä mennyt jo kiinni.

Ap.

Vierailija
5/26 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lääkärissä kunnon tutkimuksissa. Ettei ainakaan olis mitään syöpää.

Vierailija
6/26 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laihduin masennuksen takia n.8kk aikana 20 kiloa. Söin kyllä ihan kunnolla ja tosi vähän liikun. Uskon, että henkinen rasitus ja ahdistuneisuus kulutti paljon energiaa.

Vierailija
7/26 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks tuttava laihtui tuolla tavalla, ja sillä oli haimasyöpä. Käy ihmeessä lääkärissä perusteellisissa tutkimuksissa.

Vierailija
8/26 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen liikatoiminta? Varaa heti huomenna lääkäriaika, parempi selvittää asia nopeasti.

Vierailija
9/26 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi hyvin olla stressistä tai masennuksesta johtuvaa.

Vierailija
10/26 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen liikatoiminta

Vierailija
11/26 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se voi hyvin olla stressistä tai masennuksesta johtuvaa.

Tuskin on pelkästään sitä :(

Vierailija
12/26 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahattoman laihtumisen vuoksi aina lääkäriin ja tutkimuksiin! Tiedän monta henkilöä, joilla laihtuminen ja väsymys ensimmäiset oireet syövästä.

Vierailija
13/26 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono yleiskunto ja väsymys voi liittyä myös keliakiaan. Siihen kuuluu useimmiten ribbe mutta joskus ummetuskin. Kannattaa pyytää verikoe vasta-aineesta.

Vierailija
14/26 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on sama, ainoa vaan, että lisään ruokaa, sitä mukaan paino tippuu, taas lähtenyt 2 kg. Jes, painan 49kg, oon 170cm pitkä, mitä vittua?

Vierailija
15/26 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan ajan heti huomenna. Pelottaa kaikki vakavat sairaudet. Olen vain ajatellut, että tämä olo johtuu stressistä ja ahdistuneisuudesta. Alan kohta olla alipainonen ja en haluaisi tästä enää laihtua.

Meillä on suvussa kilpirauhasen vajaatoimintaa. Äidilläni on se ja mummullakin oli.

Ap.

Vierailija
16/26 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veikkaan kilpirauhasta, kun kulkee kerran suvussakin. Oireet täsmää. Ehkä Hashimoto, joka aikanaan päätyy vajaatoimintaan.

Vierailija
17/26 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille kaikille avusta ja omien kokemustenne kertomisesta. Alkoi ahdistaa ihan hirveästi ja helpotti vähän, kun sai avautua tänne.

Anemiaakin minulla on ollut usein, mutta en muista minulla siihen liittyneen ennen laihtumista ja näitä muita oireita. Pari vuotta sitten anemian yhteydessä otettiin keliakiakoe verestä ja silloin ei löytynyt mitään.

Ap.

Vierailija
18/26 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin verenpaine on kunnossa, kun sitä mittailen joskus kotona.

Aion tilata huomenna ajan lääkärille. Pelottaa vaan, että mitä kaikkia tauteja sitä löytyy. Tämä voi ihan hyvin olla jotain henkistä ahdistusta. On ollut stressaava elämäntilanne. Toivotaan, ettei ole mitään vakavaa.

Ap.

Vierailija
19/26 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sulla ei ole ruoka tuon ripuloinnin takia imeytynyt kunnolla? Se voi olla yksi syy ja stressi toinen. Mutta hyvä tuollaiset on tosiaan selvittää lääkärillä juurta jaksain, kuten täällä todettu onkin.

Vierailija
20/26 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa otattaa kilpirauhasarvot. Kuullostaa samalta kun mulla oli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan