Tahaton laihtuminen. Mikähän syynä?
Oletteko koskaan laihtuneet tahattomasti ja löytyikö siihen jotain syytä? Olen laihtunut muutamassa kuukaudessa noin 6 kg. Ruokatottumuksissa ei ole tapahtunut muutosta. Olen laihtunut, vaikka en ole jaksanut harrastaa juurikaan liikuntaa ja syön suklaata ja herkkuja joka päivä. Työni on kyllä fyysisesti raskasta ja kuljen työmatkat pyörällä, mutta siinä on kaikki liikuntani nykyään.
On myös väsynyt ja vetämätön olo. Olen kalpea ja silmänaluset on ihan mustat. Päätä särkee, migreeni on usein, palelen ja on yleisesti huono olo. Joskus sydän muljahtelee. Maha on vuorotellen ripulilla ja ummetuksella. Joskus närästää, mutta muuten ei ole mahakipuja. Olen ollut jotenkin ahdistunut ja stressaantunut ja ajatellut oireiden johtuvan siitä.
Kiitos, jos joku osaisi auttaa.
Kommentit (26)
Tsemppiä! ❤ Ei tarvi olla mitään vakavaakaan mutta pääasia, että varailet itsellesi ajan.
Suolistosairaudet (IBD) aiheuttaa noita, yleensä siis Crohnin tauti tai colitis. Älä pelkää, niitä pystytään kuitenkin hoitamaan nykyään hyvin ja voit elää ihan täyspainosta elämää. Tärkeää on vain päästä lääkäriin ja tutkimuksiin nopeasti.
Kiitos viesteistänne ja tsempeistä! ❤ Jospa se tästä lähtisi selviämään, kunhan saan varattua ajan. On kovin tukala ja ahdistunut olo ja en enää tiedä, onko se enemmän henkistä vai fyysistä. Yritän nyt mennä vaikka lukemaan, jos saisi ajatukset muualle.
Ap.
Kilpparin liikatoiminta tai haima.
Mulla melkein sama tilanne ku Apllä :/ jooh.. Tutkimuksiin sitä kai ois mentävä
Minulla on omakohtainen kokemus 6-8 kg laihtumisesta 2-3 kk aikana, silloin minulle oli puhjennut diabetes, 2-tyypin. Se on pysynyt maltillisena jo reilut toistakymmentä vuotta, hoitona tabletteja. Epäilen sitä oireiden perusteella.