Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muut ihmiset vaikuttavat tyhmiltä

Vierailija
18.02.2018 |

Olen aina tuntenut itseni jotenkin erilaiseksi kuin muut. Vasta viime aikoina olen ymmärtänyt että se saattaakin johtua siitä, että olen älykkäämpi kuin muut. Ihmiset menevät massan mukana ja tekevät elämässä samoja valintoja kuin kaikki muutkin. Ovat samaa mieltä kaikesta kuin kaikki muutkin, eivätkä edes ymmärrä että omat mielipiteet on kopioitu ympäristöstä. Olen aina osannut katsella itsestään selviäkin asioita kriittisesti ja katsoa asioita oikeasti laatikon ulkopuolelta; tehdä massasta poikkeavia ratkaisuja elämässäni. Ihmiset pitävät mielipiteitäni ja ratkaisujani outoina, koska ne poikkeavat massasta. Olisi mukava löytää kaltaistani seuraa. Ihmisiä, jotka osaavat ajatella itse, riippumatta muista.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuorempana en osannut edes ajatella että muut ihmiset voisivat olla tyhmiä. Elämän kokemuksen myötä olen vasta oivaltanut, etteivät monetkaan kovin paljoa mieti asioita syvällisesti, tai kyseenalaista mielipiteitään ja valintojaan.

Tyhmyyttä ei voi päätellä ulkonäöstä tai titteleistä. Sen huomaa kun keskustelee ihmisen kanssa ja on enemmän tekemisissä.

Tyhmällä on jyrkkiä mielipiteitä, ja ne eivät ole loppuun asti mietittyjä. Tyhmä töksäyttää yksin kertaisia tunne pitoisia "ratkaisuja" monimutkaisiin asioihin. Yleensä ne ovat jotain tyyliin: "Nuille ihmisille pitäsi vuan tehä niin jotta..."

Tyhmä ihminen äänestää sellaisia henkilöitä joilla hienoimmat puvut ja stereotyyppisin viisaan miehen olemus. Tyhmä kopioi tosiaan lauman mielipiteet.

Tyhmä ihminen on sellainen kenen kanssa olet huomannut, ettei kannata puhua muusta kuin säästä. Tyhmä ei osaa argumentoida. Tyhmä ei tiedä mitä argumentti tarkoittaa. Argumenttivirhe on liian vaikea selittää tyhmälle.

Tyhmä myös yliarvioi oman älykkyytensä rankemmin kuin älykäs. Älykäs saattaa olla epävarmempi omasta älykkyydestään. Siksi maailma on niin vinksahtanut paikka.

Tyhmät ovat useammin moraalisesti notkeita. He ovat nähtävästi jo pienestä pitäen oppineet vähän oikaisemaan ja fuskaamaan, koska eivät muuten pärjää.

Tyhmät ihmiset ovat joka ikisessä älykkyyttä koskevassa ketjussa huutamassa ja vouhkaamassa, kuinka kukaan ei voi olla älykäs, eikä muka tyhmää ihmistä ole olemassakaan.

Mistä sinä tiedät, mitä kukin miettii tai kyseenalaistaa? En minäkään jaksa miettiä syvällisiä ikinö kenenkään toisen ihmisen kanssa, vaan yksin. Kyseenalaistan myös elämääni, että olikohan tämä mies ja lapsi nyt se onnen avain, mutta en todellakaan kerro siitä kenellekään. Miksi pitäisi? Ei kiinnosta.

Siitä tietää kun kuuntelee toista. Kun avaat suusi ja paljastat tyhmyytesi, niin siitä tietää.

No etpä sitten etukäteen kyseenalaistanut kannattiko mennä lisääntymään huonon miehen kanssa.

Fiksu kyseenalaistaa ennen kun menee tekemään jotain peruuttamattomia isoja elämänvalintoja.

Vierailija
42/48 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sellainen on Viisas joka rakentaa rauhaa ja sopua.

Ymmärtää mikä merkitys sillä on itseä ja muita ihmisiä kohtaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
43/48 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienet ylpistynyt yksinolon liika ajattelusta? Minäkin olen välillä niin toimiva jos saan kehuja, mutten halua niiden pursuavan päähän. Mutta ihminen on laumaeläin ja opimme asioita muilta kanssaolijoilta kuin vaiston kautta, vauvasta asti. Oletko koskaan ajatellut, että päämme ovat kuin antenneja jotka nappaavat yhteyksiä / ajatuksia ja koemme ne omaksemme. Sinulta voi liikkua ajatus toiselle kuin myös toiselta sinulle, olemme jatkuvasti yhteyksissä toisiimme. Olemme siis yhtä. Telepatia on totta, siksi läheisimmät ihmiset lopettavat toistensa lauseitakin. Jos lopettaa toisen lauseet, tarkoittaa lähinnä sitä että on yhteys ja sama aaltopituus. Jos joku liittää tuon vain romanttiseen suhteeseen, on hän väärässä.

Vierailija
44/48 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kotoisin Neanderthalista

Mut tuntee valtavan suuresta kaalista

On päältä se kaunis, olen toisten saalista

Ei ole päätäni luotu ongelmia ratkomaan

Vaan se luitani ohjaa muita katkomaan

Olen mukavan poikamme kaiken kaikkiiaan

AB - Kyllä hullun kanssa pärjäilee

Rock!

CD - Mutta tyhmä se epäilee

Hullu helppoon tekoon yllyttää

Rock!

Mutta mitä sitä asiaa tyhmälle selittää

Ei ole päässäni koskaan ollut knallia

Olen ottani liian matalaa mallia

Aion hiivaliemellä otsani nostattaa

Kaiken ilon irrottaa kannusta saa

Vapauta raajani menoon hurjimpaan

Ne toiset seuramatkalle sairaalaan

Rock!

Rock!

Rock!

Rock!

Vierailija
45/48 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

MAAHAN JÄTETTY KOIRAN KAKKA ON TERVEYSRISKI #koira

Vierailija
46/48 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki mammat on uniikkeja lumihiutaleita eli samanlaista massaa

47/48 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuossa ole mitään massasta poikkeavaa. Kaikki naiset kuvittelevat poikkeavansa massasta ja olevansa yksilöitä ja tekevänsä omia valintoja. Eli kaikki ovat samanlaista massaa.

Tarkoitatko, että kun telkkarissa mainostetaan uudenlaista systeemiä kohentamaan ulkonäköä, oloa ja itsetuntoa vain erilaisille ihmisille, ja näin kokevat olevansa erilaisia kuin ne kaikki samaa tekevät ja ajattelevat ihmiset? Tuo on harhainen kuilu johon ihmiset lankeavat kyseensalaistamatta.

48/48 |
16.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap jatkaa. En tosiaan ole sataprosenttisen varma että olen keskimääräistä älykkäämpi, mutta uskon näin melko suurella todennäköisyydellä. Älykkyystestit myös puoltavat tätä olettamustani. En tietenkään sanoisi tätä missään muualla kuin anonyymina netissä. Nuorempana koin aina olevani erilainen, koska en sulautunut massaan. Vanhempana olen huomannut, että ihmisten kanssa pärjää erilaisissa ryhmissä niin kauan kuin jotenkin yrittää sulautua massan mielipiteisiin. Jos sanon mitä oikeasti ajattelen, niin ihmiset joko katsovat kieroon tai putoavat kärryiltä. Silti minulla on aika paljon ystäviä ja tuttavia, mutta kaikkein mieluiten olen itsekseni ja pohdiskelen asioita. Mitäkö massasta poikkeavaa olen tehnyt? No olen esimerkiksi opiskellut neljässä eri korkeakoulussa. Ihan omaksi ilokseni. Nautin opiskelusta. Tätä eivät kaikki ymmärrä, että kaiken opiskelun ei tarvitse välttämättä tähdätä tutkintoon. Ap

Etköhän sä ihan fiksu olekin. En mä sitä epäile. Varmaan ihan reippaasti ylität keskiarvon. Mutta se fiksuus ei ole se syy miksi et kunnioita toisia ihmisiä vertaisinasi. Toisten tyhmänä pitäminen on arvovalinta, ei havainto. Teet niin siksi, ettet ole opetellut ihmisten kanssa olemista. Sekin on taito johon älyä voi soveltaa. Jos tämä on sulle asia johon kaipaat muutosta, niin se on kyllä muutettavissa, ei tarvitse jäädä odottelemaan että kaikki muut muuttuu samanlaisiksi kuin sinä.

t. 5

Olipas muuten fiksusti sanottu (y)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi