Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En uskalla erota, koska erosta tulee varmasti sota kaikesta

Vierailija
18.02.2018 |

Avioliitto on kuollut jo aikoja sitten. Seksiä ei ole eikä hellyyttä ole ollut aikoihin. Emme jaa mitään arjen asioita, vaan esimerkiksi kaikki lasten asiat ovat vain minun vastuullani. Mies ei edes lapsia hae päiväkodista, jos en sano hänelle. Mies aina puhuu, että yhdessä hoidetaan, mutta viime kädessä minä hoidan kaiken. Kerron tuoreimman esimerkin. Miehen piti hoitaa lapsen hammaslääkäri. Hän kyllä varasi ajan, mutta ei vienyt lasta hammaslääkäriin. Muitakin vastaavanlaisia tapauksia on ollut viime aikoina enenevissä määrin. Ärsyttää, kun lapset kärsivät tästä eniten!
Yksi ongelma on miehen alkoholinkäyttö, joka kolkuttelee jo riskirajoja. Tästä en edes jaksa avautua.

Kuitenkin, nyt mittani on täynnä! Haluan eron tuosta ukosta, jota voisi pastatermein kutsua miesvauvaksi. Olen puhunut miehelle erosta, mutta hän ei näe mitään ongelmaa. Hänen mielestään työnjakomme on hyvä eikä alkoholinkäyttökään ole ongelma. Sen sijaan hän väittää ettei joisi niin paljoa, jos meillä olisi seksiä (ei auta, on kokeiltu). Hän ei halua edes keskustella ongelmista, mutta jos otan eron puheeksi, hän alkaa uhkailemaan miten voin samantien lähteä ovesta ulos. Hän pitäisi kaiken omaisuuden ja lapset enkä itse saisi mitään, koska minähän tässä eron haluan. Myönnän etten luota miehen tapaan hoitaa asioita lainkaan!

Kukaan perheemme ulkopuolella ei tiedä ongelmistamme mitään, joten erouutinen tulisi olemaan shokki kaikille. Olen varma, että mies laittaa kaiken minun syyksi.
Olen varma, että täällä on joku toinenkin ollut samassa tilanteessa! Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä? En jaksaisi enää odottaa, että mieskin tajuaa ettei tässä ole enää mitään järkeä.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eroa silti, elämäsi on rajallinen

Vierailija
2/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tarvi miehen lupaa.Jos joudut tappelemaan rahasta/lapsista ym.asioista niin sitten tappelet ja pidät puolesi.Tulette varmaan tarvitsemaan jonkunlaista sovittelijaa.Minkäikäiset lapset? Jos ovat neuvolaikäisiä pyydä apua sieltä.Perheneuvola tai mitä näitä nyt on.Tarvitset paljon voimia tulevan järjestämiseen mutta tilanne missä elät on kaikinpuolin kuormittava sekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin ero vireille. Ukkosi mitään kaikkea pidä kiristää vaan sinua. Kyllä erossa puolitetaan omaisuus jollei ole avioehtoa eikä lapsia niin vain "oteta" itselleen vaan sovitaan sossun kanssa miten viikot lasten kanssa jaetaan.Tsemppiä ap.

Vierailija
4/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kohtalotoveri. Olet umpikujassa. Miehesi on saanut sinusta henkisen yliotteen eikä varmasti päästä sinua lähtemään. Itse pääsin pois siten että aloin ensin käydä terapiassa. Kävin yksityisellä mutta myös neuvolan tai perheneuvolan kautta onnistuu.

Terapia auttoi minua. Sain voimaa aloittaa kuntoilun ja laitoin rahaa säästöön. Menin kokonaan toiseen pankkiin ja avasin tilin josta en kertonut miehelleni. Vein sinne käteistä rahaa jota säästin pikku hiljaa.

Suunnittelin mielessäni asioita ja valmistauduin eroon ja lopulta hain eroa. Mies suuttui ja raivostui ja teki elämäni todella hankalaksi mutta en antanut periksi.

Tein sen virheen etten hankkinut vuokra-asuntoa valmiiksi ennen kuin ilmoitin erosta. Ole sinä viisaampi, hanki asunto ja muuta sinne lasten kanssa salaa ja kerro sitten vasta erosta.

Hanki oikeusapua, älä allekirjoita mitään itsesi kannalta epäreilua sopimusta.

Jos mies uhkailee mene ulos ja soita poliisille.

Onnea ja rohkeutta sinulle.

Vierailija
5/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsempeistä! Olisin halunnut hoitaa eron siististi ja mahdollisimman vähän lapsia rasittavasti, mutta näyttää siltä ettei se ole mahdollista. Tavallaan ymmärrän ettei mies voi noin vain päättää, mutta tuntuu pahalta. Hän ei myöskään halua pariterapiaan tai muuhun sellaiseen, jotta tämä liitto saataisiin toimimaan. Luulen,  että mieskin voi yhtä pahoin.

Vierailija
6/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te olette negatiivisuuden kehässä. Toisen käytös ruokkii toista ja niin edelleen. Asumusero ensi alkuun voisi olla hyvä ratkaisu. Saisitte aikaa miettiä mitä tehdä. Joskus silmät aukee kun katsoo tilannetta etäämmältä, olipa ratkaisu sitten kumpi vaan.

Vierailija
7/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vastaavassa tilanteessa olisi jo nostanut kytkintä.

Ryhtiä nyt naiset! Tuollaisen rutkaleen takia ei saa pilata omaa ja ladten elämää.

Apua on saatavissa, kukaan ei jää yksin tilanteeseen.

Kokemuksesta kirjoitan.

Vierailija
8/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on ilmainen kotiorja, eikai sellaisesta haluakkaan luopua. Mies ei tosta noin vaan voi päättää että hän pitää irtaimiston ja lapset, koittaa vain uhkailemalla ja kiristämällä saada sinut jäämään "nyrkin ja hellan" väliin.

Lähde pois.

Vierailija
9/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero vireille ja ei Suomessa kukaan noin vain vie koko omaisuutta. Jos uhkailee, niin turvakotiin lasten kanssa. Hieman huolestuttavaa tuo "sinä lähdet, vien lapset"-asenne. Onhan niitä täällä paljon jotka ovat vieneet lapset ns. lopullisesti pois tästä maailmasta, kun vaimo eroa hakenut. Tästä huolesta mainitsisin heti neuvolassa.

Vierailija
10/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellisuudessa miehesi ei edes halua lapsia, eihän hän nytkään heitä hoida. Hän vain uhkailee sillä, mikä sinulle on tärkeää. Todellisuudessa hän ei tule haluamaan edes 50/50 asumista, hänelle riittää joka toinen viikonloppu eikä haittaa, vaikka tapaamiset hiipuu.

Taloudellisesti ei ole miehen pätös, miten omaisuus jaetaan. Jos olette avioliitossa, omaisuus jaetaan (ilman avioehtoa) reiluasti tasan, kuten velatkin. Avoliitossa pätee omaisuuksien erillisyys.

Vierailija
11/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mietin eroa kolme vuotta. Yhteinen talolaina ja äidin reaktiot vaivasivat ja samoin se miten muutto onnistuu. Rakastuin toiseen mieheen ja sitten oli pakko erota. Äidille ja lapsille kertomonen kirpaisi. Äitikin otti asian lopulta hyvin.

Elämä on nyt ihanaa. Exäkin alkushokin jälkeen on jatkanut elämää. Mitään sotaa ei ole ollut mistään. Miksi olisi. Vain lasten asioista ollan viestitse yhteydessä kerran viikkoon. Lapset teinejä. Saavat päättää asumisestaa itse.

Vierailija
12/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaa ennakoida ja valmistautua. Hanki etukäteen asunto, johon muutat välittömästi eroilmoituksen jälkeen. Laita rahaa säästöön muutaman kuukauden ajan. Käy tapaamassa lastenvalvojaa ja kerro, että eron yhteydessä mies saattaa yrittää kiristää sinua lapsilla. Hanki asianajaja.

Se, että mies uhkailee sinua lasten ja omaisuuden viemisellä, on pelkkää bluffia. Ei lapsia noin vain viedä, ja mies, joka ei muutenkaan osallistu lastenhoitoon, ei varmasti edes haluaisi yksinhuoltajaksi. Omaisuus ositetaan aikanaan oikeuden päätöksen mukaisesti. Pidä vain prosessin ajan pääsi kylmänä ja ennakoi, mihin kaikkiin temppuihin mies saattaa ryhtyä. Voit jopa varoittaa työkavereitasi, sukulaisiasi ja muita yhteisiä kontakteja mahdollisesti tulossa olevasta mustamaalauskampanjasta. Keskustele miehen kanssa eroilmoituksen jälkeen vain asianajajan tai lastenvalvojan läsnäollessa ja vain omaisuuden ositukseen sekä lasten huoltoon ja tapaamisiin liittyvissä asioissa. Muihin viesteihin tai puheluihin et vastaa etkä kerro hänelle uutta osoitettasi.

Vierailija
13/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies vastaavassa tilanteessa olisi jo nostanut kytkintä.

Ryhtiä nyt naiset! Tuollaisen rutkaleen takia ei saa pilata omaa ja ladten elämää.

Apua on saatavissa, kukaan ei jää yksin tilanteeseen.

Kokemuksesta kirjoitan.

Apua on saatavissa? Mistä? En minä ainakaan saanut ja mies on saanut rauhassa tuhota mun ja lapsen elämää kuten lupasikin kun sanoin haluavani erota.

Vierailija
14/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro kaikille läheisille tilanteesta ja ääntä uhkailut

Vierailija
15/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ns normaalia elämää,turha suurennella asioita.

Vierailija
16/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua saa, jos sitä älyää vaatia.

Jos on nysverö ja vaan istuu odottamassa, ei siinä hyvä heilu.

Vierailija
17/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole mitään väliä mitä muut ajattelevat. Sillä on, jaksatko  sinä tuota tilannetta. Veikkaan että et joten kannattaako sun pilata elämäsi  ja katkeroitua huonossa parisuhteessa?

Vierailija
18/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama tilanne täällä. Ainoa syy miksi en vielä ole eronnut on se että koska se ero ei oikeasti toteudu yhdessä sekunnissa vaan siihen liittyy paljon käytännön asioiden ruotimista mies ehtii tehdä lapsille vaikka mitä! Fyysisesti ei varmasti tee mitään, ainakaan heille. Tuskin minullekaan. Mutta eroilmoituksesta tulee ainakin väistämättä alkamaan armoton juominen ilman mitään rajoitteita ja sitten kännissä "puhutaan suu puhtaaksi" lapsista välittämättä oli vuorokauden aika mikä hyvänsä. Saattaa kyllä alkaa meuhkata ihan selvinpäinkin. Raha asioidenkin järjesteleminen vie aikansa, minulla ei ole varaa samanaikaisesti maksaa osuuttani nykyisestä asunnosta ja siitä uudesta mihin lasten kanssa muuttaisin. Ja se menisi kyllä juuri niin että minä ja lapset muutettaisiin koska mies ei siihen suostuisi. Mutta siksi siis tässä olen viime vuodet ollut etten ole keksinyt keinoa miten eron voisi toteuttaa nopeasti. Uusi kämppä pitäisi olla valmiina ja lapset jossain muualla kun ilmoitan miehelle asiasta.

Vierailija
19/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

ERO

ERO

ERO

ERO

ERO

ERO

ERO

ERO

ERO

ERO

ERO

ERO

JÄTÄ SE LUUSKA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Vierailija
20/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä vähän ymmärrän miestäkin kun ahdistuu erosta puhuessasi. Miksi menit lupaamaan rakastaa niin myötä- kuin vastoinkäymisissäkin? Mies on sika, joka ajattelee, että SÄ olet luvannut jotain tuollaista ja hän saa olla sika, mutta SÄ et saa erota.

Sun täytyy vedota miehen moraaliin ja katsoa, saatko sä sen ymmärtämään, että HÄN EI RIITÄ SINULLE.