Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En uskalla erota, koska erosta tulee varmasti sota kaikesta

Vierailija
18.02.2018 |

Avioliitto on kuollut jo aikoja sitten. Seksiä ei ole eikä hellyyttä ole ollut aikoihin. Emme jaa mitään arjen asioita, vaan esimerkiksi kaikki lasten asiat ovat vain minun vastuullani. Mies ei edes lapsia hae päiväkodista, jos en sano hänelle. Mies aina puhuu, että yhdessä hoidetaan, mutta viime kädessä minä hoidan kaiken. Kerron tuoreimman esimerkin. Miehen piti hoitaa lapsen hammaslääkäri. Hän kyllä varasi ajan, mutta ei vienyt lasta hammaslääkäriin. Muitakin vastaavanlaisia tapauksia on ollut viime aikoina enenevissä määrin. Ärsyttää, kun lapset kärsivät tästä eniten!
Yksi ongelma on miehen alkoholinkäyttö, joka kolkuttelee jo riskirajoja. Tästä en edes jaksa avautua.

Kuitenkin, nyt mittani on täynnä! Haluan eron tuosta ukosta, jota voisi pastatermein kutsua miesvauvaksi. Olen puhunut miehelle erosta, mutta hän ei näe mitään ongelmaa. Hänen mielestään työnjakomme on hyvä eikä alkoholinkäyttökään ole ongelma. Sen sijaan hän väittää ettei joisi niin paljoa, jos meillä olisi seksiä (ei auta, on kokeiltu). Hän ei halua edes keskustella ongelmista, mutta jos otan eron puheeksi, hän alkaa uhkailemaan miten voin samantien lähteä ovesta ulos. Hän pitäisi kaiken omaisuuden ja lapset enkä itse saisi mitään, koska minähän tässä eron haluan. Myönnän etten luota miehen tapaan hoitaa asioita lainkaan!

Kukaan perheemme ulkopuolella ei tiedä ongelmistamme mitään, joten erouutinen tulisi olemaan shokki kaikille. Olen varma, että mies laittaa kaiken minun syyksi.
Olen varma, että täällä on joku toinenkin ollut samassa tilanteessa! Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä? En jaksaisi enää odottaa, että mieskin tajuaa ettei tässä ole enää mitään järkeä.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs menitte naimisiin! Se ei ikinä kannata. Nytkin jos ois avokki, ero ois sata kertaa helpompaa. Esim. alkaen siitä, ettette ole koskaan luvanneetkaan rakastaa moista sikaa.

Vierailija
22/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te halusitte avioliitosta hyötyjä itsellenne, nyt saittekin mitä ansaitsitte, tihhihhiii. Oisitte vaan solmineen avoliiton..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tän takia en ikinä lupaisi itseäni avioliiton kautta kellekään miehelle kokonaan. En ole alba, eikä mua sukunimiasiat kiinnosta, mutta sitoutua nyt toiseen, joka voi koska vain paljastua siaksi, on tyhmintä, mitä nainen voi tehdä.

Vierailija
24/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tän takia en ikinä lupaisi itseäni avioliiton kautta kellekään miehelle kokonaan. En ole alba, eikä mua sukunimiasiat kiinnosta, mutta sitoutua nyt toiseen, joka voi koska vain paljastua siaksi, on tyhmintä, mitä nainen voi tehdä.

Kaikki ei mene naimisiin samantien. Me tunnettiin liki 10 vuotta ennen avioliittoa eikä ole tullut yllätyksiä.

Vierailija
25/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että mites te nyt eroatte miehistänne, jotka ei halua eroa? Hmmmm..... aika karmea tilanne. En ikinä ikinä ikinä antais kellekään valtaa omaan elämääni tuolla tasolla, huh.

Vierailija
26/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei mene naimisiin samantien. Me tunnettiin liki 10 vuotta ennen avioliittoa eikä ole tullut yllätyksiä.

Niin no toki osa liitoista onnistuu, se vaan, että kaikesta voi sopia ilmankin pappia. Ja sitten yleensä repiä ne sopimukset, kun ei enää itseä kiinnosta. Eikä niissä lupaa mitään minkä joku sekoboltsi sekoittaa emotionaaliseksi lupaukseksi jostain "välittämisestä".

Vierailija
27/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöttäisin miehlle hänen omaa lääkettään, eli jos se on moralismi (emme eroa), niin vaikka luonteenivastaista olisikin osoittaa toislle, ettei hän ole tarpeeksi hyvä minulle tai ei riitä minulle, niin koittaisin nyt nostattaa miehessä riittämättömyyden tunteita esille.

Tuollaisilla ihmisillä on hyvinkin voinut olla koti, josa kasvatetaan riittämättömyyden tunteisiin vetoamalla, eli mitä tyytyväisempiä te olette kumppaneina vuosien varrella olleet (=nielleet pettymyksenne, ettekä ilmaisseet, ettei kumppani teille riitä), niin sen vähemmän heistä on tärkeää panostaa, olettehan niin tyytyväisiä muutenkin. Ja siis tyytyväisyys heidän riittämiseensä teille. Teillehän riittää vaikka nurkassa lojuva pskakasa. Ja siksi nämä puolisot ehkä on opetettu kodeissaan itsensä tuntemaankin jo valmiiksi.

Vierailija
28/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet joutunut kohtuuttomuuksien uhriksi. Miehesi ei esimerkiksi vienyt lasta hammaslääkäriin tai hakenut aina päiväkodista. Oletkin aiheesta lopettanut kaiken seksin ja hellyyden osoitukset. Ero on ratkaisu tilanteeseen. Se tuottaa sinulle puolet miehen ansaitsemasta omaisuudesta ja lasten huoltajuuden elatusmaksuineen. Eroa äkkiä, se on parasta elämällesi.

Vierailija
29/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän mies oli myös uhannut viedä lapset, jos ero tulee. Ystävä sanoi, että senkus. Hän lähtee kiertelemään Aasiaa, mies saa hoitaa lapset ihan yksin. Muutaman viikon uskotteli miehelle että hänelle on okei, että lapset jäävät isälle ja antoi exälleen enemmän vastuuta lapsen hoidosta, sillä verukkeella että ”kohtahan sä teet kaiken yksin muutenki”. Voitte varmaan arvata miten kävi. Lapset olivat onneksi niin pieniä, etteivät tajunneet kuviota.

Vierailija
30/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistele ero salaa mahdollisimman pitkälle. Säästä rahaa, järjestä asiat. Katso valmiiksi asunto. Hanki todisteita miehen alkoholinkäytöstä. Esim. videokuvaa pulloja ja miestä sammuneena, käytä todistajia. Käy puhumassa jossain, niin että asiat kirjataan. Pyydä saada nähdä kirjaukset ja korjaa ne tarvittaessa. Viranomaiset saattaa silti ottaa isän puolen, joten lisäksi NAUHOITA käynti. Hanki juristi. 

Vierailija
31/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on pakko puhua esim. miehen juoppoudesta muille, koska sun  on saatava todisteita. Minulle kävi niin, ettei kukaan uskonut minua ja toisaalta miehen juopottelua pidettiin normaalina. Hirveää se oli, vauvan kanssa. Silloin ei ollut vielä älypuhelimia, nyt olisi niin helppo kuvata ja nauhoittaa juoppoörinää ja sitä juopporemmiä, joka meillä ravasi, pulloja ja tölkkejä. Todisteita siis kehiin,muuten mies kiistää kaiken oikeudessa.

Vierailija
32/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eronne syyt eivät kuulu muille.

Lainsäädäntö hoitaa loput, omaisuuden jaon jne.

Vierailija
33/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te naiset ette arvosta itseänne saati lapsianne? Jatkatte tuollaisessa paskassa vaikka kärsitte ja lapsetkin siinä samalla. KASVATTAKAA SELKÄRANKA. EROA. 

Vierailija
34/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossusta saa apua takuuvuokraan ja muihin jos et käy töissä. Ota selvää asioista ja tee asian eteen jotain,äläkä vain vikise siellä nyrkin ja hellanv älissä.

Vierailija
35/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama tilanne täällä. Ainoa syy miksi en vielä ole eronnut on se että koska se ero ei oikeasti toteudu yhdessä sekunnissa vaan siihen liittyy paljon käytännön asioiden ruotimista mies ehtii tehdä lapsille vaikka mitä! Fyysisesti ei varmasti tee mitään, ainakaan heille. Tuskin minullekaan. Mutta eroilmoituksesta tulee ainakin väistämättä alkamaan armoton juominen ilman mitään rajoitteita ja sitten kännissä "puhutaan suu puhtaaksi" lapsista välittämättä oli vuorokauden aika mikä hyvänsä. Saattaa kyllä alkaa meuhkata ihan selvinpäinkin. Raha asioidenkin järjesteleminen vie aikansa, minulla ei ole varaa samanaikaisesti maksaa osuuttani nykyisestä asunnosta ja siitä uudesta mihin lasten kanssa muuttaisin. Ja se menisi kyllä juuri niin että minä ja lapset muutettaisiin koska mies ei siihen suostuisi. Mutta siksi siis tässä olen viime vuodet ollut etten ole keksinyt keinoa miten eron voisi toteuttaa nopeasti. Uusi kämppä pitäisi olla valmiina ja lapset jossain muualla kun ilmoitan miehelle asiasta.

Kysy apua esim. sosiaalitoimistosta. Olisi oikeus ja kohtuus, että mies saisi lähteä ja sinä lapsinesi jäisitte vanhaan kotiin ainakin toistaiseksi.

Pankin kanssa voi neuvotella lainoista.

Voisiko sosku järjestää miehellesi asunnon asap? En tiedä eropaperien teosta, mutta nekin voisi käydä allekirjoittamassa jossain virallisessa paikassa, vaikka juuri sosiaalitoimistossa, niin asiasta tulee virallinen.

Varaa aika, käy juttelemassa ja pyydä käytännön apua miten aloittaa prosessi.

Vierailija
36/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, soita sossuun, jos tarve. Myös kaupungin asunto voi järjestyä. Vetoa vaikka henkiseen väkivaltaan (esim. uhkailu lasten viemisellä), jos fyysistä ei ole. Jos mies uhkailee, mene lasten kanssa turvakotiin. Kyllä sä paskasta eroon pääset lopulta. Ajattele sitä vapautta. Minkä ikäiset lapset?  Lapsia voidaan kuulla myös, jos tarpeeksi vanhoja.

Vierailija
37/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja et sitten hiisku miehelle mitään, et lipsauta edes riidassa. Anna sen luulla, että kaikki on kuten ennenkin ja ihan ok. 

Vierailija
38/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ihmeessä te avioerosta tietämättömät olitte peruskoulun yhteiskuntaopin tunnilla? Siellä kerrottiin, että ei toinen noin vain heitä ketään ulos talosta tai ota koko omaisuutta, jos ei ole avioehtoa. Yleensä perheissä ei sellaista ole, koska sehän kertoo rakkauden puutteesta (?).

Meillä on olemassa melkoinen liuta lakimiehiä,jotka muutamassa tunnissa kertoisivat, miten tulee menetellä ja miten tästä eteenpäin. Satsaus olisi 400 e luokkaa, mutta naiset eivät suostu maksamaan, vaikka tuolla rahalla saisi riittävästi tietoa siitä, miten jatkaa eteenpäin.

Vierailija
39/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et uskalla erota siinä pelossa että mies paskoo omaisuutesi, etsi itsellesi asunto ja vie muuta sinne kun mies ei ole paikalla.

Vierailija
40/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasten asiat ovat kokonaan sinun vastuullasi, niin miksi mies hakisi lapsia päviäkodista, ellet ole sanonut siitä hänelle?

Olette nyt ajautuneet tilanteeseen, josta on hankala selvitä ilman eroa. Miehen alkoholin käyttö on iso ongelma, mutta sekin voi olla seurausta tulehtuneesta tilanteesta. En osaa neuvoa, sillä teet miten tahansa, niin vaikeaa tulee olemaan.