Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En uskalla erota, koska erosta tulee varmasti sota kaikesta

Vierailija
18.02.2018 |

Avioliitto on kuollut jo aikoja sitten. Seksiä ei ole eikä hellyyttä ole ollut aikoihin. Emme jaa mitään arjen asioita, vaan esimerkiksi kaikki lasten asiat ovat vain minun vastuullani. Mies ei edes lapsia hae päiväkodista, jos en sano hänelle. Mies aina puhuu, että yhdessä hoidetaan, mutta viime kädessä minä hoidan kaiken. Kerron tuoreimman esimerkin. Miehen piti hoitaa lapsen hammaslääkäri. Hän kyllä varasi ajan, mutta ei vienyt lasta hammaslääkäriin. Muitakin vastaavanlaisia tapauksia on ollut viime aikoina enenevissä määrin. Ärsyttää, kun lapset kärsivät tästä eniten!
Yksi ongelma on miehen alkoholinkäyttö, joka kolkuttelee jo riskirajoja. Tästä en edes jaksa avautua.

Kuitenkin, nyt mittani on täynnä! Haluan eron tuosta ukosta, jota voisi pastatermein kutsua miesvauvaksi. Olen puhunut miehelle erosta, mutta hän ei näe mitään ongelmaa. Hänen mielestään työnjakomme on hyvä eikä alkoholinkäyttökään ole ongelma. Sen sijaan hän väittää ettei joisi niin paljoa, jos meillä olisi seksiä (ei auta, on kokeiltu). Hän ei halua edes keskustella ongelmista, mutta jos otan eron puheeksi, hän alkaa uhkailemaan miten voin samantien lähteä ovesta ulos. Hän pitäisi kaiken omaisuuden ja lapset enkä itse saisi mitään, koska minähän tässä eron haluan. Myönnän etten luota miehen tapaan hoitaa asioita lainkaan!

Kukaan perheemme ulkopuolella ei tiedä ongelmistamme mitään, joten erouutinen tulisi olemaan shokki kaikille. Olen varma, että mies laittaa kaiken minun syyksi.
Olen varma, että täällä on joku toinenkin ollut samassa tilanteessa! Mitä ihmettä tässä pitäisi tehdä? En jaksaisi enää odottaa, että mieskin tajuaa ettei tässä ole enää mitään järkeä.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä ihmeessä te avioerosta tietämättömät olitte peruskoulun yhteiskuntaopin tunnilla? Siellä kerrottiin, että ei toinen noin vain heitä ketään ulos talosta tai ota koko omaisuutta, jos ei ole avioehtoa. Yleensä perheissä ei sellaista ole, koska sehän kertoo rakkauden puutteesta (?).

Meillä on olemassa melkoinen liuta lakimiehiä,jotka muutamassa tunnissa kertoisivat, miten tulee menetellä ja miten tästä eteenpäin. Satsaus olisi 400 e luokkaa, mutta naiset eivät suostu maksamaan, vaikka tuolla rahalla saisi riittävästi tietoa siitä, miten jatkaa eteenpäin.

Hmm, vain 400€...ai no jäähän mulle kotihoidontuesta vielä elämiseen n. 100€! Problem solved! Eiku...

Vierailija
42/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, saat todennäköisesti oikeusaputoimistosta itsellesi avustajan. Ihan ilmainen se ei välttämättä ole, jos käyt töissä ja olet maksukykyinen, mutta tuskin se maksaa kuitenkaan 400:aa. Saat kaupungin asunnon, kun ilmoitat asunnon tarpeen syyksi avioeron. Sossusta saat avustusta takuuvuokraan ja muuttoon.

Älä jää kärvistelemään miehen henkisen väkivallan uhrina vaan muuta pois ja ota lapset mukaasi. Kerro erosta vasta, kun muutto on selvä. Miehesi vaikuttaa nimittäin tasapainottomalta.

Ja rupea kertomaan läheisillesi miehen aiheuttamista ongelmista. Tuollaista taakkaa ei kukaan jaksa kantaa ihan yksin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, saat todennäköisesti oikeusaputoimistosta itsellesi avustajan. Ihan ilmainen se ei välttämättä ole, jos käyt töissä ja olet maksukykyinen, mutta tuskin se maksaa kuitenkaan 400:aa. Saat kaupungin asunnon, kun ilmoitat asunnon tarpeen syyksi avioeron. Sossusta saat avustusta takuuvuokraan ja muuttoon.

Älä jää kärvistelemään miehen henkisen väkivallan uhrina vaan muuta pois ja ota lapset mukaasi. Kerro erosta vasta, kun muutto on selvä. Miehesi vaikuttaa nimittäin tasapainottomalta.

Ja rupea kertomaan läheisillesi miehen aiheuttamista ongelmista. Tuollaista taakkaa ei kukaan jaksa kantaa ihan yksin.

Hahaa, puppua! Mun piti muuttaa pois sairaasta suhteesta kun lapsi oli alle kaksivuotias ja olin kotihoidontuella. Oltiin avoliitossa (nyk. avoerolaki ei vielä tuolloin voimassa) ja lv ja sos.toimi tiesi tilanteesta. Ja arvatkaa mitä, EI MITÄÄN APUA MISTÄÄN!!! Ei muuttoapua, ei mitään! Sen sijaan täydentävä tt-tukipäätös YKSIN eläjän mukaan (silloin noin 417€/kk!) kun mies ei moneen kuukauteen suostunut muuttamaan lapsen osoitetietoja. Sitten tämä tuhansia tienaava narsisti sai vielä lapsilisän yksinhuoltajakorotuksella ja jopa kunnan maksaman elatusrahan! Yritin sanoa etten pysty mitenkään selviämään tässä tilanteessa kun minä vieläpä tosiasiallisesti huolsin ja hoisin lapseni, sillä isänsä ei katsonut sitä omaksi tehtäväkseen. 417€ josta ruoka, laskut, vaipat, toppahaalarit, opintolainanlyhennykset ym.! No, minulle sanottiin vaan että ei voi mitään, näin tämä lain mukaan menee! No, ei edes mene, sillä esim. tuo elatusapu ei ole osoitesidonnainen eli se olisi ainakin tullut maksaa minulle, samoin muuttoavustusta (jota en saanut senttiäkään!!!). Itkin yksin tuskaisena tyhjässä kodissani vailla mattoja ja huonekaluja laskuja selaten ja pankkiin ym. soitellen. Pari kuukautta jaksoin ja uskoin ettei näin voi tapahtua, mutta kun mikään ei muuttunut, alkoi hermot todella mennä sillä elämä lähti täydelliseen vapaapudotukseen, lähti luottotiedot, mies uhkaili, kiristi, halvensi ym. Itkin ja jo huusinkin apua, mutta vastaus oli että jos on paha olo niin sun pitää hakea hoitoa! Ai hoitoa laskuihin, exän uhkailuihin, teidän matematiikan taitojen ja ymmärryksen puutteeseen ym. Ok...

Tuolloin mulla karisi lopullisesti usko ensinnäkin ihmisten älyllisiinkykyihin mutta myös suomalaiseen yhteiskuntaan. Niin ja terveys meni, sillä kuten sanoit, yksin ei tuota kaikkea jaksa tai pysty hoitamaan. Nyt on sitten PTSD, masennus, migreeni, refluksi, sydänvaivaa ym. Jatkuva kova stressi romutti siis terveyden lopullisesti. Ja arvatkaapa muuten mitä? Tämä kaikki tapahtui vauraassa Hgin seutukunnassa, jossa valtuusto koostuu 2/3 porvareista jotka veti sos.budjetin alas perusteella "pummeja ei elätetä". Vähän mietin etteivät pölvästit tajunneet kuinka kalliiksi se on tullut sillä putosin velkaloukkuun (opintolainat, ei vippejä ym. koska tuloja ei ollut), työkyky meni jne. Mutta mikä pahinta, olin ennen äitiyslomaani hoitanut pariakin valtuuston ihmistä sädehoidossa ja kun itse olin pulassa, minua vain halvennettiin koska olinhan nyt vain tukien varaan joutunut luuseri yh. Tämä kaikki on ollut ihan sairasta. Älkää ihmiset luottako liikaa virkakuntaan ja avun saamiseen, sillä se tuntuu olevan jopa tuuristakin kiinni.

Vierailija
44/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeusapuakin on niin kovin monenlaista...mulla oli kyllä mukava ja avulias tyyppi, mutta valitettavasti täysin ammattitaidoton. NAUROI vain mullekin että kuule koko porukka haluaa loman nyt kun on pääsiäinen eli tukirahat viipyy siksi kaksi viikkoa, että normi homma ei mitään ihmeellistä! No, ne oli mun ja mun 2-v. vaippa- ja ruokarahat ja koska omaisuutta tai muita tuloja ei ollut, määrää laki että asia pitää käsitellä seitsemässä vuorokaudessa. Mulla nousee vieläkin aivan järkyttävän paha olo kun tuo kaikki palaa mieleen ja on kai mentävä kohta taas oksentamaan. Tuosta on nyt kahdeksan vuotta ja perustukset alkaa vasta nyt olla näihin raunioihin kasattu, sillä mies on toki huoltokiusannut ym. tämänkin ajan. Mutta ainakin velkajärjestely vihdoin ohi ja rekisteri puhdas ja NYT voin lähteä nollasta rakentamaan elämääni uudelleen jos vaan jaksan enää! Joo ei tarvii auttaa mutta älkää sitten ulisko kun kaltoinkohdellut tulee kalliiksi tai alkaa antaa takaisin!

T. Se yksin jätetty

Vierailija
45/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi naiset ovat tälläisiä lapamatoja? Hävettää ihan olla nainen.

Vierailija
46/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaa, puppua! Mun piti muuttaa pois sairaasta suhteesta kun lapsi oli alle kaksivuotias ja olin kotihoidontuella. Oltiin avoliitossa (nyk. avoerolaki ei vielä tuolloin voimassa) ja lv ja sos.toimi tiesi tilanteesta. Ja arvatkaa mitä, EI MITÄÄN APUA MISTÄÄN!!! Ei muuttoapua, ei mitään! Sen sijaan täydentävä tt-tukipäätös YKSIN eläjän mukaan (silloin noin 417€/kk!) kun mies ei moneen kuukauteen suostunut muuttamaan lapsen osoitetietoja. Sitten tämä tuhansia tienaava narsisti sai vielä lapsilisän yksinhuoltajakorotuksella ja jopa kunnan maksaman elatusrahan! Yritin sanoa etten pysty mitenkään selviämään tässä tilanteessa kun minä vieläpä tosiasiallisesti huolsin ja hoisin lapseni, sillä isänsä ei katsonut sitä omaksi tehtäväkseen. 417€ josta ruoka, laskut, vaipat, toppahaalarit, opintolainanlyhennykset ym.! No, minulle sanottiin vaan että ei voi mitään, näin tämä lain mukaan menee! No, ei edes mene, sillä esim. tuo elatusapu ei ole osoitesidonnainen eli se olisi ainakin tullut maksaa minulle, samoin muuttoavustusta (jota en saanut senttiäkään!!!). Itkin yksin tuskaisena tyhjässä kodissani vailla mattoja ja huonekaluja laskuja selaten ja pankkiin ym. soitellen. Pari kuukautta jaksoin ja uskoin ettei näin voi tapahtua, mutta kun mikään ei muuttunut, alkoi hermot todella mennä sillä elämä lähti täydelliseen vapaapudotukseen, lähti luottotiedot, mies uhkaili, kiristi, halvensi ym. Itkin ja jo huusinkin apua, mutta vastaus oli että jos on paha olo niin sun pitää hakea hoitoa! Ai hoitoa laskuihin, exän uhkailuihin, teidän matematiikan taitojen ja ymmärryksen puutteeseen ym. Ok...

Tuolloin mulla karisi lopullisesti usko ensinnäkin ihmisten älyllisiinkykyihin mutta myös suomalaiseen yhteiskuntaan. Niin ja terveys meni, sillä kuten sanoit, yksin ei tuota kaikkea jaksa tai pysty hoitamaan. Nyt on sitten PTSD, masennus, migreeni, refluksi, sydänvaivaa ym. Jatkuva kova stressi romutti siis terveyden lopullisesti. Ja arvatkaapa muuten mitä? Tämä kaikki tapahtui vauraassa Hgin seutukunnassa, jossa valtuusto koostuu 2/3 porvareista jotka veti sos.budjetin alas perusteella "pummeja ei elätetä". Vähän mietin etteivät pölvästit tajunneet kuinka kalliiksi se on tullut sillä putosin velkaloukkuun (opintolainat, ei vippejä ym. koska tuloja ei ollut), työkyky meni jne. Mutta mikä pahinta, olin ennen äitiyslomaani hoitanut pariakin valtuuston ihmistä sädehoidossa ja kun itse olin pulassa, minua vain halvennettiin koska olinhan nyt vain tukien varaan joutunut luuseri yh. Tämä kaikki on ollut ihan sairasta. Älkää ihmiset luottako liikaa virkakuntaan ja avun saamiseen, sillä se tuntuu olevan jopa tuuristakin kiinni.

Minä kyllä sain muuttoavun ja osoitteesta riippumatta myös lapsen kulut. Pitkään olin tosin minäkin ilman mattoja ja huonekaluja yms. jopa ruokaa. Lapsen osoitteen muuttamisesta syntyi miehen kanssa myös sota, mutta onneksi jotenkin voitin sen. Ap älä missään nimessä mene mihinkään psyk. hoitoon, vaikka kuinka stressaisi, koska se on taas ase miehelle. Meillä mies soitteli lasuun, että olen hullu ja väkivaltainen, vaikka itse oli väkivaltainen narsisti (juoppouden lisäksi), valehteli ummet ja lammet. Pahinta oli, eli pyöritti osan sossuista sormensa ympärille. Kävi myös eron jälkeenkin lapsen vaihtotilanteessa minuun käsiksi yms.

Vierailija
47/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naiset ovat tälläisiä lapamatoja? Hävettää ihan olla nainen.

Ai naiset lapamatoja jos miehet on väkivaltaisia? Äly hoi. Ja pikku vinkki, kukaan ei hakkaa ja halvenna ensimmäisillä, toisilla tai vielä kolmansillakaan treffeillä (tai edes vuosina ennenkuin on vakiintunut) eli kun et tiedä, älä puhu. Lue ensin lähisuhdeväkivallasta ja miten se kehittyy ja ilmenee ja tule sitten keskustelemaan tästä asiasta.

Vierailija
48/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tarvitset vain henkistä kanttia ja pidät pään kylmänä. Hae tukea ystäviltä ja suvulta tai vaikka diakonilta. Viranomaisten kanssa kannattaa olla varuillaan, he saattavat ottaa isän puolen, jos isä osaa temput ja sinä olet kiihtynyt tai pärstäsi ei miellytä. Kyllä sä yhden juopon päihität! Oikeudenkäynti varmaan edessä, mutta selviät siitä.

Vierailija
49/50 |
18.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä sain muuttoavun ja osoitteesta riippumatta myös lapsen kulut. Pitkään olin tosin minäkin ilman mattoja ja huonekaluja yms. jopa ruokaa. Lapsen osoitteen muuttamisesta syntyi miehen kanssa myös sota, mutta onneksi jotenkin voitin sen. Ap älä missään nimessä mene mihinkään psyk. hoitoon, vaikka kuinka stressaisi, koska se on taas ase miehelle. Meillä mies soitteli lasuun, että olen hullu ja väkivaltainen, vaikka itse oli väkivaltainen narsisti (juoppouden lisäksi), valehteli ummet ja lammet. Pahinta oli, eli pyöritti osan sossuista sormensa ympärille. Kävi myös eron jälkeenkin lapsen vaihtotilanteessa minuun käsiksi yms.

Meillä nuo samat jutut mutta mun taloudellinen tilanne pahempi, mahdoton ihan. Olin myös yksin ja oli pakko mennä purkamaan mieltä psyk.polille sillä tilanne oli täysin kestämätön. No, tuo tosiaan toimi sitten usein muka "lopullisena todisteena" miehen puheille kuten sinäkin sanoit. Ihan hullua ja lisää nöyryytystä mulle. En silti antanut periksi vaan selitin ja perustelin ym. eivätkä sitten aina voineet tosiasioita kieltää vaikkeivät toki rusina-aivoineen(anteeksi vaan mutta ette voi tajuta sitä kaltoinkohtelun määrää jota jouduin kokemaan) ihan kokonaan tajunneet. Ja koska pidin lapsesta hyvää huolta, eivät pystyneet tarttumaan mihinkään. Mutta tuo taistelu vei voimat muulta eli mun oma normaali elämä jäi vuosiksi sivuun ja terveys alkoi rapautua. Ääh pakko poistua, päätä särkee jo ja olo alkaa huonontua. Mutta tsemppiä kaikille ja tuomitsijat kun ette tiedä, ÄLKÄÄ LOUSKUTTAKO LEUKOJANNE!

Vierailija
50/50 |
10.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just tän takia en ikinä lupaisi itseäni avioliiton kautta kellekään miehelle kokonaan. En ole alba, eikä mua sukunimiasiat kiinnosta, mutta sitoutua nyt toiseen, joka voi koska vain paljastua siaksi, on tyhmintä, mitä nainen voi tehdä.

Ja sama asia toisinkin päin, eli tarkemmin sanottuna kyse on silloin emakosta.