Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vyötärönympärys 146cm !!

Vierailija
17.02.2018 |

Mulla on järkyttävän iso vyötärö, havahduin kun mittasin ja hädin tuskin riitti mittanauha. Tulos oli 146cm ja ihan oikein mittasin siitä vähän navan yläpuolelta. En ymmärrä miten voi olla koska en nyt mielestäni ole mitenkään hirveän lihava, toki mahassa on ylimääräistä jne.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mittasin aikoinaan vyötärön ja se oli 81 cm. Painoa oli silloin vain 51 kg. Naisella mitta ei saisi olla yli 80 cm, joten olin aika epätoivoinen, mutta jumppakaan ei auttanut. Se on katsokaas rakenteesta kiinni.

Tuollaiset ohjemitat ovat aina suuntaa-antavia. Jos olet normaalipainoinen ja hyväkuntoinen, tuskin kannattaa murehtia vyötärömitoista. Useimmat eivät kylläkään ole.

- olet normaalipainoinen tai vaihtoehtoisesti kehonrakentaja, kuulantyöntäjä, tms

- kehonkoostumuksesi on kunnossa, siis rasvaprosentti jne

- olet hyväkuntoinen, ml. lihaskunto (huom. syvät vatsalihakset pitävät vyötäröä kasassa)

- et mässää herkkuja tai sinulle epäsopivaa ruokaa joka turvottaa, tai vaihtehtoisesti sinulla on sairaus joka aiheuttaa hyvällä ruokavaliollakin turvotusta

Jos nämä ovat kunnossa, vyötärönmitta on se mikä on ja se on ok.

Vierailija
42/42 |
17.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

121212 kirjoitti:

Tämä antaa hyvin osviittaa miltä normaalimitoissa oleva vyötärö näyttää eri vartalotyypeillä:

https://sep.yimg.com/ty/cdn/1worldsarongs/Size-Chart-with-Models.jpg

Käänsin mitat senteiksi ja kiloiksi...vasemmalta:

157cm/50kg/vy 66cm

163cm/57kg/vy 69cm

170cm/54kg/vy 66cm

175cm/59kg/vy 66cm

183cm/77kg/vy 79cm

Se vaan, että omenavartalossa vyötärö on aina paksu oli kuinka hoikka tahansa. Itse alipainoisena olin järkyttynyt kuinka sitä vyötäröä ei koskaan tullut. Eli normaalivyötärönmitatkin pitää silti suhteuttaa oman kropan malliin.

Eihän kuvan naisillakaan ole kaikilla vyötäröä. Tuossa on tukevaa ja suoraa vartaloa, miesten tapaan v-mallista, jne. Vain yksi on luontaisesti erottuvan vyötärön omaava X-mallinen.

Täytyy muistaa että hyväkuntoinen 165cm/55kg näyttää erilaiselta kuin heikkokuntoinen 165cm/55kg. Lihas on läskiä painavampaa, ja syvät vatsalihakset pitävät keskivartaloa kasassa (vinkkinä, niitä kannattaa treenata).

Se usein mainittu 80cm ei ole suositus, vaan enemmänkin riskiraja.

Olen treenannut vuosia pilatesta ja lihaksia on kehuttu.

Pilates on _yksistään_ liian kevyttä pitääkseen lihakset kunnossa, siten kuin minä ymmärrän kunnossa olemisen.

Lisäsin joskus tämän kirjanmerkkeihin ihan vain naisia varten :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla