Vyötärönympärys 146cm !!
Mulla on järkyttävän iso vyötärö, havahduin kun mittasin ja hädin tuskin riitti mittanauha. Tulos oli 146cm ja ihan oikein mittasin siitä vähän navan yläpuolelta. En ymmärrä miten voi olla koska en nyt mielestäni ole mitenkään hirveän lihava, toki mahassa on ylimääräistä jne.
Kommentit (42)
Minun vyötärönympärys 75cm pituus 165cm ja paino 50kg
Keskimääräinen vyötärönympätys naisilla taitaa jo lähennellä 90cm, mikä tarkoittaa valtavalla enemmistöllä selkeää ylipainoa.
Oletko ap varma että mittasit oikein?
Olen itse normaalivartaloinen, liikuntaa harrastava mies. 42v, 172cm, vyötärönympärys 84cm.
Naisilla ok vyötärönympärys on 80 cm ja miehillä 100 cm. Joten ap, sulla on sellainen 66 cm ylimääräistä.
Tämä antaa hyvin osviittaa miltä normaalimitoissa oleva vyötärö näyttää eri vartalotyypeillä:
https://sep.yimg.com/ty/cdn/1worldsarongs/Size-Chart-with-Models.jpg
Käänsin mitat senteiksi ja kiloiksi...vasemmalta:
157cm/50kg/vy 66cm
163cm/57kg/vy 69cm
170cm/54kg/vy 66cm
175cm/59kg/vy 66cm
183cm/77kg/vy 79cm
Ap, olet tuplasti mun kokoiseni:D Mun vyötärönympärys on 73cm.
Mä olen normaalipainoinen joten täytyy sun olla vähän enemmän kuin "hieman ylipainoinen". Tai sitten olet n 2m pitkä
Ystäväni pyysi minua mittaamaan vyötärönsä, se oli 8 cm isompi kuin ap:lla. Hän istuu pyörätuolissa ja kieltämättä on hyvin isomahaisen näköinen, korostuu vielä istuessa. Miehillä vielä kaikki läskit menee juuri vyötärölle. Hän käyttää kokoa 6XL.
121212 kirjoitti:
Tämä antaa hyvin osviittaa miltä normaalimitoissa oleva vyötärö näyttää eri vartalotyypeillä:
157cm/50kg/vy 66cm
163cm/57kg/vy 69cm
170cm/54kg/vy 66cm
175cm/59kg/vy 66cm
183cm/77kg/vy 79cm
Se vaan, että omenavartalossa vyötärö on aina paksu oli kuinka hoikka tahansa. Itse alipainoisena olin järkyttynyt kuinka sitä vyötäröä ei koskaan tullut. Eli normaalivyötärönmitatkin pitää silti suhteuttaa oman kropan malliin.
Vierailija kirjoitti:
Ystäväni pyysi minua mittaamaan vyötärönsä, se oli 8 cm isompi kuin ap:lla. Hän istuu pyörätuolissa ja kieltämättä on hyvin isomahaisen näköinen, korostuu vielä istuessa. Miehillä vielä kaikki läskit menee juuri vyötärölle. Hän käyttää kokoa 6XL.
Tosin tämä oli mitattu illalla ja olimme humalassa. Mittasin itsenikin ja tulos oli 5 cm suurempi kuin aamumitta. Ja mittakin oli totta puhuakseni viivotin eikä mittanauha.
Katso TLC:ltä hengenvaarallisesti lihava ja saa kipinä laihtua :)
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
157cm/50kg/vy 66cm
163cm/57kg/vy 69cm
170cm/54kg/vy 66cm
175cm/59kg/vy 66cm
183cm/77kg/vy 79cm
Se vaan, että omenavartalossa vyötärö on aina paksu oli kuinka hoikka tahansa. Itse alipainoisena olin järkyttynyt kuinka sitä vyötäröä ei koskaan tullut. Eli normaalivyötärönmitatkin pitää silti suhteuttaa oman kropan malliin.
Eihän kuvan naisillakaan ole kaikilla vyötäröä. Tuossa on tukevaa ja suoraa vartaloa, miesten tapaan v-mallista, jne. Vain yksi on luontaisesti erottuvan vyötärön omaava X-mallinen.
Täytyy muistaa että hyväkuntoinen 165cm/55kg näyttää erilaiselta kuin heikkokuntoinen 165cm/55kg. Lihas on läskiä painavampaa, ja syvät vatsalihakset pitävät keskivartaloa kasassa (vinkkinä, niitä kannattaa treenata).
Se usein mainittu 80cm ei ole suositus, vaan enemmänkin riskiraja.
Kyllähän tuo aika isolta kuulostaa. Pidän itseäni normaalikokoisena tai vähän paksuna ennemmin kuin laihana. Oli äsken pakko mitata oma ympärysmitta joka oli n.67 cm mun makuun oma vyötäröni vois olla pienempi
Te kun ette selvästi ole nähneetkään normaalia naisvartaloa, niin tässä se on. Tällaiselta kuuluu naisen oikeasti näyttää vartaloltaan ja miksi ei kasvoiltaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Heh, ei kai kukaan voi olla noin sokea omalle lihavuudelleen... Tuohon on jo aivan järkyttävän paljon. Olet varmasti todella, todella lihava. Sairaalloisen lihava.
No minustakin on järkyttävä mitta. Ei ole vaakaa, mutta vaatekokoni on 46 eli olen kyllä plus kokoa, mutten mitenkään sairaalloisen lihava tms... Ap
Vyötärönympärys 146cm ja vaatekoko 46. Sanot ettet ole sairaalloisen lihava, mutta minkäkokoinen sinusta sitten on sairaalloisen lihava?
Painat 130kg. Kerro jos olen väärässä
Joku tossa mättää koska mä olen sairaalloisen ylipainoinen ja todellakin huomaan sen. Mun vyötärönympärys on 119cm kun juuri sen mittasin.
Mitat 177cm/145kg.
Mittasin aikoinaan vyötärön ja se oli 81 cm. Painoa oli silloin vain 51 kg. Naisella mitta ei saisi olla yli 80 cm, joten olin aika epätoivoinen, mutta jumppakaan ei auttanut. Se on katsokaas rakenteesta kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Te kun ette selvästi ole nähneetkään normaalia naisvartaloa, niin tässä se on. Tällaiselta kuuluu naisen oikeasti näyttää vartaloltaan ja miksi ei kasvoiltaankin.
Mielestäni postaamani linkki antaa realistisemman kuvan siitä miltä tavallisen naisen olisi hyvä näyttää. Ihmiset ovat erilaisia. Tiimalasilla on varaa kerätä hieman painoa, ja toisaalta peppuun/reisiin rasvaa keräävillä on enemmän haastetta normaalipainon pitämisessä. Omenavartaloisella ei ole varaa kerätä painoa, jo terveydellisistä syistä. Tukevalle pidempiä lenkkejä, hoikalle lisää kyykkäämistä. Joku pääsee helpommalla kuin toiset, mutta sitähän elämä on.
Miehillä tilanne on synkempi. On vain yksi komea vartalotyyppi, pitkä ja luontaisesti raamikas. Sillä geenivoittajalla on varaa olla atleetti tai nallekarhu.
Vierailija kirjoitti:
Mittasin aikoinaan vyötärön ja se oli 81 cm. Painoa oli silloin vain 51 kg. Naisella mitta ei saisi olla yli 80 cm, joten olin aika epätoivoinen, mutta jumppakaan ei auttanut. Se on katsokaas rakenteesta kiinni.
Osittain rakenteestakin kiinni, kyllä. Mutta ei yhdelläkään ihmisellä ole niin omituinen rakenne, että vy on 146 cm ilman, että olisi todella ylipainoinen.
121212 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
121212 kirjoitti:
157cm/50kg/vy 66cm
163cm/57kg/vy 69cm
170cm/54kg/vy 66cm
175cm/59kg/vy 66cm
183cm/77kg/vy 79cm
Eihän kuvan naisillakaan ole kaikilla vyötäröä. Tuossa on tukevaa ja suoraa vartaloa, miesten tapaan v-mallista, jne. Vain yksi on luontaisesti erottuvan vyötärön omaava X-mallinen.
Täytyy muistaa että hyväkuntoinen 165cm/55kg näyttää erilaiselta kuin heikkokuntoinen 165cm/55kg. Lihas on läskiä painavampaa, ja syvät vatsalihakset pitävät keskivartaloa kasassa (vinkkinä, niitä kannattaa treenata).
Se usein mainittu 80cm ei ole suositus, vaan enemmänkin riskiraja.
Olen treenannut vuosia pilatesta ja lihaksia on kehuttu.
Mulla kertyy kaikki etupuolelle, rintoihin ja vatsaan. Takamus tai reidet ei leviä millään. Vyötärönympärykseni on 74 ja luulin sen olevan paljon 😲