1100 euroa laskujen jälkeen, riittäiskö teille?
Kommentit (31)
Harmittaa vaan kun tykkään erityisesti lampaasta (ja riistasta, eli makua saa olla) ja esim. Prisma myy lampaan fileet jossain kilon pakkauksissa. Kyllähän mä lihan syöjä olen, mutta kilo pihviä on jo melko paljon Sinkkumiehellekin. Eikä viitsisi pakastaa jo kerran sulatettuja uudestaankaan. (ei saisi hyvän keittotaidon mukaan)
Pakkauksisien koossa saisi ottaa myös sinkut huomioon.
Sinkkumies
Ton verran mulla menee veneen bensaan kesäviikonloppuna. Onneks ruoat ja juomat saa hiukan halvemmalla.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei palkasta jää tilille koskaan yli 500 euroa. Eli riittäisi hyvin. Ensin maksetaan kaikki laskut, sitten sijoituksiin loput. 500 euroa jää siten tilille. Tähän päivään saakka oli tilillä yli 400, mutta tänään meni sitten 150€ rahaa. Pääsääntöisesti ruuat ja polttoaineet ostetaan luotolla ja maksetaan palkkapäivänä pois. Näin ei mene korkoja, nekin rahat voi pitää sijoituksissa.
Älytöntä tuo luottokorttimakselu. Jankkaat sitä joka ketjussa
Kai tuosta jotain 700-800€ jäisi säästöön, riippuu vähän ajaako autolla.
Tänään Babylons - Peak maistissa. Grenache- Shiraz tyylinsä mukaan, Grenache hapokas ja Shiraz antaa pehmeyttä taustalla.
Ihan ok viini tiettyihin ruokiin. Esim. joku hapokas Kiinalainen voisi olla sopivaa, jossa lisänä makeutta. Tulisi tasapainoista.
Sinkkumies
Itse saan 300€ asumistukea ja vuokra on 440€, enkä muuta tukea/rahaa saa. Eli olisihan se kiva jos saisi 1100€ ja vuokratkin maksettua.
T: miinuksella mennään
Hapokas Kiinalainen sinkkumies....ooihhh
Vierailija kirjoitti:
Minulla jää joka kuukausi laskujen jälkeen elämiseen ja ruokaan n.400 e. Ja sen on pakko riittää. Yksin asun, töissä olen, ulosottoon menee joka kk n.600 e. Ja kyllä 400 e riittää mutta mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa ja paniikissa olen jos joku kodinkone hajoaa tai tulee sairas,tai lääkekuluja.
No ulosotto on vain siirrettyä kulutusta. eli kulutat senkin. Todellisuudessa sinulla jää 1000. Olet siitä vain 600€/kk edestä etukäteen kuluttanut.
Vierailija kirjoitti:
Hapokas Kiinalainen sinkkumies....ooihhh
Kultu on taas vauhdissa. Tänään vedän sut kölin ali (taas kerran)
Sinkkumies
Helposti, meillä jää tällä hetkellä ~600-700€/kk laskujen jälkeen ruokiin,lääkkeisiin, bensaan ja pesuaineisiin ym menoihin. Viisihenkinen perhe pk-seutu.