1100 euroa laskujen jälkeen, riittäiskö teille?
Kommentit (31)
Tuo summahan menisi säästöön, jos laskujen jälkeen jäisi tilille.
Mulla on n 500 ennen laskuja että joo eiköhän sillä pärjäisi
Miten niin ei riitä? Jos 1100 jäisi laskujen jälkeen, niin sittenhän 1100 jäisi säästöön :)
Sinkkumies
Ei mulla ole koskaan ollut noin paljoa. Alle 600 jää vuokran, opintolainan ja puhelinlaskun (alle 20 e) jälkeen ja sillä pärjätään lapseni kanssa, koska on pakko. Mikään ei saa hajota, ikinä...
Vierailija kirjoitti:
Muttet teekkään täyttä työpäivää ja vielä ylitöitä siihen päälle, vai?
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ole koskaan ollut noin paljoa. Alle 600 jää vuokran, opintolainan ja puhelinlaskun (alle 20 e) jälkeen ja sillä pärjätään lapseni kanssa, koska on pakko. Mikään ei saa hajota, ikinä...
Tsemppiä. Ehkäs e vielä joskus päivä paistaa risukasaankin. Itsellänikin oli joskus tilanne, jolloin tililtä väheni rahaa töissä käydessä. Se on pitkän päälle aika kestämätön tilanne.
Sinkkumies
Minulle ei palkasta jää tilille koskaan yli 500 euroa. Eli riittäisi hyvin. Ensin maksetaan kaikki laskut, sitten sijoituksiin loput. 500 euroa jää siten tilille. Tähän päivään saakka oli tilillä yli 400, mutta tänään meni sitten 150€ rahaa. Pääsääntöisesti ruuat ja polttoaineet ostetaan luotolla ja maksetaan palkkapäivänä pois. Näin ei mene korkoja, nekin rahat voi pitää sijoituksissa.
Hyppisin riemusta, jos mulle jäis tollanen summa laskujen jälkeen. JIIHAA!
Vierailija kirjoitti:
Miten niin ei riitä? Jos 1100 jäisi laskujen jälkeen, niin sittenhän 1100 jäisi säästöön :)
Sinkkumies
Äiti tarjoaa syömiset ja juomiset sulle? Ei ihme, että sinkku olet...
Mitkä mystiset "laskut"? Ne voi pitää sisällään ainoastaan välttämättömän (kuten asumiskulut, sähkö, netti, puhelin jne.) tai sitten kaiken turhankin (lehdet, kahvilareissut jne).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Ne ruoat voi olla noissa laskuissa. Minulla ainakin on. Luottokorttilasku tulee kerran kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muttet teekkään täyttä työpäivää ja vielä ylitöitä siihen päälle, vai?
Sinkkumies
Saan sen mitä kela (lukiolaiselle) opiskelijalle myöntää. Työntekoa en edes harkitse, kun hyvin pärjään tuollakin rahamäärällä.
Helposti tuo summa riittää, minulla jää yleensä vielä säästöönkin n. 500e.
Ihan sama tilanne.2 lasta, kuukaudeksi ruokaa, bensaa, synttärikutsuja, pakollisia junalippuja eikä millään riitä.
Minulla jää joka kuukausi laskujen jälkeen elämiseen ja ruokaan n.400 e. Ja sen on pakko riittää. Yksin asun, töissä olen, ulosottoon menee joka kk n.600 e. Ja kyllä 400 e riittää mutta mihinkään ylimääräiseen ei ole varaa ja paniikissa olen jos joku kodinkone hajoaa tai tulee sairas,tai lääkekuluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Juuri söin ihan itse tehtyä makaroonilaatikkoa. Pari Entrecote pihviä on myös marinadissa. Tiedätköhän sinä pikkuinen mitä ne edes on?
Sinkkumies
Kuinka monta ihmistä tuolla summalla pitää elättää? Mitä menoja noiden mystisen laskujen lisäksi on, ruoka?
Helposti.
-20v opiskelija solussa