Auttakaa nyt herranjumala! Mies haluaa tyttövauvastamme Tertun !
Ja mulle tulee tuosta nimestä vaan mieleen peräpukamat. Yäk. Oma nimiehdotukseni on Aava, mutta se taas ei kelpaa miehelle!
Kommentit (53)
Kompromissi. Etunimen päätätte yhdessä ja Aava Terttu toisiksi nimiksi. Tai sitten kokonaan uudet vaihtoehdot.
Atlantin armottomat aavat, aava kuin Saharan autiomaa, Siperian aavat, aavalle ulapalle.
Aava tuo mieleen vain jonkun ,silmänkantamattoman autiuden ja tyhjyyden maastossa .
Aavan meren tuolla puolen jossakin on maa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekla? Muistuttaa vähän Terttua ja Aavaa molempia.
Tai Telma? Joka tapauksessa miehelläsi on parempi maku kuin sinulla. Terttu on ihan ok. Aava on wt-nimi.
Tän Terttu-boomin on pakko olla provo. Jos joku noista on wt-nimi, niin se todellakin on Terttu. Samaa luokkaa Pirkon, Sinikan, Sirkan, Annelin, Tellervon ja muiden köyhämummunimien kanssa.
Aava sentään on moderni ja kaunis.
T. Lapseton (koska kuitenkin väitätte, että minulla olisi tyttö nimeltä Aava. Ei, minulla on vain hyvä maku)
No kyllä noiden mainitsemiesi 'köyhämummo' -etunimien haltijoiden joukossa on ollut aika varakkaita, vaikutusvaltaisia ja kuuluisia naisia Suomessa, jos niikseen tulee.
Ihan ns. eturivin porukkaa tässä yhteiskunnassa ja ainakin pari kuuluisaa missiäkin noista bongasin.
Ei siis mikään noista nimistä naista pahenna, jos ei nainen nimeä.
Jos taas ei kaipaa perinteitä ja haluaa ,että nimi kuulostaa aina vain nuorelta ja freesiltä, niin valitkoot sellaiset vanhemmat nimeksi sitten vaikka jonkun 'Nuppu Pippi Hilpin', tai 'Tuttipulloputteliinan. '
(tyttäresi saa sen sitten kuitenkin aikuisena vaihdatettua)
Voittaa mennen tullen lähiömammojen keksimät väännökset ulkomaisista nimistä.
Terttu. Miksi mulle tulee siitä sanasta mieleen iso v***u? Oikein kunnon iso lörppö kurttuinen torttu...
Ja tulevan veljen nimeksi Perttu.
Aavasta tulee mieleen vaava, joka on murteellinen muoto vauva-sanasta. Onko kivaa olla aikuisena tai iäkkäänä vauva? Naava olisi jo parempi selkeästi luontosana ja näin ilmastonmuutoksen aikaan harvinaisuus.
'Aava ' olisi vain jotenkin niin kertakaikkisen 'tyhjä' nimi.
Se ei niinkuin sisällä mitään ja viittaakin vaan ulos, jonnekin vaan 'aavaan (hedelmättömään ja jossa ei taatusti kuki mikään) autiuteen'.
Vierailija kirjoitti:
Terttu. Miksi mulle tulee siitä sanasta mieleen iso v***u? Oikein kunnon iso lörppö kurttuinen torttu...
Voi Jorma, ei mulle tule mieleen mitään sellaista.
Vierailija kirjoitti:
Sinusta taas tulee mieleen lähinnä joku vessanseiniin tekstailija.
Tän Terttu-boomin on pakko olla provo. Jos joku noista on wt-nimi, niin se todellakin on Terttu. Samaa luokkaa Pirkon, Sinikan, Sirkan, Annelin, Tellervon ja muiden köyhämummunimien kanssa.
Aava sentään on moderni ja kaunis.
T. Lapseton (koska kuitenkin väitätte, että minulla olisi tyttö nimeltä Aava. Ei, minulla on vain hyvä maku)